حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تصاویری از سدان تمام الکتریکی پورشه لو رفت!

نوشته

6 سال قبل | 7 دیدگاه | خودرو

پورشه یکی از بهترین و باارزش‌ترین برندهای خودرو سازی در دنیا است که طرفداران بسیار زیادی در سراسر جهان دارد. خودروهای تولیدی توسط این شرکت با نهایت کیفیت و در رنج قیمتی و قدرتی مختلف و با انبوهی از امکانات عرضه می‌شود. در ادامه با ترنجی همراه باشید…

چندی قبل شاهد طرح مفهومی شرکت پورشه از یک خودروی تمام الکتریکی با عنوان Mission E بودیم که در واقع در رده خودروهای کوپه قرار می‌گرفت. به تازگی تصاویری از خودرویی سدان تحت همین عنوان منتشر شده است. خودرویی که در مورد آن صحبت می‌کنیم یک سدان اسپرت کوچک است که تمام انرژی آن از نیروی الکتریکی تامین می‌شود. شاید با دیدن اگزوز در تصاویر این خودرو کمی به شک بیفتید اما نگران نباشید این اگزوزها کاملا ساختگی هستند تا شما را گمراه کنند!

طراحی خودرو بسیار نزدیک به مدل مفهومی آن است که پیش‌تر در نمایشگاه خودرو فرانکفورت در سال 2015 شاهد آن بودیم از جلوی زیبا و ظریف آن گرفته تا سقف فست‌بک (سقفی که با شیب ملایم و پیوسته به سمت عقب خودرو پایین می آید به طوری که سقف و صندوق عقب دو جز متمایز به شمار نیایند) و طراحی پشتی شبیه به 911 !

سدان الکتریکی پورشه

در واقع این خودرو به نوعی دومین سدان شرکت پورشه محسوب می‌شود که تقریبا سایز کوچکتری از مدل پانامرا دارد. پایه و بیس این خودرو بر اساس یک پلتفرم توسعه داده شده توسط پورشه با اسم رمزی J1 ساخته شده است که کاملا با پلتفرم های طراحی خودروهای الکتریکی مثل پلتفرم C-BEV آئودی که برای شاسی بلندهای e-tron خود تدارک دیده است و پلتفرم MEB شرکت ولکس‌واگن که برای ساخت خودروهای الکتریکی جمع و جور توسعه یافته است، متفاوت است و در واقع یک پلتفرم اختصاصی برای خودروهای الکتریکی شرکت پورشه به حساب می‌آید.

اما از بحث طراحی که بگذریم می‌رسیم به قدرت و عملکرد خودرو که با توجه به طرح مفهومی Mission E می‌توان حدس زد این خودرو دو موتور مجزا برای به حرکت در آوردن چرخ‌های عقب و جلو دارد که قدرتی بالغ بر 600 اسب بخار تولید خواهند کرد. به نظر می‌آید این خودرو در عرض 3.5 ثانیه از حالت سکون به سرعت 62 مایل بر ساعت (حدود 100 کیلومتر بر ساعت) و در 12 ثانیه به سرعت 124 مایل بر ساعت (200 کیلومتر بر ساعت) برسد.

سدان الکتریکی پورشه

به گفته‌ی شرکت پورشه این خودرو می‌تواند با داشتن 80 درصد شارژ‌ در باتری خود بیشتر از 300 مایل مسافت را طی کند که به لطف سیستم شارژ 800 ولتی این خودرو،‌ 80 درصد شارژ شدن آن تنها 15 دقیقه زمان خواهد برد!

این محصول به احتمال زیاد نسخه‌های مختلفی از نظر عملکرد خواهد داشت، یعنی مانند سایر خودروها از مدل پایه با ضعیف‌ترین عملکرد آغاز و در مدل‌های بالاتر شاهد موتورهای قدرتمند تر و امکانات بیشتر خواهیم بود. خبر خوش در مورد این خودرو نیز این است که قرار نیست قیمت آن از لایه‌ی استراتوسفر زمین فراتر برود! و احتمالا قیمتی در حدود 85,000 دلار یعنی تقریبا ارزان‌تر از پانامرا خواهد داشت.

سدان الکتریکی پورشه

شاید برای اولین بار این خودروی پورشه را در سال آینده ببینید و عرضه‌ی آن به بازار نیز ممکن است در همان زمان باشد!

نظر شما در مورد خودروهای الکتریکی چیست؟ به نظرتان شرکت پورشه می‌تواند با ساخت و عرضه‌ی خودروهای الکتریکی محبوبیت خود را دو چندان کند؟

اشتراک در
اطلاع از
7 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Sajad

کل دنیا دارن با تکنولوژی روز پیش میرن. فقط خودروسازهای ایرانی هنوز دارن دور خودشون میچرخن.

ahmad

کسی میدونه چرا هر بار که وارد سایت ترنجی میشم از اکانتم خارج شده و باد دوباره ولرد اکانتم بشم؟هنگام ورود تیک رو هم میزنما

Sajad

واسه منم گاهی پیش میاد ولی نه همیشه.

Peiman

شاید به خاطر اینه که موقع ورود گزینه منو به خاطر داشته باش رو نمیزنی

ahmad

تو کامنتم گفتم که اونو هم میزنم این مشکل بیشتر وقتی اتفاق میافته که از طریق گوشی وارد میشم

Peiman

اصلا ندیدم که گفتی

Peiman

بین تمام خودروساز های المانی از پورشه بیشتر از همه خوشم میاد

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
مهران ذوالقدر
بازنده ها کسایی هستند که از باختن خیلی می ترسن، اونقدر که حتی امتحانم نمی کنن...