اولین نشست خبری شرکت دیجیکالا به عنوان بزرگترین فروشگاه آنلاین در ایران و منطقه خاورمیانه با حضور حمید و سعید محمدی بنیانگذاران دیجیکالا و اصحاب رسانه برگزار شد. به نقل از ایلنا : دیجیکالا در سال ۱۳۸۵ توسط برادران محمدی با سرمایهگذاری اولیه حدودا صفر با یک دفتر شش نفره شروع به کار کرد و قصد داشت تا تجربهای جدید از خرید کالای دیجیتال از جمله دوربین را ایجاد کند. دیجیکالا با محوریت مشتریمداری هماکنون بزرگترین فروشگاه کشور است که تنوع گسترده از کالای دیجیتال تا کالاهای خانگی و غیره را فراهم کرده است. سال ۹۵ دیجیکالا ۲هزار نفری شد و هماکنون ۲هزار و ۶۰۰ نفر به صورت تمام وقت در دیجیکالا به کار مشغول هستند.
دیجیکالا یک کسب و کار با مدل B۲C است و قصد دارد تا بتواند در ایران و منطقه خاورمیانه تجربهای جدید را ایجاد کند. چشمانداز قبلی دیجیکالا این بوده است که در ایران بزرگترین فروشگاه آنلاین شود اما هماکنون چشمانداز دیجیکالا این است که به بزرگترین فروشگاه اینترنتی خاورمیانه تبدیل شود. دیجیکالا با هدف تبدیل شدن به یک برند ملی و بخشی از هویت کشور ایران قصد دارد چالش نبود برندی ملی در ایران را حل کند. در مدت اخیر دو بخش جدید از جمله Market Place و اینترنشنال به عنوان ورود شرکتها و فروشندهها در زنجیره تامین دیجیکالا و تحقیق و توسعه برای بازار خارج از ایران ایجاد شد. هم اکنون بیش از ۲میلیون کاربر با تجربه خرید از دیجیکالا وجود دارد همچنین ۳ میلیون فروشنده در زنجیره تامین کالاهای دیجیکالا هستند که باعث شده تا دیجیکالا رتبه۳ الکسا ایران با متوسط رشد سالیانه ۱۰۰درصدی کسب و کار باشد. دیجیکالا ۲هزار و ۵۰۰ فرصت شغلی مستقیم ایجاد کرده و توانسته ۹۰ درصد از سهم فروش بازار آنلاین خرده فروشی را کسب کند.این در حالی است که دیجیکالا به طور متوسط روزانه به غیر از روزهای تخفیفی ۲ میلیون بازدید دارد. حمید محمدی یکی از بنیانگذاران فروشگاه دیجیکالا درباره اشتغالزایی گفت: هزینه اشتغالزایی در حوزه استارتاپ ۷۵ تا ۱۰۰ میلیون تومان است این در حالی است که اشتغالزایی در پتروشیمی برای هر شغل ۲ تا ۳ میلیارد هزینه به دنبال دارد که در صنعت فولاد نیز یک تا یک و دو دهم میلیارد برای هر شغل نیاز است. دیجیکالا قصد دارد تا در چشمانداز سه ساله ۱۰ ۰هزار شغل مستقیم و بیش از دهها هزار شغل غیرمستقیم را ایجاد کند.
سعید محمدی با اشاره به میزان فروش دیجیکالا گفت: ۵۴۰ هزار جلد کتاب از سال ۹۴ تا به امروز، ۱۰۰ هزار کالای صنایع دستی در دیجیکالا به فروش رسیده است، ۵۰ هزار نوع کالای ایرانی نیز برای حمایت از تولید ایرانی در دیجیکالا قرار گرفته که باعث شده تا ۱۶۲ کارگاه مورد حمایت قرار بگیرد. همین مساله اشتغالزایی گستردهای به دنبال دارد. وی با بیان اینکه بعد از ۱۰ سال مدل کسب و کار خردهفروشی دیجیکالا برای سایر فروشندگان قابل استفاده شد گفت: هماکنون ۳هزار فروشنده کالاهای خود را در دیجیکالا عرضه میکنند و قرار است تا در آینده ۱۰۰ هزار تولید کننده و فروشنده کالای خود را در دیجیکالا عرضه کنند و در نهایت قصد آنها به بازار هدف ۲۰۰ میلیونی برسیم. محمدی تاکید کرد: رونق تولید ملی اشتغالزایی مبارزه با قاچاق کالا و رشد صادرات غیر نقدی از جمله مزایای اقتصادی و اجتماعی بازارهای آنلاین است. همچنین دسترسی وسیع مردم در تمام کشور روشهای نوین برای بازاریابی و امکان عرضه نامحدود کالا از مزایای بازار مجازی است.
