حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

ویژگی های نوآورانه سری Mate 10 هوآوی چیست که نظر منتقدین را به خود جلب کرده است

نظر منتقدین و کاربران سخت پسند را خیلی سخت می توان به خود جلب کرد. این کار اگر انجام شود می توان گفت افکار عمومی نسبت به برند شما نیز تغییر می کند و می توانید جایگاهی امن تر برای ورود به بخش فروش موبایل های گران تر داشته باشید. هوآوی با ارایه Mate 8 این روند را به شکلی قوی آغاز نمود و حالا با ارایه ویژگی های نوآورانه سری Mate 10 تلاش دارد تا آن را به حداکثر خود برساند. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره ویژگی های نوآورانه سری Mate 10 هوآوی که در جلب توجه نظر منتقدین و کاربران سخت پسند موفقیت های خوبی داشته است صحبت کنیم.

چیپست Kirin 970 و هسته پردازش اختصاصی هوش مصنوعی یا همان NPU

چیپست Kirin 970 هوآوی

چیپست Kirin 970 هوآوی

تولیدکننده های موبایلی زیادی وجود دارند که تلفن همراه هوشمند می سازند اما تعداد خیلی کمی از آن ها می توانند قطعات مورد نیاز دستگاه خود را تولید کنند. چیپست SoC یکی از مهم ترین و تاثیرگذارترین موارد موفقیت یک موبایل هوشمند که اگر به صورت اختصاصی برای آن طراحی شود دست تولیدکننده در ارایه ویژگی های منحصر به فرد و آینده نگرانه تر بازتر می شود.

هوآوی یکی از شرکت هایی است که چیپست موبایل های خود را تا حدودی خودش می سازد. برند Kirin برای چیپست های ساخت HiSilicon از زیرمجموعه های این شرکت ارایه شده و سری پرچمدار آن با کد Kirin 9XX هر سال برای قدرت بخشیدن به پرچمدارهای این شرکت چینی ارایه می شود. چیپست های این سری تمام فناوری های در چنته هوآوی است که مرحله استفاده تجاری رسیده اند.

جدیدترین چیپست این سری یعنی Kirin 970 در ابتدای عرضه فقط برای سری Mate 10 عرضه شد و با در چنته داشتن چندین فناوری پیشرو توانست نظر خیلی از منتقدین و کاربران سخت پسند را به خود جلب کند. یکی از مهم ترین ویژگی های چیپست Kirin 970 هوآوی را می توان در دارا بودن پردازنده به خصوص برای هوش مصنوعی دانست، به این هسته پردازشی NPU گفته می شود. هوآوی Mate 10 یکی از اولین چیپست های دارای هسته پردازشی NPU را در قلب خود دارد که با بهره برداری مناسب هوآوی و ارایه قابلیت های ویژه می تواند تفاوت را در حضور و عدم حضور آن ملموس کند.

نمونه هایی از کاربرد هوش مصنوعی در Mate 10 هواوی با هسته پردازشی NPU

اولین گوشی موبایل با پشتیبانی از دو سیم کارت 4G همزمان 

دو سیم کارت 4G همزمان

دو سیم کارت 4G همزمان

هوآوی در زمینه فناوری های مخابراتی یکی از شرکت های پیشرو به شمار می رود که عموما دستگاه های آن به آنتن خوب و کیفیت مناسب مکالمه شهره هستند. پرچمدارهای این شرکت نیز از نظر کیفیت مکالمه یکی از بهترین هایی است که تا کنون ما در ترنجی بررسی کردیم.

به لطف چیپست هوآوی Kirin 970 سری Mate 10 می تواند همزمان دو سیم کارت خود را روی شبکه 4G ثبت کند، به عبارت صحیح تر یکی از سیم کارت ها روی شبکه 4G+ و دیگری روی شبکه 4G ثبت می شود و جالب تر آن که هر دوی سیم کارت ها قابلیت VoLTE یا مکالمه HD روی شبکه 4G را دارند. به این حساب برای کیفیت مکالمه بهتر یا جابه جا شدن بین اینترنت سیم کارت ها نیازی به معطلی چند دقیقه برای سوییچ کردن سیم کارت مورد نظر روی شبکه دلخواه نیست و هر دو روی شبکه 4G قرار می گیرند.

هواوی Mate 10 Pro با دو سیم کارت 4G همزمان ارایه شده است

سرعت 1.2 گیگابیتی اینترنت همراه

به لطف بهره بردن از آخرین فناوری های مخابراتی روی چیپست Kirin 970 شما می توانید روی سیم کارت منتخب خود از نسل 4.5G یا همان 4G+ بهره ببرید. سری هوآوی Mate 10 برای اولین بار در مقیاس تجاری و عرضه رسمی از اینترنت Cat.18 موبایلی پشتیبانی می کند که نتیجه آن سرعت انتقال داده تا 1.2 گیگابیت بر ثانیه فراهم می شود. این سرعت در حال حاضر در دسترس به صورت عموم نیست اما وقتی در دسترس باشد شما بدون هزینه به روزرسانی می توانید روی Mate 10 خود آن را تجربه کنید.

