حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

چرا فروش آیفون X پایین است؟

نوشته

6 سال قبل | 26 دیدگاه | اپل

می دانیم فروش آیفون X آن چیزی نیست که ما فکر می کردیم، پیش بینی ها انتظار داشتند و اپل در خیالش با آیفون های هزار دلاری قصری از پول ساخته بود! اما چرا فروش آیفون X پایین است؟ اجازه بدهید به این موضوع بیشتر بپردازیم.

آیفون X آیفونی که در دهمین سالگیرد ارایه آیفون عرضه شد و یک ظاهر جدید از این دستگاه تاثیرگذار را ارایه نمود. حتی زائده نمایشگر آن که موضوع جالبی نیست به دیگر تولیدکننده های اندرویدی سرایت کرده است و این حداکثر میزان تاثیر یک شرکت بر اکوسیستمی که در آن فعال را نشان می دهد، در حقیقت این میزان تاثیر فقط از موقعیت یک “رهبر” ممکن است و بدون شک اپل هنوز رهبر و پیشرو در صنعت موبایل های هوشمند است.

اما سوال اینجاست، آیفون X که با بهترین چیپست، یکی از بهترین دوربین ها، نمایشگر بی نظیر خود، Face ID و Animoji عرضه شده، چرا باید اینقدر فروش کمی را تجربه کند؟ حقیقت این است که هر چیزی بهایی دارد و آیفون X حقیقتا گران است. یک لحظه تصور کنید که چند سال پیش پیش بینی می کردید بین 5 تا 6 میلیون تومان پول موبایل هوشمند بدهید؟ از گران شدن دلار هم صرف نظر کنیم باید دید که آیا 4 میلیون تومان برای یک موبایل هوشمند قیمت عقلانی است؟ در حالی که دیگر پرچمدارهای برندهای مطرح حدودا 30٪ قیمت کمتری دارند!

یک موسسه محلی از 1500 کاربر آیفون که آیفون X نخریده اند سوال هایی درباره عدم علاقه آن ها به آپدیت کردن آیفون خود سوال پرسیده است و پاسخ آن ها به قرار زیر است:

دلایل عدم آپدیت به آیفون X

دلایل عدم آپدیت به آیفون X

پاسخ ها در 4 حالت تنظیم شده است و درصد توزیع جالبی دارد. 44٪ کاربران می گویند آیفون من هنوز خوب کار می کند و دلیلی برای ارتقا وجود ندارد! 31٪ معتقدند که گران است، 17٪ دلایل دیگری عنوان کرده اند و 8٪ آن ها موبایل حتی بزرگتری می خواهند!

هر چند خط تولید آیفون های 2018 می تواند این مشکلات را برطرف کند. برای مثال آیفون 9 با قیمت پایین تر و نمایشگر بزرگ، آیفون Xs Plus با نمایشگر بزرگتر و آیفون Xs با قیمت همانند آن چیزی که امسال ارایه شد (شاید کمتر) اما در حال حاضر اوضاع اپل به این شکل است و برترین پرچمدار این شرکت فروش مورد انتظار را تجربه نکرده است.

نظر شما درباره دلایل عدم استقبال از آیفون X چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
26 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Pouya

من قبلانم گفتم ای گوشی گوشیه بدی نیس ولی توقع بیشتری داشتم کلا بس ک میگفتن تولد ده سالگیه اپله و میخواد بترکونه و… توقعا ب نظرم رفته بود بالا کلا این حس رو از زمانی که از گوشی سر در اوردم داشتم که ایفون ها نسبت به قیمت ارزش خرید پایینی دارن نسبت به اندروید(البته تو کشور ما ) طراحی پشتشم ک من کنار نمیام بابت نوع طراحی دوربینش ولی جلوش خوبه هر چند ناچ نبود بهتر بود اما خب حق میدم بهش بابت فیس ایدی اما خب اینا نظرات منه و در کل گوشیه شایسته ای بود اینم اضافه کنم ک اپل زمان استیو جابز یه اپله دیگه بود نمیگم الان خیلی ضعیفه نه احمق ک نیستم اما اون زمان اصلا یه چیز دیگه بود جابز کسی هس که از نظر من دیگه مثل اون نخواهد امد

Peiman

زمان جابز واقعا اپل یه شرکت افسانه ای بود . قطعا اگر جابز الان بود وضعیت اپل خیلی بهتر بود . منم فکر نکنم دوباره کسی مثل جابز بیاد

دکتر رسول آریان

استیو جابز هم یک سری تصورات و اعتقادات داشت که به مرور زمان مشخص شد اشتباه میکرده. مثلا یادمه که میگفت سایز مناسب برای صفحه نمایش 4.5 اینچ هست! اما زمان که گذشت، اپل هم خودش فبلت ساز شد.

