حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

نگاهی به طراحی هواوی Mate 10 و Mate 10 Pro، بازگشت به جمع پرچمداران شیشه ای

نوشته

6 سال قبل | 6 دیدگاه | اختصاصی ترنجی، هواوی

بدون شک طراحی از مهم ترین فاکتورهای خرید یک محصول است، حال این محصول می خواهد گوشی هوشمند باشد یا خودرو یا هر چیز دیگر. گوشی های موبایل ما پس از سال 2007 خیلی شبیه به هم شده اند و دست طراحان برای ارایه یک دستگاه با طراحی یکتا، زیبا و با کیفیت کمی بسته شد. حالا و پس از 10 سال از آن تاریخ می بینیم که اکثر تولیدکننده های موبایل شیشه را بهترین انتخاب برای گوشی های موبایل دانسته و این سمت پیش می روند. هواوی نیز تصمیم گرفته است پرچمدارهای سری Mate 10 خود را با طراحی شیشه ای عرضه کند. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا نگاهی به طراحی هواوی Mate 10 داشته باشیم.

طراحی Mate 10 Pro

طراحی Mate 10 Pro

هواوی را می توان شرکتی دانست که اکثر پرچمدارهای خود را با کیفیت بسیار خوبی طراحی و عرضه کرده است. این شرکت بزرگ چینی از هواوی پی 7 طراحی پلاستیکی را کنار گذاشت به شیشه روی آورد. شیشه گوریلا گلس نسل 3 استفاده شده در این دستگاه بعد ها در مدل های پی 8، پی 9 و پی 10 جای خود را به فلز داد اما سری Mate با تغییر راهبرد و عرضه Mate 7 از ابتدا آلومینیومی بودند که Mate 8 و Mate 9 نیز از همین جنس بدنه بهره بردند. حالا هواوی در طراحی و عرضه یکی از راهبردی ترین دستگاه های خود به ترند طراحی روز یعنی استفاده از شیشه روی آورده است.

این شرکت بزرگ چینی از هواوی پی 7 طراحی پلاستیکی را کنار گذاشت به شیشه روی آورد.

طراحی Mate 10 Pro

طراحی Mate 10 Pro

خانواده Mate 10 سه عضو دارد که یکی از آن ها را می توان جز دسته دستگاه های لوکس یا همان لاکچری دانست. Mate 10 Porsche Design دستگاهی است که در ادامه همکاری هواوی با پورشه دیزاین و پس از مدل Mate 9 Porsche Design عرضه شده و باید بگوییم که زیباست. این دستگاه از نظر ابعاد دقیقا همانند Mate 10 Pro است که در شکل آن نوار در برگیرنده دوربین دوگانه و رنگ متفاوت است. مدل پورشه دیزاین رنگ مشکی بسیار زیبایی دارد که تداعی سرامیک مشکی را می کند اما جنس آن گوریلا گلس نسل پنج است.

طراحی هواوی Mate 10

طراحی هواوی Mate 10

هواوی Mate 10 Pro از نظر طراحی دستگاه چشم نواز تر و خوشدست تری نسبت به Mate 10 است. این دستگاه عرض و ضخامت کمتر اما قد آن از Mate 10 بزرگتر است. شاید جالب باشد بدانید که نسبت نمایشگر به بدنه در Mate 10 نسبت به Mate 10 Pro بیشتر و با اینکه 0.1 اینچ اندازه نمایشگر کوچکتری دارد اما به دلیل نسبت تصویر 16:9 مساحت نمایشگر بزرگتری نسبت به نمایشگر 18:9 میت 10 پرو دارد. این دستگاه حسگر اثرانگشت خود را روی قاب پشت ارایه می کند اما در Mate 10 روی قاب جلویی و لبه پایین نمایشگر قرار داده شده است.

طراحی هواوی Mate 10

طراحی هواوی Mate 10

هواوی Mate 10 شاید یک دستگاه با نمایشگر به نسبت تصویر 18:9 نباشد اما این دلیل نشده که هواوی آن را بدون حاشیه تولید نکند! این دستگاه با نمایشگری به نسبت 16:9 و اندازه 5.9 اینچ شاید خیلی بزرگ و عریض باشد اما دستگاهی کوچکتر از آیفون 8 پلاس 5.5 اینچی است که این خیلی مهم است! همچنین با حضور حسگر اثرانگشت روی لبه پایین قاب جلویی دستگاه می توان مهندسی دقیق این شرکت پی برد.

طراحی Mate 10 Pro

طراحی Mate 10 Pro

نمایشگر 18:9 از نوع OLED و پشتیبانی از فناوری HDR 10 با حاشیه بسیار کم 

در مقابل Mate 10 Pro دستگاهی با نمایشگری به نسبت تصویر 18:9 است که آن نیز حاشیه نمایشگر بسیار کمی دارد. این دستگاه از ترند روز نمایشگر بسیار کم حاشیه با نسبت تصویر عریض 2:1 یا همان 18:9 استفاده می کند که به لطف ژست حرکتی بسیار ساده می توانید دو برنامه را به صورت همزمان و در کنار همدیگر استفاده کنید. علاوه بر این در مدل پرو شاهد استفاده از یک پنل OLED با پشتیبانی از فناوری HDR 10 هستیم که البته رزلوشن کمتری نسبت به مدل عادی دارد. (FHD+ در مقابل QHD) به دلیل حضور این نمایشگر کشیده، هواوی تصمیم گرفته تا حسگر اثرانگشت روی قاب پشتی دستگاه قرار بگیرد و باید گفت خوشبختانه محل آن بسیار خوب در نظر گرفته شده است. در حقیقت Mate 10 Pro هر 3 ترند روز در بحث نمایشگر را داراست.

