حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

مقایسه اکسپریا ایکس زد 2 با گلکسی اس 9 و 5 دلیل برای برتری ژاپنی ها!

نوشته

6 سال قبل | 81 دیدگاه | برترین‌های ترنجی، سامسونگ، سونی

اکسپریا ایکس زد 2 و گلکسی اس 9 دو پرچمدار برجسته معرفی شده در نمایشگاه MWC 2018 هستند. این بار سونی با ارایه طراحی جدید توجهات ویژه ای را به خود جلب کرده و سامسونگ نیز تمام تمرکز خود را روی دوربین قرار داده است. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا مقایسه اکسپریا ایکس زد 2 با گلکسی اس 9 به 5 دلیل برتری ژاپنی ها اشاره کنیم.

مسلما در مقایسه های مختلف می توان دلایل متعددی برای برتری یک موبایل نسبت به دیگری عنوان کرد. ما در این مقایسه متمرکز بر برتری های نماینده سونی هستیم و در 5 برترین اکسپریا ایکس زد 2 را نسبت گلکسی اس 9 عنوان خواهیم کرد.

1- ضبط ویدیو 10bit HDR واقعی

مقایسه فیلم بردای 4K HDR اکسپریا ایکس زد 2 با حالت عادی

در ترنجی مقایسه بین فیلم برداری 4K HDR اکسپریا ایکس زد 2 را با حالت عادی دیدیم. مشخصا می توان دید که تفاوت قابل توجه است و وجود آن یک برتری مشخص به رقباست. اسنپدراگون 845 قابلیت فیلم برداری 4K HDR را دارد و عجیب است که سامسونگ در گلکسی اس 9 قید آن را زد. شاید دلیل این عدم حضور را بتوان در عدم پشتیبانی اگزینوس 9810 از چنین قابلیتی باشد!

2- فیلم برداری فوق آهسته 960 فریم بر ثانیه FHD

فیلم برداری فوق آهسته اکسپریا ایکس زد 2

فیلم برداری فوق آهسته اکسپریا ایکس زد 2

سونی سال گذشته با اکسپریا ایکس زد پریمیوم فیلم برداری فوق آهسته 960 فریم بر ثانیه به رزلوشن HD را به صنعت موبایل آورد. بیش از یک سال ویژگی منحصر به فرد سونی بود و حالا گلکسی اس 9 چنین قابلیتی را به محصولات سامسونگ آورده است ولی خوشبختانه سونی دست روی دست نگذاشته و فیلم برداری 960 فریم بر ثانیه به رزلوشن FHD را رونمایی کرده است! بدین صورت فیلم برداری حرکت فوق آهسته سونی می تواند نقطه برتری نسبت به گلکسی اس 9 باشد.

3- عمر باتری بهتر

اکسپریا ایکس زد 2

اکسپریا ایکس زد 2

اکسپریا ایکس زد 2 شاید باتری خیلی بزرگتری نسبت به گلکسی اس 9 نداشته باشد (3180 میلی آمپر در مقابل 3000 میلی آمپر) اما با نمایشگر FHD و بهینه سازی های بهتر مصرف انرژی می تواند گزینه بهتری در بحث عمر باتری باشد. همچنین اکسپریا ایکس ای 2 که جدیدا بررسی شده با باتری 3300 میلی آمپری و نمایشگر 6 اینچی توانسته 10 ساعت نمایشگر روشن (کار کردن با گوشی به صورت پیوسته) به شما بدهد که نشان از بهینه سازی های خوب سونی در بخش باتری دارد.

4- حافظه رم بیشتر

اکسپریا ایکس زد 2 با 6 گیگابایت حافظه رم در آسیا عرضه خواهد شد

در ترنجی خواندیم که اکسپریا ایکس زد 2 در برخی بازارها با 6 گیگابایت حافظه رم عرضه خواهد شد. سامسونگ برای گلکسی اس 9 تنها 4 گیگابایت حافظه رم در نظر گرفته اما این در حالی است که برادر بزرگترش 6 گیگابایت حافظه رم خواهد داشت! بدین صورت گلکسی اس 9 نسبت به اکسپریا ایکس زد 2 حافظه رم کمتری نیز دارد که می تواند برای برخی کاربران با اهمیت باشد.

5- قیمت کمتر

اکسپریا ایکس زد 2

اکسپریا ایکس زد 2

آخرین و مهم ترین برتری اکسریا ایکس زد 2 نسبت به گلکسی اس 9 را می توان قیمت این دستگاه دانست. به گفته وب سایت Phonearena قیمت اکسپریا ایکس زد 2 نسبت به گلکسی اس 9 در بازار اروپا می تواند کمتر باشد اما هنوز قیمت قطعی آن مشخص نشده است.

نظر شما چیست؟ کدام یک از این دو دستگاه را انتخاب می کنید و چرا؟ اکسپریا ایکس زد 2 یا گلکسی اس 9؟

اشتراک در
اطلاع از
81 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Dariushrd

اون ویژگی جالب صدا و بروزرسانی خیلی سریعتر رو هم اضافه کنید…طبق مقایساتی که تو یوتوب دیدم دوربین xz2 عملکرد بهتری نسبت به اس ۹ داشت و پیشرفت زیادی داشته

mosayebso

دوربین خیلی بهتری داره!!!!!! خخخخخخخخخخخ
از این حرف به کل خیلی چیزا رو متوجه شدیم
بروزرسانی خیلی سریعتر؟؟؟؟ مگ خبر ندارید که اس۹ از پروژه تربل پشتیبانی میکنه؟!
تمام موبایل هایی که پیش فرض اندرویید ۸ روشون نصبه از پروژه تربل پشتیبانی میکنن
هرچند سامسونگ رسما این مورد رو تایید کرده
فقط تو کف اون دوربین خیلی بهترم هاهاهاهاهاهاهاهاهاهاها

ahmad

مقابسشون بیشتر شبیه شوخیه

Pouya

واقعانم مثل یه شوخیه

Rog_Pc_Gamer

دوربین های dslr با لنز بدون اینه و هزار تا دنگ و فنگ دیگه fhd میگیرن از 4k موبایل ها تصویر خیلی بهتر و شفاف تر است
پارسال الجی v30 هم فیلم برداری fhd hdr داشت ولی دیدیم چه شاهکاری توی dxo بود

