حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تست سرعت آیفون 10 (iPhone X) با گلکسی نوت 8 ، مشکل مدیریت رم آیفون X

پس از عرضه آیفون های 2017 اپل شاهد ارایه بررسی و تست های متفاوت از آن ها با رقبا بودیم. ابتدا تست سرعت آیفون 8 پلاس در برابر گلکسی نوت 8 را دیدیم که در آن گلکسی نوت 8 برتر بود. سپس دو مقایسه تحت عناوین “گلکسی نوت 8 بهتر از آیفون تن (iPhone X) است” و “تست سرعت آیفون تن (iPhone X) با گلکسی نوت 8” نیز برای مقایسه گران ترین آیفون اپل با یکی از گران ترین گلکسی های سامسونگ را دیدیم. حالا تست سرعت معروف PhoneBuff برای مقایسه آیفون 10 (iPhone X) با گلکسی نوت 8 منتشر شده که در ادامه آن را خواهیم دید.

[aparat id=”DfE09″]

همانطور که دیدید آیفون 10 (iPhone X) با آخرین به روزرسانی iOS یعنی iOS 11.1 در این تست توانست برنامه و بازی ها را بعضا سریع تر اجرا کند اما در بحث بازخوانی آن ها از حافظه رم مشکل مشخصی وجود داشت. گلکسی نوت 8 نیز عملکرد مناسبی داشت و برخی برنامه یا بازی ها را سریع تر اجرا کرد اما در بخش مدیریت رم هیچ مشکلی وجود نداشت و این به پرچمدار کره ای ها کمک کرد تا در تست سرعت مقابل آیفون 10 (iPhone X) پیروز باشند.

هر چند آیفون 10 (iPhone X) نصف گلکسی نوت 8 حافظه رم دارد (3 در مقابل 6 گیگابایت) اما سال ها بود که آیفون ها با حافظه رم حتی 1 گیگابایت موبایل های 3 یا 4 گیگابایتی اندرویدی را شکست می دادند! اینکه اینجا چه خبر است، واقعا مشخص نیست. برخی این مشکل را به عدم بهینه سازی iOS مربوط می دانند اما مسئله اینجاست که آیا اپل شرکتی است که چنین رفتاری داشته باشد؟ یعنی سیستم عامل خود را پس از حدود دو ماه از عرضه رسمی هنوز بهینه نکرده است؟ آن هم روی جدیدترین سخت افزار خود که مسلما تست های زیادی روی آن قبل از عرضه انجام شده است.

به نظر می رسد اپل در حال تبدیل شدن به سامسونگ است، به عبارت صحیح تر عادت های سامسونگی! از تصمیمات عجیب در طراحی مثل دوربین بیرون زده یا نمایشگر عجیب، غلظت رنگ بیشتر در تصاویر ثبت شده توسط دوربین و حتی همین مشکل مدیریت رم! در حالی که سامسونگ طراحی خود را در نزدیک ترین فاصله به یک طراحی بدون ایراد برای یک موبایل می بیند، رنگ ها در دوربین این دستگاه نزدیک تر به واقعیت ثبت می شود و البته مشکل مدیریت رم وجود ندارد! نظر شما چیست؟ حدس ما صحیح است؟

اشتراک در
اطلاع از
14 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Rog_Pc_Gamer

با وجود اینکه دور اول یکمی ایفون سریع تر بود که بیشتر به خاطر اجرا بازیا بود ولی تو دور دوم چوب اون 3 گیگ رمشو حسابی خورد انصافا این نوت8 عجب مالتی تسکینگی داره
هرچند من و هیچ انسانی این همه برنامه رو تو گوشی باز نمیکنیم ( خیلی بخوایم باز کنیم نهایت 4 تاست )و واقعا توی کار های روزمره تاثیر خاصی نداره و در کل اینجوری کاربرد خاصی نداره یه اسپید تست و اصلا هم خود بنده به هیچ وجه این تستا رو قبول ندارم یعنی هرگز ملاکم برای خرید گوشی نبوده

amir shar

بله تست سرعت ملاک نیست پایداری اون برنامه در رم تا حدودی میتونه مهم باشه من که قطعا در آینده ای نزدیک خریدار نوت هستم این رو برتری نسبت به آیفون ۱۰ میدونم..

در کل بی شک بهترین گوشی ۲۰۱۷ نوت۸ هست و خواهد بود.

ahmad

ایفون 7 یا مدل پلاس چرا مشکل مدیریت رم نداره اونا که رمشون با این یکیه.تنها دلیل این اماده نبودن و مچ نبودن ای او اس 11 هست کلا نسخه جدید سیستم عامل جدید هم در بخش سرعت هم مدیریت رم داغونه

ahmad

اینو ببین حتی ایفون 8 پلاس هم مشکل مدیریت رم نداره باید اپل رو ایفون ایکس بیشتر کار میکرد
https://youtu.be/8kpD3XCp49o

Yas

واس من سرعت باز شدن نرم افزار مهمه نه پايداريش
چون هيچوقت ١٠تا برنامه باز ندارم و خيلى ب اين صورت كار نميكنم ..
نظر شخصى

ahmad

حرفتون کاملا درسته ولی هستن کسایی که اینهمه برنامه باز میکنن باید اونم درست کنن دیگه

ahmad

کاملا مشخصه مدیریت رم ایفون داغونه

Mahdi.L

چه عجب شما پوشش دادید^_^

konqi

حیف CPU به اون قدرت و عظمت که فقط ۳ گیگابایت رم پشتیبانیش میکنه، این کمبود رم عملا تو خیلی از موارد گلوگاه ایجاد میکنه و باعث میشه قدرت CPU هرز بره…
خساست اپل همیشه حال به هم زن بوده…

Peiman

موافقم ???

Sajad

من کاملا با شما موافقم سینا جان. هرچه سامسونگ تو این دو سال اخیر رو به بهبود بوده اپل متاسفانه داره حرکت های عجیب و غریب انجام میده.

Peiman

دقیقاً . سامسونگ داره هر روز بهتر از قبل میشه و این قابل تقدیره

REZA

یه جا دیگه هم دیده بودم ایفون ده مشکل مدیریت رم داره.

Mahdi.L

مثله اینکه که حالا آیفون به #آلزایمر دچار شده?
البته امیدوارم مشکلش قابل حل باشه تا کابراش بتونن لذت بیشتری از دستگاهشون ببرن

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)