Peiman

قطعا اون اعتقادات اشتباه مربوط به اون زمان بوده و اگر هنوزم زنده بود دیدگاهش رو تغییر میداد

Pouya

رسول جان اینم در نظر بگیر که اون زمان گوشیا کاربردای امروزو نداشتن نه توی گوشی به این صورت فضای مجازی شبکه های اجتماعی بود نه فیلم توش دیده میشد نه کاربردای امروزو داشت در کل منظورم اینه که با توجه به وضعیت دنیای موبایل اون روز اصلا نیازی به فبلت نبود اصلا چی شد که فبلت ساخته شد وقتی دیدن کاربرد گوشی ها داره به سمتی میره که به صفحه نمیش بزرگتری نیازمنده فبلت ساخته شو به دست سامسونگ جابز اگر زنده بود که ای کاش زنده بود قطعا خودشم به این قضیه پی میبرد که دنیا به فبلتم نیاز داره و عقیدشو عوض میکرد اینم اضافه کنم(جابز میگفت هر روز که پامیشم جلوی ایینه به خودم میگم اگه امروز اخرین روز عمرم باشه چی کار میکنم سعی میکنم با این تفکر روزمو بگذرونم چون اعتقاد داشت اینطوری ادم روز خودش رو بهتر و درست تر میگذرونه و دوست داشت هر شب که میخوابه بتونه به خودش بگه امروز یه کار مفیدی برای دنیا انجام دادم) زندگینامشو خوندم خیلی انسان بزرگی بود (شرمنده کامنتم بی ربط شد)

Peiman

یادمه چندین سال پیش خانوادگی ۴ تا اس ۴ خریدیم هرکدوم به قیمت ۱۴۰۰ یا ۱۶۰۰ همون موقع جز بهترین گوشی ها بود. الان با اون پول فقط یکیمون می‌تونه یکی از بهترین هارو بخره

چرا آیفون اکس رو با نام آیفون 10 هم معرفی کردن؟ اینجوری یه مشکلی پیش میاد. شما تصور کنید که آیفون 10 قبلا بوده باشه، بعد بخوای بعدش آیفون 9 رو معرفی کنی. مگه میشه اسم آیفون ها عقبگرد داشته باشه؟ اول 10 بیاد بعد 9؟

درسته که کلا از دو خانواده و طراحی جداگانه هستن. درسته که تولد 10 سالگی آیفون بود. درسته که میخواستن بگن به خاطر تغییرات خیلی زیاد، مثل ویندوز 8 که یهو شد ویندوز 10، آیفون هم از 8 رفت 10

اما ویندوز دیگه نسخه 9 نداره که مایکروسافت بیاد بعد از 10، نسخه 9 بده!

به نظرم استفاده از عنوان آیفون 10 مناسب نیست و همون آیفون اکس بهتر باشه.

ahmad

از نظر من بهترین گوشی بازاره دلیل نخریدنم فقط قیمتشه ولی نظرسنجی جالبی بود کارایی دراز مدت محصولات اپل اونقدر بالاس که حتی این گوشی با این مشخصات هم قانعشون نمیکنه که ارتقا بدن

Peiman

???

Phinkerret

یوی از دلایلش که می تونی اصلی ترینش باشه قیمتش دومیش و یکی از مهمترینش ظاهر بد و اون بریدگی بالای صفحه که طراحی شو افتضاح کرده و نبود فینگر پرینت و گذاشتن فیس آی دی که با است هایی که تا الان ازش گرفتن نشون داده که خیلی معتبر نیستش و حذف جک 3.5 میلی متر و از همه مهمتر که در کمال تعجب تو متن آوردین صفحه نمایش بی نظیرم باید بگم که در اصل پاشنه آشیل آیفون تن استفاده از پنل سوپر آمولد سامسونگ بوده که متأسفانه کیفیت خیلی پایینی داشته به خصوص با پیکسل سوزی و هاله انداختن و خطوط سبز بالای صفحه که بر خلاف گفته خود اپلم این موضوع سایه انداختن متأسفانه صحت داره و تأییدش کرده