Alexs

بازم یه مشت بچه دگسو دگسو کردن الان کدوم متخصص و کارشناس دگسو رو قبول داره بعدشم تو دگسو فیلمبرداریو فول اج دی تست کردن

mosayebso

بابا خدایی ابروی خودتونو نبرید
تا قبل بروزرسانی دیکسو چرا منبع معتبری بود؟!
اگر نامعتبره پس لیست تمام دوربین های سونی که بعضی ها امتیازای بعضا خیلی بالایی گرفتن الکیه
البته حق دارینا
خود سونی بعد معرفی گوشی مشخصات گوشیو با اونی که زمان معرفی بیان کرده عوض میکنه
شما هم مثل برندتون افتاب پرست هستین
حق دارین واقعا

Mortazavi

چنین صحبت متعصبانه ای از شما بعید بود احمد خان
رم ۶ در مقابل ۴
سوپر اسلوموشن با انتخاب رزولوشن
فیلمبرداری بهتر
باتری قوی تر
طراحی قوس دار دقیقاً همسان با گرفتن گوشی در دست(لطفا گوشی رو تو یه دست بگیر بعد به شکل دستت نگاه کن دقیقاً دقیقاً و دقیقاً شبیه حالت دست تو تیزر سونیه و نشون میده خیلی رو ارگونومی این گوشی کار کرده)
دقت رنگ بیشتر نمایشگر مخصوصا تو رنگ سفید و قرمز
رابط کاربری سریع تر
آپدیت های سریع تر
سیستم دینامیک ویبرشن
رزولوشن بیشتر دوربین

اینا برتری هایxz2 هست حالا بریم سراغ اس۹
رزولوشن بیشتر صفحه نمایش
کیفیت بیشتر دوربین تو نور کم و زیاد
عمق بیشتر رنگ مشکی و کنتراست کمی بیشتر
لرزش کمتر تصاویر بخاطر وجود اویز
ضخامت کمتر گوشی
رابط کاربری غنی تر
آپدیت های بیشتر
بیکسبی
عکسبرداری بهتر
رزولوشن بیشتر دوربین سلفی

اینها نشون میده هیچ کدوم برتری مطلق ندارن و اتفاقا مقایسه نزدیکی هم هست

rad 007

اون برتری های اس۹ که شمردی از کجا مطمئن هستی برتره!!!!@سونی همیشه بهتره

علی شیخ زاده

تو بخش باتری بعید میدونم تفاوت خاصی داشته باشن

Alexs

خوب وقتی می گن بهتره حتما بهتره

علی شیخ زاده

مگه کسی باتری هاروتست کرده

Mortazavi

شک نکن بهتره
مخصوصا اگه شارژ تطبیقی (Qnovo) و شارژ هوشمند که باعث طول عمر بیشتر باتری میشه

هر چند که تکنولوژی دالبی ویژن از تکنولوژی HDR 10 بالاتره و کلی مزایای بیشتر داره، اما شاید این HDR 10 باشه که به خاطر اپن سورس بودن، بتونه بیشتر گسترش پیدا کنه. تکنولوژی دالبی ویژن به صورت 12 بیتی کار میکنه و تکنولوژی HDR 10 به صورت 10 بیتی. اما به هر حال HDR روی فرمت 4K خیلی حجم فیلم رو افزایش میده. یک فیلم سینمایی 4K به صورت HDR میتونه 50 گیگابایت (چند گیگ کمتر یا بیشتر) حجم داشته باشه. اصلا مگه مموری داخلی به همراه مموری جانبی چه قدر گنجایش داره برای ضبط 4K اون هم به صورت HDR. در ثانی ضبط 4K به صورت 60 فریم هم جدیده، که اونم S9 ارائه داده. ولی متاسفانه حجم فیلم های 4K به صورت 60 فریم هم تقریبا دو برابر 30 فریم هست، که باز هم مساله کمبود جا مطرح میشه. فعلا در حال حاضر FHD به صورت 60 فریم منطقی تره. هم کیفیت قابل قبوله و نرخ فریم بالاس و فیلم روان پخش میشه. من خودم به شخصه فیلم های 60 فریم رو بیشتر میپسندم تا 30 فریم.

Saeed393

تو خسته نشدی هر صفحه ای نگاه میکنی سی تا پست گذاشتی
چیزی که هست اینه سونی خیلی قابلیتا داره که خیلی گوشیای پرچمدار دیگه ندارن همیشه قچندتا قابلیت داشته که از بعضی لحاظ بالاتر از بقیه بوده

دکتر رسول آریان

شمام خسته نباشی ?

rad 007

جناب طبق گفته خودشان دوساله بود پست نذاشته بود و یهویی بعد از معرفی xz2 تصمیم گرفته روزی صد تا پست بذاره اونم برای کوبیدن و کم ارزش کردن گوشی جدید سونی و بی ارزش کردن قابلیت های متفاوت آن

armin sat

داداش شرمنده ولی کم کم پست های شما رو اسپم میبینیم

دکتر رسول آریان

چرا اسپم میبینی؟
بگو کدوم قسمتش غیر منطقی بود، تا پاسخ بدم.

اما اگر منظورت اینه که چرا دارم نظرم رو در مورد برند مورد علاقه ام میگم؟ دیگه اون مشکل من نیست. شما دوست نداری، میتونی نخونی. دیگه این بحثی نداره.

Mortazavi

دوست عزیزم این بهانه ها دلیل بر ندید گرفتن کیفیت خیلی بیشتر و کوبیدن فیلمبرداری فوق‌العاده 4k hdr نمیشه

قطعاً این ویژگی ضروری نیست ولی حضورش یه نعمت هستو مطمئن باشید در پرچمدار بعدی سامسونگ لحاظ میشه

دکتر رسول آریان

من هر دو ویژگی رو با هم گفتم. هم ویژگی سامسونگ و هم ویژگی سونی.
قبلا روی FHD قابلیت HDR بوده، درسته؟ حالا سونی آوردش روی 4K
از طرفی قبلا روی FHD قابلیت ضبط 60 فریم بر ثانیه بوده، درسته؟ حالا سامسونگ آوردش روی 4K
حالا اینکه بعدا سونی قابلیت 60 فریم روی 4K رو بیاره، یا اینکه سامسونگ قابلیت HDR روی 4K رو فعال کنه، بستگی به سیاست این کمپانی ها داره.
اما حرف من این بود که در حال حاضر انقدر حجم فیلم های سینمایی 4K HDR و 4K با 60 فریم بالاس و از طرفی ظرفیت حافظه گوشی ها محدود، که این قابلیت های 4K HDR و 4K 60FPS ممکنه اصلا استفاده نشه. من نظر شخصی خودم رو گفتم که فیلم های FHD 60FPS به قدر کافی خوب هستن که فعلا نیاز به این آپشن های اضافه تر نیست. تازه به شرطی که محدودیت فیلم برداری در حالت 4K نداشته باشن، داغ نکنن و پیغام خطای گرمای گوشی ندن. وگرنه اگر 15 دقیقه 4K HDR بگیری و بعدش قطع بشه، به چه درد میخوره؟ باید بتونی حداقل نیم ساعت تا 45 دقیقه رو فیلم بگیری در اون حالت. مثلا میخوای از یک جشن تولد فیلم بگیری، نباید موقع فیلم گرفتن اذیت بشی. راحت و روان فیلم بگیره، حداقل 45 دقیقه، بدون اخطار گرما یا بسته شدن دوربین. اون موقع هست که میگیم این ویژگی کاربردی هست. در غیر این صورت فقط تبلیغاتیه.

