حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اینتل از نسل هشتم پردازنده‌های Core i پرده برداشت



اینتل امروز از نسل هشتم پردازنده‌های Core i برای رایانه‌های شخصی پرده‌برداری کرد و این پردازنده‌ها از 5 اکتبر آماده خرید هستند. در ادامه با ترنجی همراه باشید.

همانند نسل گذشته، پردازنده‌های نسل هشتم نیز در بازه Core i3 تا Core i7 رده بندی می‌شوند اما برای اولین بار اینتل پردازنده‌های 6 هسته‌ای  Core i5  و 4 هسته‌ای Core i3 عرضه می‌کند.

در کنار پردازنده‌های معمولی، اینتل پردازنده‌های با پسوند K را برای تشنگان قدرت عرضه می‌کند. این پردازنده‌های اینتل تا 40 خطوط ارتباطی PCIe 3.0 برای افزایش کارت گرافیک، حافظه و I/O پشتیبانی می‌کنند و همچنین این پردازنده‌ها توسط چیپست‌های جدید سری 300 اینتل  مانند Z370 در مادربرد‌ها پشتیبانی می‌شوند. علاوه بر موارد گفته شده پردازنده‌های مورد بحث از حافظه‌های Ram از نوع DDR4-2666 بصورت فرکانس پایه نیز پشتیبانی می‌کنند.

اینتل ادعا می‌کند که نسل هشتم پردازنده‌های دسکتاپ خود تا 25 درصد نرخ فریم بهتری در بازی‌های معروف در مقایسه با نسل قبل ارائه می‌دهند. همچنین ویرایش ویدیوهای 4K 360 درجه نیز تا 32 درصد سریع‌تر از نسل قبل خواهد بود، پردازنده‌های نسل هشتم بر پایه معماری کافی لیک (Coffee Lake) مجددا با لیتوگرافی 14 نانومتری ساخته شده‌اند، اما دارای ریز معماری مستقلی هستند.

پردازنده Intel Core i7-8700K قوی‌ترین پردازنده این بازه خواهد بود و قادر به داشتن حداکثر فرکانس 4.7GHz کاری در یک هسته خواهد بود، که آن را بیشترین فرکانس موجود می‌کند، که به لطف تکنولوژی Intel Turbo Boost 2 دستیابی به این مقدار فرکانس افزایشی امکان پذیر خواهد شد.

نظر شما درباره پردازنده‌های نسل جدید اینتل چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ahmad

کاش مصرف باتریشونم بهینه بشه

Mortazavi

یه اژدهای واقعی، کی وارد بازار میشند؟

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محمد جعفری
علاقه مند به دنیای گیم و تکنولوژی.. اگر سوالی وجود داشت با ایمیل mo.jafari.g@gmail.com در ارتباط باشید