Phinkerret

ببخشید حول حول نوشتم اولش کقتم یکی از دلایل دومی گفتم تو تست هایی که از فیس آی دی اومده وسومی هم گفتم بی نظیرش که گفتین وچهارمی منظورم.این بودش که سوپر امولد کیفیت جالبی نداشته و یه سری مشکلاتی داشته

Phinkerret

البته اگه به کسی برنخوره

دکتر رسول آریان

اگر صفحه نمایش اولد خوب نیست، پس چرا LG توی پرچمدارش از اولد استفاده کرده؟

Phinkerret

خوبه حالا کفتم که اگه به کسی برنخوره بازم متعصبانه رفتار کردین؟

Phinkerret

آقا رسول خدمت شما عرض کنم که الان کجای متن من اسم الجیو آوردم و کجا گفتم که من فن الجیم بعدشم یهتره با واقعیت روبه رو بشین من گفتم که پنل سوپر امولد متأسفانه یه سری مشکلات جدی دارن و تو خیلی از سایت هم بهش رسیدگی شده همه هم بهش واقفین بعدشم اولد با سوپر امولد یه تفاوت هایی دارن!

دکتر رسول آریان

حدودا 4 سال پیش توی همین سایت یک مقاله نوشتم، در مورد سایه انداختن روی صفحه های اولد. زمان گلکسی نوت 3. البته همون موقع چنتا از طرفداران سامسونگ عصبی شدن که آریان دروغ میگه و میخواد سامسونگ رو خراب کنه. البته با اینکه میدونستن که خودمم فن سامسونگم، ولی خب تحمل هیچ گونه نقدی رو نداشتن اون چند نفر. همچنین یک مقاله دیگه داشتم در مورد پاره شدن و ترک خوردن کابل گوشی ها. که بازم بعضی ها منکر این قضیه شدن و الان میبینیم که پاره شدن کابل شارژ به مرور زمان برای همه اثبات شده.

اینا رو گفتم که فکر نکنی پذیرای نقد صحیح نیستم. اوکی برفرض مثال که هنوزم مشکل سایه انداختن توی صفحات امولد باشه. آیا باید همه برگردن به نسل صفحات LCD و TFT؟ سایه انداختن صرفا مخصوص امولد نیست. من دو سال پیش یه تلویزیون پلاسما داشتم، اونم سایه مینداخت. البته به مرور پاک میشد. اون صفحه نمایش پلاسما بود و اولد نبود، ولی باز سایه مینداخت. مشکل سایه انداختن از زمان مانیتورهای CRT (لامپ تصویری) بود. اصلا به همین خاطر اون زمان ها اسکرین سیور رو ساختن. اسکرین سیور اسمش هم با خودشه، یعنی محافظ صفحه. قرار بوده از چی محافظت کنه؟ از سایه انداختن روی پیکسل ها.

تفاوت زیادی هم بین Super AMOLED سامسونگ با P-OLED الجی نیست. هر دو زیرساز پلیمری (پلاستیکی) دارن، هر دو هم از طریق تکنیک ماتریس فعال کنترل میشن. هر دو هم لایه ارگانیک دارن.

بعد یه لحظه پیش خودت فکر کن. سامسونگ این همه فروش داره در سال، میدونی چند صد هزار مشتری داره؟ تازه سامسونگ داره هزینه بیشتر صرف میکنه و حتی میان رده و برخی از پایین رده هاش رو امولد کرده. خیلی خیلی براش آسون تره که از همون LCD های ارزون که روی پایین رده هاش میذاره، روی بقیه هم بذاره.

و در پایان این مساله رو طرح میکنم. اگر دیدی که آیفون برای نسخه بعدی آیفون ایکس، مجددا از Super AMOLED سامسونگ استفاده کرد، پس بدون از این صفحه نمایش رضایت داشته. اما اگر آیفون ایکس بعدی رو با LED-Backlight IPS LCD ساخت، یعنی از Super AMOLED سامسونگ رضایت نداشته. دیگه از این واضح تر؟

در ضمن چطور ممکنه شما از مشکلات این صفحه نمایش آگاه باشی، بعد ابرکمپانی اپل با اون همه کارمند و مهندس و محقق آگاه نباشن و بخوان یک صفحه نمایش بد رو روی گرون ترین پرچمدارشون استفاده کنن. به نظرت ممکنه؟