اوکی؟ حله؟

rad 007

شما نمی تونی برای این حجم و کیفیت جا پیدا کنی دلیل نمیشه که همه نتوانند واسه فیلمبرداری خارق العاده 4k HDR محل ذخیره پیدا نکنند …ایشان رویهمرفته می فرماید تکنولوژی دنیا پیشرفت نکند!!!!چون ایشان !!!یا من!!! یا ما !!!!! نمیتوانیم همگام با ان حرکت کنیم !!!!!!!
ضمنا آنطور که از خرف های ایشان میشه فهمید این است که یک نوآوری و تکنولوژی جدید تا زمانی که از طرف برند مورد علاقه ایشان معرفی و استفاده نشده باشد آن نوآوری و تکنولوژی مورد نظر هیچ ارزشی ندارد !!!!!که البته این مشکل بیشتر از ۹۹ درصد ما !!!!!هست ک ایشان تقصیری ندارند !!!!!

amir shar

اقای عطایی برتری های اس۹ رو هم مینوشتید تا ببینیم کدوم تو میدون جنگ پیروزه! هر چند خودتونم میدونید

در مورد فیلم برداری فوق آهسته هم چندین بار گفتم. اگر سونی قابلیت سوپر اسلوموشن رو به FHD میاورد و مدت زمان فیلم برداری رو نصف نمیکرد و قابلیت شات خودکار داشت، خدا شاهده خودم تحسینش میکردم. همونطور که توی اولین کامنتم وقتی دیدم سونی سوپر اسلوموشن رو به FHD آورده ازش خوشم اومد. اما بعدش وقتی دیدم یه جورایی فقط بازی تبلیغاتی بوده، نظرم عوض شد. چون اومده مدت زمان رو نصف کرده. بعدش وقتی که دیدم شات خودکار هم نداره، دیگه کلا به این نتیجه رسیدم که سوپر اسلوموشن سونی در FHD کارایی نداره. بعدا که یکی دوتا نقد و بررسی خارجی رو خوندم، دیدم دقیقا نظر اونها هم همینه.

ولی در کل برای جذب مشتری خوبه. الانم شده یک ویژگی براش. آدم های سطحی نگر هم میگن دمش گرم. ولی اگر تونستن با یک بار شات، توی اون 0.09 ثانیه، به صورت 960 فریم، دقیقا همون چیزی که میخوان رو فیلم بگیرن، اون وقت مشخص میشه کاراییش چطور بوده. هر آدم عاقلی اینو میفهمه که شات دستی در 0.09 ثانیه که اسلوموشن اون میشه فقط و فقط 3 ثانیه، کار سختی هست.

اتفاقا سامسونگ خیلی کار خاصی هم نکرده. اینکه بگم اختراع کرده. نه. فقط یکم خلاقیت به خرج داده تا سوپراسلوموشن خودش رو کاربردی تر کنه. مکانیسمش مشابه همون آبجکت ترکینگ هست. اون حافظه DRAM رو هم که براش گذاشته، تکمیلش کرده.

زمانی که صحبت در مورد باتری میشه، باید در عمل تست بشه. چون فاصله خیلی کمه از لحاظ میلی آمپر و واقعا تا توسط چند سایت به صورت تخصصی بررسی نشه، نمیشه نظر داد. اما اینو همه ما میدونیم که در حال حاضر پرچمدار سامسونگ مدل S9 پلاس هست. اگر قراره مقایسه ای صورت بگیره از لحاظ کارایی و دوام باتری، بهتره XZ2 با S9 پلاس مقایسه بشه. جایی که S9 پلاس، 3500 میلی آمپر باتری داره.
مقایسه دو مدل ضعیف تر هم باید با هم باشه، یعنی S9 با XZ2 کامپکت.

پس یکبار دیگه میگم:
S9 با XZ2 کامپکت
S9 پلاس با XZ2

Mortazavi

قاعدتاً سونی باید نسبت به نسخه اسنپدراگون اس۹ بهتر باشه ولی نسبت به اگزینوس حق با شماست و باید بررسی بشه
البته رزولوشن نمایشگر اس۹ روی fhd هست و چون مقایسه ها در حالت بیسیک هست و آمولد و رم۴ مصرف کمتری داره نسبت بهips و رم۶ داره احتمال بهم خوردن قواعد هست.

در مقایسه رم هم دوباره همین مساله تکرار شده. رفتن یه مدلی از XZ2 با 6 گیگ رم رو پیدا کردن که حالا واقعا هم معلوم نیست بیاد ایران یا نه، بعد روی یه چیزی که مسلم هست دست گذاشتن.

اومده گفته XZ2 یه مدلی احتمالا با 6 گیگ رم داشته باشه. بعد گفته نگاه کن S9 معمولی 4 گیگ رم داره. پس این شد برتری. در مدل S9 پلاس به وضوح مشخصه که 6 گیگ رم داره، اونو گذاشته کنار، بعد با S9 مقایسه کرده.

بالاتر هم گفتم
باید XZ2 با S9 پلاس مقایسه بشه و XZ2 کامپکت با S9

ناموسا این شد برتری؟

dele_tanha

فقط یک جمله بهت میگم هیچوقت تکنولوژی ژاپن رو با کره مقایسه نکن. سونی تا حالا یک دونه گوشیش هم مشکل
نداشته ولی سامسونگ فقط ب نوت هفت بسنده میکنم بقیش هم بماند همین اس 9 و اس 9 پلاس با اون قیمتای فضاییشون مطمین باش یکسری مشکلاتی خواهند داشت که گوشی xz2 هیچوقت نخواهد داشت. در ضمن خیلی جالبه هر وقت سونی چیزی تو گوشی هاش پیاده میکنه از نظر شما بده و الکی و غیر کاربردیه ولی هر وقت سامسونگ اونو تو گوشیش پیاده سازی کنه چنان به به و چه چه میکنید که گوش فلک کر میشه ادم خوبه منطقی و منصفانه حرف بزنه.

