حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

هواوی میت 10 (Mate 10) در برابر میت 10 پرو (Mate 10 Pro): تفاوت در چیست؟

نوشته

6 سال قبل | یک دیدگاه | اخبار، اسمارت‌فون، هواوی

خانواده میت 10 شرکت هواوی امروز با سه عضو قدرتمند با نام‌های میت 10، میت 10 پرو و میت 10 پورشه دیزاین معرفی شد. در این پست به تفاوت‌های دو نسخه معمولی و پرو می‌پردازیم که بسیار شبیه به هم هستند و هردو گوشی از یک پردازنده فوق‌العاده قوی و یک جفت دوربین عالی بهره می‌برند. در ادامه با ترنجی همراه باشید.

طراحی و صفحه نمایش

از لحاظ اندازه میت 10 و میت 10 پرو تقریبا مثل هم هستند. قاب پشتی از جنس شیشه و طرح بندی دوربین در هردو گوشی مشترک است ولی اگر دقیق تر نگاه کنیم نسخه پرو دارای صفحه نمایش عریض با نسبت ابعاد 18:9 و اندازه 6 اینچی است که در نسخه معمولی همان نسبت استاندارد گوشی‌های هوشمند یعنی 16:9 قرار گرفته و یک دهم اینچ کوچک تر از نسخه پرو است. اگر ساده تر بگوییم میت 10 پرو دارای یک صفحه بلند اما باریک تر بوده که به راحتی در دست شما جا می‌شود اما در بیشتر ویدیوها در بالا و پایین صفحه نوار سیاهی را مشاهده خواهید کرد.

یکی دیگر از ویژگی‌های میت 10 رزولوشن بیشتر است، یعنی تراکم پیکسلی نسخه معمولی بخاطر کوچک تر بودن صفحه کمی بیشتر است. از سوی دیگر نسخه پرو دارای صفحه نمایش OLED بوده که از کنتراست بیشتری نسبت یه صفحه نمایش LCD در نسخه معمولی بهره می‌برد.

برای اولین بار در محصولات شرکت هوآوی شاهد گوشی‌های مقاوم در برابر آب و گرد و خاک هستیم که میت 10 پرو از این ویژگی بهره برده است ولی نسخه معمولی دارای جک صوتی 3.5 میلی متری بوده که نسخه پرو فاقد آن می‌باشد. به احتمال زیاد قرار گیری صفحه نمایش بلندتر باعث شده تا حسگر اثرانگشت در نسخه پرو به پشت گوشی انتقال یابد و در نسخه معمولی در زیر صفحه قرار دارد و هردوی آن‌ها از دستورات حرکتی پشتیبانی می‌کنند.

حافظه رم و حافظه ذخیره سازی

هردو گوشی از پردازنده کایرین 970 بهره می‌برند که بسیار قدرتمند است و از یک واحد پردازش هوش مصنوعی بهره برده تا در تمام شرایط بهترین عملکرد را داشته باشد. اما نسخه معمولی دارای 4 گیگابایت حافظه رم و 64 گیگابایت حافظه داخلی است که توسط میکرو اس دی قابل ارتقا می‌باشد ولی نسخه پرو از 6 گیابایت حافظه رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی بهره برده ولی درگاه میکرو اس دی در آن وجود ندارد.

قیمت و دسترسی در مناطق مختلف

طبق آنچه که می‌دانیم این گوشی در سراسر اروپا در دسترس خواهد بود و میت 10 با قیمت 699 یورو و میت 10 پرو با قیمت 799 یورو در اوایل ما نوامبر فروخته خواهد شد و قیمت ایالات متحده آمریکا هنوز در دسترس ما قرار نگرفته است و احتمالا فقط نسخه پرو در آنجا عرضه شود.

شما کدام یک از گوشی‌های خانواده میت 10 را انتخاب بهتری برای خود می‌دانید؟ دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید.

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Peiman

تفاوت های زیادی دارند بر خلاف بقیه کمپانی ها که معمولا فقط سایز صفحه رو افزایش میدند

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
نیما حبیب‌پور