Phinkerret

آقا رسول چرا شما دارین سفسطه می کنین و متعصبانه نظر دادین فقط تنها مشکل سوپر امولد سایه انداختن نیستش هاله انداختن و مشکلاتی از قبیل خط سبز و عدم یکنواختی صفحه داره و همه هم ازش آگاهین اتفاقا خبرشم هستش حتی همین سایتم چندین روز در موردش بحث شد که حتی خود مدیر اپل هم قبول کردش و گفتش گه صفحه سوپر امولد آیفون تن هاسایه می نداره بعدشم تا جایی که همه می دونن آیفون سال آینده قراره از پنل اولد الجی رو پرچمدار 2018 استفاده کنه این یعنی این که از این صفحه های سوپر امولد رضایت نداره حالا شما ممکنه بگین که هرینه تولیدش زیاده خوب اگه اینجوریه چرا سامسنگ نتونست این صفحه نمایش ها رو به تولید انبوه برسونه ؟ می شه بگی چرا مگه من گفتم که صفحه هاش سایه می ندازه بعدشم شما یه جوری گفتین که یه لحظه پیش خودت فکر نکردی که مثلا سامسنگ چقدر می فروشه و تازه این همه هرینه کرده که رو میان رده هاش امولد کنه که انگار چقدر می فروشه سامسنگ بیشتر همین بالارده ها و پایین رده هاش فروش داره تا پرچمدار که البته فقط چندین میانرده و یکی دو مدل پایین رده امولده نه کلش

دکتر رسول آریان

سامسونگ روی این گوشی ها هم از سوپر امولد استفاده میکنه دیگه:

Grand Prime Pro, J2 2017, C7 2017, J7 Core, J5 2017, J7 2017, J7 Pro, C5 Pro, C7 Pro, C9 Pro, On 8, J2 2016, J3 Pro, C5, C7, J7 2016, J5 2016, J1 2016, J3, J2, J1 Ace, J7, J5, E5, E7, Ace Style.

از سری S و Note و حتی سری A اسم نبردم. ملاحظه کن که از سری C و سری J و سری E سامسونگ چقدر با صفحه نمایش سوپر امولد استفاده کرده. میبینی که سامسونگ روی این میانرده و پایین رده ها با این وسعت داره از سوپر امولد استفاده میکنه. سامسونگ در تلاش هست تا هزینه ساخت سوپر امولدها رو کم کنه و بتونه روی ضعیف ترین موبایل های خودش هم سوپر امولد بذاره، بعد شما میگی فقط یکی دو مدل!

تعداد گوشی های آیفون ایکس که مشکل خط سبز داشت و اونهایی که مشکل توزیع نامناسب نور داشت، جمعا به 100 مورد هم نرسید و این گوشی هایی که ایراد داشت، مربوط بود به اولین سری که آیفون ایکس داشت توزیع میشد. همون چند نفر هم رفتن نمایندگی آیفون و براشون تعویض کردن. شما نگاه کن ببین آیفون ایکس چند هزارتا فروخته و چنتاش مشکل داشته. این مشکل هم فقط در هفته های اول فروش مشاهده شد.

در انتها نظر شما رو جلب میکنم به این خبر در مورد دقیقا همین مشکل توزیع نامناسب نور در صفحه نمایش الجی V30:

http://zoomit.ir/2017/9/28/212675/lg-v30-complain-uneven-color-brightness

Phinkerret

رسول جان برای کسی که این همه مشتاق رصد کردن تکنولوژی این طور حرف زدن بی منطق خیلی زشته اولا من گفتم دو مدل میانرده دو سریو گفتم بعدشم اصلا از گوشیایی که شما گفتین چند تاش تی اف تی ال سی دی بودن که اینایی که شمایی گفتین تقریبا 70 درصد کل گوشیای سامسنگ بودن که دو انگشت هم تعدادش نمی رسه ضمنا دیگه همه می دونن که تعداد گوشبایی که پیکسل می سوزوند و خط سبز روش میفتاد بیش از چند هزار تا بودش که نشون میده یه مشکل همه گیره و جزئی نبودش سری اول دیگه چه صیغه ایه بعدشم مگه شما تو اپ استور کار می کنین که می گین اومدن تعمیر کردن درست شدش و رفت همینطوراین لینک زومیتو که دادین درباره مسأله صفحه نمایش وی 30 توش نوشته که چند تا کاربر تو کره گزارش دادن که به نظرش شایعه ای بیش نبود ولی مسأله خط سبز افتادن رو صفحه های اس ادج و آیفون تن رایجه به خصوص مال آیفون تن که خود اپلم تأییدش کرد در انتها خوب وقتی صفحه های سوپر امولد این همه مشکل داره و سایه میندازه خیلی شرکت ها میتونن از یه پنل دیگه مثل تلویزیون های میکرو ال ای دی تو قالب پنل های کوچک برای موبایل ها استفاده کنن من شنیدم که یکی دو شرکت میخوان از میکرو ال ای دی تو گوشیاشون استفاده کنن

