حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

۵ مورد که به نظر می‌رسد اپل باید برای نسل بعدی آیفون X فکری به حالشان بکند!

نوشته

6 سال قبل | 4 دیدگاه | اپل

زمانی که در انتهای مراسم شاهد بودیم آیفون X رونمایی شد، با دستگاهی رو به رو بودیم که قرار بود سبک اکوسیستم اپل را تغییر دهد. سالیان سال با دکمه هوم عادت کرده بودیم و این تغییر برای بسیاری از افراد و حتی برای خود شرکت یک قدم بسیار مهم و سازنده به شمار می‌رود. از تاچ آیدی به سراغ فیس آیدی رفتیم و حتی نحوه تعامل و کار کردن با اپلیکیشن‌ها نیز متفاوت شد! اگر اگنون اپل بخواهد به سراغ نسل بعدی برود با توجه به تجربه کاربران نیاز دارد تا چند مورد را اصلاح کند. در ادامه همراه باشید.

آیفون X قابلیت‌های بسیار جالبی دارد.  صفحه‌نمایش بسیار هیجان انگیز، باتری قابل توجه و سیستم‌عاملی کاملا روان و خوش دست قسمت‌هایی از دستگاه را تشکیل می‌دهد که هر کسی را مجذوب خودش می‌کند.

۱. سوییچ میان اپلیکیشن‌ها نیاز به تغییرات زیادی دارد

اگر شما اکنون تجربه نه چندان خوبی را از سوییچ میان اپلیکیشن‌ها دارید، باید به شما بگوییم که در iOS 11.3 Beta 1 سرعت این قسمت بسیار زیاد شده است اما با توجه به فیدبک‌ کاربران، برای این که بتوانیم باز هم با دستگاه سریع‌تر کار کنیم نیاز هست این قسمت باز هم بهبود‌هایی را داشته باشد. اگر بگوییم این قسمت نیاز دارد به صورت کامل مجدد برنامه ریزی شود، اشتباه نیست!

۲. از اپل خواهش می‌کنیم فکری به حال بیرون زدگی دوربین داشته باشد

بیرون زدگی دوربین در نسل آیفون ۶ و آیفون ۶ اس کاملا بد بود اما برای مدل‌های آیفون ۷ و بعد از آن این بیرون زدگی طراحی بهتری پیدا کرد و با بدنه دستگاه به گونه‌ای یکسان شد اما در آیفون X شاهد این مورد باز هستیم که بیرون زدگی بسیار تیز و به قول معروف خشک طراحی شده است در نتیجه اگر اپل فکری به حال این مورد داشته باشد، طراحی خودش را بی نقص تر خواهد کرد.

۳. کنترل سنتر

کنترل سنتر – قسمتی که مدیریت صدا، میزان نور صفحه‌نمایش و حتی مدیریت آهنگ در حال پخش در آن قرار دارد. در نسخه جدید iOS امکان اضافه کردن شورت‌کات‌‌های بیشتری در نظر گرفته شد اما به طور مثال در آیفون‌هایی که دکمه هوم دارند ما به راحتی با سوایپ از پایین دستگاه می‌توانیم آن را باز کنیم ولی به دلیل حذف این قسمت در آیفون X شاهد تغییر در نحوه باز کردن آن هستیم. می‌بایست از سمت راست بالای دستگاه به سوایپ به پایین آن را باز کنیم. اگر به صورت اشتباه از سمت چپ دستگاه استفاده کنید، نوتیفیکیشن باز خواهد شد. حالا تصور کنید اگر شما دست چپ یا راست باشید، با این فرایند راست یا چپ دستگاه کمی مشکل خواهید داشت و بد تر از آن نسبت صفحه‌نمایش بر روی آیفون X برابر با 19.5:9 است یعنی کل فرایندی که تصور می‌کنید در عملکرد روزانه واقعا اذیت کننده است مگر این که تحت فشار این اذیت شما عادت کنید!

فراموش نکنید که هر عادتی هم خوب نیست و باز هم در این قسمت اپل بابد به فکر راه‌کار دیگری برای راحتی افراد در هنگام کار کردن با دستگاه است. با توجه به طراحی‌های جدید قسمت کنترل سنتر نیز باید فکر اساسی را به خود ببیند.

4. تغییراتی در کلید‌های فیزیکی دستگاه

شاید این ایراد از جمله‌ ایراد‌های زیاد درست نباشد اما در هر صورت منبع این مطلب به عنوان یکی از مواردی که کاربران به آن توجه داشته‌اند، نام برده است. کلید‌های فیزیکی دستگاه از آیفون ۶ به بعد کمی تیز تر شده است و اگر به صورت عادی دستگاه را لمس کنید، شاید اذیت کننده باشد و یا شاید اگر در جیب خود قرار می‌دهید، باعث نخ کش شده لباس شما شود! در هر صورت این که آیا راهکاری برای بهینه سازی کلید‌های فیزیکی دستگاه وجود دارد یا خیر را به عهده اپل می‌گذاریم.

۵. فناوری Face ID هنوز در ابتدای کار است!

قبول کنیم امنیت و راهکار‌های موجود ۱۰۰ درصد نیست و با فرض این مورد باز هم از اپل می‌خواهیم که این قسمت را درگیر بهود‌هایی چه از نظر سرعت و چه عملکرد کند. به نظر می‌رسد فیس آیدی می‌تواند راهکار کاملا مدرنی باشد اما برای این نسل از دستگاه کافی بود و برای نسل بعدی نیاز داریم که بهبود‌هایی را شاهد باشیم.

با تمام این توضیحات آیا به سراغ نسل فعلی آیفون X رفته‌اید؟ تجربه خودتان را به ما بگویید
اشتراک در
اطلاع از
4 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Peiman

جدا شماره ۲ خیلی آزار دهندس . طراحی به کل نابود می‌کنه . حتی در حد معقول هم بیرون زده نیست

Pouya

دقیقا مثل پیمان جان
بیرون زدگی واقعا زشت کرده گوشی رو جلوش زیباس ولی پشتش نه همیشه گفتم طراحی سلیقس و سلیقه هر فرد محترمه ولی از نظر من طراحی پشت ایفون ایکس زشت ترین طراحی رو داره (فقط پشتو گفتما)
امیدوارم طرفداراش ناراحت نشن رک گفتم??

M.H

– من از سوئیچ میان اپلیکیشن ها کاملا راضیم، راحتی بیشتری ‌باهاش دارم به نسبت دکمه فیزیکی.
– طراحی دوربین رضایت بخش نیست و شکننده بودن قاب پشتی هم نگرانی طراحی پشت گوشی رو دو چندان میکنه.
– دسترسی به کنترل سنتر خیلی سخت شده قبول دارم
– Face ID اکثرا دقیق عمل میکنه،هرچند مطمئنّاً در نسل های بعدی پیشرفت خواهد کرد. همین که از تشخیص عنبیه سامسونگ دقیق تر و راحت تره خودش نکته مثبتیه.
– باتری به نظرم قابل توجه نیست،باتری اش خوبه ولی نه عالی.

Mortazavi

این گوشی خیلی واسه من دلبری کرد و بنظرم اگه اپل فکری به حال طراحی دوربین و بهبود فیس آیدی و البته کمتر شدن حاشیه ها بکنه امسال هم زیباترین و بهترین میشه

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
صدرا مخملی
شروعی تازه ....