دو ISP مجزا برای دوربین دوگانه

Kirin-970-Dual-ISP

Kirin-970-Dual-ISP

هوآوی از اولین شرکت هایی است که دوربین دوگانه را در پرچمدارهای خود ارایه کرد. همچنین این شرکت از اولین های ارایه چنین فناوری ترندی طوری در میان رده های خود نیز هست. حالا برای اولین روی Mate 10 شاهد استفاده از دو ISP مجزا برای دوربین دوگانه هستیم.

شاید بپرسید ISP چیست؟ آی اس پی یا همان Image Signal Processor وظیفه پردازش تصویر را دارد که یکی از 3 رکن اساسی تعیین کننده خروجی تصویر است. همه تولیدکننده های موبایل برای دوربین دوگانه خود از یک ISP استفاده می کنند اما هوآوی برای کیفیت بالاتر، سرعت بهتر و خروجی جذاب تر از دو ISP برای چیپست Kirin 970 به کار رفته روی Mate 10 استفاه کرده است.

حذف نویز محیط برای مکالمه تا 92٪ با استفاده از هوش مصنوعی

هوآوی Kirin 970

هوآوی Kirin 970

قابلیت حذف نویز یکی از مفیدترین توانایی های یک گوشی موبایل هوشمند است، این را هنگام مکالمه در یک محیط شلوغ به خوبی درک می کنید. هوآوی در Mate 10 با استفاده از هوش مصنوعی یا همان AI به شما کمک می کند تا نویز محیط را بیش از آن چیزی که تاکنون انجام می شده است (یعنی حدود 80 درصد) تا 92 درصد کاهش دهید.

نمایشگر تحسین برانگیز Mate 10 با 4 زیرپیکسل RGBW، رزلوشن QHD، نسبت تصویر 16:9 کم حاشیه و حسگراثرانگشت پایین آن

نمایشگر RGBW هوآوی Mate 10

نمایشگر RGBW هوآوی Mate 10

این روزها بازار اشباع شده است از نمایشگرهای کم حاشیه که حتی به دستگاه های میان رده نیز رسیده است. هوآوی در سری Mate 10 کاملا از نمایشگر کم حاشیه بهره برده است که در Mate 10 Pro و مدل پورش دیزاین تفاوت هایی اساسی با Mate 10 وجود دارد. اولین آن را می توان 4 زیر پیکسله بودن نمایشگر Mate 10 (در مقابل زیرپیکسل های الماسی نمایشگر OLED) دانست، دومین آن را رزلوشن QHD (در مقابل نمایشگر FHD)، سومین آن را نسبت تصویر 16:9 (به جای 18:9) و آخرین آن را قرار گرفتن حسگر اثرانگشت روی قاب جلویی و پایین نمایشگر دانست.

هر دو نگاه، نگاهی به روز است اما در Mate 10 می توان یک نمایشگر کاملا نوآورانه دید نه به این لحاظ که این فناوری ها نو باشند بلکه اجماع آن ها در یک دستگاه می تواند بی نظیر باشد.

حالت کامپیوتر شخصی (PC Mode) تنها با یک کابل در Mate 10 Pro

Mate 10 Pro PC Mode

Mate 10 Pro PC Mode

می دانیم که شرکت هایی همچون مایکروسافت و سامسونگ تلاش کردند تا با ارایه یک رابط بتوانند نمایشگر شما را با استفاده از موبایل هوشمندتان شبیه به یک کامپیوتر شخصی کنند. این تجربه نیازمند هزینه اضافی و خرید یک رابط است که البته آن رابط خیلی قابل حمل هم نیست. هوآوی با ارایه Mate 10 Pro و قابلیت تبدیل شدن به کامپیوتر شخصی آن هم تنها با یک کابل توانست تحسین خیلی از کاربران را به خود جلب کند. این قابلیت تا کنون و به این شکل وجود نداشته است.

شارژر Super Charger با خروجی 22.5 واتی

شارژ سریع هوآوی

شارژ سریع هوآوی

شارژ سریع موضوع جدیدی نیست و می توان گفت حدودا 4 سال از عرضه آن در بازار تلفن های همراه می گذرد. هوآوی برای محصولات بالارده خود از شارژرهای سریع خوبی استفاده کرده است و حالا شارژرهای SuperCharge این شرکت توجه خیلی ها را به خود جلب کرده است. با استفاده از شارژر 22.5 واتی قرار گرفته در جعبه Mate 10 شما می توانید باتری 4000 میلی آمپری آن را تنها در 30 دقیقه برابر 58٪ شارژ کنید که واقعا عالی است.

