حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

سامسونگ می خواهد سونی را از تخت پادشاهی بازار حسگر تصویر موبایل به زیر بکشد

نوشته

6 سال قبل | 65 دیدگاه | برترین‌های ترنجی، سامسونگ، سونی

می دانیم سونی در بازار حسگر تصویر موبایل سلطان بلامنازع است، تقریبا اکثر موبایل هایی که در بازار وجود دارند از این شرکت استفاده می کنند. یکی از شرکت های دیگری که در زمینه فعالیت می کند، سامسونگ است. این شرکت همیشه تلاش دارد تا اکثر نیاز خود را تامین کند و سال هاست که از حسگر تصویر ساخت خود به عنوان انتخاب دوم در کنار حسگر تصویر سونی استفاده می کند. در گلکسی اس 9 شاهد استفاده از حسگر تصویر سامسونگ هستیم که فیلم برداری فوق آهسته 960 فریم بر ثانیه را نیز دارد. حالا سامسونگ تصور می کند در موقعیتی قرار دارد که با برنامه ریزی چند ساله سونی را از تخت پادشاهی بازار حسگر تصویر موبایل به زیر بکشد! در ادامه با ترنجی همراه باشید تا ببینی برنامه سامسونگ برای تبدیل شدن به شماره یک بازار حسگر تصویر موبایل چیست؟

سامسونگ در حال حاضر چندین سال است که در بازار DRAM و NAND Flash ها در رتبه اول قرار دارد و از تصاحب آن خیال آسوده دارد. حال این شرکت می خواهد یکی از خطوط تولید Hwasung را که برای تولید DRAM استفاده می شده است را تغییر کاربری دهد و در آن حسگر تصویر تولید کند! این شرکت از سال گذشته پروژه مذکور را آغاز کرده و تا پایان سال جاری به آن پایان خواهد داد.

با تبدیل یکی از خطوط تولید Hwasung ظرفیت تولید حسگر تصویر سامسونگ به 50 هزار واحد در ماه خواهد رسید و پس از تبدیل خط دوم تولید این عدد به 120 هزار واحد در ماه می رسد. سونی در حال حاضر بیش از 50٪ سهم بازار را در اختیار دارد و ظرفیت تولید آن 100 هزار واحد در ماه است. بدین ترتیب به نظر می رسد با توسعه و تبدیل سامسونگ ظرفیت تولید کره ای ها از ژاپنی ها حتی پیشی بگیرد!

البته سونی هم بیکار نمی نشیند تا سامسونگ بازار آن ها را تصاحب کند! سونی سال 2015 مبلغ عظیم 4 میلیارد دلار را در جهت توسعه صنعت تولید حسگر تصویر موبایل خود هزینه کرده است و قطعا در آینده نیز برنامه های خوبی برای پیشرفت خواهد داشت. سونی در حال حاضر تنها موبایلی را تولید کرده است که فیلم برداری 960 فریم بر ثانیه FHD خواهد داشت!

سامسونگ علاوه بر استفاده از حسگرهای تصویر ساخت خود در محصولاتش از این حسگرهای تصویر برای فروش به دیگر برندها نیز استفاده خواهد کرد. نظر شما چیست؟ فکر می کنید سالیان آتی شاهد تصاحب بازار حسگر تصویر موبایل توسط سامسونگ باشیم؟

اشتراک در
اطلاع از
65 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Hadiii

تولید زیاد این معنی نمیده ک بازارو دست بگیره.باید دید ک خریداران چه نظری دارن توی متن هم گفته شد که سونی هم دست رودست نمیذاره…جوجه رو اخر پاییز میشمارن!

دکتر رسول آریان

طراحان سونی جمع شدن دور هم گفتن طراحی گوشی های سونی تکراری شده، چیکار کنیم که تنوع بشه، نهایتا رسیدن به طراحی گوشی های چاق و لغزنده (به قول GSM Arena). اما خب برخی طرفداران سونی اعتقاد دارن که درسته گوشی چاق و لغزندس، اما حداقلش اینه که خوش دسته!

چاق و لغزنده و خوش دست، برگرفته از قالب صابون ?

http://uupload.ir/files/78rs_picsart_03-16-11.03.14.jpg

صد رحمت به اون طرح های کانسپتی که قبل از رونمایی توی سایت ها پخش شده بود. آخه واقعا این طراحی مال سال 2018؟

hamid reza

یادش بخیر یه زمان طراحی الجی جی4 رو معایبش میدونستن

Minipro

اگه سامسونگه که دست بزاره تو این بازار
بازار رو دستش میگیره

Peiman

سخته ولی غیر ممکن نیست

Dariushrd

اصلا فکر نمیکنم بتونه اون کیفیت سنسور های سونی رو داشته باشه… سنسور های سونی خیلی قویه و نمونش تو بازار کلا موجود نیست تو این مورد همه شرکتا بهش احتیاج دارن و بنظرم رقابت باهاش خیلی سخت و ریسک پذیره

