حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

هواوی از گوشی میت 10 لایت با پردازنده کایرین 659 رونمایی کرد

رد

همانطور که می‌دانید هواوی طی چند وقت اخیر سخت مشغول آماده سازی مراسمی برای رونمایی از گوشی با نام Maimang 6 بود. این گوشی که طبق شایعات نسخه لایت سری میت 10 است. امروز به صورت رسمی با پردازنده کایرین 659 رونمایی شد. در ادامه با ترنجی همراه باشید.

طی چند وقت اخیر شایعات زیادی مبنی بر حضور این گوشی با نام جی 10 در خارج از چین، منتشر شده بود اما تنها چند روز تا معرفی رسمی معلوم شد که نام این دستگاه هواوی میت 10 لایت خواهد بود.

امروز طی جریان مراسمی هواوی از این گوشی به صورت رسمی رونمایی کرد.

پردازنده هواوی میت 10 لایت همان پردازنده استفاده شده در نوا 2 پلاس یعنی کایرین 659 است. این پردازنده تشکیل شده از 8 هسته‌ی پردازشی است که 4 هسته پردازشی با سرعت 1.7 و 4 هسته پردازشی با سرعت 2.36 گیگاهرتز دارد.

هواوی برای این دستگاه از یک صفحه نمایش 5.9 اینچی با رزولوشن فول اچ‌دی و نسبت تصویر 18:9 استفاده کرده است.

4 گیگابایت رم در کنار 64 گیگابایت حافظه داخلی از دیگر مشخصات اصلی این دستگاه هستند. ظاهرا این دستگاه نسخه آپدیت شده نوا 2 پلاس است، البته تنها در بخش دوربین و صفحه نمایش.

حال اگر بخواهیم درباره دوربین این دستگاه صحبت کنیم باید بگوییم که شایعات چند وقت اخیر درست بودند و دوربین پشت این دستگاه تشکیل شده از حسگری 16 مگاپیکسلی در کنار یک حسگر 2 مگاپیکسلی است. دوربین سلفی نیز میزبان یک حسگر 2 مگاپیکسلی در کنار یک حسگر 13 مگاپیکسلی است.

یک باتری 3340 میلی آمپر ساعتی برای این دستگاه در نظر گرفته شده است که با توجه به پردازنده بهینه نباید مشکلی از بابت عمر باتری داشته باشید. این باتری در ابعادی 156.2×75.2 و ضخامتی 7.5 میلی متری جای داده شده است. وزن کلی دستگاه نیز 164 گرم می‌باشد.

این تلفن‌همراه از نسخه 5.1 رابط کاربری EMUI بر پایه اندروید 7.0 برخوردار است.

همانطور که گفتیم این گوشی در خارج از بازار چین با نام میت 10 لایت و در خود بازار چین با نام Maimang 6 شناخته خواهد شد.

از ویژگی‌های این دستگاه باید به سنسور اثر انگشت اشاره نمود. همچنین این گوشی از دو درگاه سیم‌کارت استفاده می‌کند که یکی از درگاه‌ها هیبریدی است و شما می‌توانید از این درگاه به عنوان محلی برای قرار دادن کارت حافظه جانبی نیز استفاده کنید.

این تلفن همراه در سه رنگ،Obsidian Black، Streamer Gold و Aurora Blue در بازار موجود خواهد بود. همچنین قیمت این گوشی 365 دلار تخمین زده‌ شده است و از روز 30 سپتامبر آماده عرضه خواهد بود.

اشتراک در
اطلاع از
4 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
علی شیخ زاده

میانرده خوبیه ولی یه مقدار گرونه

mohammadv2

مشکل اصلی دوربین گوشی های میان رده نداشتن لرزشگیر هست. به جای این همه لنز هزینه بر، یه لرزشگیر خوب میذاشت خروجی بهتری می گرفت.

Peiman

پردازنده ضعیفی داره. طراحی هم دلچسب نیست

Mortazavi

پردازندش خیلی ضعیف مخصوصا تو بخش gpu که اگه اشتباه نکنم Mali t830 mp2 هست که انقدر سر بازی های گرافیکی لگ میزنه که بیخیالش بشی و تازه داغ هم می کنه.
ای کاش از اسنپ625 یا هلیو پی20 استفاده میکرد.
بنظرم استراتژی شیائومی خیلی بهتر یعنی اهمیت بارز به پردازنده در میانرده ها

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
علیرضا قنبری
Telegram: Ali_rezaGhanbariInstagram: Alireza.Ghanbari1Gmail: AlirezaGhanbari.Toranji