حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

ایسوس ذنفون 5 (Zenfone 5) با زائده نمایشگر لو رفت

نوشته

6 سال قبل | 11 دیدگاه | ایسوس، شایعات

ایسوس ذنفون 5 (Zenfone 5) دستگاهی که شایعات زیادی پیرامون آن منتشر شده است و اطلاعات زیادی درباره آن داریم اما امروز شایعه جدیدی منتشر شده که به ما درباره امکان وجود زائده نمایشگر اطلاعاتی می دهد. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا این شایعه جدید را بررسی کنیم.

ایسوس ذنفون 5

ایسوس ذنفون 5

چندی پیش ایسوس ذنفون 5 (Zenfone 5) لو رفت و نمایشگر 18:9 تایید شد اما حالا می بینیم که یک رندر و تصویر در دنیای واقعی دیگر به ما نشان می دهد که یک تناقض وجود دارد. در نگاه اول بحث نمایشگر وجود دارد اما اگر کمی بیشتر دقت کنید روی لبه پایین نیز با شایعه مذکور شاهد تفاوت هایی هستیم. این تفاوت مربوط به جایگاه جک 3.5 میلی متری هدفون است. از این موضوع که بگذریم به زائده نمایشگر یا همان Notch می رسیم، موضوعی که این روزها توجه تعداد زیادی از تولیدکننده های اندرویدی رده پایین یا به عبارت بهتر، دارای مخاطب کمتر را به خود جلب کرده است تا بتوانند روی موج طراحی آیفون X بالا بروند!

در تصویری که لو رفته و منتسب به ذنفون 5 (Zenfone 5) است یک زائده نمایشگر می بینیم که ایسوس به آن لب یا همان “lip” می گوید و محل قرار گرفتن دوربین جلو، بلندگوی مکالمه و دیگر حسگرهای لازم خواهد بود. ایسوس ذنفون 5 در دو نسخه عادی و دوسیم کارت عرضه خواهد شد که موضوع قابل انتظاری بود و طراحی آن ترکیب شیشه و آلومینیوم است.

نظر شما درباره این شایعه چیست؟ فکر می کنید این طراحی جذاب باشد؟

اشتراک در
اطلاع از
11 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
mTAAHAAm

امیدوارم این اتفاق نیفته

mosayebso

اینجاهاس که برندهای چیپ خودشونو نشون میدن
حالا اگر یه چیز زیبا و خوب بود که کپی کنن یه چیزی اما اومدن از بدترین قسمت طراحی ایفون ایکس کپی کردن و اونم چقدر مسخره

mTAAHAAm

اگرچه ایسوس برند معتبریه ولی این کپی کاری ناشیانه به اعتبارش لطمه می زنه

Mortazavi

به ایسوس میگی برند چیپ!!!!!!!

Pouya

کاش یاد بگیرن کپی میخوان بکنن از زیبایی ها کپی کنن و خودشونم مقداری خلاقیت استفاده کنن من بر عکس خیلیا که در مقابل کپی جبهه میگیرن یه کم نظرم متفاوته به نظرم کپی توی طراحی اصلا قابل قبول نیس چون طراحی چیزی نیس که شرکت نتونه براش وقت بزاره حالا فک میکنه از فلان شرکت معروف تر پرطرفدار تر کپی کنه فروشش ممکنه بره بالا حداقل نقصاشو ببطرف کنه مقداری خلاقیتم به خرج بده اما تفاوتم با بقیه اینجاس که به نظرم یه فناوری یه اختراع یه نواوری رو اصلا بهتره که کپی کنن مثلا بده الان سام تو اس 9 چیزی مثل انیموجی بیاره؟یا مثلا بده اپل عنبیه سامو تو نسل بعد بیاره با مقداری افزایش کارایی و کیفیت و … حتی هیچ تغییریم نداشته باشه بده همه گوشیا کم کم از قابلیت فلان برند مثلا اپل یا غیره بهره مند ؟مثلا این خوبه تا ابد انیموجی فقط مال اپل باشه ؟یا اج یا عنبیه تا ابد مال سام باشه ؟تجسم کنید دوربین دوگانه تا ابد مال سام بود (همه فک میکنن اچ تی سی ام 8 ولی تو خود ترنجیم خبرش اومد که اولین دوگانه سام بود ) همین npu هواوی خوبه تا ابد فقط تو گوشیه هواوی باشه ؟نه والا ولی نمیدونم چرا وقتی همچین چیزایی کپی میشه ملت میریزن تو گروه های تلگرام و کامنتای سایتا شرو میکنن این کپی کاره هیچی از خودش نداره و… (البته منظورم ترنجی نیس اینجا تقریبا از این کاربرا نداره همه ادمای پخته ای ان جز یکی دو نفر که اسم نمیبرم)

Mortazavi

منم با شما موافقم و کپی نوآوری و تکنولوژی اصلا بد نیست تازه خیلیم خوبه

تو طراحی هم اگه در حد ایده باشه خوبه

اما دوربین دوگانه تا جایی که یادمه قبل ام۸ رو یه گوشی دیگه از htc بود و یه شرکت دیگه هم داشت اما سامسونگ نعع میشه لطفاً توضیح بدید.

البته این سبک دوربین دوگانه با زوم اپتیکال و افکت بوکه ایده اپل هست و سامسونگ و بقیه ازش کپی کردن که انصافاً کار خوبی کردن.

Pouya

مرتضوی جان این کپی پیسته بنده رو بخون از یه سایت لینک نزاشتم تبلیغ نشه(اولین گوشی موبایل که با دوربین دوگانه عرضه شد، فناوری عکاسی ۳ بعدی را نیز در خود داشت و جالب است بدانید که این ویژگی، بعد از این مرحله به دنیای گوشی‌های هوشمند راه یافت. سامسونگ در ماه آوریل سال ۲۰۰۷ میلادی از گوشی سی اچ–بی ۷۱۰ خود رونمایی کرد؛ محصولی که به یک دوربین دوگانه اصلی ۱.۳ مگاپیکسلی استریو و نمایشگر ۲.۲ اینچی LCD QVGA مجهز شده بود.

بیشتر بخوانید: ۲۲ عکس فوق العاده که با استفاده از دوربین گوشی های سامسونگ گرفته شده است

سازنده کره‌ای در ساخت این محصول از فناوری ایجاد اختلاف دید با مانع -گونه‌ای از فناوری که امروزه در ساخت کنسول‌های دستی نینتندو استفاده می‌شود- بهره بود تا محتویات ۳ بعدی را به کمک گوشی خود پخش کند. کاربران همچنین می‌توانستند با خارج کردن آنتن خنده دار این گوشی هوشمند برنامه‌های تلویزیون‌های دیجیتالی را نیز مشاهده کنند.

اچ تی سی اوو 3 دی (HTC EVO 3D)

در ماه ژوئن سال ۲۰۱۱ میلادی (خرداد ۹۰) اچ تی سی از مدل اوو ۳ دی در قالب یکی از اولین گوشی‌های اندروید جهان که به یک دوربین اصلی ۳ بعدی مجهز شده بود، رونمایی کرد. این گوشی هوشمند به یک دوربین دوقلوی اصلی با سنسورهای ۵ مگاپیکسلی مجهز بود و می‌توانست از مناظر مورد علاقه کاربرش فیلم ۳ بعدی با کیفیت ۷۲۰p ضبط کند.

اچ تی سی اوو ۳ دی یک نمایشگر ۴.۳ اینچی ۹۶۰ در ۵۴۰ پیکسل ۳ بعدی و پردازشگر اسنپدراگون را هم در خود داشت. این گوشی هوشمند در واقع اولین و آخرین موبایل ۳ بعدی بود که توسط این سازنده تایوانی عرضه شد. بعد از عرضه این محصول چند سال طول کشید تا این که دوباره اچ تی سی از دوربین‌های دوگانه در ساخت گوشی‌هایش استفاده کند.

ال جی اوپتیموس ۳ دی (LG Optimus 3D)
ال جی اوپتیموس 3 دی (LG Optimus 3D)

یک ماه بعد از عرضه اچ تی سی اوو ۳ دی شرکت ال جی گوشی اوپتیموس ۳ دی را که با نام تریل ۴ جی (Thrill 4G) هم شناخته می‌شد، با یک سیستم دوربین ۳ بعدی نظیر آنچه که در محصول اچ تی سی مورد استفاده قرار گرفته بود، عرضه کرد. البته باید به این نکته اشاره کرد که اوپتیموس ۳ دی در مقایسه با اوو ۳ دی به یک پردازشگر اسنپدراگون و نمایشگر ضعیف‌تر ۸۰۰ در ۴۸۰ پیکسل مجهز شده بود.

بیشتر بخوانید: بهترین دوربین های سلفی

در حدود یک سال و نیم بعد از عرضه این گوشی هوشمند، سازنده مشهور کره‌ای مدل Optimus 3D Cube را که در سرتاسر جهان با نام اوپتیموس ۳ دی مکس (Optimus 3D Max) هم شناخته می‌شد، در اختیار کاربرانش گذاشت. مکس نسبت به مدل پیشین خود کمی باریک‌تر، سبک‌تر و سریع‌تر بود و قابلیت اتصالی NFC را هم در خود داشت.

Sharp Aquos Phone SH-12C / SH-80F
شارپ آکواس فون اس اچ – 12 سی / اس اچ – 80 اف (Sharp Aquos Phone SH-12C / SH-80F)

سال ۲۰۱۱ شاهد عرضه آکواس فون اس اچ – ۱۲ سی هم بود؛ محصولی که توسط شرکت شارپ با نام آکواس فون اس اچ–۸۰ اف هم عرضه شد. این گوشی هوشمند اندروید به یک دوربین دوگانه ۸ مگاپیکسلی ۳ بعدی مجهز بود و از این رو توانست نسبت به اچ تی سی اوو ۳ دی که با یک دوربین دوگانه ۵ مگاپیکسلی عرضه شده بود، محبوبیت بیشتری را در بین کاربران کسب کند.

آکواس فون اس اچ–۱۲ سی یک نمایشگر ۴.۲ اینچی ۳ بعدی ۵۴۰ در ۹۶۰ پیکسل را بر روی خود داشت و علی‌رغم این که بعد از معرفی گوشی‌های ۳ بعدی ال جی و اچ تی سی در معرض عموم قرار گرفت، قبل از این دو محصول وارد بازار شد.

اچ تی سی وان ام ۸ (HTC One M8)

گوشی‌های مجهز به دوربین‌های ۳ بعدی نتوانستند محبوبیت زیادی را کسب کنند تا این که اچ تی سی در سال ۲۰۱۴ میلادی محصولی به نام وان ام ۸ را با یک سیستم دوربین دوگانه جدید به نام دو کمرا (Duo Camera) در معرض عموم قرار داد. این گوشی هوشمند سنسور اولترا پیکسل ۴ مگاپیکسلی سازنده تایوانی را به عنوان سنسور اصلی دوربین در خود داشت.

بیشتر بخوانید: برای خرید یک گوشی با دوربین قدرتمند چه نکاتی را باید مد نظر قرار دهیم

اچ تی سی برای پشتیبانی این دوربین از یک سنسور ۲ مگاپیکسلی ثانویه هم در وان ام ۸ استفاده کرده بود. این سنسور برای درک بهتر عمق تصویر و ارائه یک قابلیت فوکوس خودکار سریع‌تر در کنار سنسور ۴ مگاپیکسلی گذاشته شد. وان ام ۸ قابلیتی با نام Duo Effects را هم بر روی خود داشت.

این مشخصه کاربران را قادر می‌ساخت تا بعد از گرفتن عکس، اثر بوکه تصویر را تنظیم کنند. سازنده تایوانی بعد از عرضه وان ام ۸ محصولی را با نام باترفلای ۲ (Butterfly 2) با یک دوربین دوگانه مشابه و بدنه پلاستیکی عرضه کرد.

هواوی آنر ۶ پلاس (Huawei Honor 6 Plus)

در اواخر سال ۲۰۱۴ میلادی هواوی نیز با عرضه گوشی نسبتا اقتصادی آنر ۶ پلاس به جمع سازندگان استفاده کننده از دوربین دوگانه در ساخت گوشی‌های هوشمند پیوست. این گوشی هوشمند دو سنسور ۸ مگاپیکسلی OmniVision را در پشت خود داشت. هواوی ادعا کرده بود که زمانی که این دو سنسور با یکدیگر برای گرفتن عکس‌های ۱۳ مگاپیکسلی کار می‌کنند، اندازه موثر یک پیکسل، ۱.۹۸um می‌شود و سیستم می‌تواند حساسیت بیشتری را بر روی تصاویر اعمال کند. آنر ۶ پلاس هم مانند وان ام ۸ اچ تی سی می‌توانست یک فوکوس خودکار سریع‌تر و امکان تنظیم اثر بوکه را در اختیار کاربرانش بگذارد.

اچ تی سی وان ام ۹ پلاس (+HTC One M9)

در سال ۲۰۱۵ میلادی اچ تی سی تصمیم گرفت که از سیستم دوربین Duo Camera در ساخت مدل ام ۹ استفاده نکند و آن را بر روی مدل ام ۹ پلاس قرار دهد. سازنده تایوانی در ساخت این گوشی هوشمند و همچنین مدل باترفلای ۳ از سنسور ۲۰ مگاپیکسلی CMOS توشیبا به جای سنسور اولترا پیکسل خود استفاده کرد، اما این تغییر نتوانست نتیجه رضایت بخشی داشته باشد.