Saeed Mohammadipouya

سونی کجا و این کجا

mosayebso

این مورد در نهایت به نفع کاربرا تمام میشه چون به تدریج حسگر های پیشرفته تر و قویتری هرساله تولیبد میشه و بخاطر رقابت قیمت تولیدی حسگر کاهش پیدا میکنه و در کنارش کیفیت دوربین ها در هرنسل افزایش پیدا میکنه

علی شیخ زاده

دقیقا درسته هرچی اینجور رقابت ها بیشتر باشه مشتری استفاده بیشتری میبره

jamal9

بنظرم سونی اگه بیش از این دست روی دست بذاره و رتبه ی اول dxo رو کسب نکنه ممکنه جایگاهشو از دست بده
بنظرم بهرحال رتبه های بالا یجور تبلیغ هم میشه برای شرکت ها …مخصوصا برای سونی که سنسور هم میفروشه …

Mortazavi

من روزی که خبر تأسیس کارخونه ایزوسل اومد گفتم سونی باید حواسش جمع باشه

بنظر من احتمالش هست که سامسونگ مقداری از سهم بازار سونی رو تصاحب کنه و اون دلیلش یک چیز بیشتر نیست: غرور بیش از حد و لجاجت سونی به نظرهای خودش
الان سه سال که دوربین دوگانه اومده اما سونی هنوز هیچ کاری نکرده در حالی که سامسونگ سه نوع ماژول دوگانه برای میانرده بالارده و پرچمدار تولید کرده

الان گوشی هایی که دوربین دوگانه دارند و انتخابشون سونی هست مجبورند دو تا سنسور مجزاکنار هم بزارند و خیلیاشون برای دوربین دوم سراغ ایزوسل رفتند مثل می۶ و…
در حالی که اگه پک دوربین دوگانه سونی حاضر بود این اتفاق نمی افتاد

فکر نمیکنم بتونه سونی رو کنار بزنه ولی قصدش این هست که سهم خودش رو در این بازار پرسود بیشتر کنه.

سامسونگ با اینکه سال هاست داره چیپ اگزینوس تولید میکنه اما هنوزم خیلی مشتری نداره. درسته یک سری از شرکت ها در برخی محصولاتشون از اگزینوس ها استفاده میکنن، ولی هنوزم بازار کوالکام در زمینه تولید چیپ پررونقه. در زمینه صفحه نمایش هم سامسونگ خودکفا شده سال ها و حتی صفحه نمایش گران ترین آیفون تاریخ رو هم ساخته، ولی هنوزم برخی از شرکت ها تمایلی به استفاده از صفحات سامسونگ نشون ندادن. با این تفاسیر بعید میدونم سونی به این راحتی ها در زمینه ساخت سنسور پا پس بکشه.

اما حالا که بحث سنسورهای سونی شد، دوست دارم یه آماری از سونی بدم، طبق سایت DXO.

اگر به سایت DXO برید، میبینید که سه تا دستی بندی داره: موبایل ها، دوربین ها و لنزها.

در بخش موبایل ها وقتی به 10 موبایل برتر نگاه میکنیم، میبینیم هیچ خبری از موبایل های اکسپریای سونی نیست. بهترین جایگاه سونی در حال حاضر پانزدهم هست که متعلق هستش به اکسپریا XZ پریمیوم با امتیاز 83.

در بخش دوربین ها که با نام سنسورها هم معرفی شده، وقتی به 10 دوربین برتر نگاه میکنیم، میبینیم که Hasselblad X1D-50c و Pentax 645Z در جایگاه اول و دوم قرار دارن و Nikon D850 و Sony A7R III مشترکا سوم هستن.

در بخش لنزها وقتی به 10 لنز برتر نگاه کنیم میبینیم که نیکون به تنهایی سه جایگاه اول رو به خودش اختصاص داده و لنزی از سونی با لنز دیگری از نیکون، مشترکا در جایگاه چهارم قرار دارن.

پس چیزی که میشه گفت این هستش که در حال حاضر سونی هیچ یک از جایگاه های اول و دوم رو در اختیار نداره (طبق سایت DXO). بهترین جایگاهش در دوربین موبایل پانزدهم هست، در دوربین عکاسی سوم به صورت اشتراکی و در لنز چهارم به صورت اشتراکی. نتیجه اینکه سونی کارش در تولید دوربین و سنسور عالیه ولی رقیب های گردن کلفتی داره که بهش اجازه ندادن اول باشه.

البته اینم اضافه کنم که سنسور سونی ممکنه روی خیلی از موبایل ها برتر هم باشه ولی اینکه موبایل خودش پانزدهم هست، باید سونی رو به فکر وادار کنه تا علتش رو پیدا کنه. امیدوارم که XZ2 جایگاه بهتری رو کسب کنه، چون هنوز نتیجه تست دوربین XZ2 نیومده.

