حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اندروید 8.1 اوریو (Oreo) در نهایت به صورت رسمی منتشر شد؛ فهرست تمامی ویژگی‌های مورد انتظار

نوشته

6 سال قبل | 5 دیدگاه | Android، آپدیت اندروید 8، اخبار

نسخه‌ی رسمی اندروید 8.1 اوریو در حال حاضر به صورت رسمی عرضه شده است این خبر که در یک مطلب منتشر شده در بلاگ رسمی گوگل در رابطه با Android Oreo Go مطرح شد، که یک نسخه سفارشی از اندروید اوریو برای دستگاه‌هایی با سخت‌افزار قدیمی است. با ترنجی همراه باشید.

ما بسیار هیجان‌ زده هستیم که بگوییم بالاخره (Android Oreo (Go edition آماده شده و فردا به عنوان بخشی از برنامه‌ی عرضه‌ی اندروید 8.1 منتشر خواهد شد.

این مطلب که امروز منتشر شده بود خبر از آن داد که دارندگان گوشی‌های Pixel و Nexus باید در طی روز‌های آتی شاهد دریافت اعلانیه در دستگاه‌های خود، برای دریافت بروزرسانی جدید باشند.

هنوز اطلاعات رسمی در رابطه با تغییرات اعمال شده در این نسخه، نسبت به نسخه‌های پیش‌نمایش قبلی نیست اما باید در نظر داشت که بهبود‍های صورت گرفته در نسخه‌ی نهایی را باید در نتیجه‌ی انتشار نسخه‌های پیش‌‍نمایش و مخصوص توسعه دهندگان قبلی دانست.

موارد زیر تمامی تغییراتی هستند که انتظار داریم شاهد آن‌ها در بروزرسانی رسمی اندروید 8.1 اوریو فردا باشیم:

1- API شبکه‌های عصبی: به وسیله‌ی این API اپلیکیشن‌ها قادرند تا از سرعت بسیاری در استفاده از سخت‌افزارها بهره‌مند شوند و این به معنای کاهش تاخیر در عملکرد، بارگذاری‌های شبکه‌ای و نگهداری از اطلاعات حساس بر روی دستگاه خود است. اگر که گوشی هوشمند شما از تراشه اختصاصی شرکت سازنده برای هوش مصنوعی استفاده می‌کند این API قادر است تا به خوبی با آن ارتباط برقرار کند اگر نه این رابط نرم‌افزاری از پردازنده اصلی خود دستگاه استفاده خواهد کرد.

2 – Visual Core در پیکسل: اولین کمک پردازنده اختصاصی توسعه یافته از سوی گوگل است که در دستگاه‌های Pixel 2 و Pixel 2 XL مورد استفاده قرار گرفته و به منظور پیشرفت در فناوری‌های یادگیری ماشین و پردازش تصویری طراحی شده که باید در این بروزرسانی در معرض دسترس همه‌ی توسعه‌دهندگان قرار بگیرد. اپلیکیشن‌هایی که از Camera API اندروید استفاده می‌کنند نیز قادر خواهند بود تا از این پس به صورت +HDR تصویربرداری کنند.

3 – مرور امن: این ویژگی به نرم‌افزار اجازه می‌دهد تا محتواهای مشکوکی که ممکن است کاربران را به آدرس‌های خطرناک هدایت کنند شناسایی و مشخص کرده و در رابطه با آن‌ها به کاربران اطلاع دهند.

4 – هم اکنون نرم‌افزارها محدود به ارسال فقط یک اطلاعیه در هر ثانیه بر روی گوشی‌های هوشمند کاربران خواهند بود.

5 – شاخص میزان باطری دستگاه‌های بلوتوثی: اگر شما از کاربران گجت‌ها و دستگاه‌هایی که از فناوری بلوتوث برای اتصال به اسمارت‌فون شما استفاده می‌کنند، هستید از این پس می‌توانید توسط این ویژگی از میزان شارژ باقی مانده در باطری این گونه دستگاه‌ها در قسمت تنظیمات سریع مطلع شوید.

6 – پیشرفت‌های بخش تکمیل خودکار داده‌ها در فیلد‌های دریافت اطلاعات

7 – بهبود‌های امنیتی در اسکنر اثر انگشت: توسط این ویژگی کاربران قادرند تا از دستگاه خود در برابری هر شخصی که قصد دارد توسط یک اثر انگشت نامعتبر در تعداد دفعات بالا به گوشی آن‌ها دسترسی داشته باشد، محافظت بیشتری به عمل بیاورند.

8 – منو رنگ‌ها در Pixel 2 و Pixel 2 XL: به همراه ارائه‌ی سه گزینه‌ی اصلی با عنوانین طبیعی، تقویت و اشباع شده.

9 – حل مشکل پخش صدا در بلندگو‌های Nexus 5X هنگام پخش موسیقی

10 – حل مشکل پخش صدا در هنگام پخش ویدیو در Pixel 2 و Pixel XL 2

11 – تغییرات در اموجی‌های همبرگر و نوشیدنی.

صاحبان اسمارت‌فون‌های پیکسل و نکسوس باید از اولین موج کاربران دریافت کننده‌ی این بروزرسانی باشند و ما امیدواریم تا شاهد عرضه‌ی هرچه سریع‌تر این آپدیت برای دیگر دستگاه‌هایی که از اندروید اوریو پشتیبانی می‌کنند باشیم.

 

نظر شما در رابطه با تغییرات مورد انتظار در این بروزرسانی چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
5 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Peiman

فقط برای پیکسل های قدیمی عرضه میشه؟؟؟

mTAAHAAm

احتمالا خیلی از مشکلات پیکسل های جدید با این بروز رسانی حل بشه

Mortazavi

خیلی منتظرم ببینم این کمک پردازنده عکس گوگل چقدر کاربردیه

siavash-t

فقط ۲ تا ویژگیش برای حل مشکلات نکسوس و پیکسل هاست! از نظر من بهترینش شماره ۴ ه. بعضی برنامه ها حسابی کلافه ات می کنند.

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
عارف مظفری
دنیای مجازی، دنیا‌ی اولِ منه :)