طراحی Mate 10 Pro

طراحی Mate 10 Pro

شیشه! هر چند نمی توان گفت که شیشه نهایت اطمینان خاطر برای محافظت از یک موبایل آن هم در این اندازه را تامین می کند اما مطمئنا می توان گفت در دست داشتن آن حس خوبی به کاربر می دهد. هواوی دید کاربردی تری به قابلیت ها دارد. برای مثال دلیل عدم استفاده از تشخیص چهره 3 بعدی همانند Face ID اپل را چند مرحله ای و کند بودن آن دانست اما وجود اثرانگشت می تواند خیلی سریع تر اینکار را انجام بدهد. درباره طراحی نیز اعتقاد دارد هر چند به لطف شیشه ای بودن دستگاه ها می توانسته از شارژ وایرلس بهره ببرد اما به دلیل کند بودن این روش شارژ، این کار را انجام نداده است. درباره ضد آب بودن باید بدانید که Mate 10 گواهی IP53 و مدل های Pro و Porsche Design گواهی IP67 را دارند. به زبان ساده روی ضد آب بودن Mate 10 حساب نکنید اما دو مدل دیگر همانند آیفون ها ضد آب هستند. بد نیست همینجا اشاره کنیم که مدل Pro جک 3.5 میلی متری صدا ندارد اما مدل عادی خوشبختانه آن را دارد!

طراحی Mate 10 Pro

طراحی Mate 10 Pro

یکتا بودن طراحی در Mate 10 به خوبی رعایت شده است. به لطف آن نوار دربرگیرنده دوربین دوگانه و البته نحوه خاص قرار گرفتن این دوربین دوگانه در وسط دستگاه می توان گفت در نگاه اول آن را شناخته و از دیگر مدل ها تمایز می دهید. در حقیقت هواوی تلاش کرده تا یک طراحی متمایز را چاشنی بیرون آمدن از زیر سایه عدم داشتن نوآوری کند که به نظر ما تصمیم خوبی است. همچنین Mate 10 و Mate 10 Pro رنگ های متفاوتی دارند که می تواند دست شما را در خرید دستگاهی خاص تر باز بگذارد. هواوی برای ارایه این رنگ ها از سیستم رنگ آمیزی چند لایه ای شیشه بهره برده که سبب می شود دستگاه زیر نور بازتاب های زیبایی داشته باشد.

طراحی Mate 10 Pro

طراحی Mate 10 Pro

شیشه استفاده شده در هواوی Mate 10 و مدل های پرو و پورشه دیزاین چقدر مقاومت دارد؟ خب باید بدانید هر سه دستگاه برای محافظت از نمایشگر و قاب پشتی از شیشه گوریلا گلس نسل 5 بهره می برند. این شیشه مقاوم ترین شیشه ای است که در صنعت موبایل تولید و استفاده می شود. در حقیقت همان شیشه ای که در گلکسی نوت 8 و الجی وی 30 استفاده می کنند. هواوی مدعی است که شیشه پشتی این دستگاه ها تا 700 درجه سانتی گراد داغ می شود که بتواند در لبه ها خمیده بوده و در دست بهتر جای بگیرد.

طراحی Mate 10 Pro

طراحی Mate 10 Pro

در مجموع می توان گفت که هواوی در سری پرچمدارهای نیمه دوم سال 2017 خود که در خانواده Mate عرضه شده اند تمام سعی خود را برای ارایه یک طراحی یکتا، زیبا و با کیفیت داشته است. طراحی هواوی Mate 10 را می توان تنها موبایل با نمایشگر بدون حاشیه اما با نسبت 16:9 دانست که حتی حسگر اثرانگشت آن روی پنل جلویی و زیر نمایشگر قرار گرفته است. هواوی Mate 10 Porsche Design در حقیقت تنها انتخاب در رده لوکس است که در آن واحد یک پرچمدار قدرتمند نیز هست. همچنین Mate 10 Pro با نگاهی به ترندهای روز طراحی شده که تلاش دارد تا دستگاهی بهتر نسبت به مدل عادی خود باشد، شاید در برخی موارد نتوان پرچمدار اصلی را بین این دو دستگاه انتخاب کرد اما در زمینه طراحی می توات گفت طراحی Mate 10 Pro خوشدست تر است. به صورت کلی هر 3 دستگاه با بدنه شیشه ای حس لوکس بودن خوبی را به کاربر القا می کنند و با توجه به طراحی یکتای آن ها، نگاه های خاص پسند به این دستگاه ها معطوف خواهد شد.

نظر شما درباره طراحی خانواده Mate 10 چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
6 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ahmad

طراحیش خوبه و نقطه ضعف آنچنانی نداره فقط کاش پشتش تک رنگ بود

علی شیخ زاده

طراحیش خیلی زیبا و متفاوته

Peiman

این میت پورش دیزاین خیلی خوشگله . من واقعا خوشم ازش اومده

Peiman

سوالی که ذهنمو مشغول کرده بود اینه که چرا هواوی با اینکه بدنه شیشه ای رو انتخاب کرده اما میت ۱۰امکان شارژ وایرلس رو نداره؟؟؟؟؟

Peiman

این پست میگه که با بررسی فاصله ای نداریم

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)