Rog_Pc_Gamer

مشکل نداشته؟ دیدی دوربین سونیو که خط های موازی رو به صورت متقاطع نشون میده؟
کمی منطقی باشیم کلا به دلیل تولید بسیار بیشتر این مشکل ها امکان پیش اومدنش است

Pouya

منم یه جمله بهت میگم هیچوقت برتر بودن یه کالا رو از روی کشور سازندس نسنج در مورد اینم که گفتی سونی هیچ مشکلی نداشت ک هممون میدونیم که داشته مشکلات سونی زد 3 پلاس داغی بالا نویز زیاد دوربین به علاوه مشکلی که روگ گفت و حالا میدونی این وسط تنها شرکتی که هیچ مشکلی تا حالا من ازش نشنیدم چی بوده ؟ هواوی !!! من نه طرفدار هواویم نه مخالفش نه طرفدار کالای چینیم نه مخالفش من اون گوشی ای رو برای خودم برتر میدونم که نیازهامو بهتر از بقیه پوشش بده و با سلیقم بیشتر از بقیه منطبق باشه اما اگه بخوای از مشکلات بگی من تا حالا مشکلی ندیدم از هواوی (الجی بوت لوپ بوردسوزی سام نوت 7 اچ تی سی داغی زیاد ام 8 اپل خم شدن 6 . 6پلاس ) البته برند های دیگه هم هستن که مشکلی نداشتن مثل ایسوس و شیائومی و وان پلاس ولی منظورم شرکتای مطرح و پرطرفدار و شناخته شده بود نه شرکتی مثل وان پلاس ( البته داغی زیاد به خاطر اسنپ 810 بود ولی در نهایت یکی از مشکلات گوشیه برند سونی و اچ تی سیه)

Alexs

بوت لوپ شدن الجی که به صورت گسترده نبوده و هیچ وقت رسمی تأیید نشد و برد سوزوندنم فقط نسل دوم جی فور داشتن که اونم تو تیراژ تولید و تو این حجم انبوه تولید طبیعی بوده

دکتر رسول آریان

اگر داری از من انتقاد میکنی، پس مورد به مورد بگو تا در موردش صحبت کنیم.

من به اسلوموشن FHD سونی که زمانش رو نصف کرده انتقاد دارم. میگم چرا زمان رو نصف کرده؟ پاسخ: محدودیت سخت افزاری.
پس چرا وقتی محدودیت سخت افزاری داشت، اومد برای تبلیغات گفت ما 960 فریم رو به فول HD آوردیم؟ بله آورده، ولی به چه قیمتی؟ چرا نگفت زمان رو نصف کردیم؟ چرا مثل سامسونگ عملا تستش نکرد در حین مراسم؟

من کاری ندارم کدوم کمپانی 960 فریم FHD زده، ولی اینو میدونم که شات کردن در عرض 0.09 ثانیه کار سختیه، به طوری که زودتر یا دیرتر شات نکنی. در ضمن خود 6 ثانیه هم کمه، دیگه 3 ثانیه چیه واقعا؟

حالا ما میگیم محدودیت سخت افزاری بوده، اشکال نداره. ولی وقتی دارم میبینم که سامسونگ همون 960 فریم پارسال سونی رو آورده و روش وقت گذاشته و کار کرده تا کاربردی تر بشه، نباید خوشم بیاد؟

سونی در طی این چند ماه، تنها چیزی به نظرش اومده، این بوده که گفته 960 فریم رو چیکار کنیم که بهتر بشه؟ اومدن مدت فیلم برداری رو نصف کردن، تا بگن ارتقا دادیم به فول HD. اما سامسونگ چیکار کرده در طی این چند ماه؟ گفته چه چیزی به 960 فریم اضافه کنیم که از 960 فریم قبلی سونی بهتر بشه؟ اومدن شات خودکار رو بهش اضافه کردن. خب این جای تحسین داره دیگه. عملکردش رو هم به صورت فیلم دیدیم در چند پست قبلی.

mosayebso

ژاپن خخخخخخخ
بابا بیخیال
الان تکنولوژی کره جنوبی چند مرحله از ژاپن بالاتره
هم در الکترونیک و هم در بخش های دیگه

Pendarsoheil

داداش شما هر پست متن بلند بالا مینویسی که xz2 اصلا خوب نیس سامسونگ فقط خوبه ما بخاطر اینکه شما ناراحت نشی با ادمینای سایت صحبت میکنیم دیگه از سونی چیزی نذارند.
بنظر من هر دو گوشی خیلی خوب و با کیفیتند و قطعا هر دو راضی کننده هستند و برتری های خودشونو دارن
البته به لیست بالا باید به روزرسانی های سریعتر و سیستم ویبره ی صدای داینامیک هم اضافه کرد

دکتر رسول آریان

بخش سونی موبایل که انقدر درآمدش کمه و فروشش کم، قابل مقایسه با سامسونگ نیست. سامسونگ حتی از اپل هم بیشتر گوشی فروخته در جهان. طبق آمار 2017.

توی ایران هم که معلومه. خود وزارت ارتباطات و رگولاتوری اعلام کردن که بیش از 50% سهم بازار ایران از گوشی های هوشمند، در اختیار سامسونگه.

به هر شکل سونی هم فروش خودش رو داره در حد خودش که توی Other هست.

اما وقتی که بحث مقایسه ای میشه و میبینم چند مورد کاملا غیر منطقی به عنوان برتری محسوب شدن، قطعا نمیتونم تایپ نکنم.

به نظر من گوشی که ایسوس دیشب معرفی کرد، مدل Zenfone 5Z با قیمت حدودا 500 دلار، خیلی خیلی ارزش خریدش از XZ2 کامپکت با بدنه پلاستیکی و قیمت 600 دلاری هست. شاید حتی بهتر از XZ2.