علی شیخ زاده

بعد از اس ۹ بهترین صفحه نمایش رو ایفون ۱۰ داره دوست عزیز?

Phinkerret

کجا بهترین شده !

علی شیخ زاده

فروشش اون طور که میگن هم بد نبوده ولی اگه قیمت کمتری داشت بهتر از این میشد

Mortazavi

میدونید اگه عقلانی نگاه کنیم قیمت ۱۰۰۰دلار برای یه اسمارتفون خیلی جالب نیست اونم تو شرایطی که بحران اقتصادی تو کل دنیا شکل گرفته
حالا به این وضع وجود گوشی های اندرویدی با امکانات مشابه و دوربین های خوب و قیمت پایین تر مثل اس۹ یا وانپلاس۵تی رو هم اضافه کنید می‌بینید که اپل کار سختی داره و همین فروش هم خیلی بد نبوده

Mortazavi

ما مردم عاشق اسمارتفون ها هستیم و احساسی عمل میکنیم وگرنه ۷۰۰دلار برای بهترین اسمارتفون ها کافیه

mohammad70

سلام
منم یه روزی طرفدار اپل بودم وبا پافشاری نوکیا روی سیمبین رفتم سمت ای او اس ولی با اومدن نوکیا به سمت تولید گوشی های اندرویید دوباره اومدم سمت نوکیا .
آیفون خیلی محاسن داره کیفیت برنامه ها تعمیر پذیری خیلی بالا صفحه نمایش رتینا پشتیبانی شرکت که من تا ای او اس 9 با ایفونم گرفتم .ایده های فوق العاده
حالا معایب :تغییرات خیلی مختصر در آپدیت که بیشتر باعث یکنواختی شده ,ایجاد یک فضای بسته که شما برای ایجاد تغییرات مجبور به جیلبریک هستید ,صرفا گوشی برای نصب نرم افزار هست برای من که نوکیا ان8 داشتم بعد آیفون خریدم به این نتیجه رسیدم نوکیا خیلی هوشمند تر بود ولی خوب نرم افزار مهم بود ,استفاده از کانکتور خود شرکت به جای استفاده از استاندارد میکرو یو اس بی یا در حال حاضر که تایپ سی هست ,شنیدم قابلیت او تی جی بهش اضافه شده ولی اون زمان که آیفون داشتم نبود این قابلیت عذاب آور بود ,قیمت خیلی بالا که این گزینه با توجه به پشتیبانی 4 ساله شرکت به نظرم خوبه ولی باید در نظر داشت سامسونگ هم موقع معرفی اس9 به پشتیبانی 4 ساله اشاره کرد و این که در حال حاضر اندرویید 8 خیلی بهینه شده و از لحاظ سرعت در یک سطح با ایفون هست البته با امکانات فوق العاده بیشتر ؛
دوستانی که میگن 1000 دلار زیاده توجه کنن تو ایران این گوشی 6 میلیون خریده میشه یا کمتر ولی قیمتش در خارج یک میلیون هست که واقعا عالیه به نظرم دلیل فروش کم آیفون به خاطر نداشتن امکانات در مقابل اندرویید بود البته نوآوری های خوبی داشت به نظرم باید از نو طراحی کنه چون قابلیت شخصی سازی در حد ساخت فولدر هست از طرفدارهای شرکت اپل معذرت میخوام ولی در اندرویید شخصی سازی خیلی فراتر رفته ببخشید زیاد شد

rad 007

به هیچ وجه با این قیمت ارزش خرید نداره و کسانی که میخرند برای آن پول زحمت نکشیده اند!!!!

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)