حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

دوربین 40 مگاپیکسلی اکسپریا ایکس زد 2 پرو در بنچمارکی عجیب تایید شد

نوشته

6 سال قبل | 13 دیدگاه | سونی، شایعات

گاهی اوقات داده هایی را می بینیم که تک تک سلول های بدنت می گویند این اشتباه است و وقتی بیشتر درباره آن تحقیق می کنی و تاییدیه ای برای آن پیدا نمی کنی، کم کم به حرف خودت نزدیک می شوی هر چند نمی توان احتمال کمی برای تحقق آن را نادیده گرفت. احتمال کم نه از این بابت که محتوای داده غیر قابل دست یافتن باشد بلکه از این بابت که داده لو رفته کیفیت خوبی ندارد و منابع معتبری آن را تایید نکرده اند. به هر حال خالی از لطف نیست شایعه دوربین 40 مگاپیکسلی اکسپریا ایکس زد 2 پرو که در بنچمارکی عجیب تایید شده است را با هم مرور کنیم. در ادامه با ترنجی همراه باشید.

بنچمارک سونی PF12

بنچمارک سونی PF12

در بنچماکر GFXBench بالا می توانید مدل دستگاهی که ادعا می شود متعلق به سونی است را ببینید. مدل عددی این دستگاه ناآشناست و Sony PF12 نامیده شده است. با تحلیلی آبکی طور اما نسبتا منطقی می توان گفت که سونی اکسپریا ایکس زد 2 با مدل H82XX می تواند Sony PF22 باشد و سونی اکسپریا ایکس زد 2 کامپکت H83XX می تواند Sony PF32 که به این ترتیب می توان گفت Sony PF12 که می تواند مدل H81XX را داشته باشد مربوط به اکسپریا ایکس زد 2 پرو یا شاید اکسپریا ایکس زد 2 پریمیوم باشد. البته با توجه به رزلوشن کمتر از 4K یعنی رزلوشن QHD که در این تصویر می بینیم شاید پسوند پریمیوم که برای موبایل های 4K سونی به کار می رفت، روی این دستگاه استفاده نشود و همان اکسپریا ایکس زد 2 پرو نام گذاری شود. اندازه نمایشگر 5.9 اینچ است و با توجه به نسبت رزلوشن 2:1 آن (1440*2960) می توان حدس زد که حاشیه نمایشگر کم است و نمایشگر کشیده ای را همانند اکسپریا ایکس زد 2 و اکسپریا ایکس زد 2 کامپکت شاهد خواهیم بود.

پس از اسنپدراگون 845 و 6 گیگابایت حافظه رم یا حافظه داخلی 128 گیگابایت که دقیقا نمی دانم چرا دو حافظه 64 گیگابایتی دیگر کنار آن درج شده است، می رسیم به یک نقطه تعجب دیگر که دوربین 40 مگاپیکسلی تکی برای دوربین اصلی اکسپریا ایکس زد 2 پرو است. می دانیم که ماه پیش سونی ماژول دوربین دوگانه با حساسیت ISO 51200 را رسما رونمایی کرد و ما انتظار دوربین دوگانه روی پرچمدار بعدی داریم اما اینجا یک دوربین تکی که رزلوشن 40 مگاپیکسلی دارد دیده می شود. کسی چه می داند، شاید این همان حسگر 40 مگاپیکسلی IMX600 سونی است که در هوآوی پی 20 پرو استفاده شده است. دوربین سلفی نیز 12 مگاپیکسل به نظر می رسد.

سیستم عامل اندروید 8.1 نیز موضوع قابل انتظاری است که اینجا تایید می شود. نظر شما چیست؟ این شایعه می تواند حقیقت داشته باشد؟ با توجه به منبع منتشر کننده این مطلب و کیفیت پایین سند لو رفته، لطفا این شایعه را با احتمال کمتری در نظر بگیرید.

اشتراک در
اطلاع از
13 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
MOAZEZ

فیکه،باور نکنید

Hrkhk

پیشرفت عکاسی تو موبایل ها سرعت خوبی داره، ولی فاز اونایی که گوشی رو برای عکاسی حرفه ای میگیرن نمیدونم… توصیه من اینه حتی برای یه بارم شده با یه دوربین عادی مثل 80d و یه لنز عادی 18-135 و یه پرایم عکاسی رو تجربه کنین… کیفیت تصویر پرچمدارا شبیه هم هست و همشون به عنوان یه گجت همراه خوبن…

MOAZEZ

اونیکه گوشیو برای عکاسی حرفه ای میخره اصلا عکاس نیست، یه فرد آماتور و کم سواده تو این حوزه

Crysis

با نظر شما تا حدی موافقم
اما ببینید خیلی از افراد هستن که عکاسی و دوست دارن و حتی از نظر دید هنری
واقعا هنرمند و عکاس هستند
اما خوب توانایی یا وقت و به هر دلیلی تنظیمات پیچیده دوربین های حرفه ای براشون سخته، خوب دوربین موبایل هم میتونه تا حدی جایگزین این دوربین ها باشه.

ahmad

یکم دور از واقعیت بنظر میاد چون چند هفته پیش بود که صفحه نمایش 4k امولد سونی تایید شد این خبر تو یه حالت میتونه صحت داشته باشه اونم اینکه یه نسخه پلاس داشته باشه

Crysis

سلام خدمت دوستان و ترنجی
بنده همون نارنج بیطرف هستم که بعد از چند سال به ترنجی برگشتم. البته جایی نبودم ?

علی شیخ زاده

سلام خوش اومدی

ahmad

خوش آمدید

Peiman

آره از اولشم معلوم بود چندان واقعیت ندارد . حتی خودمنبع هم گفته بود احتمال صحت ۲۰ درصد

hamid reza

امیدوارم گوشی بهتری از سونی ببینم❤

hamid reza

اولین گوشی من سونی اریکسون و دومین نوکیا و همیشه دوست دارم این دو برند که البته سونی از اریکسون جدا شد به اوج برگردن و من حتما از طرفدار های اون ها خواهم بود

Mohammadsoly

سونی میاد صدر جدول دوربین های موبایلی جایی که انتظارشو میره ازش

Mortazavi

آقا شما همون لرزشگیر اپتیکال ۵محوره رو بزار بخدا ما راضی میشیم

البته اگه این imx600 با فناوری ادغام پیکسل باشه خیلی خوبه???

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)