Mortazavi

رسول خان سایت اصلی سونی تو مقدار رم عدد ۶ رو نوشته و احتمالاً کلا رمش ۶ باشه ولی حتی اگه با دو مدل رم ارائه بشه باز هم برتریه

در مورد مقایسه واقعاً از شما با این حد از اطلاعات این صحبت عجیب بعید بود ، من چند بار رفرش کردم گفتم شاید اشتباه شده ولی دیدم نعع واقعاً شما این جمله گهربار رو فرمودید

دوست گلم xz2c یه گوشی مینی هست با صفحه ۵
Xz2 یک موبایل هست با صفحه ۵.۷
هنوز نسخه فبلت معرفی نشده

حالا توقع داری گوشی مینی سونی با موبایل سامسونگ معرفی بشه و موبایل سونی با فبلت سامسونگ!!!!!

بنظر میاد شما فقط دنبال برنده کردن سامسونگ هستید حتی با مقایسه نابرابر و صدالبته سامسونگ بخاطر دیافراگم متغیر و لبه های اج و دستیار مخصوص نسخه خاص تری هست.

دکتر رسول آریان

خیر جناب مرتضوی. نسخه بعدی که سونی از XZ2 بزنه، مثلا پریمیوم یا هر اسم دیگه ای که داشته باشه، به قول شما فبلت باشه، باید با فبلت اصلی سامسونگ یعنی نوت 9 مقایسه بشه. در حال حاضر فعلا سونی دو مدل داده بیرون، سامسونگ هم دو مدل داده بیرون. نسخه ضعیف با ضعیف مقایسه میشه و نسخه قوی با قوی. وقتی که خود سونی پرچمدار پریمیومش رو نگه داشته برای رقابت بعدی، عملا با رقیب بعدیش یعنی نوت 9 مقایسه میشه.

درست شد؟

و اما مورد آخر یعنی قیمت.
صبح یکی از سایت های همسایه یه خبری رو رفت، در مورد قیمت دوتا گوشی جدید سونی. نوشته قیمت XZ2 حدود 800 دلاره و قیمت XZ2 کامپکت حدود 600 دلار.

جایی که S9 قیمت خورده 720 دلار و S9 پلاس 840 دلار.

در حال حاضر اینجور که مشخصه، انگار اختلاف قیمتی XZ2 با S9 پلاس، حدودا 40 دلار هست.

Hadiii

حالا که فعلا سامسونگ باید بره تلاششو بکنه ک سال دیگه بازم ببینه میتونه از سونی کپی کنه ۹۶۰ فریم فوا اچ دی بزنه یا نه.تازه اونوقت بازم سونی یه چیز جدید رو میکنه…از نظر باطریم ک قطعا بهتره.۶ گیگم ک رم داره یعنی یه گوشیه کامل..مهمتر از اینم اینه ک بعدن ایراد توش پیدا نمیشه و پشتیبانیه سونی عاالیه

دکتر رسول آریان

سونی که مخترع اسلوموشن نیست. سال هاست که دوربین ها با قابلیت اسلوموشن دارن کار میکنن. سابق بر این هم اسلوموشن 120 فریم، 240 فریم و 480 فریم هم بود. با این پیش شرط که سونی اول 960 فریم رو آورده توی گوشی و به قول شما سامسونگ هم ازش کپی کرده. اما اینکه کپی بهتر از اصل باشه، این دیگه نمیشه بهش گفت اسکی رفتن. این میشه پیشرفت. چون الان اسلوموشن سامسونگ تکنولوژی داره که اسلوموشن سونی اون رو نداره. پس کپی کردن اگر به همراه ارتقا باشه عالیه. ولی اگر هیچ ارتقایی نمیداد یا حتی بدتر اجراش میکرد، قطعا حق با شما بود.

Hadiii

الانم سونی تکنولوژی ک خودش معرفی کردو داره ارتقا میده شایدم در مرحله های بعد تصحیح کنه.در کنارش چیز های دیگه هم اضافه میکنه.سامسونگ هم همینطور ولی سونی به فکر تکنولوژی های جدیده که به دست خودش معرفی بشه دمبال کپی کردن نیست مثل بی حاشیه کردن صفحه تمام برند ها بلافاصله انجام دادن.سونی سیاست های خودشو داره

دکتر رسول آریان

یه دوری توی پاساژهای شهر بزن. ببین کدوم برند بیشترین تقاضا رو داره. کدوم برند بیشترین تنوع رو داره. لوازم جانبی برای کدوم برند بیشتر هست.

خود سونی هم سرمایه گذاری اصلیش رو گذاشته روی بخش سنسور و پلی استیشن.

mosayebso

واقعا خیلی خنده داره حداقل اگر مطلبی رو ترجمه میکنید یک ترجمه صرف نباشه و برین ببینیم ایا واقعا چنین چیزی حقیقت داره یا نه
مورد۱: هم اکسینوس ۹۸۱۰ هم ۸۴۵ قابلیت فیلمبرداری ۱۰ بیت رو دارن منتها اکسینوس حتی میتونه تا ۴کا و ۱۲۰ فریم ۱۰ بیت پشتیبانی کنه که متاسفانه بخاطر عدم پشتیبانی از اسنپ۸۴۵ بالاجبار مجبوره تا ۶۰ فریم محدودش کنه
در ضمن اس۹ قابلیت فیلمبرداری ۱۰ بیت رو توی فرمت hevc داره اگر کسی خواست تا لینک مطلبو بهش بدم
مورد دوم:سونی درسته رزولوشن رو ۲ برابر کرده اما مدت فیلمبرداری رو به نصف کاهش داده یعنی فقط ۰.۱ ثانیه قابلیت فیلمبرداری توی ۹۶۰ فریم در رزولوشن فول اچ دی داره حالا چیزای دیگه مثل تشخیص خودکار اسلوموشن توسط اس۹ و… بماند
مورد سوم:سونی فقط توی ۲ تا بازار اسیا قراره ۲گیگ رم بیشتر داشته باشه اما خب باشه میگیم این مورد اکی هس
مورد چهارم:عمر باطری بهتر؟!!!!!!!! این دیگه از کجا دراومد؟!!! مگه ایکس زد عمر باطری بهتری از اس۸ داشت؟!!! با وجود صفحه فول اچ پی در مقابل کواد اچ دی؟!!!!
مورد پنجم: ایکس زد توی اروپا فقط ۴۰ یورو ارزانتره و توی امریکا ۸۰ دلار گرانتر
اگر قیمت فقط مختص اروپا باشه پس حافظه رم ۶ گیگابایت چرا لحاظ شده؟!
توی دبی اختلاف قیمت سونی و سامسونگ غقط ۱۰۰ درهم که معادل۱۳۰ تومن میشه هست

