حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

مقایسه فیلم بردای 4K HDR اکسپریا ایکس زد 2 با حالت عادی

نوشته

6 سال قبل | 7 دیدگاه | تماشا کنید، سونی

می دانیم موبایل های ما چند سالی هست که توانایی فیلم برداری HDR دارند اما هیچ کدام از موبایل های ما تمام توانایی فیلم برداری خود را در حداکثر رزلوشن 4K را ندارند. در حقیقت فیلم برداری 4K همیشه کم کیفیت ترین اما پر رزلوشن ترین خروجی ممکن از موبایل های ماست. حال سونی تصمیم گرفته با ارایه اکسپریا ایکس زد 2 فیلم برداری 4K HDR را به موبایل های ما بیاورد! فکر می کنید تفاوت چقدر است؟ ادامه مطلب را از ندهید تا مقایسه فیلم بردای 4K HDR اکسپریا ایکس زد 2 با حالت عادی را ببینیم.

به صورت کلی HDR یعنی گستره دینامیکی بالا، آ … این که سخت تر شد! به زبان ساده یعنی نقاط تاریک و روشن جزئیات بیشتری داشته باشند، مثلا وقتی آسمان روشن است جزئیات ابرها و آن چیزی که در سایه است به خوبی مشخص باشد. برای این کار باید حداقل 3 تصویر به صورت همزمان گرفته شده و با هم ادغام شوند تا خروجی خوبی داشته باشیم. این فرآیند حتی در عکاسی HDR تا 4 سال پیش (و برای برخی برندها از جمله گوگل تا سال گذشته) نیازمند چند ثانیه زمان بود اما خوشخبتانه با پیشرفت فناوری می بینیم که موبایل های ما عکس HDR را در لحظه ثبت می کنند.

حال تصور کنید بتوان فیلم HDR را در رزلوشن 4K ثبت کرد! این واقعا هیجان برانگیز است و خوشبختانه همانطور که در ویدیو دیدید، سونی چنین قابلیتی را در اکسپریا ایکس زد 2 (Xperia XZ2)‌ فراهم کرده است. همانطور که مشخص است خروجی فیلم برداری 4K HDR با حالت عادی تفاوت محسوسی دارد و باید امیدوار باشیم چنین توانایی فیلم برداری بی نظیری به دیگر موبایل های هوشمند نیز اضافه شود!

نظر شما چیست؟ چقدر با موبایل خود فیلم برداری می کنید و قابلیت فیلم برداری 4K HDR چقدر برای شما اهمیت دارد؟

 

اشتراک در
اطلاع از
7 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ahmad

واقعا این فیلم با این گوشی ثبت شده؟

دکتر رسول آریان

حتما شده دیگه. البته منبع سونی هست ولی من خودم به شخصه دوس ندارم تهمت بزنم. وقتی میگه با این گرفتیم، حتما گرفتن.

در مقایسه با خودش عالی بود.
البته توانایی HDR بر کسی پوشیده نیست و اینکه یواش یواش دارن فرمت 4K رو پشتیبانی میکنن عالیه.
هم این قابلیت HDR سونی برای میشرفت 4K خوبه، هم اون 60 فریم بر ثانیه سامسونگ در حالت 4K.
هر دو عمل نیاز به سخت افزار قوی داره که کم نیاره.
اما مهم تر از اینها در مورد 4K این هستش که مدت زمان فیلم برداری چقدر شده؟
آیا میشه راحت 30 دقیقه فیلم 4K ضبط کرد بدون محدودیت و بدون گرم شدن گوشی یا نمایش پیغام دمای بالا؟

Hadiii

بنظر عالی میرسه قطعا سونی توی گوشیهای جدیدش چیزی کم نمیذاره حالا باید توی تست های بعدی دید که چطور عمل میکنه.مقایسه با اس ۹ دیدنیه!!!

hamid reza

woow

Peiman

به نظر من نباید به عکس ها و فیلم هایی که خود کمپانی منتشر می‌کنه توجه کرد . حالا میخواد هر کمپانی باشه

rad 007

محض اطلاع دوستان عاشق سامسونگ و اپل!!!!!و دوستان عشق گوشی های چینی بگم که در مقایسه سایت های معتبر دنیا اکسپریا XZ2 با کیفیت ترین و بهترین دوربین فیلمبرداری دنیا را داره …که البته قابل پیش بینی است که از طرف این دوستان این قابلیت مهم سونی اصلا مهم نباشه ولی همین قابلیت اگه الان در آیفون ایکس و بقیه ایکس میکس ها بود چه عناوینی که نمیزدند و چه تعاریفی که نمی کردند تا آن گوشی مورد نظر اپل را بلکه ۱۰ برابر لرزش واقعی خودش بتوانند به خریدار نگون بخت مبتدی بفروشند!!!!!

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)