ویژگی های نوآورانه هوآوی Mate 10

ویژگی های نوآورانه هوآوی Mate 10

نظر شما درباره سری هوآوی Mate 10 و قابلیت های نوآورانه آن ها چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
29 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Hrkhk

گوشی خوبیه وای note8 و s8 و iphone8 plus رو ترجیح میدم…

Hrkhk

طراحی
صفحه نمایش
پشتیبانی

Rog_Pc_Gamer

سلام اقای عطایی
این گوشی واقعا محشره مطمئنا هنگام کار کردن باهاش اینو متوجه شدین
ولی من چون با رابط کاربریش سازگاری ندارم و همچنین هر دو دوربین جلوش لرزش‌گیر نداره ( و لرزش‌گیر ضعیف تر دوربین در فیلم برداری ) و همچنین گرافیک ضعیف تر نسبت به رقباش و صفحه نمایش ضعیف تر نسبت به سامسونگ رو بهش ترجیح میدم
هر چند برام اسپیکر و باتری و طراحی کاربرد داره ولی خوب با خرید هر کدوم تو یه چیزی ضرر میکنم
ایکاش سامسونگ اسپیکر هاش رو استریو کنه

Pouya

هواوی کلا پیشرفتش قابل تحسینه من ک دیدگاهم داره در موردش عوض میشه هر چند فن سامسونگم اما انصافا شرکتیه ک طی چند سال اخیر پیشرفتش قابل توجه بوده

arshia.sunboy

منم مثل شما بودم و هستم.یعنی اصالت سامسونگ رو قبول دارم.اما یه بار با میت 9 کار کردم و بعد اون فهمیدم هواوی سری میت کلا با اونچه ما فکر میکنیم فرق داره.حالا هم که میت 10 گرفتم هیچ فرقی نسبت به بقیه برندها نمی بینم در اون بلکه محاسن زیادی هم داره که گفته شده

Ahmad ka

گوشی خوبی هست ولی متوجه نشدم حالت pc mode را مگه فقط در پرو هست که اشاره شده. ولی قیمت امروز اعلام کرده 3400 خیلی گرونه واقعا میخواستم بگیرم ولی حالابه وی30 ونوت 8 هم دارم فکر میکنم چون انگار هر دوشون ارزونترند.

Rog_Pc_Gamer

وی‌۳۰ نیومده ایران اگرم بیاد احتمالا بالای ۲۷۰۰ خواهد بود و نوت ۸ هم گارانتی های غیر اینتر بالای ۳۵۰۰ هستن

arshia.sunboy

تو نسخه معمولی هم هست.یه برنامه داره خودش نصب میشه رو پی سی و گوشی….خیلیم عالیه.حتی دوربین رو مستقیم نشون میده

siavash-t

از این ویژگی هایی که گفتید من از اینکه با وجود کم کردن حاشیه همچنان نسبت تصویر به بدنه ۱۶ به ۹ هستش خوشم اومد. سوپر شارژش هم خیلی خوبه.
راستی فقط میت ۱۰ عادی حسگر اثر انگشتش زیر صفحه نمایشه؟ نسخه پرو اینطوری نیست؟

siavash-t

خب مگه شما قبلا نگفتید تو صفحه نمایش های ۱۸ یا ۱۸.۵ به ۹ یه حاشیه سیاه رنگی اطراف تصویر ایجاد میشه؟ منظورم موقع ویدئو دیدنه.

Ahmad ka

میخوام تفاوت قیمت زیاد پرو وعادی بهتر درک کنم لطفا کمک کنید
پرو IP67 در برابر 54 که برام زیاد اهمیت نداره چون دلم نمیاد به اب بزنم
صحفه نمایش اولد کم زولوشن در برابر LCD IPCبا زولوشن عالی
حافظه رو 6 پرو در برابر 4 عادی(استاندارد)
این عالی برای روان بودن گوشی
اندازه 18به9 دربرابر 16به9 اینم خوبه خوش دستر وخوشکلتر
پرو فاقد چک هدفون که از نظر من امتیاز به عادی میرسه
پرو حافظه داخلی 128 فاقد درگاه SD وعادی حافظه64 با کارت SD. من دوست دارم گوشیم رم خور باشه چون با وضعیت این همه ویروس زود به زود گوشی رو ریسرت مکنم وSDبهتر از Otg است.البته نظر شخصی منه.
اثر انگشت پرو پشت عادی جلو.هر دو تا بهتر از سام ظاهر شدن.
فکر کنم تو بقییه موارد یکی هستن
با این حساب 1000000 تومان پرو گرانتره موندم میارزه یا نه .خارج از سلیقه ای لطفا راهنمای کنید. تشکر

Sajad

هواووی راه درست رو پیدا کرده. فقط باید روی برندینگ هم بیشتر کار کنه.

REZA

واقعا کم پست میزارین.خیلی تعداد پستا کمه

علی شیخ زاده

موافقم فعالیت سایت کم شده

mTAAHAAm

بعید می دونم از نظر کیفیت صفحه نمایش به نت8 و آیفون ده برسه.

Peiman

شارژ سریع و دو سیم همزمان ۴g به نظرم پر کاربرد ترین باشه تو این لیست

Mortazavi

آقاي عطايي پست هاي كامل شما در مورد ميت١٠ واقععا بي نقصه و نظر من يكي رو خيلي عوض كرده تا حالا هواوي رو قبول نداشتم ولي با زحمتهاي شما نظرم عوض شد
ممنونم

mTAAHAAm

نمیدونم چرا این هواوی رنگهای نقره ای و سفید و… نمیرنه.

vahid

😉

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)