حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تست سرعت اکسپریا ایکس زد 2 با گلکسی اس 9 نسخه اگزینوس 9810

نوشته

6 سال قبل | 47 دیدگاه | تماشا کنید، سامسونگ، سونی

حدودا دو هفته قبل در ترنجی تست سرعت اکسپریا ایکس زد 2 با گلکسی اس 9+ را با هم دیدیم. در این تست سرعت با توجه به معیارهایی که داشتید می توانستید یکی از دو دستگاه را برترین بدانید و به صورت کلی تفاوت خیلی زیادی از نظر سرعت بین آن ها نبود، به هر حال هر دو دستگاه از یک چیپست بهره می بردند. حالا در یک تست سرعت دیگر اکسپریا ایکس زد 2 این بار با گلکسی اس 9 نسخه اگزینوس 9810 مقایسه می شود تا ببینیم تفاوت به چه شکل است! در ادامه با ترنجی همراه باشید.

پیش از اینکه ویدیو را تماشا کنید، باید بگویم متاسفانه انجام دهنده تست به صورت مناسبی تست را اجرا نمی کند و بی طرفی در آن به صورت کامل رعایت نشده است اما به هر حال شاید اگر صدای ویدیو ببیندید و خودتان قضاوت کنید، بتوان دید صحیح تری داشت. حتی برای بحث مدیریت رم گویا گزینه ای در تنظیمات سونی به اسم Smart Cleaner وجود دارد و به دلیل روشن بودن آن از ادامه دادن تست مدیریت رم سرباز شد! بهتر بود پیش از شروع تست و پخش محتوا انتظار چنین موضوعی می رفت که متاسفانه این اتفاق نیفتاده است.

همانطور که در ویدیو بالا دیدید، اگر از سُر بودن بیش از حد اکسپریا ایکس زد 2 که حتی برای بازی شجاعت و حقیقت می تواند یک ابزار مناسب باشد (!) بگذریم می توان به عملکرد مشابه دو دستگاه اشاره کرد که در برخی موارد اکسپریا ایکس زد 2 و در برخی موارد گلکسی اس 9 اگزینوس 9810 برتر بودند. در نهایت این قضاوت بر عهده شماست و شما باید تصمیم بگیرید که این تست صحیح بود یا نه!

نظر شما چیست؟ این تست به خوبی انجام شده بود؟ شما کدام دستگاه را انتخاب می کنید و چرا؟

اشتراک در
اطلاع از
47 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ahmad

قبلا هم گفتم سریعترین گوشی موجود در بازار مال سونی هست این ویدیو هم اینو نشون داد ولی واقعا نزدیک بودن

Mohammadsoly

ماشاءالله سونی xz2

MOAZEZ

هیچ گوشی نمیتونه به گرد گوشیهای سونی برسه تو سرعت.از همه چی بگذریم کیفیت صفحه نمایش xz2 چقدر بهتر بود

BeFair

واقعا؟!
منصف باش رفیق
خوتو می خوای گول بزنی، بزن اما جلوی بقیه این حرفو نزن

MOAZEZ

خخخخ. فیلم خودش گویای همه چیزه. نیازی نیست هیچکس بخواد کسیو گول بزنه

Rog_Pc_Gamer

منطق جدید و راه جدید فنای سونی:
ویدیو اسپیدتستو نگا‌کن در مورد کیفیت صفحه نظر بده ???

بهترین منطقی که تا امروز دیدم واقعا مرسی مارو خیلی شاد کردی

ها راستی یه مقایسه صفحه بین xzp و اس ۹ انجام شده دامش به اقا پویا یکم بخندیم

Rog_Pc_Gamer

منطق جدید و راه جدید فنای سونی:
ویدیو اسپیدتستو نگا‌کن در مورد کیفیت صفحه نظر بده 
بهترین منطقی که تا امروز دیدم واقعا مرسی مارو خیلی شاد کردی

