حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تست سرعت آیفون تن (iPhone X) با گلکسی نوت 8

همه می دانیم آیفون تن (iPhone X) یکی از بهترین چیپست های موجود در بازار موبایل را دارد. چیپست اپل A11 با قدرت پردازشی بسیار بالا توانسته است امتیاز بالای 10 هزار را در بنچمارک گیک بنچ (Geekbench) را در بخش چند هسته ای و امتیاز خیره کننده نزدیک به 4500 را در بخش تک هسته ای از آن خود کند. این عملکرد بی نظیر است اما باید دید در زندگی روزمره چقدر به کار خواهد آمد؟ در ادامه با ترنجی همراه باشید تا تست سرعت آیفون تن (iPhone X) با گلکسی نوت 8 را داشته باشیم و برترین دستگاه را از نظر سرعت اجرای برنامه و بازی ها و فرخوانی آن ها از رم ببینیم.

تست سرعت های مختلفی در اینترنت پیدا می شوند. در حال حاضر تنها تست سرعت منتشر شده از آیفون تن (iPhone X) در مقابل گلکسی نوت 8 را می توان ویدیویی دانست که در ادامه خواهیم دید. این تست سرعت کمی با تست سرعت های Phonebuff متفاوت است. در تست سرعت سرعت PhoneBuff شاهد اجرای چند برنامه سیستمی، چند برنامه روزمره، رندر گرفتن ویدیو و چندین بازی و وب سایت در نسخه موبایل و دسکتاپ است. می توان گفت این استفاده بسیار تحت استرس است و در کاربرد روزانه خیلی روی نمی دهد هر چند تست خوبی برای محک زدن توان دستگاه های مختلف است.

در ویدیویی که خواهیم دید 25 برنامه و یک بازی سنگین اجرا می شوند و سپس این موارد بازخوانی می شوند تا ببینیم کدام یک می تواند موفق تر باشد؟

[aparat id=”PtAS3″]

همانطور که دیدیم گلکسی نوت 8 در بازخوانی برنامه بسیار بسیار بهتر از آیفون تن (iPhone X) عمل کرد و تنها یک برنامه را دوباره لود کرد اما آیفون 10 برنامه را دوباره لود کرد. هر چند گلکسی نوت 8 تقریبا 2 برابر آیفون تن حافظه رم دارد اما به هر حال چیپست قوی و سیستم عامل بهینه iOS همیشه به برترین به اندروید شناخته می شود.

خارج از این بحث می توان به طراحی بهتر برنامه و هارمونی موجود بین طراحی ظاهری نرم افزار و سخت افزار در آیفون اشاره کرد و البته انمیشن های سریع تر و روان تر در آیفون تن (iPhone X)‌ اشاره کرد. نظر شما چیست؟ شما کدام یک را انتخاب می کنید؟

اشتراک در
اطلاع از
19 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Yas

من نوت٨ رو بيشتر ميپسندم تو اين مقايسه

ahmad

کاش منبعتون معتبرتر بود ولی با این حال نوت بهتر بود چندتا تست معتبر دیدم آیفون و نوت نزدیک به هم بودن ولی اگه مثل فون بوف تست بگیرن حس کردم آیفون بهتره

Sajjad

سرعت انیمشن های ایفون بیشتر بود که تو اندروید قابل تنظیم هست و میشه این سرعت رو زیاد کرد که بصورت پیشفرض رو 1x هست که میشه رسوند به 0.5x و سرعت گوشی رو دوبرابر کرد
چی میشه که ایفون با پرداچنده دو برابر قوی تر اینجور عمل میکنه؟ البته تو بازی ها مشخصه که ایفون سریع تر لود میکنه ولی مت نود درصد مواقع با سیستم عامل کار میکنیم.
احساس میکنم به آی او اس 11 مربوط باشه که نسبت به آی او اس 1 کندتره

Sajjad

انتخاب جالبیه بین همون آیفون قدیم (!) که بخاطر ظاهر و ژست های جدید چنین قیمت سرسام آوری داره و نوت 8 که میشه بهش کامپیوتر همراه رو لقب داد (و البته ارزون نیست ولی دست کم یه تومن صرفه جویی داری با امکانات خیییلی بیشتر)
کلا اپل بیشتر روند با کلاس بودنشو ارتقا تا کارایی
البته با احترام به دوسداران اپل نظر شخصیمه

moh3n

هنوز خیلی از برنامه ها نه تنها برای ios 11 آپدیت نشده بلکه برای این پردازنده و صفحه نمایش هم بهینه نشدن . توی تست هایی که من دیدم آیفون x از آیفون 7 هم عقب تر بود . حتی توی تست های بنچمارک به زور به 150000 می رسید . هنوز زوده برای این تست ها ولی از حق نگذریم سامسونگ هم بهینه سازی عالی ای انجام داده

iPooya

برای نسبت صفحه نوت ۸ آپدیت شدن حتما؟

Sajjad

عذرخواهی میکنم بابت اشتباهات تایپیم…صفحه گوشیم از سه جهت پودر شده

Sajjad

دیروز رفتم نمایندگی طرف میگه نوت 8 میدم 3.650 که باطرح vip سیصد تومن بیشتر میگیرم گارانتی صفحه نمایش که اگه تا اخر تابیتون به هر دلیلی شکست با 200 تومن برات تعویض میکنم.
میگم خو 300 و 200 که خودش میشه 500 تومننصف بیشتر پول نمایشگر رو ازم میگیرین اونم با گارانتی 10 ماهه
واژه vip براش زیاد نیس واقعا؟

iPooya

شما سریال هر نوت ۸ی رو بفرستی و فعال کنی میتونی با ۱۷۰ تومن پنل رو کلا عوض کنی

ahmad

یکی از کانالهای معروفو میذارم براتون که خوب تست سرعت گرفته نوت 8 تو راند اول شکست میخوره ولی در راند دوم بخاطر ایرادات ای او اس 11 و مچ نبودن آیفون دو سه تا بازی رو ریلود کرد ولی بازم در اخر آیفون برنده بود
https://youtu.be/sI1YELmjh9g

Peiman

من ترجیح میدم کار سامسونگ تحسین کنم تا به اپل انتقاد کنم

Sajad

جدای از نتیجه مشخصه سامسونگ واسه بهینه سازی نوت ۸ زمان زیادی صرف کرده. واقعا دیگه نمیشه آیفون رو از لحاظ نرم افزاری و سرعت جدای از بقیه پرچمدارها لحاظ کرد.

Peiman

فکر میکنم مسامسونگ به یه اسپیکر استریو نیاز داره تا تقریبا به یک گوشی بی نقص تبدیل بشه

Sajad

دقیقا تنها کمبودش همینه.

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)