شش ماه بعد اچ تی سی گوشی M9+ Supreme Camera Edition را با سنسور ۲۱ مگاپیکسلی سونی در اختیار کاربران و طرفدارانش گذاشت. این سازنده همچنین در ساخت این گوشی هوشمند به جای سنسور کمکی از یک ماژول فوکوس خودکار لیزری استفاده نمود.

زد تی ای آکسون (ZTE Axon)

بعد از اچ تی سی سازندگان دیگری هم وارد دنیای استفاده از دوربین‌های دوگانه در ساخت گوشی‌های خود شدند و سازندگان چینی هم از جمله شرکت‌هایی بودند که به این مسیر روی آوردند. یکی از این سازندگان ZTE بود. این شرکت در ساخت گوشی آکسون خود از یک سنسور ۱۳ مگاپیکسلی در کنار یک سنسور ۲ مگاپیکسلی استفاده کرد و توانست کیفیت خوبی را نیز ارائه کند؛ اگرچه کاربر تنها می‌توانست اثر بوکه را با استفاده از این سیستم دوربین در تصاویر خود تنظیم نماید.

بیشتر بخوانید: بهترین دوربین دوگانه در گوشی‌های هوشمند

شرکت Qiku Q Terra هم یکی دیگر از سازندگان چینی بود که از دوربین‌ دوگانه در ساخت گوشی‌های خود استفاده کرد. این سازنده یکی از محصولاتش را با یک دوربین دوتایی اصلی مجهز به سنسورهای ۱۳ مگاپیکسلی عرضه کرد. این سیستم دوربین دوگانه یک سنسور رنگی را در کنار یک سنسور مونوکروم در خود داشت و تصاویر این دو سنسور را ترکیب می‌کرد تا جزییات بیشتری را ارائه کند.

ال جی وی ۱۰ (LG V10)

در اواخر سال ۲۰۱۵ میلادی ال جی بر خلاف سایر سازندگان، تصمیم گرفت که دوربین دوگانه خود را بر روی جلوی گوشی جدیدش نصب کند. این سازنده گوشی ال جی وی ۱۰ خود را با این مشخصه وارد بازار کرد. وی ۱۰ یک مشخصه جالب دیگر را نیز در خود داشت و می‌توانست با کمک دو سنسور ۵ مگاپیکسلی خود، میدان دیدهای متفاوتی را در اختیار کاربرانش بگذارد. این دو میدان دید توسط یک سنسور ۸۰ درجه استاندارد و یک سنسور ۱۲۰ درجه واید انگل ارائه می‌شدند.

ال جی جی ۵ (LG G5)

ال جی در ساخت جی ۵ و وی ۲۰ هم از راهکار مشابهی استفاده کرد، با این تفاوت که دوربین دوگانه خود را در پشت این دو گوشی هوشمند قرار داد. این دو محصول تصاویر عادی را با رزولوشن ۱۶ مگاپیکسلی و تصاویر واید انگل را با رزولوشن ۸ مگاپیکسلی ثبت می‌کردند.

کت اس ۶۰ (Cat S60)

کت اس ۶۰ یک گوشی خاص بود، زیرا دوربین ثانویه این گوشی هوشمند می‌توانست قابلیت عکسبرداری حرارتی را در اختیار کاربران بگذارد. به همین دلیل افرادی که در زمینه ساخت و ساز فعالیت داشتند و همچنین کاربران علاقمند به دنیای حیات وحش از این گوشی هوشمند بیشتر استقبال کردند. اس ۶۰ علی‌رغم این ویژگی نمی‌توانست راندمان عملکرد سایر گوشی‌های ۶۰۰ دلاری را ارائه کند.

هواوی پی ۹ و پی ۹ پلاس (Huawei P9 and P9 Plus)

سازنده بزرگ چینی بعد از ارائه آنر ۶ پلاس در سال ۲۰۱۴ میلادی و انجام تحقیقاتی گسترده تصمیم گرفت که از دوربین‌ دوگانه دارای سنسور رنگی و تک رنگ در ساخت گوشی‌های برجسته سری هواوی پی ۹ خود استفاده کند. هواوی در این پروسه از کمک شرکت آلمانی لایکا (Leica) هم بهره برد و توانست نتایج خوبی را ارائه کند.

