حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

درآمد اپ استور در سال 2017 تقریبا دو برابر گوگل پلی استور از بازار 106.6 میلیارد دلاری دانلود بازی و برنامه

نوشته

6 سال قبل | 4 دیدگاه | Android، iOS، اپل، برترین‌های ترنجی، گوگل

اگر شما یک توسعه دهنده برنامه و بازی موبایل هستید و می خواهید سرمایه گذاری خوبی برای یک پروژه موفق داشته باشید حتما می دانید که سرمایه گذاری شما وقتی بازده بهتری خواهد داشت که روی iOS متمرکز باشید. البته این موضوع در بازار کشور ما و به دلایل خاص تحریم ها شاید کاملا متفاوت پاسخ دهد و سرمایه گذاری روی اندروید بهتر باشد اما بد نیست نگاهی داشته باشیم به درآمد اپل استور و گوگل پلی استور در سال 2017 و میزان دانلود برنامه و بازی های این دو پلتفرم هوشمند صنعت موبایل! در ادامه با ترنجی همراه باشید.

میزان دانلود و درآمد برنامه های موبایل سال 2017

تعداد دانلود نرم افزارهای موبایل

تعداد دانلود نرم افزارهای موبایل

با احتصاب اینکه نرم افزار را قشر گسترده تری از مصرف کننده های موبایل استفاده و دانلود می کنند می توان حدس زد که اینجا درآمد بیشتری نیز وجود دارد. طبق آمار و ارقام sensortower و طبق جدول زیر در سال 2017 بیش از 58.6 میلیارد دلار در بخش دانلود برنامه و پرداخت درون برنامه ای هزینه شده است، لطفا یک بار برگردید و مبلغ را دوباره بخوانید! از این کیک بزرگ 20.1 میلیارد دلار درآمد گوگل پلی استور و 38.5 میلیارد دلار درآمد اپ استور در سال 2017 بوده است!

میزان فروش نرم افزارهای موبایل سال 2017

میزان فروش نرم افزارهای موبایل سال 2017

همانطور که می بینید در هر دو پلتفرم رشد خوب و البته نزدیکی را شاهدیم که اپ استور با 0.5٪ رشد بیشتر در اینجا پیشرو تر است. درآمد اپ استور اپل تقریبا 2 برابر گوگل پلی استور بوده که تفاوت کاملا مشهودی است. البته نباید از یاد برد که پلتفرم اندروید اجبارا محدود به گوگل پلی استور نیست و حتی این فروشگاه نرم افزاری در بازار بسیار بزرگ چین نیز در دسترس نبوده که خود می تواند سبب سرازیر شدن مبلغ قابل توجهی از درآمد به جیب فروشگاه های نرم افزاری ثالث باشد!

میزان دانلود نرم افزارهای موبایل سال 2017

میزان دانلود نرم افزارهای موبایل سال 2017

در بخش دانلود رقم تعداد دانلود و رشد این فاکتور برای گوگل پلی استور به شکل قابل توجهی بیشتر است. این نشان می دهد که تعداد دستگاه های اندرویدی بسیار بیشتری نسبت به دستگاه های iOS به فروش می رسد و رشد این پلتفرم نیز بیشتر است. اما در بخش بازی ها چه می گذرد؟

میزان دانلود و درآمد بازی های موبایل سال 2017

تعداد دانلود بازی های موبایل

تعداد دانلود بازی های موبایل

در بخش بازی ها نیز عملکردی شبیه به نرم افزارهای موبایل رقم خورده است. در حالی که درآمد اپ استور تقریبا دو برابر گوگل پلی استور است و رشد هر دو پلفترم در این زمینه کاملا برابر است اما تعداد دانلود در پلتفرم اندروید بسیار بیشتر است و رشد آن نیز به همین شکل. این داده ها را روی جدول های زیر می بینید:

میزان فروش بازی های موبایل سال 2017

میزان فروش بازی های موبایل سال 2017

میزان دانلود بازی های موبایل سال 2017

میزان دانلود بازی های موبایل سال 2017

نظر شما درباره این آمار و ارقام چیست؟ به نظر می رسد اپل به سهم کمتر از بازار اما سهم بیشتری از کیک را می خورد! شما اگر توسعه دهنده باشید به سمت کدام پلفترم می روید؟ به عنوان مصرف کننده تا کنون چقدر برای خرید بازی یا نرم افزار هزینه کرده اید؟ آیا این یک هزینه تعریف شده در زندگی شماست؟

اشتراک در
اطلاع از
4 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
aliahmadi61

باسلام باتوجه به اینکه دو پلتفرم تجریه کردم به نظرم بازی و برنامه های یکسان در اندروید و ios حتی کیف و طراحی
نسخه ios خیلی بهتره وزیباتر
و اینکه خرید در ios بیشتر محدود میشه به استور خود اپل ولی در گوگل ده ها مارکت مشابه

Peiman

کیفیت صفحه ایفون اکس توجه منو جلب کرد . واقعا خیلی عالیه

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)