حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

قابلیت جدید اندروید 8.1 به شما امکان دیدن سرعت وای فای قبل از اتصال را می دهد

نوشته

6 سال قبل | 2 دیدگاه | گوگل

اگر از شما بپرسند اندروید 8 چه تغییراتی داشته، چه پاسخی خواهید داد؟ خب حقیقتا پاسخ سخت خواهد بود چون تعداد کمی قابلیت برجسته و دهان پرکن در آن ارایه شده است. امروز اما یکی از قابلیت های جدید اندروید 8.1 که به شما سرعت وای فای های عمومی را پیش از اتصال می گوید، معرفی شده و نظر خیلی از کاربران را به خود جلب کرده است. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره این قابلیت جدید اندروید 8.1 بیشتر صحبت کنیم.

در اندروید 8.1 که البته دقیقا مشخص نیست دستگاه شما چه زمانی آن را دریافت کند (!) قابلیتی اضافه شده که به شما سرعت وای فای های عمومی را پیش از اتصال می گوید. عملکرد به همان سادگی ویدیو بالا است، شما در یک مکان عمومی وقتی می خواهید بین چند وای فای رایگان انتخاب کنید شاید خیلی کار سختی باشد که به هر کدام متصل شده، آن را تجربه کنید و اگر راضی نبودید دوباره سوییچ کنید. گوگل برای چنین موضوعی قابلیتی پیش بینی کرده که سرعت وای فای قبل از اتصال بررسی شود و در 4 توصیف کلامی به شما نمایش داده شود. این 4 توصیف کلامی از قرار زیر است:

  • Very Fast
  • Fast
  • OK
  • Slow

به گفته گوگل تفاوت بین دو حالت اول یعنی “سریع” و “خیلی سریع” این است که وای فای خیلی سریع بتواند ویدیو با کیفیت بالا را پخش کند اما “سریع” می تواند ویدیوها را با کیفیت عادی پخش کند. برچسب “خوب” یا به قول ما “طوریش نیست (!)” هم برای وبگردی ساده، شبکه های اجتماعی و پخش موسیقی تحت اسپاتیفای به کار می آید.

در این قابلیت دیدن سرعت وای فای قبل از اتصال برای وای فای های شخصی (رمزدار) ممکن نیست

نکته مهمی که وجود دارد باید بدانید که اگر شما نگران وای فای شخصی خود که روی آن رمز دارید هستید باید بگوییم هیچ نگرانی وجود ندارد و قابلیت دیدن سرعت وای فای قبل از اتصال برای وای فای های شخصی (رمزدار) ممکن نیست!

نظر شما درباره این قابلیت چیست؟ هر چند در مکان های عمومی ما عموما وای فای رایگان وجود ندارد یا اگر دارد برای اتصال باید از هفت خان رستم عبور کنید و در نهایت با سرعت قابل صرف نظر کردن رو به رو شوید (!) اما به هر حال این قابلیت کارا و مفیدی است.

اشتراک در
اطلاع از
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
siavash-t

بودنش بعض نبودنشه.

Peiman

برای ما کارایی نداره که

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)