حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

رندرهای رسمی شیائومی ردمی نوت 5 (Redmi Note 5) منتشر شد

نوشته

6 سال قبل | 4 دیدگاه | اخبار، شیائومی

گوشی‌های هوشمند شیائومی به دو دسته تقسیم می‌شوند: سری ردمی (Redmi) که به گوشی‌های هوشمند رده پایین و رده متوسط این کمپانی اتلاق می‌شود و سری می (Mi) که فقط گوشی‌های پرچمدار شیائومی می‌باشند، به جز سری می مکس (Mi Max) که فقط گوشی‌های متوسط شیائومی را شامل می‌شود. در ادامه با ترنجی همراه باشید.

در سری ردمی تاکنون 5 نسخه گوشی معرفی شده است که ردمی نوت 5 ای (Redmi Note 5A) اولین گوشی‌ای بود که از این خانواده معرفی شد. در چند روز گذشته یک تصویری مربوط به ردمی 5 پلاس منتشر شد که نشان می‌داد گویا قرار است به زودی معرفی شود ولی اکثر طرافداران کمپانی شیائومی منتظر معرفی ردمی نوت 5 می‌باشند که با عنوان “شاه سری ردمی” شناخته می‌شود.

شیائومی ردمی نوت 5

امروز تعدادی تصاویر مربوط به شیائومی ردمی نوت 5 به دست ما رسید که هنوز به طوررسمی تایید نشده است ولی در شکل دادن تصورات شما از این گوشی بی‌تاثیر نیست. این رندرهای منتشر شده نشان می‌دهد که طراحی ردمی نوت 5 شباهت بسیار زیادی به طراحی ردمی نوت 4 دارد و شاید در برخی از ویژگی‌ها با نوت 4 متفاوت باشد. انتظار می‌رود که نمایشگر 5.5 اینچی این گوشی توسط یک بدنه‌ی فلزی پوشش داده شده باشد. نه تنها فقط صفحه نمایش در همان ابعاد باقی مانده است، بلکه دکمه‌های خازنی این گوشی نیز موقعیت خود را به روی پنل جلویی حفظ کرده‌اند و این قالب طراحی نشان می‌دهد که نمایشگر تمام صفحه‌ای این گوشی نسبت تصویر 18:9 را نخواهد داشت!

شیائومی ردمی نوت 5

محل قرارگیری دکمه‌های فیزیکی این دستگاه از قبیل پورت‌ها، خروجی بلندگوها و درگاه سیمکارت نیز همانند سری قبلی این گوشی می‌باشد ولی انتظار می‌رود که حداقل دارای پورت USB تایپ C باشد. احتمالا ردمی نوت 5 روند گوشی‌های قبلی این خانواده را ادامه دهد – برای اولین بار گوشی‌های این خانواده با پردازنده‌های مدیاتک Helio P25 و سپس اسنپدراگون 660 معرفی شدند که به نظر پردازنده‌ی اسنپدراگون 630 برای ردمی نوت 5 مناسب‌تر و معقول تر باشد. احتمالا این گوشی با رم‌های 3 گیگابایتی و 4 گیگابایتی، حافظه‌های داخلی 32 گیگابایتی و 64 گیگابایتی عرضه خواهد شد.

شیائومی ردمی نوت 5

رندرهای منتشر شده نشان می‌دهند که این گوشی دارای همان دوربین دوگانه با طراحی عمودی می‌باشند که همین قالب را در ردمی پرو نیز مشاهده کرده بودیم و تنها تفاوت آن‌ها در موقعیت فلش LED آن‌ها می‌باشد که در ردمی پرو فلش در بین دو سنسور دوربین قرار داشت ولی در ردمی نوت 5 بین سنسور اثر انگشت و دوربین دوگانه قرار گرفته است.

شیائومی ردمی نوت 5

انتظار می‌رود که دو سنسور دوربین این گوشی به ترتیب 16 و 5 مگاپیکسل قدرت داشته باشند و از طرفی دوربین جلوی آن دارای رزولوشن 12 مگاپیکسلی باشد. ویژگی‌های دیگری که انتظار داریم این گوشی از آن بهره‌مند باشد شامل یک باتری 4000 میلی‌آمپر ساعتی، پشتیبانی از شبکه‌ی 4G و قابلیت NFC می‌باشد (مطمئن نیستیم که این قابلیت‌ها وجود داشته باشند ولی تنها انتظاراتی است که از این گوشی داریم). احتمالا این گوشی نیز با رابط کاربری MIUI 9 بر پایه‌ی اندروید 7.1 شروع به کار نماید.

شیائومی ردمی نوت 5

ردمی نوت 5 باید قبل از پایان سال جاری معرفی شود و امیدواریم که نسبت به سری‌های قبلی خود تغییرات قابل توجهی داشته باشد.

 

نظر شما در مورد طراحی این گوشی هوشمند چه می‌باشد؟

اشتراک در
اطلاع از
4 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Peiman

دوربین دوگانه و سنسور اثر انگشت هم اندازه منو یاد رندر های میت ۱۰ ک او رفته بود میندازه.

Mortazavi

بهترین میانرده دنیا تو حدود قیمت 1میلیون تومن.
البته اکسپریا x سونی هنوز هم جزء بهترین ها تو این قیمت هست و من با نوا2پلاس و می5 و حتی سری a 2017 مقایسش کردم بهتر بود ولی این گوشی با دوربین دوگانه و پردازنده اسنپ660 قطعاً بهتر هست.

Mortazavi

فکرشو بکنید با حدود یک میلیون تومان یه گوشی بسیار با کیفیت بخریم اونم با پردازنده ای که نه تنها هیچ لگی نداره بلکه تا 2سال آینده تمام بازی ها و برنامه ها رو براحتی باز می کنه و فقط یکم از بهترین پردازنده روز ضعیف تر هست این یعنی معجزه شیائومی

Peiman

طراحی زیبا و صفحه نمایش کم حاشیه رو هم اضافه کن.

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
بهنام خدابخشی
Telegram: Bhnam_khb Instagram: bhnm.k.h