حالا اگر بخایم برتری های اس۹ به این گوشی رو بیان کنیم یه لیست خیلی بلند بالا میشه که از حوصله من یکی خارجه
فقط پیشنهاد به نویسنده گرامی:
فقط یک مترجم صرف نباشید و اول دنبال درستی یا نادرستی مطلب مورد نظر بگردید اگر درست بود انتشار بدید

کهکشان

درود به شرافتت که حقیقت رو گفتی
تازه اینم نگفتن که سونی پسرفت کرده و صفحهIPS 1080 زده درحالی که همه دارن میرن سمت اولد های سامسونگ

Alexs

همه دارن میرن سمت اولد سامسنگ مگه سامسنگ اولدمیزنه اون امولده نه اولد که یه تفاوت هایی با هم دیگه دارن بهتر نبود به جاش می گفتی همه دارن میرن سمت اولد

دکتر رسول آریان

در تکمیل صحبت های مصیب اینو بگم که منظور از HEVC کدک x265 یا به تفسیر دیگه H.265 هست. کسانی که اهل دانلود فیلم باشن میدونن که کدک x265 نسبت به کدک x264 هم فشرده تره و هم کیفیت بهتری داره. نتیجه اینکه وقتی داری فیلم میگیری، حجم فیلمت کمتر میشه و کیفیت بهتری داره. یک فیلم با رزولوشن 720P و کدک x265 حجمش تقریبا برابر میشه با همون فیلم با رزولوشن 480P ولی با کدک x264. کدک x265 تقریبا جدیده و هنوز خیلی از گوشی ها دارن با کدک x264 فیلم ضبط میکنن.

دقیقا صحبت شما درسته. اونجا که خواستن رم رو به عنوان برتری مطرح کنن، اسم از 6 گیگ رم بردن، اما اونجا که خواستن بیان سراغ قیمت، همون نسخه پایه 4 گیگ رو در نظر گرفتن.

چطور زمانی که عمر باتری مطرح میشه، میگن FHD خوبه، اما نمیگن که صفحه نمایش FHD کیفیت پایین تری از 2K داره و نسبت تعداد پیکسل در هر اینچ اون کمتره.

ARMTIN

عجب ادم بیکاری هستی شما !!!
خدا قوت
اومد نظرات بخونم دیدم اکثر نظرات مال شماست …
انرژی و وقتت با ارزشت صرف پیشرفت زندگیت بکن …
.
.
( البته همه ما خوشحال میشیم اطلاعت مفید به هم دیگه انتقال بدیم …و بابت نظراتون ممنونم )
امیدوارم همیشه در مراحل زندگیتون هم موفق باشید

دکتر رسول آریان

سعی کنید شنونده خوبی باشید برای مطالبی که حتی باب میل شما نیست! شاید این وسط چهارتا چیز به درد بخور هم توش بود. سعی میکنم کامنت بی مصرف نذارم و حتما چیز مفیدی توش باشه. شمام موفق باشید.

Quality

فرمت H.265 رو سونی هم در فیلمبرداری 4K داره و میشه بین این فرمت و H.264 سوییچ کرد!

در مورد صفحه FHD و QHD!
اولا که تفاوت این دو رزولوشن توی گوشی خیلی ناچیزه! و فقط شاید توی واقعیت مجازی بهتر باشه!
اما QHD+ سامسونگ یا کلا امولد ها بیشتر یک بازی تبلیغاتیه!
4.۲ میلیون پیکسل در صفحه S9 وجود داره! که تعداد زیر یکسل های سبز 4.2 میلیونه اما تعداد زیر پیکسل های قرمز و آبی دقیقا نصف این مقداره! یعنی 2.1 میلیون! که در مجموع حدود 8.4-8.5 میلیون زیر پیکسل داره در حالیکه QHD+ استاندارد باید 12.6 میلیون ساب پیکسل داشته باشه!
از اون طرف FHD در LCD های سونی و باقی شرکت ها چنین موردی ندارن و تعداد زیر پیکسل ها برابر هست و در FHD+ تعداد زیر پیکسل ها حدود 7 میلیونه که اختلافش با QHD+ غیراستاندارد پنتایل سامسونگ خیلی کمه که حتی اگر QHD+ غیر پنتایل و استاندارد هم بود خیلی تفاوتی مشخص نبود!

mosayebso

کسایی که منفی دادن
واقعا اینقدر سوزش داره این حرفا؟!!!
اگر مخالفین با دلیل و مدرک بیاین حرف های منو نقض کنین
اگر واقعا فکر میکنید حرف من اشتباهه و دروغ میگم بیاین پست بزارید و نقد کنید حرف من رو
اگر که حرف من درسته چرا اینقدر میسوزین و منفی میدین؟!!!
اها یادم رفته بود حقیقت همیشه تلخه!!!
ههههه

mosayebso

اینم بگم ما طرفدارای سامسونگ اکثرمون با دلیل و منطق و مدرک حرفمون رو به کرسی مینشونیم
برعکس ترول های کمپانی ایکس که نمونش شخص معزز که بدترین ترول تاریخ برازنده ایشونه و نظراتش بقدری غیرخردانس که ادم خندش میگیره

mosayebso

من بی شخصیتم؟! مگ حرفی غیر از حقیقت میزنم؟!
اها باز یادم رفت حقیقت تلخه خخخخ
سوزش شماها همه چیزو نشان میده

Pouya

معزز رو که اصلا حرفشو نزن یه پدیده ی عجیبیه رو کره ی زمین اعجوبس تو تلگرام تو یه گروه پیام فورواردیش اومد نوشته بود (Abbas, [25.02.18 10:05]
[Forwarded from Mohammadreza Moazez]
برای من هیچکس مهم نیست

Abbas, [25.02.18 10:05]
[Forwarded from Mohammadreza Moazez]
برای من فقط سونی مهمه

Abbas, [25.02.18 10:05]
[Forwarded from Mohammadreza Moazez]
بخاطرش از روی هرکسی رد میشم) تو خلقتش موندم

