حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

از این پس قادر به حذف مطالب منتشر شده‌ی خود در نسخه‌ی وب فیس‌بوک نخواهید بود

نوشته

6 سال قبل | بدون دیدگاه | اخبار، شبکه‌های اجتماعی

فیسبوک سعی دارد طبق عادت همیشگی خود به طور منظم تغییراتی در ظاهر و قابلیت‌های این شبکه‌ی اجتماعی در جهت بهبود تجربه‌ی کابران اعمال کند. بعضی مواقع این تغییرات بدون اطلاع به کابران انجام شده که در آخرین مورد آن‌ها می توان به حذف قابلیت پاک کردن پست‌ها در نسخه‌ی وب این شبکه ی اجتماعی اشاره داشت که در طی آن کاربران دیگر قادر به حذف پست‌های منتشر شده‌ی قبلی خود از طریق نسخه‌ی وب این سرویس نیستند. با ترجی همراه باشید.

به نظر نمی‌رسد که این اقدام فیس‌بوک در جهت جلوگیری از حذف مطالب منتشر شده توسط کاربران باشد چرا که کاربران این سرویس همچنان قادر به انجام این کار از طریق اپلیکشن موبایلی این شبکه ی اجتماعی بوده و به نظر می‌رسد که ابن تصمیم فیس بوک هدف مهم‌تری را دنبال می‌کند.

بسیاری از کابران این سرویس با انتشار توئیت‌هایی مراتب اعتراض خود را به این تصمیم فیس بوک اعلام کردند. البته هنوز هم گزینه‌ی “مخفی کردن از تایم لاین” در کنار دیگر قابلیت‌های مطالب منتشر شده وجود دارد که پست مورد نظر کابران را از دید عموم پنهان می‌کند اما همچنان به کاربران را اجازه‌ی حذف همیشگی مطالب را نمی‌دهد.

شاید این یک اشکال نرم افزاری و یا به اصطلاح باگ است که فیس‌بوک از به وجود آمدن آن با خبر نیست چرا که هنوز هم این قابلیت در قسمت Activity Log وجود دارد. Activity Log بخشی است که کابران با استفاده از آن می‌توانند به بررسی و مدیریت مطالب منتشر شده از سوی خود، بپردازند.

به هر حال باید طی روز‌های آینده شاهد انتشار اطلاعات بیشتری از سوی فیس‌بوک، بابت انجام چنین تغییراتی باشیم.

 

نظر شما در رابطه با تصمیم بزرگترین شبکه‌ی اجتماعی دنیا چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
عارف مظفری
دنیای مجازی، دنیا‌ی اولِ منه :)