حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

آیا سامسونگ ایده AR Emoji را از اپل گرفته است؟

نوشته

6 سال قبل | 6 دیدگاه | اپل، اخبار، سامسونگ، مقایسه از هر نوع

در ۲۵ فوریه زمانی که مدیر عامل سامسونگ به روی صحنه رفت صحبت از قابلیت‌هایی کرد که متوجه شدیم در نسل گلکسی اس ۹ و گلکسی اس ۹ پلاس شاهد ارتقای بسیار خوب دوربین هستیم. همانطوری که مطالب تکمیلی را در ترنجی دنبال کردید، اس ۹ پلاس توانست به امتیاز بسیار خوبی هم دست پیدا کند که این نشان از عملکرد عالی این شرکت در سال جاری است. یک قابلیتی که بدون تعارف اپل آن را برای ما ملموس کرد، اموجی‌های متحرک بود که با عنوان Animoji شناختیم و سامسونگ در قسمتی از مراسم صحبت‌هایی از AR Emoji را گفت که کامل شبیه نیست اما حداقل از لحاظ فوکوس بر روی کلمه اموجی شباهت دارند. واقعیت چیست؟ آیا سامسونگ از اپل ایده برداری کرده است؟ در ادامه همراه باشید.

یک بار دیگر سوال را با هم تکرار می‌کنیم. آیا ایده  AR Emoji  سامسونگ الهام گرفته از اپل است؟ یک جواب بسیار کوتاه و ساده :

خیر!

البته پاسخ بلند به این سوال می‌تواند برای شما جذابیت بیشتری داشته باشد. DJ Koh زمانی که به روی صحنه رفت گفت AR Emoji قابلیتی است که سامسونگ چند سالی است بر روی آن کار کرده است. با زبانی خاص می‌گوید که هیچ کپی برداری از این رو نبوده است. Koh در جایی از صحبت‌هایش اعلام کرد که مسیر آن‌ها با (یعنی اپل) با مسیر ما کاملا متفاوت است. نقشه مسیر سامسونگ در یکی دو سال اخیر به خوبی ثابت کرده است که فرایند در پیش گرفته شده توسط این برند بسیار جلوتر و با دیدی باز تر در دنیای فناوری است چرا که سامسونگ در حوزه لوازم خانگی هم فعالیت خوبی دارد در نتیجه با ایجاد یک اکوسیستم می‌تواند قدم‌های بزرگتری را بردارد. Koh گفت که ایجاد یک آواتار سه بعدی کار برنامه نویسی یک روزه نیست و اگر گفته شود که این ایده را از سال ۲۰۰۱ در ذهن داریم و تیم توسعه در انگلستان پیگیر آن بودند، کاملا قابل استناد خواهد بود.

میان AR Emoji و تفاوت های باطنی زیادی وجود دارد. در AR Emoji  با اسکن صورت شما توسط دوربین‌ بالای دستگاه  یک آواتار دیجیتالی رسم می‌شود که هم می‌توان به عنوان استیکر GIF و هم به صورت یک ویدیو از آن استفاده کرد. به صورت پیش فرض یک سری علامت‌ها و یا نوع‌هایی از استیکر شما ساخته می‌شود. مثلا در حالت لبخند، تایید و یا ناراحتی اما شما هم می‌تواند با دستگاه صحبت کنید و در لحظه صورت شما به صورت استیکر دیجیتالی رسم شود. نکته جالب دیگری که در اینجا وجود دارد، سامسونگ پیش قدم شده و با والت‌دیسنی قراردادی را بسته است تا از میکی‌ماوس هم به جای چهره صورت شما جهت استفاده از استیکر استفاده کند. شکلک‌های میکی ماوس را در دستگاه‌های اپلی همانند اپل واچ دیده بودیم و اکنون در دستان سامسونگ قرار گرفته است.

در Animoji چهره و صورت شما ملاک نیست. تنها با سنسور‌های آیفون X حالت صورت شما اسکن شده و در قالب یکی از انیموجی‌های در نظر گرفته شده استفاده می‌شود. البته تعداد محدودی دارد و مسلما در آپدیت‌های بعدی بیشتر خواهد داشت. ویژگی ضبط صدا و تصویر میان هر دو سیستم مشترک است.

خیلی راحت بگوییم، در این زمینه سامسونگ می‌تواند برنده محسوب شود چرا که قابلیت سامسونگ انعطاف پذیری بیشتری دارد و حتی با اضافه شدن شکلک‌های بیشتر می‌تواند به صورت رسمی گوی سبقت را از اپل بگیرد. البته من هنوز خودم تجربه کاملی را با اس ۹ نداشته‌ام اما آنچه در مراسم دیدم به نظر من فناوری Animoji به دلیل استفاده از سنسور‌های TrueDepth اپل از دقت بالاتری مخصوصا در حرکات لب و دهان داشت.

Asus’ Zenimoji feature promises to bring the option to livestream the experience

 

در هر صورت این بحث آواتار‌های سه بعدی به اهمیت جالبی در میان شرکت‌ها رسیده است و ایسوس نیز تحت عنون Zenimoji از آن بر روی ZenFone 5 2018 رونمایی کرد که البته قابلیت لایو‌استریم دارد و می‌تواند جالب تر باشد!

اشتراک در
اطلاع از
6 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Pouya

فک کنم از اون دسته قابلیت هاییه که من ازش زیاد استفاده نخواهم کرد البته شاید یه بار تبدیل به استیکرش بکنم ولی گیف یا ویدئو نه بعید میدونم استفاده کنم اما اینکه من زیاد به کارم نمیاد دلیل بر بی استفاده بودنش نیس چرا که برای خیلی ها شاید اهمیت داشته باشه ولی در کل ArEmoji سام رو بهتر از انیموجی میدونم بخاطر اینکه اواتار صورت خودمون رو میسازه و تبدیل به استیکر یا گیف و ..

نمیشه گفت تقلید، ولی اینکه سامسونگ به خوبی ویژگی های باقی شرکت ها رو رصد میکنه و سعی میکنه اون رو ارتقا بده خیلی خوبه. نتیجه اش میشه اینکه من مصرف کننده وقتی گوشی سامسونگ میخرم، تقریبا چیزی نیست که ازش بی بهره باشم و همه چیزهای خوب رو کنار هم جمع کرده.

اما از تاثیر گذاری اپل نمیشه به سادگی گذشت. هر از چند گاهی اپل کارهایی میکنه که موجب میشه ناخودآگاه همه رو به اون سمت ببره.

در خصوص اینکه قبلا روی موبایل اپلیکیشنی شبیه به انیموجی بوده یا نه، باید بگم که بوده. مثلا اپلیکیشن MSQRD که زمان خودش خیلی هم معروف شد. حتی این داستان به اپلیکیشن اینستاگرام هم رسید.

مراسم سامسونگ رو که نگاه میکردم، به نظرم AR اموجی ها خیلی خوب بودن و حرکات لب و ابرو و چشم و … رو به خوبی شبیه سازی میکردن ولی نباید انتظار داشته باشین که حرکات لب دقیقا عین لب شما باشه موقع حرف زدن. احساس کردم یه مقداری هنوز راه داره که حرکات لب بهتر بشن.

Peiman

علارغم اینکه تقریبا همه ar سامسونگ باحال تر و بهتر میدونن من animoji باحال تر می‌دونم .

ahmad

( صحبت‌هایش اعلام کرد که مسر آن‌ها با (یعنی اپل) با مسیر ما کاملا متفاوت است. نقشه مسیر سامسونگ)
اینجا اشتباه تایپی دارید مسیر درسته نه مسر

Saeed393

سامسونگ اسکی معروفه
هرچی اومد سری اسکی میره
این کیفیتی که ما دیدیم از اموجیهای ساسونگ اسکی زاده کار چند سال نیست مشخصه یه شبه درست شده

mega08

چ کپی باشه چ نباشه. چ AR emoji سامی بهتر باشه . در هر صورت ی قابلیت فوق غیر کاربردیه. اگه با انیموجی کار کرده باشید .متوجه می شید . 1 بار استفاده می کنید و بعد یادتون میره. چنین چیزی هس
کاملا تبلیغاتی و غیر کاربردیه

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
صدرا مخملی
شروعی تازه ....