کهکشان

مقایسه تون بیشتر شبیه یه شوخی غیر منطقی بود جناب عطایی
اولا همون اگزینوس 9810 قابلیت فیلمبرداری 4k 120 فریم داره ولی بخاطر محدودیت حافظه بکار برده نشده !
اینو گفتم که بدونین اگزینوس 9810 یه سرو گردن از اسنپ 845 بالاتره تو گیک بنچ هم مشخص شد
دوما ببخشید که همون اسنپ 845 هم با مهندسی سامسونگ ساخته شده !
سوما گفتید رم 6 ! مگه اس 9 پلاسم رمش 6 نیست ؟ چه نسخه چین و آمریکاش چه نسخه جهانیش ! اینکه سونی فقط نسخه چین و آمریکاش 6 گیگ رمه برتریه ؟
قیمتم که در حد 40 دلار تفاوت دارن اینم برتریه ؟
اما در مورد اسلوموشن 1080 ! حتی 720 پارسالشم انقدر ناکارمد بود که کمتر کسی بهش توجه کرد ! عین همون صفحه 4K که زد و هیچ کس بخاطرش سمت سونی نرفت دوباره اومده صفحه 1080 زده !
درحال حاظر 4k 60فریم خیلی کاربردی تر از 4k با HDR هست
اینکه سامسونگ دیافراگم 1.5 داره ولی سونی 1.8 اینارو ندیدین یا اینا براتون برتری نیست ؟
سامسونگ سوپراسلو با شاتر هوشمند و حالت HDR داره و خیلی کاربردی تر از اسلو سونیه !
ضمنا سونی اسلوموشن نامحدود 1080 با 240 فریم هم نداره
صدای اسپیکرهاشم دالبی نیست
واقعا متاسفم واقعا متاسفم واقعا متاسفم برای این مقایستون
سونی صدسال دیگم توانایی رقابت با سامسونگ نداره
کار شاخ امسالشم باریک تر کردن حاشیه هاو ظاهر پاکتیش بود !

Alexs

یعنی از نظر شما سامسنگ بهترین گوشی تاریخو زده به جای ترول بازی یه کم منطقی باشین

ARMTIN

دوست عزیز
همیشه در این زمان سایت های it چند برتری پرچمدار ها جدید نسبت به هم دیگه به اشتراک میگذارند
…..
منتظر باشید
در پست ها بعدی برتری اس ۹ نسبت به XZ2 به اشتراک گذاشته میشه …
نکته :
سامسونگ امسال پرچمدار کاملی معرفی کرده ، حتی مورد پسند
فن ها سونی هم هست و نظرشون جلب کرده

Peiman

کامنتای دوستان رو خوندم و دیدم خیلی ها انتقاد کردند . جا داره چند تا نکته رو اضافه کنم .
۱. اولا این نوع پست ها همیشه بوده و خواهد بود . وقتی دوتا گوشی جدید معرفی میشن میان در دوتا پست برتری هایی که برای هر گوشی در مقابل گوشی دیگه میشه چندین مورد پیدا کرد حالا یا واقعا برتری یا نیست میزارن که کاربرا با هم در موردش نظر بدن که تعداد کامنتا بالا بره و… احتمالا فردا هم برتری های اس ۹ میزارن
۲. دیدم چند تا از دوستان دارند سر برتری اس ۹ بحث میکنند . ??? من نمی‌دونم چرا خودشون خسته میکنند . آنچه عیان است چه حاجت به بیان است

Erfan024

بعضی از این کاربرای سایت مثل آقای ایکس فک کردن علامه هستن در مورد همه چیز میدونن آقا شما از سامسونگ خوشت میاد ک میاد نمیخواد بیای زیر پست های سونی نظر بدی فقط سامسونگ خوبه سونی آشغاله حالا میشه انقد نظر ندی فک کردی خیلی حالیته؟ واقعا آقایان مدیر های سایت ی فکری ب حال این کاربرا بکنن ب شخصه فقط برای اینکه جواب این آقای مغز متفکر که حیف شده رو بدم ثبت نام کردم سامسونگ اگه خوب بود نوت 7 نمی‌ترکید سامسونگ اگه خوب بود داداشم اس 6 نمی‌گرفت پلمپ باز کرد قسمت خمیده ی صفحه ش ی سیاهی نمیفتاد هیچکی هیچی بلد نیست بزنه فقط سامسونگ خوبه بس کن دیگه بابا فک کردی خیلی از تکنولوژی سرت میشه بعد اومده اینجا طومار نوشته انقد دیگه حرف تعصبی زدی ک حتی کامنت هاتم نمیخونم لطفا ب بخش کامنت ها بیشتر توجه کنید آقای مدیر و این کامنت منم تایید کن تا وقتی امثال اینطور آدمها تو این سایت باشن بدتر کاربرای دیگه زده میشن چ طرفدار سامسونگ چ سونی چ برند دیگه فقط میگن ما خوبیم

دکتر رسول آریان

همین که شما ثبت نام کردی، یعنی سایت به هدفش رسیده ?
درود بر شما

nima1988

“اتفاقا منم فکر میکنم یه باندی هستن که میخوان موبایل های سونی رو هر جور شده در ایران زنده نگه دارن” #سخن بزرگان! عزیز چه باندی!؟
سونی اگه اسم و رسم داره تو این مملکت بخاطر کیفیت بالای محصولات صوتی تصویریش هستش!
از تلویزیونای قدیمیش گرفته تا رادیوهاش تا دستگاه های پخش کننده ویدیو و cd گرفته تا Walkman های سونی و از همه مهم تر پلی استیشن ها!هر کسی یه خاطره ای با این محصولات داره!
پس باندی تو این قضیه نیست!
برعکس من حس میکنم خود شما یکی از اون اشخاصی هستی که برای هر کامنت پول میگیری 😀
چون از وقتی که اومدی ترنجی خیلی پر رونق شده بازاز کامنت گذاریش!
البته کامنتات تو طرفداری از سامسونگ تو سایت زومیت هم بوده!
نه خدایی اگه پولی میدن، دست بقیه رو هم بند کن ثواب اخروی داره برات :-))

دکتر رسول آریان

طرز فکر کودکانه ای بود.
خوش باشی عزیزم ?