این سازنده سپس گوشی‌های مقرون به صرفه آنر وی ۸ و آنر ۸ را با دوربین‌هایی یکسان در اختیار طرفدارنش گذاشت، با این تفاوت که این دو گوشی هوشمند بهینه سازی‌های شرکت لایکا را در اختیار نداشتند.

لنوو فب ۲ پرو (Lenovo Phab 2 Pro)

دوربین‌ دوگانه معمولی عملکرد خوبی دارد، اما در صورتی که بخواهید از یک دوربین دوگانه کارایی بیشتری را بگیرید، باید ویژگی‌های بهتری را در اختیار داشته باشید. لنوو برای ارائه این امکان در سال ۲۰۱۶ میلادی فب ۲ پرو را ارائه کرد. این گوشی هوشمند اولین محصولی بود که با فناوری نقشه برداری ۳ بعدی گوگل که پروژه تانگو (Tango) نام داشت، عرضه شد.

این فناوری کاربران را قادر می‌ساخت تا از فب ۲ پرو برای کاربردهای واقعیت افزوده و اسکن سازی اجسام مختلف به خوبی استفاده کنند. لنوو در کنار فب ۲ پرو از یک گوشی دیگر به نام فب ۲ هم رونمایی کرد. این گوشی هوشمند از یک دوربین اصلی مجهز به دو سنسور ۱۳ مگاپیکسلی و قابلیت تنظیم اثر بوکه بهره می‌برد.

شیائومی ردمی پرو (Xiaomi Redmi Pro)

ردمی پرو شیائومی یک گوشی خاص بود، زیرا با قیمتی در حدود ۲۲۰ دلار در بازار خرید و فروش می‌شد و به همین دلیل یکی از ارزان‌ترین گوشی‌های مجهز به دوربین دوگانه محسوب می‌شد.

بیشتر بخوانید: بهترین گوشی‌های ارزان ؛ مقرون به صرفه اما کارآمد

این گوشی هوشمند با یک سنسور ۱۳ مگاپیکسلی اصلی سونی و یک سنسور ۵ مگاپیکسلی ثانویه سامسونگ ساخته شد و وارد بازار چین گردید. قابلیت اثر بوکه، نمایشگر ۵.۵ اینچی فول اچ‌دی OLED و بدنه فلزی زیبا و مقاوم از دیگر ویژگی‌های برجسته شیائومی ردمی پرو است.

اپل آیفون ۷ پلاس (Apple iPhone 7 Plus)

آیفون ۷ پلاس نیز یکی دیگر از اولین گوشی‌های برجسته‌ای است که با دوربین دوگانه عرضه شد. این گوشی هوشمند یک سنسور ۱۲ مگاپیکسلی استاندارد با لنزهای ۲۸ میلی متری و یک سنسور دارای لنزهای تله فوتو ۲X را در اختیار دارد. آیفون ۷ پلاس مانند تعداد زیادی از گوشی‌های دیگری که با دوربین دوگانه اصلی عرضه شدند، امکان تنظیم کردن اثر بوکه را نیز برای کاربران خود فراهم می‌کرد.

Mortazavi

ممنون بابت پاسخ کاملت پویا جان

کلی به اطلاعات عمومیم اضافه شد

Peiman

باز خوبه از هواوی بهتر کپی کرده

Mortazavi

دوستان اسم این رو کپی طراحی نزاریم و الهام از ایده بزاریم

الجی جی۶ اولین گوشی با صفحه ۱۸:۹ و حاشیه کم بود حالا این درسته بگیم تمام شرکتا دارن از الجی کپی میکنن؟؟!!!

این زائده یه ایده برای حذف کردن حاشیه بالای گوشی هست که اسنشال فون و اپل ازش استفاده کردن و این منصفانه نیست هر کس از این ایده استفاده کنه کپی محض کرده
سه راه بیشتر برای حذف حاشیه بالایی نیست یا دوربین اصلی کشویی باشه و سلفی هم بگیره یا دوربین سلفی و سنسورها رو پایین بزارن یا تو یه زائده بالای صفحه باشه که بنظرم همین از همه بهتره
یه بار با آیx از نزدیک کار کنید تا ببینید این به ظاهر بی حاشیه بودنش چقدر جذابه

Mortazavi

البته اگه پتنت سامسونگ به مرحله تولید برسه و دوربین سلفی زیر نمایشگر باشه دیگه جلوی گوشی ها یه تیکه میشه

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)