Saeed Mohammadipouya

همانا سونی سریعترین است آیا ایمان نمی اورید? همانا از گمراهانید

amir_galaxy

اگه اشتباه نکنم این ویدیو همون ویدیویی هست ک یکی از کاربرا گذاشتن و شما گفتین.مقایسه قابل اطمینانی نیست و این شخص سواد کافی مقایسه نداره واین مقایسه پر از اشتباهه
ولی اینکه با تمام تفاسیر پوشش دادید جالبه

Saeed Mohammadipouya

خودتو گول بزن بزن که خوب میزنی میخام ببینم اگه سامسونگم بهتر بود این حرفو میزدید یا نه

MOAZEZ

اون فورس کلوز اول s9 خیلی خنده دار بود???

BeFair

ولی با تمام اون فورس کلوز گلکسی اس 9 سریع تر باز کرد 🙂

MOAZEZ

شک ندارم فیلمو ندیدی

BeFair

توصیه می کنم دوباره فیلمو ببینی

MOAZEZ

تمام مقایسه هایی که سونی توش اول میشه همش دروغه، اونایی که سامسونگ اول میشه عین حقیقته. فقط نمیدونم چرا هیچ ویدئویی پیدا نمیشه که توش سونی شکست خورده باشه???

Rog_Pc_Gamer

خواهشا شما حرف از اعتبار‌ یا عدم اعتبار مقایسه ای نزن سنگین تری؛ کلا فنای سونی در این باره چیزی نگن نزنن سنگین ترن وگرنه فن هربرندی گفت اشکال نداره

هنوز حرفات از اینکه میگی فقط شلوار کردی پوشای مفت خور سایت دگزو رو اعتبارشو زیر سوال میبرن تو جای جای اینترنت کامنتش هست ها!

amir_galaxy

آقای عطایی تو پست دوربین گلکسی اس ۹ ک در برخی بازار های سنسور سونیه،شما به کاربری ک این ویدیو رو پیشنهاد کرد گفتید این مقایسه کاملا با دید طرفداری هست و قابل اتکا نیست
اگه اینجوریه پوشش دادن همچین مقایسه ای ک براتون جانبداریش مشخصه علتش چیه

amir_galaxy

آخه مشکل فقط صدا نیست.اول اینکه وقتی ادم متوجه میشه طرف مقایسه کننده جانبدارانه صحبت و عمل میکنه خود به خود دیگه نمیشه به این مقایسه اعتماد کرد
ونکته بعد هم اینکه همونطور ک خودتون گفتید خود ویدیو هم اشتباه آماتور گونه داره مثل همون مدیریت رم
از اونورم خودم به شخصه خیلی مقایسه از کانال معتبر یوتوب گذاشتم ولی پوشش داده نشد
ولی در کل ما شمارو دوست داریم.خسته نباشید میگم.یه نفره سایت چرخوندن کار سختیه

کهکشان

حالا خداوکیل تست سرعت باز شدن ماشین حساب و تقویم چیزیه که من بخاطرش گوشی انتخاب کنم ؟
بهترین صفحه نمایش اولد دنیا – طراحی بی نقص و اسپیکرهای استریو دوربین بهتر رابط کاربری غنی تر بذارم کنار بخاطر چند صدم ثانیه برم سونی وردارم ؟ خنده داره !
رابط کاربری سونی چرا انقد مسخرس؟ انیمیشناش چند فریمه ؟ 4 ؟ خخخخخ
سرعت مودمشم که خیلی کمتر بود !
در هر حال قابل توجه فن سونی های عزیز و گرامی هر دو چیپست ساخت سامسونگه به چی مینازین ؟ سونی اومده فقط مونتاژ کرده ! رابط کاربریشم که اندروید خامه ! حتی پیکسلای خود گوگلم رابط کاربری بهتری دارن و خام نیستن
واقعا مسخرس ! چیزیو که خود سامسونگ ساخته میان میذارن تو جلد یه گوشی بعد میگن سونی سامیو شکست داده خخخخخخخخخ