Mortazavi

یه سر به مقایسه xz1 و نوت۸ تو همین سایت بزنید تا کیفیت بالاتر گوشی سونی رو با چشم خودت ببینی

دکتر رسول آریان

تا ملاک شما از کیفیت چی باشه. عکس های سونی از قدیم نویز داشتن و هنوزم دارن. به اون بخشی که از GSM Arena نقل قول کردم نگاه کن. نوشته XZ2 نویز داره، حتی در نور عالی. دیگه از این واضح تر بگه نویز داره؟ راستش منم از عکس نویز دار بدم میاد. چندین ماه هستش که یه Z2 روی میز برادرم افتاده همین جوری. گوشی قبلیشه. اون Z2 هم نویز داشت. خودم باهاش عکس گرفتم ده ها بار. عکس های XZ2 رو هم دیدم. انگار سونی با نویز رابطه تنگاتنگی داره!

Xz1 رو تست نکرد دوربینش از پرمیوم بهتره

انشاالله XZ2 رو تست کنه، نتیجه اش هم خوب باشه براتون.

Sadeghh

الان رو نمیدونم ولی یادمه تا چند ماه پیش که سایت dxo رو چک کردم تو پنج تا دوربین حرف ای سه تاش واسه سونی بود که شامل جایگاه اول و دوم و اگه اشتباه نکنم چهارم بود
احتمالا این دوربین هایی که گفتی جدیدتر هستن
در ضمن یادمه جایی خوندم که نیکون هم از سنسور های تصویر سونی تو دوربین هاش استفاده میکنه
البته نمیدونم کلا یا تو بعضی از دوربین هاش…

دکتر رسول آریان

توی بخش دوربین یا به عبارت دیگه اش سنسور، من راستش خودمم اون دوتای اول رو نمیشناسم. اما نیکون و سونی توی این بخش مشترکا سوم شدن.

اونی که گفتم 3 تا جایگاه اول مال نیکونه، لنز بود. توی لنز دوربین مشترکا با یک لنز دیگری از نیکون چهارمه. سه تا لنز برتر دیگه رو نیکون داشته. لنز نیکون که دیگه ربطی به سونی نداره. داره؟

دکتر رسول آریان

اولین جایگاه رو داده به یک دوربینی از کمپانی سوئدی هاسلبلاد. دومین جایگاه رو داده به یک دوربینی از کمپانی ژاپنی پنتاکس.

mostafa3

سنسور همشون ساخت سونیه
اونی که اوله دومه سومه
چه در موبایل یا دوربین slr
لنز هم که ساخت نیکون نیست ساخت سیگما و زایس هست برای دوربینهای نیکون شما میگید ساخت نیکون یکمی تعجب کردم چون نیکون لنز ساز نیست
همین s9+ هم سنسور سونی اگر اشتباه نکرده باشم مدل imx 363 باشه
من موندم چرا s9 معمولی رو dxo تست نمیکنه ببین میتونه امتیاز بالای بگیره من که بعید میدونم

دکتر رسول آریان

نگفتم لنزها مال خود نیکون هست. سیگما و کارل زایس هستن. در واقع لنز سونی اونجا مشترکا چهارم شده. سیگما و کارل زایس لنزهای بهتری زدن که اول تا سوم شدن. این از بحث لنز.

سنسور S9 پلاس رو من شنیدم که دو جوره، هم ایزوسل داره، هم imx سونی. اما آقای عطا یی اینجور که میگن، انگار همشون ایزوسل هستن.

در مورد S9 هم بعید میدونم امتیاز بدی بگیره، چون دقیقا همه چیزش S9 پلاسه به غیر اینکه دوربین دوم نداره. ممکنه فقط به خاطر نداشتن دوربین دوم، توی بحث زوم و افکت بوکه کمتر بشه از S9 پلاس.

اما در مورد اینکه گفتید کل لیست سنسور سونی دارن، با فرض اینکه حرف شما درست باشه، بازم این سوال مهم پیش میاد که آیا کوزه گر از کوزه شکسته آب میخورد؟ چرا موبایل های خودش اول و دوم نمیشن؟

jamal9

رسول جان در مورد حرفتون که میگید چرا اول و دوم نمیشن فقط میخام بگم که از وقتی که اولگوریتم نمره دهی سایت dxo عوض شد سونی نمره ی خوبی نگرفته که فقط شامل یک گوشی میشه و اونم xzp هست
تا قبل از اون z5 با امتیاز ۸۷ یکسال بهترین دوربین سال بود …بعد از اون هم x performance مشترکا با سامسونگ اس ۷ و اچ تی سی ۱۰ با امتیاز ۸۸ اول بودن ….
قبلا هم با گوشی های z3 و …. تو جایگاه های اول تا سوم بوده ….
همین الان هم سونی مشکلی که داره و نمره ی خوبی نمیگیره اولا استفاده نکردن از دوربین دوگانه بخاطر زوم و افکت بوکه هست که نمره ی کمی گرفته …همچنین دیافراگم بسته تر و نبود لرزشگیر اوپتیکال برای عکاسی در شب ….که فکر میکنم شهریور ماه و با معرفی xz2 p اکثر این ایرادات برطرف بشه …
عادلانه نیست که یکسال عقب موندن از بقیه شرکت ها رو انقد بزرگ نشون بدین و بگین که سونی اول نبوده و یا نیست …
قبول دارم سونی از z5 به بعد تو دوربین خیلی درجا زده …اما همیشه تو دوربین بین بزرگان بوده و خودش هم یکی از بزرگان هست …

mostafa3

یه چیزی که این سایت مشکوک dxo مشخص نمیکنه سنسور بکار رفته توی تستش هست که این ساخت سونیه یا سامسونگ
این که مشخصه هر دو سنسور یک کیفیت ندارن و برابر نیستن
یا باید هر دو رو به صورت جداگانه تست کنه یا مشخص کنه کدام سنسور رو تست کرده

mosayebso

همین الان حسگر های سامسونگ بخصوص حسگر هایی که در پرچمداران خودش در این سالها استفاده کرده بسیار با کیفیت و اگر نگیم از نمونه سونی بهتر حداقل در یک سطح با نمونه سونی بوده
خیلی از اولین ها در موبایل توسط سامسونگ امد:
اولین pdaf
اولین isocell که سونی بعدا به اسم dti وارد حسگرخای موبایلش کرد
اولین فوکوس تشخیص فاز دوگانه موبایل که بازهم سونی سال بعد نمونه هایی مشابه رو ساخت
فقط در اس۹ سامسونگ در بخش سنسور اولین نبود ولی بجاش در بخش لنز اولین شد(دیافراگم دوگانه)

mostafa3

همین حالا شما برید به سایت فون آرنا تست دوربین s9 و پیکسل2 و آیفون گذاشته بدون مشخص کردن کدام عکس مال کدام گوشیه
نتیجه تستش تازه اومده آیفون x توی روز کاملاً برتر بوده نسبت به s9
توی شب پیکسل با اختلاف همه رو به زیر کشیده
گول دیافراگم متغیر نخورید
همون جور که G6 الجی هم فقط یه دریچه دیافراگم تبلیغاتی داشت توی شب حرفی برای گفتن نداشت

mosayebso

دوست عزیز
عکسای پیکسل پراز نویز هست بخصوص توی شب
حتی عکس های پورترش فضای خارج‌ از سوژه رو کاملا محو نکرده باد بیشترین امتیازم اورده
شما بهتره که خودت عکسا رو باز کنی ببینی کدوم تعادل رو توی عکس رعایت کرده
اس۹ اورشارپنینگ رو هم توی الگوریتمش حذف کرده
بنظرم دیگه زمان ۱۲ مگاپیکسل ب سراومد
با افزایش رزولوشن به ۱۴ مگاپیکسل و افزایش سایز سنسور به ۲.۳
که ابعاد پیکسل ها روی همون ۱.۴ میمونه و کیفیت در شب تغییری نمیکنه جز اینکه وضوح و جزییات عکس به اندازه ۲ مگاپیکسل افزایش پیدا میکنه

MOAZEZ

خخخخ. یکی نیست بهش بگه مردک اگه سونی نسازه، تو کپی نکنی که هیچ پوخی نیستی تو این صنعت. بچسب به همون کپی کردنت باو. همین 960fpsهم زیر سایه کپی از سنسور سونی بدست آوردی. کسی غوله توی تکنولوژی که پیشرفت بده تکنولوژیو نه کسیکه فقط کپی کنه

Amir026

چرا انقد لعنتیی تو،چرا همه از تو بدشون میاد
حتما چون راه درستو میری و حرف حقو میزنی ??

توضیح GSM Arena در مورد مشکل دوربین اکسپریا XZ2:
Noise suppression artifacts are still abundant, though, even if the lighting was great. If you downscale those images to 12MP or less, that becomes less noticeable. That’s a pretty common trait for the 19MP motion camera, along with the slight distortion in the corners, caused by the wide lens.
میگه توی عکس های این گوشی هنوز هم نویز هست، حتی اگه نور محیط هم عالی باشه. میگه اگر ابعاد عکس رو به 12 مگاپیکسل کاهش بدین، نویز کمتر میشه. میگه در حالت 19 مگاپیکسل به خاطر لنز وایدی که داره، ممکنه لبه های تصویر یه مقدار دچار اعوجاج بشه.

در انتهای مقاله هم از معایب اکسپریا XZ2 اینا رو نوشته:
1. Chubby and slippery
1- چاق و لغزنده است

2. No 3.5mm audio jack
2- جک 3.5 میلیمتری صدا ندارد

3. The selfie camera has been downgraded
3- دوربین سلفی کاهش یافته است

4. Capturing slow-mo videos is rather difficult
4- ضبط کردن ویدیوی اسلوموشن با آن سخت است

5. Camera lacks OIS, while the Intelligent Active Steady Shot stabilization is still limited to 1080p@30fps videos
5- لرزشگیر اپتیکال ندارد و لرزشگیر دیجیتالی آن به ویدیوهای 1080 با نرخ 30 فریم بر ثانیه محدود شده است

پس وقتی که میگن گوشی ضخامتش بالاس بهانه نیارید که خوش دسته یا ارگونومی خوبی داره. GSM بهش گفته چاق لغزنده.

پس وقتی که میگن لرزشگیر اپتیکال بهتر از لرزشگیر دیجیتاله، داستان سرایی نکنین که لرزشگیر دیجیتالش خیلی خوبه و غیره. در ضمن فقط توی فیلم برداری فعاله و در همین فیلم برداری هم در حالت 4K همون لرزشگیر دیجیتالی رو نداره دیگه.

پس وقتی که میگن حذف شدن جک 3.5 میلیمتری صدا خوب نیست، نگین خوبه، چون GSM اینو جزء معایب این گوشی نوشته.

پس وقتی میگن ضبط اسلوموشن با سامسونگ راحت تره، به خاطر اینکه شات خودکار داره، نگید اسلوموشن سونی بهتره. چون همینجا هم دارید میبینید که نوشته ضبط اسلوموشن با XZ2 سخته.

حقایق رو قبول کنید.

حالا این پست چه ربطی به xz2 داشت تو چرا میسوزی؟

از چی بسوزم؟
گذاشتم برای دوستانی که منکر این مسائل بودن. در واقع دیدم که GSM Arena هم تایید کرده این موارد رو. حالا دیگه از این به بعد اینا حرف من و دیگران نیست، حرف یک سایت تخصصی هم هست. اتفاقا بی ربط هم نیست، این پست در مورد سنسور هست و منم در مورد سنسور آخرین پرچمدار سونی از سایت GSM Arena نقل قول کردم. البته اگر نمیگید که این سایت جیره خواره و فلان.

Sadeghh

لرزشگیر دیجیتال در حالت 4k از پنج محوره به سه محوره تبدیل میشه نه این که به کلی از بین بره
ولی کمبود لرزشگیر اپتیکال برای عکاسی رو نمیشه انکار کرد
بقیش از نظر من عیب به حساب نمیاد

Sadeghh

و البته دوربین سلفی که کاهش پیدا کرده

Saeed Mohammadipouya

مگاپیکسل هیچ گاه تعیین کننده کیفیت نبوده بزار بیاد ببینی بعد

دکتر رسول آریان

قطعا مگاپیکسل همه چیز نیست، ولی زمانی که سایز سنسور سلفیش کوچیکه یعنی 1/5 اینچه و F2.2 داره، میشه پسرفت.

سایز سنسور 1/5 یعنی عدد 1 رو بر عدد 5 تقسیم کن، میشه عدد 0.2 اینچ.

بعد حالا اینو مقایسه کن با سنسور سلفی 13 مگاپیکسلی XZ1 که سایز سنسورش 1/3 بود و F2.0 داشت.

برای اینکه بدونی سایز سنسور سلفی XZ1 چقدر بود، عدد 1 رو تقسیم کن بر عدد 3 که میشه 0.33 اینچ.

یعنی سایز سنسور سلفی XZ2 نسبت به XZ1 به مقدار 0.13 اینچ کوچیک شده.

0.13 اینچ میشه 3.3 میلیمتر.

پس وقتی که سایز سنسور سلفی XZ2 به اندازه 3.3 میلیمتر کوچیک شده، گشودگی دیافراگمش به اندازه 0.2 کمتر شده، تعداد پیکسل های سنسورش به اندازه 8 میلیون پیکسل کمتر شده، انتظار داری که GSM Arena اسمش رو نذاره پسرفت؟

ببین خیلی منطقی برات توضیح دادم. دیگه اگر دوست داری بپذیر، دوست نداری نپذیر.

Sadeghh

بله من هم قبول دارم که رزولوشن به تنهایی تنها دلیل افت کیفیت نیست
اما وقتی سلفی هایی که gsmarena گرفته بود رو دیدم با این که نسبتا خوب بود اما واقعا انتظار بیشتری میرفت ازش با توجه با سلفی های گوشی قبلیش

دکتر رسول آریان

صادق جان، اون توضیحات رو برای سعید نوشتم که گفت فقط به مگاپیکسل بسنده نکنید.

