حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تماشا کنید: دو ویدیو تبلیغاتی برای اکسپریا ایکس زد 2

نوشته

6 سال قبل | 11 دیدگاه | تماشا کنید، سونی

ببین، بشنو، احساس کن! شعار جالبی است که کاملا با ارتقاهای موجود در اکسپریا ایکس زد 2 محقق می شود. با نمایشگر HDR، بلندگوهای استریو و سیستم DVS می توانید ببینید، بشنوید و احساس کنید! در ادامه با ترنجی همراه باشید تا دو ویدیو تبلیغاتی سونی برای اکسپریا ایکس زد 2 و اکسپریا ایکس زد 2 کامپکت را ببینیم.

 

سونی به صورت مشخص در صنعت سرگرمی حضور دارد و تلاش دارد تا موبایل هایی که تولید می کند بستری بسیار خوب برای مصرف محتوا باشند و این ممکن نیست مگر با نمایشگری با کیفیت و صدایی فراگیر. اکسپریا ایکس زد 2 و اکسپریا ایکس زد 2 کامپکت هر دو با نمایشگر HDR عرضه شده اند که بلندگوهای S Force استریو روی لبه جلو آن ها قرار است با همکاری سیستم DVS صدایی قابل لمس برای شما تولید کنند.

همچنین سونی پا را فراتر گذاشته و سعی می کند تا شما نیز دستی در تولید محتوای با کیفیت داشته باشید. برای آغاز بد نیست با فیلم برداری 4K HDR آغاز کنیم، محتوایی که برای نمایشگرهای HDR بسیار کم است و دوربینی که آن را ثبت کند نیز خیلی در دسترس نیست. هر چند نمی توان انتظار داشت که اکسپریا ایکس زد 2 دقیقا همانند دوربین های فیلم برداری 4K HDR عمل کند اما برای نمونه موبایلی، اولین تجربه در دنیای موبایل است!

نظر شما درباره این دو دستگاه چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
11 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

ممنون واسه ویدیوی اول.
اون ویبراتور کوچیکی که توش کار گذاشتن، به نظرم ممکنه آزار دهنده باشه بیشتر خوشایند. چون همونطور که توی فیلم نشون داد، دست طرف مدام میلرزید با هر بار باس زدن موزیک. حالا شما فرض کنید که گوشی دستتون باشه و بخواید 15 موزیک با باس و جاز قوی گوش بدید. مدام یک ویبراتور دستتون رو میلرزونه. حالا فرض کنید گوشی رو بذارید روی میز. اون ویبراتور داخلش با هر بار باس زدن، گوشی رو روی میز میلرزونه. حتما دیدین که وقتی گوشی روی میز ویبره میزنه، چه صدایی ایجاد میشه. هر چند اگر این ویبره به شدت ویبره اصلی گوشی نباشه، اما باز هم به احتمال زیاد وقتی میذاریش روی میز، یه صدایی از برخورد بدنه گوشی با سطح میز ایجاد میشه که قطعا خوشایند نخواهد بود. البته احتمالا قابلیت آف شدن هم داره.

ویبره داینامیکش 4 حالت داره
خاموش، ضعیف، معمولی، قوی.
شک ندارم اگر روی حالت قوی باشه و گوشی رو بذاری روی یک میز چوبی یا شیشه ای، بدنه گوشی با سطح میز برخورد میکنه و صدای ناخواسته ای تولید میشه.

نمیدونم شاید حس ویبره زدن مدام کف دست خوشایند باشه برای بعضی ها، ولی من قطعا جز کسانی هستم که یا تنظیمش میکنم روی حالت ضعیف یا کلا خاموشش میکنم. چون وارد کردن ارتعاش زیادی به اعصاب کف دست و انگشت ها، از لحاظ پزشکی توصیه نمیشه.

دکتر رسول آریان

بله خب. هر چیزی که تا حالا قبلا وجود نداشته یا حداقل به شکل مورد نظر ما وجود نداشته میشه نوآوری.
اما اینکه این نوآوری تا چه حد کارایی داشته باشه بحث دیگری هست.
لبه های Edge سامسونگ هم نوآوری بودن در زمان خودشون که البته هنوزم ادامه داره. اما منتقدینی هستن که میگن این لبه های گرد واقعا به چه درد میخورن. شاید خود سامسونگ هم هنوز به جواب روشنی نرسیده باشه براش. بعد از اینکه لبه ها ساخته شد، بعدا رفتن دنبال اینکه ببینن چه کاربردهایی براش میتونن بسازن. از جمله نوار رنگی ناتیفیکیشن و …
شاید تنها مزیت لبه های اج سامسونگ این باشه که بگیم باعث زیبا شدن گوشی میشه، فقط همین.
اما یکسری نوآوری ها هستن که واقعا مشکل گشا هستن. اینکه کف دستمون گوشی ارتعاش Fake ایجاد کنه، به جای بلندگو با باس قوی، چیزی هست که کاربران در آینده در موردش میتونن نظر بدن که چند درصد از مردم دوستش خواهند داشت و چند درصد میذارنش روی آف.

rad 007

عجب!!!!!واقعا عجب !!!!ببین این نوآوری فوق العاده سونی را چطور کم ارزش می کنند که هیچ حتی آزار دهنده قلمداد میکنند !!!!خیلی مشتاقم سال آینده که برند مورد علاقه جنابعالی وقتی این قابلیت های فوق العاده سونی را کپی برداری کردند آنوقت نظر جنابعالی در مورد این قابلیت های فوق العاده چه خواهد بود
ضمنا موزیک و آهنگی که دیگران با این گوشی گوش میدهند را با آهنگی که خودتان همیشه!!!!گوش میدهید را اصلا مقایسه نکنید!!!!چون آهنگی که خیلی ها با xz2 گوش خواهند داد پر از هیجان خواهد بود که این موضوع کاملا گوشی با مشخصات صوتی تصویری xz2 را طلب خواهد کرد ولی آهنگی که شما گوش میدهید آنطور که من فهمیدم !!سکوت !!!و ارامش زیادی را می طلبه!!!!!چون صد درصد وسطای آهنگ شنونده به خاطر نو ع آهنگ ما یه خواب عمیق !!!!رفته است و به قول شما باید جلوی این قابلیت و نوآوری فوق العاده سونی را گرفت!!!!!!