MOAZEZ

نمیدونم اینکه میگید اولد بهترین صفحه نمایش دنیا چرا در واقعیت اینجور نیست؟ هنوز oledمونده تا به lcdهای تراز اولی مثل lcdهای سونی برسه. هنوز سفید زرده و ردتصویر بجا میمونه و دقت رنگ افتضاح. حتی اکسپریا xهم هنوز کیفیتش در کنار s9سرتره. اینو میتونم با مقایسه حضوری ثابت کنم. هرکی دوستداره قرار بذاره حضوری بریم مقایسه کنیم. البته بچه تهران باشه.
اسپیکر استریو؟ خخخ خوبه به این آرزوتون چهارسال بعد از سونی رسیدید. هنوز تو کف hi resو noise canceling البته بمونید و فاصله ها زیاده در بخش صدا و تکنولوژیهاش.
در مورد رابط کاربری هم شخصی سازی میشن همه گوشیا و اینکه رابط سونی همون رونی و لگ نداشتنش و سرعتش میارزه به کل کارخونه سامسونگ. در مورد پردازنده هم سامسونگ فقط از یه نمونه که توسط کوالکام ارائه شده کپی کرده، قبلا گفتم سامسونگ خط کپی خوبی داره همونطور که imx345 رو از سونی خرید و کپی کرد برای دوربین s9. در ضمن سونی تنها شرکتیه تو جهان که همه قطعاتش بغیر از پردازنده ساخت خودشه که اتفاقا در قسمت پردازنده هم وقتی رئیس کوالکام تو مراسم معارفه xz2اومد بابت s845از سونی کلی تشکر کرد و گفت سونی کمکون کرد برای ساختن این پردازنده. حالاحالاها مونده سامسونگ به سونی برسه تو کیفیت. فعلا باتریشم زیرسایه سونی و موراتا به کیفیت رسید وگرنه همون نارنجک دستیارو میکرد تو پاچتون. راستی سامسونگ تو آپدیت همونکه داره با پایین رده سونی رقابت میکنه برای ماها به تنهایی کلی سوژه خندس.

BeFair

باز خوبه همه می دونن اسنپ 845 رو سامسونگ ساخته
چرا اینطوری هستی معزز جان؟

MR.CAMPER

عزیزوم معماری و طراحی پردازنده اسنپ ۸۴۵ توسط کوالکام صورت گرفته و سامسونگ فقط تولیدش کرده سامسونگ فقط چیپستهای خودشو طراحی و سفارشی سازی میکنه ولی واسه کوالکام فقط تولیدش کرده طراحیش ک نکرده

Rog_Pc_Gamer

“دقت رنگ افتضاح”

خطای رنگ سامسومگ ۱.۷ واحد سونی ۴.۴ واحد
شیائومی می میکس دو ۰.۹ واحد ایفون تن ۱.۹ واحد

لابد شیائومی هم اومده به وسایل ازمایشگاهی رشوه داده امتیازش بهتر بیاد نه؟

چیز‌ زیادی نمیگم
ولی فقط‌میگم فنای سونی حرف از دقت رنگ نزنن سنگین ترن

MR.CAMPER

تو فقط بوگو جون لامصب

Faraz

بیشتر اوقات اول نظرات رو نگاه میکنم بعد ویدیو رو نگاه میکنم…سامسونگ که بهتر بود ولی نظرات بر عکس …. اول اینکه مرد ه بلد نبود هم زمان رو دو تا گوشی برنامه ها رو اجرا کنه در این حد نابود بود دوما اینکه کجا هستن دوستانی که با مدیریت رم سامسونگ نمک میریختن توی هر تستی که نگاه میکنیم حتی یک برنامه هم ریلود نمیکنه آدم لذت میبره از این همه پیشرفت والبته پسرفت دیگر شرکت ها که تازه مشکل مدیریت رم پیدا کردن

MOAZEZ

آره تو راست میگی، فیلم داره اشتباه نشون میده که xz2سریعتر بود

Sadeghh

داداش به غیر از کامنت ها فیلم هم ببین
چجوری به این نتیجه رسیدی که s9 بهتر بود؟!!