Sadeghh

بله من هم برای ایشون نوشتم

دکتر رسول آریان

اوکی.

Hadiii

اقای آریان میشه لینک این مطلب و بذارید ممنون

Quality

چاق و لغزنده معنیش بد دستی گوشیه؟!
چاق بخاطر ضخامت بالاش گفته لغزنده بودن هم بخاطر سطح شیشه ای و خمش!
بد دستی یعنی مثلا Z1-Z2 خود سونی یا S6 سامسونگ! این که خیلی خمه و کلا واسه خوشدستیش تبلیغ شده!
لرزشگیر دیجیتالی 5 محوره سونی به مراتب توی فیلمبرداری از لرزشگیر اپتیکال گوشی های سامسونگ و… بهتره! بهترین لرزشگیر های موبایل دیجیتالی هستن! در ضمن روی فیلمبرداری 4K لرزشگیر کلا غیر فعال نمیشه! فقط نمونه ضعیفترش فعال میشه و چیز جدیدی نیست!
اما لرزشگیر اپتیکال برای عکاسی کاربردیه و این دوتا باید باهم استفاده بشن

جک 3.5 میلیمتری رو دقیقا کی گفته حذفش کار خوبی بوده؟! ولی چیزی که مشخصه اینه که حداکثر یکسال دیگه سامسونگ و بقیه هم حذف میکنن مطمئن باشید!

فیلمبرداریش شاید سخت تر باشه ولی میشه با رزولوشن بالاتر فیلمبرداری کرد! در ضمن توی عکس برداری تشخیص حرکت داره که صحنه متحرک یا لبخند رو از دست ندین و خودکار 3 تا عکس میگیره!
چرا این رو بهش اشاره نمیکنین؟!
در ضمن ایت تشخیص حرکتی که سامسونگ گذاشته قطعا بی نقص نیست و نمیتونه هم باشه! ممکنه هزار جور حرکت توی تصویر باشه! از کجا میخواد بهفمه ما چه حرکتی مد نظرمونه؟!

چرا فقط اون قسمت ضعف دوربینش رو میزارین؟! به قول خودتون نویز کمی داره ولی جزییات و شارپنس بالاتری داره!
چرا اون قسمتش که از پیشرفت زیادش در عکاسی در شب گفته نمیزارید چرا از داینامیک رنج عالی عکس ها نوشته نمیگید یا جزییات بسیار عالی و…
بهبود زیاد در اسپیکر، باتری عالی (بهتر از S9)، روشنایی خیلی بهتر صفحه و…
اینا اصلا وجود نداشتن فقط دوخط ضعف نوشته دقیقا همونا رو کپی کردین گذاشتین!
فقط ایراد میگیرید از گوشی های سونی!

دکتر رسول آریان

دوست عزیز، اگر از نظر شما واژه چاق لغزنده یعنی خوب، باشه خوبه. دعوا نداریم که. ولی خودتو گول نزن.

تشخیص لبخند که مال عهد بوقه!
سه تا عکس پشت سرهم گرفتن هم خیلی قدیمیه!

اما در مورد اینکه چرا از خوبی هاش ننوشتم، اون دیگه وظیفه فن های سونی هست که بنویسن. لابد توقع دارید یه فن سامسونگی بیاد طرفداری کنه از سونی؟ این دیگه کل کل. دوتا طرفدار تیم فوتبال هم اینجورین. همینجور که منم توقع ندارم از طرفدارای سونی که بیان از سامسونگ خوب بگن. اما اینکه چرا فقط به معایبش اشاره کردم، به این خاطر بود که توی تست GSM Arena هم گفتم که تصاویر XZ2 نویزدار ثبت شده. برخی گفتن شاید نور کافی نبوده. اما توی این متن دقیقا اشاره شده بود که تصاویر XZ2 نویز دارن، حتی در نور عالی. بیشتر این بخش نویز در نور عالی برام مهم بود. با آور شارپنس دستی هم میشه شارپینگ کرد. شما عکس عادی به من بده، من برات توی فتوشاپ شارپش میکنم، بهت تحویل میدم. اینا بازی نرم افزاریه.

Quality

متاسفانه اطلاعاتتون یا پایینه یا خیلی وقته بروز نشده
تشخیص حرکت و لبخند و عکس گرفتن 3 عکس بصورت خودکار قدیمیه؟! دقیقا غیر از پرچمدار های جدید سونی چه شرکتی همچین قابلیتی توی گوشی هاش وجود داره؟!
این امکان فقط با سنسور مجهز به رم اختصاصی ممکن هست وگرنه اصلا امکان پذیر نیست که قبل از زدن دکمه شاتر خودش 3 تا عکس 19 مگاپیکسلی بگیره!
موقعی که از یک سوژه متحرک میخواید عکس بگیرید خودکار تشخیص میده و قبل از اینکه عکس بگیرید خودش سه تا زودتر میگیره که صحنه از دست نره!
در مورد لبخند هم همینطور! اگر کسی لبخند زد خودکار عکس میگیره که از دست نره مثلا فکر کنید یک بچه کوچیک داره یک لحظه لبخند میزنه و میخواید عکس بگیرید ولی تا دکمه شاتر رو میزنید لبخندش تموم شده! اما با این قابلیت حتی لبخند هم از دست نمیره!
یک قابلیت دیگه پرچمدار های 2017 به بعد سونی امکان عکسبرداری پشت سر هم 10 فریم 19 مگاپیکسل (نه 2 یا 8 مگاپیکسل!) با اتوفکوس هست که این مورد توی گوشی های دیگه وجود نداره یا لااقل اینطور بنظر میاد!

