حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

توئیتر وعده داده تا برخورد قاطعانه‌تری با محتوای نامناسب داشته باشد!

امروزه یکی از مواردی که روزانه شاید بیش از چندین ساعت از وقت خود را در روز با آن صرف می‌کنیم، شبکه‌های مختلف اجتماعی هستند که روز به روز تعداد آن‌ها بیشتر شده و به صورت تخصصی‌تر فعالیت‌های خود را گسترش می‌دهند، این نکته مثبت ماجراست، اما آیا همه چیز به همین نکته ختم می‌شود؟ قطعا خیر، در ادامه با ترنجی همراه باشید.

همانطور که گفته شد، شبکه‌های مختلف اجتماعی از لحاظ کمی و کیفی روز به روز، پیشرفت و توسعه‌های زیادی به خود می‌بینند، امروزه شبکه‌های اجتماعی نقشی بسیار مهم را در زندگی ایفا می‌کنند و شاید نبود آن‌ها باعث فاصله‌های فراوان بین مردم جهان شود. اما مساله این نیست که ممکن است چه بر سر یک شبکه اجتماعی بیاید، بلکه مساله اصلی این است که بسیاری از افراد از این شبکه‌های اجتماعی سو استفاده‌های نا مناسبی در جهت اهداف خود می‌کنند.

متاسفانه دنیای امروز با چالش‌های متفاوتی روبروست که این چالش‌ها خود سبب مشکلات بزرگ‌تری در جامعه می‌شوند، نکته مهم‌تر آنجاست که بجای اینکه این مشکلات به وجود آمده حل شود، برعکس، این اتفاقات هم بزرگ‌تر از قبل شده و هم روز به روز اتفاقات جدیدتری پیش خواهند آمد.

معمولا نیازی نیست که کاربران با دیدن یک سوژه که با اخلاق و عقاید عامه مردم در تضاد است و آن‌ها را دچار رنجش و ناراحتی می‌کند، بر علیه توئیتر در این زمینه موضع گیری کنند، چرا که معمولا این شبکه‌های اجتماعی اغلب اوقات در مورد مسائل مربوط به آزار و اذیت‌های مختلف متمرکز شده و سعی در حل این مشکلات دارند.

جک دورزی

جک دورزی (Jack Dorsey)، مدیر عامل شبکه اجتماعی توئیتر

در حال حاضر جک دورزی (Jack Dorsey)، مدیر عامل شبکه اجتماعی توئیتر، در طی یک گزارش خبری درباره این دسته از اتفاقات به کاربران این شبکه اجتماعی اطلاع داده است که موضع تهاجمی‌تری نسبت به این مسائل اتخاذ خواهد کرد و در برابر مسائلی که خلاف نظر عموم مردم است با قاطعیت رفتار خواهد کرد. از آنجایی که اطلاعات منتشر شده در این باره چندان زیاد به نظر نمی‌رسد، وی به زودی اطلاعات بیشتری را در هفته آینده منتشر خواهد کرد.

جک دورزی (Jack Dorsey)، مدیر عامل شبکه اجتماعی توئیتر در ادامه اظهارت خود به این مساله اشاره کرد که ندای بسیاری از کاربران که برخواسته از احساسات آنان است روز به روز خاموش و خاموش‌تر می‌شود، در دو سال اخیر تلاش‌های بسیاری را انجام داده‌ایم تا این مسائل و مشکلات پیش آمده را به بهترین نحو ممکن حل و فصل کنیم، به همین دلیل در سال 2016 با یک برنامه ریزی جامع و منظم اهداف مختلف خود را اولویت بندی کردیم، در این باره ما سیاست‌های خود را به روز تر از گذشته و با نظرات و عقاید عامه مردم و کاربران یکسان سازی کردیم و در این زمینه بخش‌های مختلفی را راه‌اندازی شد تا اهداف و وظایف را بهتر پیش ببرند.

اما مساله‌ای که بیش از پیش همیشه برای ما وجود داشته و همیشه آن را احساس کرده‌ایم این بود که این تلاش‌ها و سیاست‌های اتخاذ شده از جانب ما چندان کافی نبوده و حل این چنین مسائل و مشکلاتی نیاز به برنامه ریزی بیشتر و بهتر و در ابعاد وسیع‌تر دارد.