BeFair

چه عجب اینجا یکی پیدا شد که ویدیو رو دیده باشه بعد نظر بده
مرسی فراز جان

BeFair

گلکسی اس 9 واقعا طراحی شیشه ای پیشرفته ای داره و اصلا لیز نمی خوره

Sadeghh

مگه باقی گوشی های شیشه ای لیز میخورن؟!
سونی هم به خاطر قوس پشتش که سطح اتکاش خیلی کم میشه روی سطح میز انقد تکون میخوره

BeFair

به هر دلیلی که هست امیدوارم ایکس زد 2 بخری و بعد روی میز باهاش کار کنی 🙂
طراحی گوشی نباید ناقص باشه

ali.k77

سلام خدا قوت
آقای عطایی گوشی xz2 پریمیوم کی میاد ایران حدودا مثلا تابستون امکانش هست ؟ میشه پیش بینی کرد با توجه به اینکه هنوز معرفی نشده ؟

ali.k77

ممنون که جواب دادین چند وقتیه که با ترنجی آشنا شدم شاید تعداد پست و سرعت پوشش اش کمی پایین باشه ولی خیلی به نظرم عالیه یه جورایی مثل بقیه سایت ها خشک نیست و اینکه به صورت افراطی و تبلیغ وار از چندتا برند پست نمیذارین الجی سونی اچ تی سی نوکیا واقعا به نظرم عادلانه پست میذارین چون بعضیا فقط خبر تکراری از اپل هواوی و سامسونگ میذارن . امیدوارم روز به روز این سایت خوب پیشرفت کنه و بهتر و بهتر بشه .

آقای معزز کلی مطلب نوشتی که من بیشترش رو قبول ندارم که حالا مهم نیست خیلی. ولی وقتی مینویسی سامسونگ در تولید پردازنده از کوالکام تقلید کرده، نمیتونم کامنت نذارم.

میشه به من بگی سامسونگ چه زمانی و در ساخت کدوم پردازنده از کوالکام تقلید کرده؟

باید خدمتت عرض کنم که من مدت ها در این زمینه مطالعه کردم و مقاله نوشتم و حتی کنفرانس سر کلاسی هم با این موضوع دادم. خدمت شما عرض کنم که پردازنده هشت هسته ای رو با عنوان بیگ لیتل به صورت ۴ خوشه قوی و ۴ خوشه ضعیف روی S4 دیدیم. هر چند مشکل مدیریت گرما داشت ولی به عنوان اولین تجربه بد نبود. بعد از اون سامسونگ اصرار کرد که این نوع معماری کارایی بهتری داره. در اون سال ها کوالکام اصرار داشت که پردازنده ۴ هسته ای بهتره و برای پردازش های سبک فقط فرکانس ها رو کم میکرد. مثل این هستش که موتور بوگاتی روشن باشه ولی سرعتت رو فقط کم کنی و انتظار داشته باشی مصرف سوختت صدی هفت بشه. سامسونگ دریچه جدیدی از علم رو گشود که بعدها کوالکام متوجه شد بیگ لیتل عملکرد بهتری داره و الان هشت هسته ای میسازه‌. همین بیگ لیتل به چیپست های اپل، هواوی و مدیاتک هم رسید.

این واقعا ناعادلانه هست که بگی سامسونگ در زمینه پردازنده از کوالکام تقلید میکنه!

در خصوص اینکه میگی سونی همه چیزش رو خودش تولید میکنه باید خدمتت عرض کنم که سامسونگ توانایی داره چه چیزهایی از یک گوشی رو خودش تولید کنه.

