حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

ال جی وی 30 اس ThinQ رسما رونمایی شد، بهره مندی از AI و حافظه رم بیشتر

نوشته

6 سال قبل | 15 دیدگاه | ال‌جی، برترین‌های ترنجی

شاید قرار بود اسفند داغ تری را از ال جی موبایل شاهد باشیم، اسفندی که در آن پرچمدار حقیقی بعدی این شرکت کره ای رونمایی شود اما گویا متاسفانه چنین اتفاقی نمی افتد. از قبل می دانستیم که نسخه ویژه ای از الجی وی 30 را در نمایشگاه MWC 2018 بارسلون خواهیم دید تا دستور طراحی دوباره الجی جی 7 یا هر اسم دیگری که خواهد داشت، انجام شود. حال آنچه که باید اتفاق می افتاد، اتفاق افتاده است! در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره الجی وی 30 اس ThinQ بیشتر صحبت کنیم.

ال جی وی 30 اس ThinQ

ال جی وی 30 اس ThinQ

اجازه بدهید همین ابتدا ابراز انزجار خود را از نام عجیب و غریب این دستگاه اعلام کنیم! 3 بار پشت سر هم بگوییم ال جی وی 30 تینکیو (LG V30s ThinQ) و حتی عجیب تر، ال جی وی 30+ تینکیو (LG V30s+ ThinQ)! مشخصا چنین نامی برای تاکید بر تفاوت با ال جی وی 30 و تاکید بر حضور هوش مصنوعی ال جی یعنی ThinQ در این دستگاه است اما هر چه که هست نام جذابی نیست!

همانطور که می بینید از نظر طراحی تفاوتی را بین ال جی وی 30 اس تینکیو (LG V30s ThinQ) و ال جی وی 30 شاهد نیستیم و تنها دو رنگ جدید از رنگ های قدیمی ال جی وی 30 برای این دستگاه در دسترس است. ال جی وی 30 اس با حافظه رم 6 و حافظه داخلی 128 گیگابایت و ال جی وی 30 اس+ با حافظه رم 6 و حافظه داخلی 256 گیگابایتی عرضه خواهند شد که این تفاوت حافظه داخلی تنها مورد متفاوت بین دو مدل با دو نام متفاوت است! این راهبرد ال جی که در مدل Q6 نیز وجود داشت به نظر ما بیشتر سبب سردرگمی کاربر می شود و شاید بهتر باشد در نام گذاری و تفاوت بین مدل هایی با نام متفاوت کمی بیشتر توجه داشته باشند.

ال جی وی 30 اس ThinQ

ال جی وی 30 اس ThinQ

به صورت کلی می توان گفت سیستم هوش مصنوعی ال جی شبیه به هوش مصنوعی سامسونگ یا همان بیکسبی (Bixby) است. از جمله مواردی که در سیستم هوش مصنوعی ThinQ ال جی دیده می شود مربوط به AI Cam و QLens می شود. در AI Cam دوربین دستگاه می تواند حالت صحنه را شناسایی کند و تنظیمات را برای عکاسی مطلوب تر تغییر دهد، چیزی شبیه به برنامه عکاسی دوربین هوآوی Mate 10.

ال جی وی 30 اس ThinQ

ال جی وی 30 اس ThinQ

ال جی QLens شبیه به بیکسبی موارد موجود در صحنه را شناسایی می کند و می تواند قیمت و محل خرید آن ها را نشان دهد، اسکن QR Code و ارتباط با دیگر دستگاه های هوشمند و متصل به اینترنت (IoT) را مدیریت کند. همچنین این هوش مصنوعی ال جی با هوش مصنوعی گوگل هماهنگی لازم را دارد.

نظر شما درباره ال جی وی 30 اس ThinQ چیست؟ فکر می کنید بتواند موفق باشد و گپ را تا ارایه پرچمدار بعدی پر کند؟ می دانیم که پرچمدار 2018 الجی اوایل تیرماه با اسنپدراگون 845، نمایشگر 6.1 اینچی و بلندگوی استریو از راه خواهد رسید.

