حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

بالغ بر ۵۱ درصد از درآمد جهانی اسمارت‌فون را در Q4 2017 مربوط به اپل بود؛ قدرتنمایی آیفون در چین

نوشته

6 سال قبل | یک دیدگاه | اپل، اخبار، سامسونگ، هواوی

شرکت Securities house Morgan Stanley امروز اظهار داشت که اپل در سه ماه چهارم سال 2017 تقویم چینی به نتایج بسیار درخشانی رسیده است. به این ترتیب، در سه ماهه آخر سال گذشته، میزان فروش گوشی های اپل در مقایسه با سه ماهه سوم، 12 درصد رشد داشته است. در طول مدت مشابه، عرضه گوشی های اندروید در چین به میزان 17 درصد کاهش یافت. اما مورگان استنلی اضافه می‌کند که رشد کلی آیفون در کشور چین، با توجه به قیمت گذاری‌های انجام شده کند تر از میزان رشد در سیستم‌های اندرویدی مربوط به شرکت‌های هواوی و Oppo است. در ادامه همراه باشید.

تحلیلگران این شرکت کارگزاری می‌گویند که تولید کنندگان تلفن‌های چینی به دنبال افزایش سهم خود از بازار میان رده در خود چین هستند. برای انجام این کار، این شرکت ها قیمت گوشی های خود را کاهش داده‌اند. این به نوبه خود منجر به فروش پایین تر برای واحدهای آیفون قدیمی و ارزان قیمت مانند آیفون 6 اپل می شود. یکی از دستگاه های برجسته اپل آیفون X است. این دستگاه که به مناسبت ده سالگی آیفون معرفی شد هم اکنون 3 درصد از آیفون‌های فعال در چین را تشکیل داده و هنوز در حال رشد است.  این رقم در مقایسه با 1.36٪ درصد که متعلق به آیفون 8 و 2.63 درصد متعلق به آیفون 8 پلاس است، مطلوب خواهد بود.

برای چهار هفته پایانی به 14 ژانویه، آیفون 20.6 درصد از تلفن‌های فعال در کشور چین را تشکیل داده بود. این از رقم 21.8 درصد از تلفن‌های فعال متعلق به اپل در طول چهار هفته گذشته تا 31 دسامبر 2017 کمی افت را نشان می‌دهد.

در یکی دیگر از گزارش های منتشر شده امروز، گفته شده است که اپل توانسته‌است رکورد جدیدی را با جمع آوری 51 درصد از درآمد عمده فروشی گوشی های هوشمند در سراسر جهان در سه ماهه چهارم سال 2017 را کسب کند. این مبلغ به 61.14 میلیارد دلار خواهد رسید. مطمئنا آیفون X با توجه به قیمت در این رده بندی به شدت تاثیر گذار بوده است. در اواخر همین دوره در سال 2016، اپل 48.5 درصد از بازار عمده فروشی را به خود اختصاص داده بود. سامسونگ همچنین در سه ماهه سوم سال 2016، 14.5 درصد از میزان فروش گوشی های هوشمند بزرگ خود را به خود اختصاص داده است. این رقم در سه ماهه چهارم سال 2017 به 15.7 درصد رسیده که باز هم رشد جهانی شرکت را نشان می‌دهد. Huawei سومین برند در بازار است که 7 درصد از بازار کل ماه اکتبر تا دسامبر را در اختیار داشته است. به طور کلی، سه ماهه چهارم سال 2017، درآمد کلی گوشی های هوشمند 7.5 درصد رشد نسبت به سال قبل به 120.2 میلیارد دلار از 111.8 میلیارد دلار رسید. فاصله اپل تا سامسونگ خالی از نکته نیست. نظر شما در مورد این آمار چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Peiman

چه می‌کنه این بازیکن!

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
صدرا مخملی
شروعی تازه ....