صفحه نمایش اونم از نوع AMOLED
پردازنده اختصاصی مانگوس
چیپست اختصاصی اگزینوس
تولید حافظه های سریع و مدرن
مودم مخابراتی ۴G
سنسور ۳ لایه دوربین
سیستم عامل اختصاصی تایزن
رابط کاربری اختصاصی اکسپرینس
هوش مصنوعی بیکسبی
قلم های جذاب S-Pen
و از همه مهمتر بیشترین تعداد فروش در سال ۲۰۱۷ و کسب جایگاه اول، بالاتر از اپل

مگه یک گوشی موبایل دیگه چی داره؟ این سامسونگ هست که تا ۹۰% بی نیاز شده از باقی کمپانی ها، نه سونی که فقط یک سنسور دوربین تولید میکنه و اگر همینم نبود تا الان ورشکسته شده بود با اون آمار فروش افتضاح بخش موبایلش در سال ۲۰۱۷

سونی خودش حافظه تولید میکنه یا از سامسونگ میخره؟ سونی خودش نمایشگر تولید میکنه یا از ژاپن دیسپلی میخره؟ سونی خودش چیپست و پردازنده اختصاصی تولید میکنه یا از کوالکام میگیره؟

لطفا موقع طرفداری از سونی کامنت منطقی بذار و فکر نکن داری برای سیمپسون ها سخنرانی میکنی!

Peiman

رسول جان از کسی که میگه صفحه نمایش x از s9 بهتره چه انتظاری داری؟؟؟ این طرف اصلا معلوم نیست با خودش چند چند اصلا ارزش بحث کردن نداره

Rog_Pc_Gamer

رسول جان و پیمان عزیز
مگه من یه ماه قبل نگفتم اس ۹ وقتی فراوان شد تو بازارای موبایل اینا میرن با اکس مقایسه میکنن نگفتم خداوکیلی؟ شماها گفتین نه ایناکارا خز شدن اینجور کارا رو دیگه نمیکنن خوب حالا چی میگین؟

رفتن بازار موبایل xzp با اس ۹ مقایسه کردن بعد طرف فرق بین اداپیتو و بیسیک مود صفحه نمایش رو نمیدونه چیه میاد اطمینان میگه فرقی ندارن
میگه‌بلولایت فیلتر تاثیری رو کیفیت رنگ نداره
میگه اس ۹ رنگ پریده و داغون رنگارو مرده نشون میده !!!!!!!!!!!!!!!! یام میرن دنبال گوشی صفحه نمایش ناقص الخلقه مقایسه میکنن تازه اینام رزلوشنشون رو روی ۷۲۰ میزارن فیلم فورکی میزارن بعد میگن روی ۱۴۴۰ هم به قران گذاشتیم فرقی‌نکرد !!!!!!!!!!

اخه مجبورید برای فروش دوتا گوشی بیشتر هر دروغیو بگین؟ واقعا وضعشون وحشتناک خرابه بعد اینا به اقا رسول سهام دار سامسونگ واقعا متاسفم برای این ادما

Rog_Pc_Gamer

تصحیح میکنم
بعد اینا به اقا رسول میگن سهام دار سامسونگ
عجب رویی دارن

MR.CAMPER

جدا از اینک من نه از سامسونگ خوشم میاد و نه از طراحی هاش و نه اون نمیاد
درب های مزخرفش(۳ میلیون پول بدی بعد نمایشگر گوشیت سایه بندازه یا پیکسل بسوزونه???#بهترین_اولد_جهان) سعی میکنم حدالامکان از اون گوشی یا گجتی که دارم نهایت لذت رو ببرم و اصلا برام مهم نیس که کی چی میخره و گور پدر سونی و تمام شرکتها
به چند دلیل سونی میخرم
۱.دوربینش توی روز عالیه
۲.عملکرد گوشی واقعا عالیه خصوصا روونی
۳.استحکام که رودستش نیست اونم با بلاهایی ک من سر گوشی درمیارم
ی سری ایرادات هم داره
تو مدلهای جدید تست نکردم ولی دوربینش تو شب مرخصه
لرزشگیر اپتیکال نداره
باطریش یکم اذیت میکنه خصوصا الان که باطری گوشیم فاسد شده
ایراد دیگه ای توش نمیبینم
طراحی و رابط کاربری هم سلیقه اس که من طراحی و رابط سونی رو با هیچ گوشی دیگه ای عوض نمیکنم
دست اخر امیدوارم این جمله به گوش مسئولان سونی موبایل ایران برسه
(خاک عالم بر سرتون که یکسری از لوازم جانبی گوشی های سونی مث باطری اصلیش تو بازار گیر نمیاد
درب پشت بعضی از مدلها درب اصلیش تو بازار نیس
یک نمایندگی و خدمات پس از فروش که عین ادم جواب مشتری رو بده تو شهرستانها نیست) ولی سامسونگ و ال جی هم خدمات پس از فروش خوبی دارن هم قطعاتشون راحت گیر میاد