بهتر بود به جای تولید ارتعاش مصنوعی، دوتا اسپیکر قوی با باس توپ میذاشت، که اسپیکرها واقعا به خاطر ارتعاش صدا بلرزن نه اینکه بخواد با ارتعاش Fake به کاربر حس یک بلندگو با باس قوی رو القا کنه.

rad 007

متاسفانه آنطور که معلوم است اصلا شما نمی دانید!!!یا نمی خواهید بفهمید!!!لیت قابلیت جدید سونی چه قدر کاربردی و نوآوری هست!!!البته به قول دوستمان این قابلیت هم مثل فیلمبرداری ۹۶۰ فریم که پارسال هیچی نبود و به درد نخور بود ولی امسال کشف جدید دنیای تکنولوژی نوین لقب گرفته !!!!!این قابلیت صوتی سونی هم که سال آینده صد در صد کپی برداری !!!!!خواهد شد مهمترین قابلیت سال آینده پرچمدار کمپانی مورد نظر!!!!خواهد بود که این قابلیت صوتی سونی را کپی کرده!!!!!

rad 007

از کیفیت کامنت شما همان بهتر که دوساله کامنت نذاشتی اینجا!!!!!!البته معلوم نکردی طرفدار کدام برند هستی!!!!!شاید هم به خاطر نداشتن هیچگونه نوآوری از طرف برند مورد علاقه جنابعالی ترجیح دادی اسمش را نیاوری!!!!!
ولی باعث شگفتی است همه نوآوری ها و ارتقاء ها و خدمات سونی به دنیای تکنولوژی در بین دوستان عزیز ما مهم نبوده یا بی ارزش هست و فقط واسه سرگرمی هست …راستی !!!یکی از اهداف خرید یک گوشی موبایل یا بهتره بگیم مهمترین هدف از خرید یک گوشی رده بالا سرگرمی نیست!!!؟؟؟؟

Mortazavi

ممنون جناب عطایی عزیز بابت پست کامل و قلم شیرینتون

یادمه ۹۶۰فریم پارسال بی کاربرد بود و امسال عالی شده و احتمالا دینامیک ویبرشن هم سال دیگه عالی میشه!!!!!

این گوشی ها قطعاً بهترین نیستند ولی تکنولوژی های جدیدی رو به دنیای اسمارتفون ها وارد کردند که قطعاً مثل ۹۶۰فریم سال آینده فراگیر تر میشه و بنظر من ارزش بررسی های فیزیکی و از نزدیک رو دارند و من درک نمی کنم چجوری دوستان در مورد یه تکنولوژی جدید که تا حالا نبوده نظر کارشناسی میدن??

دکتر رسول آریان

من نزدیک 2 سال کلا توی این سایت کامنت نگذاشتم، چون وقت نداشتم سر بزنم. در جریان هم نیستم دیگران در مورد 960 فریم بر ثانیه چی گفتن. این 960 فریم بر ثانیه هم برای فان و سرگرمی چیز خوبیه اما حداقل در حال حاضر با این محدودیتی که داره هنوزم بالغ نیست و نمیشه خیلی روش حساب باز کرد. مخصوصا در مقابل دوربین های 10 و 15 هزار فریم بر ثانیه.
اینکه سامسونگم ادعا میکنه وقتی جسم متحرک سریعی بیاد جلوی دروبین، خودش اتوماتیک اسلوموشن رکورد میکنه، باید واقعا در عمل بررسی بشه و اینجوری ندیده نمیشه گفت به به و چه چه.
این قابلیت شبیه سازی ویبره یا به قول سونی ویبره پویا، که حالا من اسمش رو گذاشتم ویبره تقلبی، واقعا باید دید در عمل چطوره و چقدر باحاله یا ضد حاله.
اما عقل انسان هم میتونه در برخی موارد به کمک بیاد. چون من قبلا یه گوشی داشتم که حالا اسمش رو نمیبرم، وقتی که صدای باس موزیک بالا میرفت، به شکل بدی بدنه گوشی هم ویبره میزد. یعنی صدا میپیچید داخلش و بدنه رو به ارتعاش در میاورد. این برای من واقعا ناخوشایند بود. من کلا ویبره گوشیم خاموشه و هیچ وقت برای صفحه کلید گوشیم واکنش ویبره ای رو فعال نکردم. چون بدم میاد گوشی هی الکی ویبره بزنه. یادمه زمانی که اهل پلی استیشن بازی بودم، دسته های شوک دار هم خیلی برام جالب نبود. به هر حال نظرات متفاوته. اما اینکه میگم ویبره زیادی برای اعصاب دست خوب نیست یا اینکه گوشی رو بذاری روی میز ممکنه بلرزه، با توجه به فیلمی هست که خود سونی منتشر کرده که دیدم دست رو میلرزونه و این در دراز مدت ممکنه خیلی جالب هم نباشه و مجبور به خاموش کردنش بشیم.

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)