حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

احتمالا کمپانی کوالکام با قیمت 100 میلیارد دلار خریداری شود

تولیدکننده‌ی کامپوننت‌های Broadcom گفته است که علاقه دارد کمپانی کوالکام را که یکی از قوی‌تری کمپانی‌ها در زمینه‌ی تولید تراشه‌های نیمه هادی می‌باشد، خریداری نماید. بر اساس گزارش‌های منتشر شده گویا Broadcom پیشنهادی 100 میلیارد دلاری برای خرید کمپانی کوالکام خواهد داد. در ادامه با ترنجی همراه باشید.

اگر این معامله صورت پذیرد، Broadcom به یکی از بزرگترین تولیدکننده‌های تراشه تبدیل خواهد شد. انتظار می‌رود که Broadcom پیشنهادی 70 دلاری برای هر سهم کوالکام بدهد. اخیرا بسیاری از سرمایه گذاران در تعجب بودند که چرا سهام کوالکام به میزان 14 درصد در مقایسه با سایر شرکت‌ها افزایش یافته است؛ زیرا این میزان افزایش سهام در طول یک دهه‌ی اخیر برای این کمپانی بی‌سابقه بوده است. احتمالا این پیشنهاد 100 میلیارد دلاری کار خود را کرده است…!

به گزارش بلومبرگ، Broadcom با مشاوران اقتصادی درباره‌ی یک معامله‌ی بالقوه در حال مذاکره می‌باشد و پیشنهاد آن 70 دلار برای هرسهم است که شامل پول نقد و سهام می‌باشد. انتظار می رود که این شرکت در روزهای آینده یک پیشنهاد رسمی برای کمپانی کوالکام ارائه دهد.

این خبر درمورد اینکه آیا تصمیم نهایی برای این پیشنهاد خرید گرفته شده است یا نه، چیزی نمی‌گوید و ممکن است این اطلاعات صحیح نباشند و چنین موضوعی هرگز عملی نشود. از آنجایی که هیچ حرکت رسمی‌ از سوی کمپانی کولکام صورت نپذیرفته است و هیچگونه اظهار نظری نیز در این خصوص نکرده است، ما می‌توانیم فقط منتظر باشیم تا ببینیم در آینده چه اتفاقی خواهد افتاد و چه اخبار و اطلاعاتی از سوی این کمپانی به طور رسمی منتشر خواهد شد.

کوالکام هم اکنون در وسط یک دعوای حقوقی با کمپانی اپل می‌باشد و از این کمپانی بر سر دریافت هزینه‌ی پتنت‌های ثبت شده توسط کوالکام که اپل از آن‌ها بدون مجوز استفاده کرده، شکایت کرده است و اپل نیز استدلال می‌کند که کوالکام اتهامات بیشماری دارد و برتری این کمپانی در زمینه‌ی تولید تراشه‌های نیمه هادی در بازار، ناعادلانه می‌باشد.

Broadcom مدتهاست که عرضه کننده‌ی محصولات کمپانی اپل می‌باشد و برخی از کارشناسان معتقدند که تغییر در مدیریت کمپانی کوالکام ممکن است به حل و فصل سریع‌تر اختلافات میان این دو کمپانی کمک نماید.

 

به نظر شما آیا چنین معامله‌ای صحت دارد؟

اشتراک در
اطلاع از
6 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Peiman

من اولین بار اسم برودکام میشنوم . اینطور که معلومه کمپانی کوچیکی نیست

سینا عطایی

یک شرکت امریکایی که شاید اسمشو روی وای فای یا اترنت لپتاپ یا کامپیوتر شخصی تون دیده باشین
در زمینه تولید نیمه هادی ها، قدیمی هم هست از سال 1961 فعالیت می کنه

Peiman

ممنون از پاسخگویی

ahmad

برودکام چه شرکتیه؟در چه زمینه ای فعالیت میکنه کسی میدونه؟چه محصولاتی از اپلو عرضه میکنه؟

سینا عطایی

اگر در محصولات اپل استفاده شده باشه شاید راه های ارتباطی وای فای و اینطور مسائل

Sajad

اگه به تصاویری که iFixit از محتویات گوشی ها نشون میده دقت کرده باشین خیلی از قطعات الکترونیکی گوشی ها ساخت این شرکته. هم قدیمیه و هم در زمینه پتنت های مربوط به وای فای و …. خیلی قویه. اگه کوالکام رو خریداری کنه و بخواد عین اون پتنت بازی راه بندازه کل شرکت ها به دردسر میفتن.

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
بهنام خدابخشی
Telegram: Bhnam_khb Instagram: bhnm.k.h