هرسه مورد توی ویدئوهای معرفی XZ پریمیوم و XZ1 سونی وجود داره میتونید مشاهده بکنید

من نگفتم چاق و لغزنده خوبه! اتفاقا مورد خوبی نیست مخصوصا لغزنده بودن اما میگم اینا ربطی به خوش دستی نداره! خوش دستی به خمیده بودن و تیز نبودن لبه ها بستگی داره که این گوشی خیلی خوبه و کلا مانور سونی روی این طراحی خوش دستی بوده!

این نویزی که gsmarena گفته متوجه نشدم راستش علتش رو! چون این گوشی نسبت به نسل های قبلیش خیلی نویز کمتری دارن عکس هاش و مثلا با ایزوی 3200 هم نتیجه خوبی بدست میاد و نویز زیادی وجود نداره!
بهرحال توی روز با ایزوی 40 که معمولا استفاده میشه توسط اپ سونی اگر نویزی هم باشه خیلی کمه واقعا اما جزییات توی عکس هاش از هر گوشی دیگه ای بیشتره!
سونی ترجیح داده جزییات عکس رو فدای از بین بردن این نویز ناچیز نکنه! وگرنه خب حذف نویز ها که کاری نداشته!

توی عکاسی در شب هم علت کیفیت خیلی خوبش گرفتن چند عکس توسط سنسور فوق‌العاده اش هست و ترکیب اون ها که باعث شده نتیجه عالی باشه و براحتی با S9 هم رقابت بکنه! اونم دیافراگم بسته تر، نداشتن لرزشگیر اپتیکال و پیکسل های کوچکتر!

ولی من فکر میکنم شما اطلاعاتت ناقص باشه! چون همین الان رفتم مجددا اون اکسپریا Z2 روی میز برادرم رو روشن کردم، توی بخش دوربین، یک گزینه داره به اسم Smile Shutter که 3 حالت انتخاب داره. لبخند زیاد، لبخند متوسط و لبخند کم. به محض لبخند زدن هم عکس میگیره. واقعا نمیدونم شما منظورت از تشخیص لبخند چیه. این تشخیص لبخندی که من سال ها هستش که میشناسم همین بوده. این گوشی مال 4 سال پیشه و این قابلیت رو داره، بعد شما میگید جدیده!

چند عکس پی در پی رو هم اون نوت 3 من هم داشت. توی حالات Best Photo و Best Face بود این قابلیت چند عکس پیاپی. توی حالت اول چند عکس میگرفت و میگفت خودت انتخاب کن ببین کدوم بهتر شده. توی حالت دوم از بین چنتا عکسی که میگرفت، خودش یکی رو انتخاب میکرد.

به طور کلی ماهیت Auto HDR ها هم بر اساس چند عکس پیاپی کار میکنه. چنتا عکس پیاپی با رنگ و نورهای متفاوت میگیره و بعد اونها رو ادغام میکنه و میشه عکس HDR. این قابلیت HDR خودکار هم الان روی خیلی از گوشی ها هست.

بله، یک وسیله ای میتونه چاق و لغزنده باشه ولی در عین حال خوش دست هم باشه. وقتی من به شما بگم یک وسیله ای چاق و لغزنده و خوش دسته، اولین چیزی که توی ذهن شما میاد صابون نیست؟ صابون دسشویی هم خوش دسته و اون انحنایی که داره مخصوص کف دست طراحی شده تا با ارگونومی دست هماهنگ باشه. یعنی طراحان سونی بعد از این همه سال رسیدن به طراحی قالب صابون؟ گوشی نباید زیبا باشه؟

طراحی Ambient Flow سونی ?

http://uupload.ir/files/78rs_picsart_03-16-11.03.14.jpg

چاق و لغزنده، اما خوش دست ?

Sadeghh

داداچ کلا داری اشتباه میزنی
اون تشخیص لبخندی که میگی و عکس پیاپی که با نوت میگیری تومنی دوزار فرقشه با این
گوشی های سونی قبل از زدن دکمه شاتر این کارو میکنن وگرنه اونی که تو میگی که واسه n سال پیشه

Sadeghh

رفیق اگه به این حرفاست که با فتوشاپ فلان میکنم باید بهت بگم عکسی که جزئیات رو کم ثبت کرده باشه رو شاید بتونی شارپ ترش کنی ولی دیگه جزئیات که نمیتونی بهش اضافه کنی اما عکسی که کمی نویز داشته باشه رو با فتوشاپ که هیچ من با متلب هم برات کم نویزش میکنم

Quality

آقای آریان خب میگم برید فیلم های معرفی دو گوشی پارسال سونی ور ببینید دیگه! دقیقا متوجه این قابلیت ها میشید

تشخیص لبخند که شما میگی مربوط به 100 سال پیشه 🙂
این قابلیت جدید سونی به این صورته که اگر لبخند تشخیص بده بصورت خودکار 3 تا عکس در پس زمینه میگیره که اگر قصد گرفتن عکس داشته باشیم اون صحنه از دست نره! اگر هم نخوایم عکس بگیریم خودش خودکار حذف میکنه!

یا تشخیص حرکت و گرفتن سه عکس هم مثل موقع عکس گرفتن از یک ماشین در حال حرکت، ورزش و… خیلی کاربردی و جالبه
ویدئوهای معرفی XZ پریمیوم و XZ1 به همراه ویدئوی معرفی قابلیت های دوربینشون رو ببینید کاملا متوجه میشید

عکسبرداری متوالیش هم فرق داره اول اینه که توی 99 درصد گوشی ها با مگاپیکسل پایینتر مثلا حداکثر 8 مگاپیکسل عکس میگیرن دوما هیچ کدوم توی این عکس ها از اتوفکوس استفاده نمیکنن و ممکنه چند تا عکسش خراب بشه!
وگرنه خود سونی چند سال پیش مثلا توی گوشی مثل Z2 هم داشت اون قابلیت رو!

ahmad

تو تعداد شاید ولی تو کیفیت من برتری رو با سونی میدونم

REZA

نمیشه گفت از ابان به فکر افتاده،خیلی وقته داره واسه این جایگاه تلاش میکنه و تاحالا نتونسته.اینجا جاییه که سونی توش تجربه و تخصص داره کار سامسونگ خیلی سخته.بنظرم حالا حالا ها نمیتونه

mTAAHAAm

بنظر من شدنیه منتها دیگه حسگر نمایشگر باید در عمل خودشو نشون بده و براحتی قابل ارزیابیه و نمی شه با تبلیغات و… به برتری رسید.
می تونه مبارزه مردونه ای باشه.

دکتر رسول آریان

اگر سنسور S9 پلاس ایزوسل سامسونگ باشه که آقای عطا یی میگه هست، پس یعنی بازخوردش خوب بوده. چون گلکسی S9 پلاس به واسطه همین سنسور و البته قابلیت های دیگه اش، موفق شد رتبه اول DXO رو به دست بیاره.

Men

یه خبر دست اول تو جدید ترین بررسی مقایسه دوربین های اس 9 پلاس وگوگل پیکسل ایکس ال 2 و آیفون.تن و نوت 8 توسط سایت معتبر فون آرنا اس 9 پلاس چهارم شد
https://www.phonearena.com/news/Results-Galaxy-S9-blind-camera-comparison-vs-iPhone-X-vs-Pixel-2-XL-vs-Note-8_id103261

mostafa3

اینو صبح دیدم s9 واقعاً یه دریچه دیافراگم تبلیغاتی معرفی کرد که نه تو روز نه تو شب نمیتونه رقابت کنه با ایفون x.و پیکسل ۲

کهکشان

خخخخ شما یه سر به gsmarena بزن اونجا مقایسه کن بعد بیا نظر بده ! شایدم شما تخصصت از dxomark بیشتره ! هه آیفون !

Mohammadsoly

به این حرفا نمیخوره!!!

mostafa3

یه سوال برام پیش اومده این سنسور ۳لایه توسط سونی توسعه داده شده و ثبت شده
آیا سامسونگ که این کار رو توی سنسور ایزوسل انجام داده حق پنت به سونی پرداخت می‌کنه چون همه چیزش کپی سنسور سونیه زمان گرفتن اسلوموشن ۹۶۰ فریم که به ۲ دهم ثانیه محدود شده

کهکشان

شما به این حرفا بخوری کافیه !

Saeed393

اقا عیبینداره موبایلای پایینرده چون ارزون در میاد سامسونگ استفاده بشه

Saeed393

سامسونگ اگه حسگراش خوب بود واقعا چرا داره از سنسورای سونی استفاده میکنه الان به اندازه موبایلای خودش تولید داره دیگه
یعنی منطق ترولای سامسونگ دولا پهنا تو حلق مدیر عامل دزدش

_V_

خخخ یادی کنیم از این پست

_V_

کامنتا دیدنیه

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)