حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

ال جی برای بریدگی نمایشگر ال جی جی 7 (LG G7) از شما نظر می خواهد!

نوشته

6 سال قبل | 18 دیدگاه | ال‌جی، برترین‌های ترنجی

بناچیم یا نناچیم (!)، مسئله این است و ال جی از شما نظر می خواهد یا بهتر بگوییم، نظر می خواست در Reddit! بریدگی نمایشگر مسئله ای است که این روزها بحث های زیادی پیرامون آن است. می دانیم ال جی یک بار ارایه جی 7 یا هر نامی که پرچمدار 2018 این شرکت کره ای داشته باشد را به تعویض انداخت و دلیل طراحی دوباره عنوان شد. حالا ال جی بار دیگر در طراحی تردید دارد و سعی می کند بر خلاف اپل حرکتی کاملا محتاطانه انجام دهد، موضوعی که با روحیات الجی ای که ما می شناسیم کمی متفاوت است! در ادامه با ترنجی همراه باشید تا در این زمینه بیشتر صحبت کنیم.

ناچ طوری

ناچ طوری

ایسوس ذنفون 5، هوآوی پی 20 پرو، وان پلاس 6 و آیفون X دستگاه هایی هستند که در تصویر بالا بریدگی نمایشگر آن ها را می بینید. هر کدام به نحوی و به دلیلی اندازه بریدگی نمایشگرشان متفاوت است. اپل آیفون X به دلیل سیستم Face ID کشیده ترین بریدگی را دارد و هوآوی پی 20 پرو کمتری را اما مسئله درباره کم یا زیاد بودن بریدگی نمایشگر نیست، مسئله درباره بودن یا نبودن آن است. اجازه بدهید اولین موبایلی که با بریدگی نمایشگر معرفی شد را ببینیم:

بریدگی نمایشگر اسنشیال فون

بریدگی نمایشگر اسنشیال فون

بریدگی نمایشگر یک ویژگی است در اثر دوران گذار موبایل ها از حاشیه کم به دستگاه هایی کاملا بدون حاشیه! اگر بتوانند دوربین را زیر نمایشگر قرار دهند که البته درباره آن پتنت های متفاوتی ثبت شده است، دیگر شاهد چنین مسئله ای نخواهیم بود. حالا ال جی در شبکه اجتماعی Reddit از کاربران سوالی پرسیده که نظر آن ها درباره بریدگی نمایشگر چیست؟

هر چند پاسخ ها کاملا متفاوت هستند اما برآیند آن ها بر نبودن چنین زائده ای است. ما می دانیم که بریدگی نمایشگر هوآوی پی 20 قابل پنهان کردن است و تفاوت حالت پنهان با نمایان بریدگی نمایشگر به شکل زیر است:

بریدگی نمایشگر هوآوی پی 20 پرو

بریدگی نمایشگر هوآوی پی 20 پرو

خب! اجازه بدهید ببینیم چه بدی دارد اگر بخشی از بالای نمایشگر که می توان وجود داشته باشد اما برای نمایش محتوا مناسب نیست، برای نمایش نوار وضعیت به کار رود؟ نمونه ای شبیه به چیزی که الجی در نمایشگر دوم ال جی وی 10 و ال جی وی 20 داشت؟ خب این واقعا ایده بدی نیست اما به شرطی قرار نباشد برنامه یا محتوا توسط این بریدگی، بریده شوند. آیا ال جی جی 7 با بریدگی نمایشگر عرضه می شود؟

تجریه ما از ال جی با جسارت ها و دنباله رو نبودن هایی که در دستگاه هایی همانند ال جی جی 2 با دکمه های پشت دستگاه، الجی جی 3 با طراحی خمیده پشت، ال جی جی 5 با طراحی ماژولار و الجی جی وی 10 با دوربین دوم فوق عریض (نه تله همانند بقیه شرکت ها) دیده ایم، قطعا این شرکت را یک شرکت دنباله رو سوار بر موج ترند نشان نمی دهد اما تصمیم برای ناچیدن یا نناچیدن (!) سخت است!

