حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

چیپست اگزینوس 9820 با معماری 7 نانومتری و چیپست 5G RF ارایه می شود

نوشته

5 سال قبل | 4 دیدگاه | سامسونگ

سامسونگ عموما خیلی نظم خاصی در نام گذاری چیپست های خود ندارد و نمی دانم چه لذتی از این موضوع می برد! به همین دلیل لزوما نمی توان حدس زد که نام چیپست بعدی اگزینوس که جایگزین اگزینوس 9810 خواهد شد چیست. امروز اما شنیده های سامسونگ به گوش می رسد که چیست بعدی با نام اگزینوس 9820 ارایه خواهد شد، در حقیقت چیپست اگزینوس 9820 با معماری 7 نانومتری و چیپست 5G RF ارایه می شود! در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره این چیپست بیشتر بخوانیم.

اگزینوس 9820

اگزینوس 9820

آنطور که در سند لو رفته بالا می بینیم، چیپست اگزینوس 9820 تقریبا 4 ماه است که در توسعه بوده و کارهای دیباگینگ، بررسی مشکل ها و CPU Validation انجام شده است. این چیپست که احتمالا با معماری 7 نانومتری EUV عرضه شود، نه در گلکسی نوت 9 بلکه در گلکسی اس 10 یا هر نام دیگری که خواهد داشت، استفاده خواهد شد. همچنین چیپست 5G RF از سال گذشته در دست توسعه بود که احتمال اضافه شده آن به گلکسی نوت 9 می تواند وجود داشته باشد، شاید هم نه!

چیپست 5G RF به شما این کمک را می کند تا سرعت اینترنت همراه گیگابیتی را راحت تر تجربه کنند هر چند می دانیم که هم اکنون تست سرعت اینترنت 4G اپراتور Telstra روی گلکسی اس 9 و ثبت رکورد اینترنت همراه گیگابیتی به صورت عمومی و البته کوالکام برای اسنپدراگون X50 5G NR یا همان مودم شبکه مخابراتی 5G خود 18 مشتری دارد اما سامسونگ، اپل و هوآوی در بین آن ها نیستند پس به نظر می رسد که سامسونگ نیز همانند دو بازیگر بزرگ صنعت تلفن های همراه هوشمند از راه حل خود استفاده کند!

نظر شما چیست؟ فکر می کنید اگزینوس 9820 می تواند همانند اگزینوس 7420 که تنها چیپست گلکسی اس 6 و گلکسی نوت 5 بود، تنها چیپست پرچمدارهای سال 2019 سامسونگ باشد؟

اشتراک در
اطلاع از
4 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ahmad

کاملا قابل پیشبینی هست این مشخصات

چه شود چیپست ۷ نانومتری!
چه شود مودم ۵G!

Peiman

نظر شما چیست؟ فکر می کنید اگزینوس 9820 می تواند همانند اگزینوس 7420 که تنها چیپست گلکسی اس 6 و گلکسی نوت 5 بود، تنها چیپست پرچمدارهای سال 2019 سامسونگ باشد؟

امیدوارم این اتفاق از سری اس ۱۰ به بعد بیفته

mosayebso

هرچند خیلیا میگن که ۸ نانومتری هست اما از اونجا که مودم کوالکوم ۷ نانومتری euv هست که توسط سامسونگ تولید میشه و مربوط به ۳ ماهه اول ۲۰۱۹ هست خب هیچ توجیحی نداره که بیاد ۹۸۲۰ و مودم ۵جی خودشو ۸ نانومتری بزنه ک
چون مودم کوالکوم با soc مجتمع شده پس باید soc هم همون معماری و فناوری ساخت رو داشته باشه
از اونجا که چیپست نسل بعد کوالکوم رو هم باز سامسونگ تولید میکنه پس مطمئنم اینبار هم ۲نسخه ای خواهد بود
اگر اکسینوس ۹۸۲۰ ۷ نانومتری باشه پس سال بعد بالاخره از شر مالی راحت میشیم و گرافیک اختصاصی سامسونگ رونمایی میشه که با استفاده از مهارت مهندسان سامی+ توافق پتنتی با انویدیا و amd اتفاق افتاده
یعنی ممکنه هم ویژگی های گرافیک های amd و هم گرافیک های انویدیا رو داشته باشه
ساختار cpu توی 9820 هم بصورت ۲+۲+۴ هست تا دیگه به مشکلات ۹۸۱۰ دچار نشه
خلاصه نسل دهم میتونه یه سکوی پرتاب خیلی عالی برای سامسونگ باشه چون حسگر دوربین هم بعد از ۳ سال قراره ارتقا جدی داشته باشه( ۳ ساله که یک رزولوشن+یک‌ ابعاد پیکسلی+دوال پیکسل هست و فقط توی نرم افزار و لنز تغییرات داشته البته اگر استک ۳ گانه رو فاکتور بگیریم)

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)