اما در مورد اینکه گفتم باند
کاملا مشخصه که حدودا 10 الی 20 نفری هستن که احتمالا از سایت اکسپرین اومدن یا یک گروه تلگرامی. حداقل میشه به دوستی 5، 6 نفرشون با هم مطمئن شد. بدون منطق فقط منفی میزنن. کاملا هم تعدادشون مشخصه. ولی خب مهم نیست. من شخصیتم برای قدیمی ها شناخته شدش. خدا کنه برند سونی هم وضعش خوب بشه تا شماها خوشحال بشین. روز بخیر.

nima1988

رفیق طرز شما تو متهم کردن دیگران به توطئه کودکانه نیست؟ اون وقت صحبتای من در مورد محبوب بودن برند سونی شده کودکانه! (با دلیل)
در ثانی تو این مملکت کسی کاری با حرف منطقی نداره از چیزی که خوشش نیاد منفی میزنه! اینم دلیلش 😉

Hadiii

از نظر اقای سامسونگ دوست احتمالا زیباترین انفجارم انفجار نوت ۷ بوده!!!

mosayebso

یکم خودتو بروز کن
اون ۲۰۱۶ بود الان توی ۲۰۱۸ هستیم
اتفاقا بعد از فاجعه ای بنام گلکسی نوت ۷( که دلیلش سازندگان باطری بودن نه سامسونگ) اینکه سامسونگ تونسته کلا اون اتفاقات رو به حیطه فراموشی ببره و فقط ترولای بی فکری مثل شما چون هیچ بهانه ای ندارن میان گوشی ۲ سال پیش سامسونگ رو بخاطر اتش گرفتن مورد خطاب قرار میدن نشانه بزرگی و قدرت سامسونگ رو میرسونه که فورا تونسته علاوه براینکه اون خاطرات رو پاک کنه بلکه گوشی بیشتری هم فروخته
اینکه ترولایی مثل شما میاین و بحث رو از اس۹ برمیدارین و میپرین روی نوت ۷ ۲ سال پیش مشخص میکننه که هدف و قصدتون چیه

Alexs

خوب الان آمار داری که سامسنگ نوت 8 چقدر فروخته که می گی بیشتر فروخته

mosayebso

امار چی؟! نوت۸؟!
گوگل رایگانه یه سرچ کن همه چیز دستت میاد
فروش کلی سامسونگ هم ۲۰۱۷ رشد داشته
این لینک هم نمونس امیدوارم فقط ترنجی زود تایید کنه

http://www.zdnet.com/google-amp/article/samsung-sells-more-note-8-devices-in-the-us-than-any-previous-note/

چون برای من اثبات شده تو ترولی پس دیگه نه لینکی به امثال تو میدم نه بحث میکنم چون لیاقت مباحثه و گرفتن اطلاعات رو ندارید
ادم باید اططلاعاتشو با کسایی که ارزششو دارن به اشتراک بزاره نه ترولایی مثل تو

Hadiii

طوری میگی ترول بی فکر انگار من بودم همه ی نوت ۷هارو ترکوندم!!!منظور از این حرف خرابی فاجعه بار سامسونگ بود نه این ک بحثو بکشونم به نوت ۷.اقای بافکر نظر خودتو بده اگرم میتونی ازش دفاع کن!!البته اگر

Mortazavi

این هم که افراد متشخصی مثل جنابعالی از کار و زندگی میزنید و طومار مینویسید که یه عیبی پیدا کنید و بگید سونی بده نشون دهنده بزرگی سونی و ناراحتی جنابتون از پیشرفت ها و نوآوری هاشه.

لطفاً یه نگاه به کامنت ها بنداز ، اکثریتش مال دو نفر هست که بگن سامسونگ خوبه و سونی بد ولی اگه واقعاً اینجور می‌بود چه نیازی به اینهمه طومار داشت؟!!!

البته خوب بعضی دوستان بازاریاب هستند و اینجوری پول از برند خاصی میگیرن که من این احتمال رو خیلی قوی تر می‌بینم.
موفق باشید.

دکتر رسول آریان

آقای مرتضوی، در بزرگی کمپانی سونی شکی نیست. ولی وقتی میبینم یک مقایسه صورت گرفته و یکسری از مواردش واقعا برتری نیست، وقتی میبینم این S9 زیبا داره با اون گوشی پشت خمیده قطور زشت مقایسه میشه، باید بیام نظرم رو بگم که چهار نفر این وسط گمراه نشن.

اتفاقا منم فکر میکنم یه باندی هستن که میخوان موبایل های سونی رو هر جور شده در ایران زنده نگه دارن. اوج ناامیدی رو میشد روز اول در کامنت اکثر طرفداران سونی دید، زمانی که گوشی معرفی شد. انقدر خود شرکت سونی برای محصولش احترام قائله، که 15 دقیقه ای معرفیش کرد. یادمه Z5 رو اصلا بدون رونمایی و مراسم همین جوری گذاشت توی سایتش.

دکتر رسول آریان

اتفاقا اون واقعه یک گند به تمام معنا بود برای سامسونگ!

من حوصله جر و بحث الکی ندارم. چون اگر بخوام بحث کنم، میرم توی سایت های X و Y و Z که اتفاقا آدم های بیشتری هم اونجا هستن. من بعد از 2 سال برگشتم به سایت مورد علاقه ام. فقط هم به خاطر ادمین هاش که واقعا دوستشون دارم. اینجا یک کلبه کوچیک دورهمی هست. اتفاقا از جاهای خیلی شلوغ هم بدم میاد.

اما در مورد اینکه سامسونگ بخواد بفروشه یا نفروشه، سودش یک ریال به جیب من نمیره. اتفاقا این کمپانی ها هستن که جیب ما رو خالی میکنن. بحث اینکه سونی خوبه یا سامسونگ خوبه یا بقیه خوبن، واقعا بچه گانه اس.

من به خاطر مراسم رونمایی و اینکه میخوام گوشیم رو عوض کنم، بعد از مدتی برگشتم و دارم کامنت میذارم. کامنت هام به نظر خودم منطقیه. اگر به نظر شما منطقی نیست، کاملا علمی جواب بدید. نه این حرف های بچه گانه که قبلا سونی داغ میکرد، قبلا سامسونگ ترکید. منطقی باش!

mosayebso

همین که موجب سوزش تو و امثال تو شدم خودش کافیه
اطلاعاتمو برای افراد سطح پایینی مثل شماها به اشتراک نمیزارم

دیسپلی میت بهترین صفحه نمایش رو گلکسی S9 اعلام کرد.

لینک:
http://displaymate.com/Galaxy_S9_ShootOut_1s.htm

Mortazavi

یه بررسی عالی و فوق‌العاده

درود بر شما جناب سینا خان عزیییییز

البته جای دینامیک ویبرشن خالی بود

Mortazavi

جناب عطایی کجایید؟

حواستون کجاست؟

آقای x از بدترین الفاظ و فحش ها استفاده می‌کنه
تورو بخدا رسیدگی کنید این کاربر و حذف کنید یا تذکر جدی بدید
این اولین و آخرین خواهش من از شماست
واقعاً متأسف شدم

صدرا مخملی

سلام دوست عزیز پاک میشه تمامی کامنت ها

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)