BeFair

بسوزونه؟!
خوبه که کم خرابی ترین نمایشگرهای OLED دنیا رو سامسونگ می سازه
دوست من یکم دیدتون رو بازتر کنین

MR.CAMPER

@befairعزیز
بد نیست چشمات رو روی حقیقت باز کنی حالا پیکسل سوزوندن هیچی
مشکل رد تصویر رو میخوای چیکارش کنی؟
کم ایرادترین اولد؟؟؟????? داداش من همون مشکل رد تصویر تو نمایشگر های امولد سامسونگ به اندازه کافی زیاد هست و اصلا دلیلی نمیبینم تو این قضیه باهتون بحث کنم (اون قضیه خط قرمز روی گوشی های اس۶ و اس۷ هم بکنار)
ریفرنسهایی هم که شما در اختیار دارید به عنوان بهترین نمایشگر اولد در جهان یا بهترین نمایشگر در جهان همون سایتیه که بغیر از اپل و سامسونگ گوشی دیگه ای رو بررسی نمیکنه????

Peiman

«مگه من یه ماه قبل نگفتم اس ۹ وقتی فراوان شد تو بازارای موبایل اینا میرن با اکس مقایسه میکنن نگفتم خداوکیلی؟ شماها گفتین نه ایناکارا خز شدن اینجور کارا رو دیگه نمیکنن خوب حالا چی میگین؟»

روگ جان اینکه شما گفتی اینکار میکنند حرفی نیست اما من یادم نمیاد گفته باشم اینا دیگه اینکار رو نمی‌کنند ??

ali.k77

من خودم از سونی استفاده میکنم همیشه ولی به نظرم از نظر اینکه کدوم شرکت بیش تر نیاز هاشو خودش تولید میکنه سامسونگ از سونی جلوتره و در واقع در این سمت پیش میره که رفته رفته وابستگیشو کم کنه

eftekharifar

سونی سبک ترین رابط کاربری رو بین برندهای شناخته شده داره و مشخصا برنامه ها رو سریعتر اجرا میکنه. گوشی پارسالش xz1 هم ایفون ایکس و هم نوت هشت رو در تست سرعت شکست داده بود.
مشکل سونی، اصرار به استفاده از lcd به جای اولد، طراحی ضعیف در مقایسه بارقبا، فاصله خیلی زیاد بین معرفی و عرضه گوشیهاش، الگوریتم پردازش تصویر دوربین ضعیف و عدم استفاده از لرزشگیر اپتیکال، و صد البته تبلیغ و بازاریابی افتضاحشه….
رابط کاربری بسیار سبک و سریع، اپدیت های منظم و سریعتر از سامسونگ و اکثر برندها و عمر باطریش هم نقاط قوتشه
سونی رو در مجموع دوست دارم و لی اگر گوسی با صفحه نمایش اولد نزنه، دیگه سراغش نخواهم رفت

dele_tanha

اینهمه دعوا و بحث سر چیه؟ حالا خوبه هیچکدومتونم پول خرید پرچمدارای سونی و سامسونگ رو ندارین. من خودم طرفدار سونیم و باید قبول کنیم سونی سرعتس بهتره. مقایسه عکس ها هم که جی اس ام ارنا گذاشته بود xz2 خیلی عالی بود و عکسها شارپتر و جزییاتش از اس9 بیشتر بود. در کل ژاپنی ها تو تکنولوژی از کره ای ها خیلی بهترن. تو هر زمینه ای حساب کنی. اینم از رو هوا نمیگم مطالعه دارم که میگم. در کل هرکسی نظرش محترمه و الکی هم بحث نکنید.

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)