اشتراک در
اطلاع از
15 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
amir shar

الجی قابلیت هایی رو که باید زمان اولیه معرفی وی۳۰ بهش اضافه میکرد رو الان اضافه کرده با قیمت بالا و مشخصات قدیمی. این گوشی نمیتونه با پرچمدارهای جدید رقابت کنه .دقیقا همون اشتباهی که با جی۶ کرد رو دوباره انجام داد.
امیدوارم تو جی۷ جبران کنه وگرنه کارش تمومه!

mosayebso

در مورد این گوشی
اول اینکه تمام قابلیت هایی که گفته شد قراره با یه اپدیت نرم افزاری به نسخه استاندارد وی ۳۰ هم اضافه بشه
دوم : واقعا ال جی خیلی بد از روی سامسونگ کپی میره بدون اینکه عملکرد مناسبی رو در نظر بگیره
دوربین این گوشی یه جور کپی از فناوری تتراسل که سامسونگ بخاطرش جایزه برده انجام میده به این شکل که توی شب ۴پیکسل رو ترکیب میکنه تا کیفیت عکاسی در شبش بهتر بشه اما در عوض تعداد پیکسل ها به شدت کم میشه یعنی الان که این موبایل ۱۶ مگاپیکسله تبدیل میشه به ۴ مگاپیکسل که ۴مگاپیکسل هیچ شانسی برای نشان دادن جزییات در مقابل ۱۲ مگاپیکسل و.. نداره
ال جی با همین فرمان بره جلو کل بخش موبایلشو باید تعطیل کنه
مورد سوم: خیلی ابتدایی رفته از روی بیکسبی ویژن کپی کرده و نتایج اولیش افتضاح بوده و ناامید کننده

ahmad

خیلی جالبه از سامی کپی کرده؟!!!!!! یکم واقع بین باشید

mosayebso

دوست عزیز
من دلایلو نوشتم اگر دقت نکردید دوباره بخونید
قابلیت شبیه بیکسبی ویژن
کپی کردن تتراسل
و..
البته بار اول ال جی نیست خیلی بارها بوده که کپی کرده
حتی هواوی هم از این ال جی بهتره

گوشی خوبیه ظاهرا ولی برای ارائه در فوریه 2018 به نسبت سخت افزار استفاده شده در گوشی های رقیب عقبه.

ahmad

خدایی طراحیش عالیه

دکتر رسول آریان

دوربین های پشتش انگار لنگه به لنگس. درسته که ماهیت این دوتا دوربین متفاوته ولی باید طوری طراحیش کنن که از بیرون وقتی نگاه میکنی، جفتش عین هم به نظر بیاد. شبیه یه آدمی که یک چشمش آب مروارید آورده شده.

ahmad

در مورد طراحی پیشنهاد میکنم اینو ببینید
http://www.trustedreviews.com/news/lg-v30s-release-date-features-price-uk-3391203

دکتر رسول آریان

رخ گوشی قشنگه. بحثی ندارم در موردش. میگم دوربین پشتش لنگه به لنگه اس. وقتی که دقت میکنی به دوربین ها.

Mortazavi

این انتقاد شما نشون میده وی۳۰ تو طراحی کامل ترین بوده و هیچ عذر و بهونه ای دست منتقدین نداده و مجبورم چنین ایرادهای غیر عادی درست بکنند

البته که این گوشی از لحاظ سخت افزاری قابل رقابت با پرچمداران ۲۰۱۸ نیست

Mortazavi

*مجبورند

علی شیخ زاده

از نظر سخت افزاری چه تغییراتی داشته!؟
این که همون قبلیه و میشد این قاللیت ها رو با یه اپدیت نرم افزاری به وی ۳۰ اضافه کرد

نکته بعدی همون اسمشه که توی متن هم اشاره شد بهش. منظورم نسخه پلاسش هست. اینکه ظرفیت ذخیره سازی گوشی رو از 128 به 256 تغییر بدیم و اسمش رو بذاریم پلاس، کاملا مسخرس. اگر اینجوری باشه که وقتی یک گوشی با سه ظرفیت 64 ، 128 و 256 زده میشه، باید نسخه 128 بشه پلاس، نسخه 256 بشه پلاس پلاس یا مثلا سوپر پلاس. قاعدتا برای پلاس شدن باید یک فرق هایی داشته باشن. مثلا سایز صفحه، چیپست ارتقا یافته، رزولوشن بیشتر شده، ابعاد متفاوت. یه ارتقای حافظه به تنهایی که نمیشه نسخه پلاس.

در مورد هوش مصنوعی هم باید ببینیم واقعا این هوش مصنوعی در چه حدیه و تا چه میزان دقت داره. وگرنه میشه مشابه همون دستیارهای صوتی که قبلا بودن.

Peiman

قبلا تو یه پست کامل در مورد این گوشی نظرمو گفتم . فقط خواستم بگم که الجی تو بخش طراحی موبایل داره به جاهای خوبی میرسه امیدوارم خراب نکنه

Mortazavi

فکر نمی کنم تصمیم مناسبی گرفته باشه اونم با اون انتقاد هایی که به دوربین وی۳۰ شد

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)