حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

سیری (Siri) در هوم‌پاد اپل (Apple HomePod) ضعیف‌ترین عملکرد را در میان اسپیکر‌های هوشمند دارد

نوشته

6 سال قبل | 2 دیدگاه | اپل، اخبار، گوگل، مایکروسافت

در میان شرکت‌های مطرح فناوری رقابت جذاب دیگری شکل گرفته است. اسپیکر هوشمند در بسیاری از خانه‌ها جای خودش را پیدا کرده است البته به احتمال زیاد چند سالی طول میکشد تا در ایران هم بتوانیم فرهنگ استفاده از آن را به صورت کامل داشته باشیم اما در هر صورت شرکت‌های چون اپل، گوگل  و آیا آمازون به این فکر رفته‌اند که با ترکیب یک اسپیکر و دستیار هوشمند خودشان، فرزندی جدید را در خانه به شما اضافه کنند. عملکرد آن ها چگونه است؟ در ادامه همراه باشید.

در این رقابت چند عضو اصلی را شاهد هستیم. گوگل هوم (Google Home) با همراهی از Google Assistant در کنار  HomePod با همراهی Siri و محصول Amazon Echo با همراهی ویژه Alexa . البته اسپیکر دیگری نیز داریم که قدرت خودش را از  Microsoft Invoke’s Cortana گرفته است.

۷۸۲ سوال به صورت یکسان از این ۴ اسپیکر پرسیده می‌شود. اپل هوم پاد تنها به 52.3 درصد این سوال‌ها پاسخ درستی را ارائه می‌دهد.  کمی بهتر از سیری، کورتانا را داریم که با 57 درصد به سوال‌ها پاسخ صحیح داده است. الکسا عملکرد بسیار جالب تری داشته است و به 64 درصد از سوال‌ها پاسخ کاملا درستی را ارائه داده است. در همه این موارد، گوگل، این غول جستجو و اطلاعات عظیم توانست به 81 درصد از سوال ها پاسخ و تحلیل درستی را ارائه دهد.

البته نکته‌ای در اینجاست. هوم پاد اپل نمی‌تواند به سوال‌هایی همچون ایمیل، درخواست مسیریابی و یا حتی تماس پاسخی ارائه دهد و می‌گوید  “I can’t ___ on HomePod.” یعنی بر روی هوم پاد امکان پذیر نیست که اگر این حیطه سوال‌های فرامایشی را حذف کنیم درصد پاسخگویی سیری به 67 درصد خواهد رسید ولی در نظر داشته باشید همین سوال‌ها را در اسپیکر‌های دیگر با جوابی منطقی رو به رو بودیم!

البته به گفته کارشناسان، سیری 99.4 سوال‌ها را متوجه می‌شود اما فقط به تعدادی از آن‌ها پاسخ می‌دهد. نکته جالب اینجاست که بیشترین سوال‌ها اگر در رابطه با موزیک باشد، هوم پاد اپل با توجه به طراحی مخصوص موزیک به طور کامل پاسخ صحیحی ارائه می‌دهد به زبان دیگر اپل این دستیار هوشمند را برای این اسپیکر به مراتب محدود تر کرده است.

 

با تمامی این موارد پیش بینی می‌شود که هوم پاد اپل تنها ۱۲ درصد از بازار را بتواند در اختیار بگیرد. این در حالی است که آمازون اکو به سهم ۵۲ درصدی و گوگل هوم به ۳۲ درصد خواهد رسید. تنها ۴ درصد از بازار مربوط به دیگر برند‌ها خواهد شد. در هر صورت نظر شما چیست؟ آیا پیش‌بینی می‌کند بازار اسپیکر‌های هوشمند داغ تر خواهد شد؟

 

 

اشتراک در
اطلاع از
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ahmad

اینجا حق رو به اپل میدم چون اسپیکر های هوشمند هدف اصلیشون پخش موسیقی و کنترل هوشمند وسایل خانه و… هست نه مسیر یابی و از این قبیل مسائل ولی در کل سیری خیلی خیلی از رقیباش عقب افتاده این یک واقعیته

Peiman

تنها برتری هوم پاد می‌تونه هماهنگی بین اکوسیستم اپل باشه که خود تیم کوک قبلا گفته بود . گوگل هم که عالی عمل کرده

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
صدرا مخملی
شروعی تازه ....