نظر شما چیست؟ فکر می کنید تصمیم ال جی چه باشد؟

اشتراک در
اطلاع از
18 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ahmad

آقای عطایی خبرو آپدیت کنید ال جی این نظرسنجی رو از سایت برداشت و ظاهرا مدیران سایت reddit گفتن فریب خوردن

vahid1370b

در کل نباشه هرچند تو این چند مدل اندازه ایفون منطقی تره زیادی کم باشه بدتر زشت میشه

ahmad

موافقم باهات بیشتر در جهت افق باشه و عمقش کم باشه بهتره

Web

من زیاد رو این ناچ حساس نهایتا مثل p20 pro میشه با خاموش کردن پیکسلها یه دستش کرد

دوستان من نوت ۵ دارم و دنبال یه گوشی صفحه تخت یا فلت میگردم . لطفا یه پرچمدار به سلیقه‌ی خودتون معرفی کنید در موردش ریز مطالعه کنم .
اصلا با گوشی خمیده ارتباط برقرار نمیکنم . کاش سامسونگ نوت رو خمیده نکرد و فلت بود

ahmad

mate 10 pro یا آیفون 8 پلاس یا الجی وی 30 اینا عالی هستن

Peiman

یعنی تاحالا طراحی نهایی نشده؟؟؟
قطعا شده و فکر کرده کاربرا از ناچ خوششون میاد و اومده یه نظر سنجی بزاره که بعدا تو مراسم بگه ما طبق خواسته کاربرامون عمل میکنیم!

mTAAHAAm

خیلی از گوشی هایی که ناچ گذاشتن نسبت s به b شون از اس 9 یا میت تن پرو کمتره شاید بشه نتیجه گیری کرد که هدفشان افزایش نسبت نبوده بلکه…

hamid reza

دقیقا من هم ترجیح میدم گوشی شبیه میت ۱۰ پرو یا اس۹ پلاس باشه تا ناچ داشته باشه

hamid reza

البته گوشی های الجی چه ناچ داشته باشن چه نداشته باشن باید برای فروش امیدوار نباشن چن هنوز کیفیت آنچنانی ندارن 🙂

REZA

گوشی پرحاشیه باشه ولی ناچ نداشته باشه!
حالا باز ایفون ایکس یه فیس ایدی داره ولی بقیه چیز خاصی ندارن و فقط خواستن شبیه ایفون شن.
اسنشال فون هم باز خوبه،نمیشه به کارش ایراد گرفت و تقلید هم نکرد و میشه گفت اولین بود.
ولی شما نگاه کنید عکسارو بنظرم توی طراحی جلو اس۹ با ابهت تر و بهتر از بعضی ناچ دار هاست.
تازه نسبت صفحه بهتریم داره

به نظرم تعجب برانگیز ترین ناچ مربوط به P20 Pro هست. دکمه Home داره دقیقا و دقیقا عین دکمه Home گوشی های قبلی سامسونگ. ناچ داره مشابه آیفون ایکس. هر جور بخوای نگاه کنی، اون دکمه Home با اون ناچ همخوانی نداره.

حذف کردن ناچ به صورت نرم افزاری هم ابتکار الجی یا هواوی نیست. همون اوایل که آیفون ایکس اومد، یک اپلیکیشن شخص ثالث در اپل استور وجود داشت. این اپلیکیشن برای کسانی بود که ناچ آیفون ایکس رو دوست نداشتن. پس توجه داشته باشید که این حرکت نرم افزاری قبلا در IOS اجرا شده بود.

* اپ استور

mTAAHAAm

سری پی امسال که از نظر طراحی خیلی پرته.

یه مورد کاملا مسخره در P20 Pro اینه که دوتا دکمه Hone داره. یک دکمه Home فیزیکی و یک دکمه Home مجازی. این حرکتش واقعا مسخرس برای سال ۲۰۱۸.

Web

من احساس میکنم از پایین حاشیه دادن که که تو طراحی به مشکل برنخورن
منظورم طراحی صنعتی برای جای دادن باتری با اون حجم یا یه سری جزئیات دیگه است که از دید خیلی از کاربرها قابل تشخیص نیست
اتفاقا بر خلاف نظر شما من خیلی دکمه هوم که اثر انگشت روش باشه دوست دارم تا زمانی که اثر انگشت زیرصفحه نمایش تجاری بشه و هزینه اضافی بابتش پرداخت نکنیم و باسیستم اثر انگشت پشت گوشی موافق نیستم .
مثلا با محل جایگیری سیستم اثر انگشت xz2 و s9 موافق نیستم و با جایگیری سیستم اثر انگشت در s7 و xz پریمیوم ارتباط بهتری میگیرم .
واقعا محل قرارگیری این سیستم تو مدلهای قبلی سونی خوب بود ! حیف شد

دکتر رسول آریان

قبول، ولی دوتا دکمه Home ضایس، مخصوصا برای امسال و اونم برای یک پرچمدار.

Mortazavi

همه دکمه هوم با فینگرپرینت رو دوست دارند ولی خوب اصلا با ناچ همخونی نداره و به شکل عجیبی زشتش کرده

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)