حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

ثبت اختراع موبایل منعطف هوآوی ثبت شد

نوشته

6 سال قبل | 2 دیدگاه | هواوی

برای موبایل های منعطف پتنت های زیادی از شرکت های مختلف ثبت شده است. برای مثال اپل گوشی آیفون تاشو با صفحه نمایش انعطاف‌پذیر می‌سازد؟ یا پتنت مایکروسافت برای تبلت تاشو سرفیس منتشر شد یا اوپو (Oppo) هم پتنت گوشی با صفحه نمایش تاشو ثبت کرد یا همکاری سونی با الجی برای نمایشگر OLED نوید از احتمالا اکسپریا با نمایشگر تاشو می دهد یا احتمال قوی بازگشت گوشی تاشو موتورولا Razr با نمایشگر منعطف یا سامسونگ نمونه اولیه گوشی هوشمند تاشو را در همایش جهانی موبایل نشان می‌دهد یا پتنت الجی برای گوشی موبایل با نمایشگر تاشو منتشر شد و یا نمونه تجاری شده Axon M از ZTE که البته یک نمونه اولیه و بدون نمایشگر منعطف است! این ها را گفتیم تا نه تعجب کنید که “چرا؟” و یا اینکه موضوع دور از ذهنی باشد! این بار نام هوآوی به این لیست بلند بالا اضافه شده است! در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره موبایل منعطف هوآوی بیشتر صحبت کنیم.

همانطور که در تصویر اصلی مطلب می بینید هوآوی حق اختراع موبایل منعطف خود را سال گذشته در WIPO یا همان سازمان مالکیت معنوی جهانی ثبت کرده است. در این تصویر یک نمایشگر بزرگ در سایز تبلت طور می بینید که وسط آن یک لولا برای تاشدن وجود دارد. بدین ترتیب و به سبب نمایشگر منعطف این دستگاه، شاهد جمع شدن تبلت به اندازه یک موبایل خواهیم بود.

نمایشگرهای منعطف در حال حاضر کاملا تجاری شده اند و در بازار وجود دارند. این موضوع اصلی در عدم تولید انبوه موبایل های تاشو نیست، مشکل درباره مکانیسم مکانیکی لولا است. در حقیقت اگر به بخش لولا که مهم ترین چالش این دسته موبایل هاست، در نمونه هوآوی نگاه کنیم، راهکاری شبیه به چیزی که مایکروسافت عنوان کرده است می بینیم با این تفاوت که فاصله اضافی (گپ) کمتری در این بین موجود است.

نظر شما چیست؟‌ فکر می کنید برای ایده موبایل های منعطف هم مثل حسگر اثرانگشت یکپارچه با نمایشگر این بار چینی ها پیشرو باشند یا انتظار عملکرد بهتر از برندهای مطرح فناوری دارید؟

اشتراک در
اطلاع از
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
3INA

سامسونگ خیلی وقته داره رو این پروژه کار میکنه ، ممکنه اولین سازنده نباشه اما 100 درصد بهترین رو خواهد ساخت
وگرنه این همه تاخیر و مدل های اولیه و نمایش مخفیانه در نمایشگاه ces و سخنان مدیر عامل کوالکام در مورد موبایل سامسونگ دلیل محکمی هست که سامسونگ یکی بهترین ها و احتمالا اولین های انقلاب بعدی موبایل و تبلت رو خواهد عرضه کرد

البته باید به تحقیقات مایکروسافت اشاره کنم که وقتی به خبر های منتشر شده نگاه میکنیم باید محصول جذابی روبرو باشیم

علی شیخ زاده

یهو دیدی هواوی قبل از همه معرفی کرد *_*
یادمه پارسال مدیر هواوی گفته بود این گوشی رو ساختیم فقط داریم رو فاصله لولا کار میکنیم

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)