حمید محمدی با اشاره به مرکز پردازش دیجیکالا گفت: بزرگترین مرکز پردازش کالا در خاورمیانه و شمال آفریقا با ۵۰ هزار مترمربع فضا و ظرفیت ۴ میلیون آیتم کالا با دو کیلومتر نوار نقاله برای دیجیکالاست که افتخاری است که توسط یک شرکت ایرانی پیادهسازی شده است. دیجیکالا ظرفیت دارد تا ۳۰۰ هزار کالا را پردازش کند و پردازش هر کالا در زمانی که فروشگاه در تخفیف نباشد فقط ۲۰ دقیقه زمان نیاز دارد. حمید محمدی درباره فعالیت این شرکت در منطقه خاورمیانه گفت: در سال ۹۷ قصد داریم برای گسترش خرید آنلاین در منطقه و استفاده از ظرفیتهای کشورهای همسایه به فعالیت در یکی از کشورهای همسایه مانند عراق، سوریه، افغانستان یا پاکستان مشغول شویم. ارائه سرویس فوق سری با جت و ارائه سرویس پرایم همچون فروشگاه آمازون اقدامات بعدی دیجیکالاست. وی درباره رکوردهای دیجیکالا گفت: رکورد فروش در یک روز ۲۵۰ هزار کالاست و رکورد بازدید ۱۵ میلیون بازدید به صورت روزانه بوده است که باعث شده تا دیجیکالا یکی از بزرگترین فروشگاههای آنلاین باشد. مردم باید بدانند که هدف از ایجاد کمپینهای اینترنتی افزایش فروش نیست در حقیقت ما با استفاده از این کمپینها قصد داریم تا خریداران آفلاین را به خرید آنلاین تبدیل کنیم.
سعید محمدی درباره سرمایهگذاری یکی از ارگانهای نظامی در دیجیکالا و سرمایهگذاری شرکت هلندی بینام و نشان در دیجیکالا خاطرنشان کرد: دیجیکالا هیچ سرمایهگذار غیر خصوصی ندارد و حضور سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران به عنوان سرمایهگذار در دیجیکالا تکذیب میشود. شرکت هلندی که در دیجیکالا سرمایهگذاری کرده یک صندوق اینترنتی وام به شرکتهای بزرگ است که کار خود را تازه شروع کرده و توانسته ۲۰ درصد از سهام دیجیکالا را خریداری کند. وی همچنین با بیان اینکه در زنجیره تامین دیجیکالا هیچگونه کالای خرابی وجود ندارد، گفت: زنجیره تامین دیجیکالا مانند فروشگاههای فیزیکی است و هیچگونه کالای خراب و دستدوم در دیجیکالا عرضه نمیشود. کالای عرضه شده در دیجیکالا با کالای مشابه و وارد شده به صورت رسمی همراه با مالیات ارزش افزوده دارای قیمتی یکسان است اما کالاهایی که در سایر فروشگاهها یا در بازار وجود دارد یا مالیات نمی دهند یا قاچاق است که باعث شده تا قیمت آنها به طور محسوسی از کالای دیجیکالا ارزانتر باشد. محمدی با اشاره به طرح رجیستری موبایل تاکید کرد: با طرح رجیستری موبایل قیمت موبایل در دیجیکالا نسبت به بازار فیزیکی یکسان میشود. هیچگونه گوشی قاچاقی در دیجیکالا وجود ندارد و مردم باید بدانند که پایینترین میزان سود در بخش گوشی موبایل است که نزدیک به صفر است.
محمدی با تاکید بر اینکه هیچ استارتآپی در دنیا سودآور نیست گفت: همه استارتآپها در دنیا سودآوری را فدای رشد خود میکنند و به همین دلیل است که هیچ استارتآپی در دنیا سودآور نیست. تراز مالی دیجیکالا و همه شرکتهای استارتآپی منفی است. دیجیکالا سود دارد اما آن را فدای گسترش میکند و قصد داریم به عنوان اولین شرکت با ارزش یک میلیارد دلاری ایران باشیم.
با افتضاح بلک فرایدی دیگه کمتر کسی به دیجی کالا اطمینان داره.
یه مدت همه ازش راضی بودند اما این اواخر دیگه مردم چندان راضی نیستند
باید در جشنواره یلدا جبران کنه،تا حالا هرچی خریدم راضی بودم ولی بعد از این قضایا بدبین شدم.شاید خیلیا مثل من باشن
والا من حدودا دو هفته پیش یه نوکیا 3 از دیجی کالا برای پدرم گرفتم، اولش در حد یه ساعت ازش استفاده کردم که سالم بود و همه چیش اوکی بود ولی فرداش هرکاری کردم اصلا روشن نمیشد حتی با این که دیروزش 60 درصد شارژ داشت و ابه گفته کارشناس فنی دیجی کالا دو سه ساعت هم به شارژ زدم ولی کوچکترین اتفاقی نمیفتاد
رو حساب هفت روز تعویض دیجی کالا زنگ زدم بهش، بعد از 4 روز اومدن تحویلش گرفتن و تا یک هفته هم ازش هیچ خبری نبود(به جز چند تا پیامک که مثلا نوشته بود تا یک روز اینده اطلاع میدیم که هیچ اطلاعی هم نمیداد البته) هر بار هم زنگ میزدم یه جوری میپیچوندن و میگفتن چشم تسریع میکنیم و از این حرفا
تا دیروز که کارشناسش زنگ زده میگه من گوشی رو روشن میکنم روشن میشه!! خدا داند که تعمیر کرده یا واقعا راست میگه…
القصه قرار شده فعلا گوشی رو واسمون بیارن تا ببینیم چی میخوان تحویلمون بدن
اینم از برندی که باید بهش افتخار کنیم، دیجی کلا….
اقا من واسه اینکه اتهام بیجا نزنم به دیجی کالا و تو خراب شدن ذهنیت دوستان نسبت بهش به ناحق دخیل نباشم
چون اون کامنت رو گذاشتم باید این هم بگم که کارشناس دیجی کالا امروز دوباره بهم زنگ زد و گفت کالاتون معیوب هست و براتون عوض میکنیم ولی به هرحال خیلی این پروسه طولانی بود
آفرین به شما و دیجی کالا
کلا ما حضوری خرید میکنیم دنبال اینن یه جوری سرمون کلاه بزارن وای ب حال خرید اینترنتی