حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

حسگر اثرانگشت زیر نمایشگر توسط Synaptics دوباره معرفی شد

نوشته

6 سال قبل | 8 دیدگاه | اخبار

شایعه طولانی مدت اسکنر عنبیه چشم و اسکن 3 بعدی چهره بالاخره در یکسال اخیر رنگ واقعیت را به خود دید. شاید حالا وقت آن است که شایعه طولانی مدت حسگر اثرانگشت زیر نمایشگر نیز رخت واقعیت بپوشد و به مرحله تولید در مقیاس تجاری برسد. معرفی دوباره Synaptics از یک حسگر اثرانگشت زیر نمایشگر و ارایه جزئیات بیشتر می توان نفس ها را در سینه حبس کند. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره این موضوع بیشتر صحبت کنیم.

حسگر اثرانگشت زیر نمایشگر

حسگر اثرانگشت زیر نمایشگر

مهم ترین اطلاعاتی که از سوی Synaptics منتشر شده است را می توان در این دید که آن ها می گویند حسگر اثرانگشت Clear ID FS9500 خیلی زود و در نمایشگاه CES 2018 توسط یکی از مهم ترین شرکت های زنجیره تامین معرفی خواهد شد. با توجه به این که حسگر اثرانگشت تنها با پنل OLED سازگاری دارد می توان حدس زد که چه شرکتی می تواند باشد.

همانطور که حتما می دانید اپل هیچگاه معرفی رسمی محصولات خود را در نمایشگاه هایی چون CES، MWC یا IFA انجام نمی دهد، پس شرکت مورد نظر می تواند یک تولیدکننده اندرویدی باشد. نمایشگر OLED هر چند هم اکنون در پرچمدارهای اکثر شرکت های فعال اندرویدی دیده می شود اما با توجه به اینکه Synaptics از شرکت مورد نظر به عنوان مهم ترین شرکت زنجیره تامین یاد می کند، می توان حدس زد که یک شرکت اندرویدی بسیار مطرح باشد. خب حدس ساده است، سامسونگ و الجی از بزرگترین شرکت های تولیدکننده پرچمدار با نمایشگر OLED هستند که از نظر تجربه  و مقیاس کار سامسونگ بدون شک بزرگتر است. با یک حساب و کتاب کوچک می توان گفت این شرکت می تواند سامسونگ باشد اما این منوط به معرفی گلکسی اس 9 و گلکسی اس 9 در نمایشگاه CES است که تا کنون سابقه نداشته است! مگر منظور معرفی خصوصی این دستگاه برای شرکای تجاری باشد!

حسگر اثرانگشت زیر نمایشگر

حسگر اثرانگشت زیر نمایشگر

از نظر فنی باید بدانید که Synaptics ادعا دارد که حسگر اثرانگشت زیر نمایشگر Clear ID FS9500 می تواند امنیتی همانند حسگر اثرانگشت فعلی FS9100 که در دستگاه هایی همچون گلکسی اس 8 استفاده شده است را ارایه کند. همچنین به دلیل قرار گرفتن این حسگر زیر شیشه و نمایشگر، می تواند در مقابل کثیف بودن یا خیس بودن انگشت بهتر عمل کند، البته این موضوع فعلا در تصور شخصی من نمی گنجد چون به هر حال کثیفی، کثیفی است دیگر!

ضخامت مجموع این سیستم برابر 1.5 میلی متر می شود که این ضخامت همراه با برچسب نمایشگر باشد. نظر شما درباره این فناوری چیست؟ فکر می کنید مفید باشد؟

اشتراک در
اطلاع از
8 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Peiman

در مورد سرعتش چیزی نگفته . امیدوارم سرعت تشخیص خوبی داشته باشه

mTAAHAAm

فرقی نداره.

mTAAHAAm

امیدوارم در s9 و g7 استفاده بشه.

mTAAHAAm

و همینطور u12

mosayebso

احتمال اینکه در اس۹ استفاده بشه فوق العاده ضعیف هست
احتمال خیلی زیاد توی نوت ۹ استفاده میشه
شاید هم با یه احتمال ضعیفتر توی اس۹ پلاس استفاده بشه اما اینکه توی هردوتا مدل اس۹ استفاده بشه خیلی کمه
در مورد ال جی هم من چشمم آب نمیخوره
ال جی درسته نوآوری هایی داشته توی هرنسل اما هزینه استفاده از این حسگر و ترکیبش با پنل oled یه مقدار زیاد از حد برای ال جی ک تازه وارد بازار oled ها شده چالش برانگیزه
دقت کنیم ک این حسگرها از نور صفحه نمایش برای عملیات خودشون استفاده میکنن و ب همین خاطر سامسونگ یک ساله ک مشغول برطرف کردن توزیع ناموازن نور بخاطر این سنسور توی موبایل هست
و ال جی هنوز با مشکلات عمومی oled ها دست و پنجه نرم میکنه

Mortazavi

امیدوارم هرچه زودتر عملی بشه و حسگرها از پشت گوشی برداشته بشه

mosayebso

سامسونگ یکی از شرکای قدیمی سیناپتیک هست ک سالهاست از حسگر های سیناپتیک استفاده میکنه اما اینکه توی اس۹ بیاد از حسگر اپتیکال استفاده کنه احتمال فوق العاده ضعیفی هست چون سری اس سری پرفروش و پرتیتراژی هست و مراحل قراردادن حسگر زیر صفحه و توازن نور صفحه با اون وقت گیر و مشکله بخاطر همین احتمالا سامسونگ اون رو در ی سری دیگ با تیتراژ پایین قرار میده و بعد توی نوت ۹ بصورت گسترده استفاده میکنه

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)