 

اولویت‌های اصلی این شبکه اجتماعی چه چیزهایی هستند؟

شبکه اجتماعی توئیتر

شبکه اجتماعی توئیتر اعلب از طرف سایر کاربران و منتقدین متهم به دیر واکنش دادن در برابر مسائل مشکل‌زایی همچون سوء استفاده‌های برخی از کاربران از امکانات این شبکه اجتماعی برای پیشبرد اهداف خود بوده و همچنان نیز ای اتهامات سر جای خود هستند، اما جک دورزی (Jack Dorsey)، مدیر عامل شبکه اجتماعی توئیتر بر این مساله تاکید کرده است که اولویت اصلی این شبکه اجتماعی دقیقا همین مسائل هستند و حتی برای سال 2017 هم این مسائل و مشکلات در اولویت توئیتر هستند.

طبق نظر جک دورزی (Jack Dorsey)، مدیر عامل شبکه اجتماعی توئیتر، توئیتر همیشه باید با اتفاقات و چالش‌های زمانه همچون مسائل جنسی و برهنگی‌های ناخواسته، خشونت‌ها و آزار و اذیت‌های مختلف، نمادهای مختلفی که ضد عقاید دیگران است و سایر مسائلی همچون این که کاربران با آن رو برو می‌شوند، قوانین خود را بروز کند و بر این مسائل که نقض قوانین محسوب می‌شوند دقت بیشتری داشته باشد. در هر حال توئیتر در تلاش است تا در کمترین زمان ممکن این مسائل و مشکلات را حل کند.

توئیتر یک شبکه اجتماعی بسیار مفید است که با استفاده از آن می‌توان از  اخبار و اتفاقات مختلف روزمره آگاه شد و تمام فواید توئیتر فقط به این جا ختم نمی‌شود بلکه امکانات و کاربردهای حتی فراتر از این نیز در خود دارد. توئیتر، به عنوان یک شبکه اجتماعی قدیمی که مدت بسیار زیادی است در میان کاربران مختلف جا باز کرده باید با چالش و مسائل و مشکلات پیش روی خود رو برو شود و امیدواریم این مشکلات را پشت سر گذاشته و نهایتا به مسیر پیشرفت و توسعه برسد.

البته در این میان همه اشتباهات به گردن توئیتر افتاده می‌شود، اما با نگاهی ساده به دنیای امروز متوجه مسائل مختلفی خواهیم شد که نشان از کمرنگ شدن بسیاری از عقاید و باورهای اخلاقی در میان کاربران است و این سیر اتفاقات و مشکلاتی که توسط عده‌ای از کاربران به وجود می‌آیند، سبب بروز اختلاف‌های شدید با کاربرانی که به اخلاق و مسائل اخلاقی و قوانین انسانی پایبند هستند خواهد شد و اینجا دقیقا همان جایی است که باید گفت همه چیز تقصیر توئیتر نیست و باید تمام مسائل مختلف را همچون محدودیت‌ها و مشکلاتی که خود توئیتر با آن‌ها درگیر است را در نظر گرفت.

در هر صورت توئیتر به عنوان یک شبکه اجتماعی شناخته شده در میان کاربران مختلف در سرتاسر جهان خود یک سبک خاص از شبکه‌های اجتماعی است و انتظارات از این شبکه به خودی خود بالاست و انتظار می‌رود نه فقط با چنین مسائلی، بلکه با مشکلات دیگری همچون مشکلاتی که امنیت شخصی کاربران را تهدید می‌کند مقابله کند و قطعا این مشکلات طوری نخاهند بود که این شبکه اجتماعی را منحرف سازد.

 

نظر شما کاربران ترنجی در این باره چیست؟ به نظر شما برای حل مسائل و مشکلات ذکر شده که شبکه اجتماعی توئیتر با آن دست و پنجه نرم می‌کند چه اقداماتی لازم است؟ آیا شما خود از این شبکه اجتماعی استفاده می‌کنید یا دیگر شبکه‌های اجتماعی را به توئیتر ترجیح می‎دهید؟ نظرات خودرا در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان