حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اطلاعات پردازنده اسنپدراگون 635 فاش شد

نوشته

6 سال قبل | بدون دیدگاه | اطلاعیه‌ها، پردازشگرها، شایعات

پردازنده‌های ساخت شرکت کوالکام در بسیاری از تلفن‌های هوشمند استفاده می‌شوند و همگی از قدرت و معماری خوبی برخوردار هستند. در این بین پردازنده‌هایی مثل پردازنده اسنپدراگون 660 وجود دارند که در خیلی از تلفن‌های میان‌رده استفاده شدند اما پردازنده‌هایی مثل اسنپدراگون 630 نیز وجود دارند که زیاد مورد استقبال قرار نگرفتند. در ادامه با ترنجی همراه باشید…

حال کوالکام برنامه‌ای برای معرفی یک پردازنده جدید با نام اسنپدراگون 635 را دارد که اطلاعات آن به تازگی منتشر شده است.

هر دو پردازنده اسنپدراگون 660 و 630 از ساختار 14 نانومتری برخودار بودند اما تنها یکی از این پردازنده‌ها از هسته‌های پردازشی پر سرعت کریو “Kryo” استفاده می‌کرد. حال کوالکام قصد به معرفی پردازنده جدیدی با نام اسنپدراگون 635 دارد که جایی در میان هر دو پردازنده 660 و 630 دارد.

اسنپدراگون 635 همانند 660 و 630 از ساختار 14 نانومتری برخوردار است. همچنین این پردازنده از هسته‌های کریو استفاده می‌کند. 4 هسته برای پردازش‌های سنگین و 4 هسته برای پردازش‌های سبک. طبق اطلاعاتی که از سمت شایعات منتشر شده معلوم شد که سرعت فرکانس هسته‌های پردازشی این پردازنده به ترتیب 2.2 و 1.8 است.

چیپ گرافیکی این پردازنده حدود 20 درصد سریعتر از چیپ گرافیکی اسنپدراگون 625 شده است.

اطلاعات دیگری نیز حاکی از وجود نسخه پلاس برای اسنپدراگون 635 را نشان می‌دهند که در تمامی موارد شبیه به نسخه پایه است اما از سرعت پردازشی بالاتری برخودار است. همچنین گزارش‌ها حاکی از شروع ساخت این دو پردازنده از 3 ماه اول سال 2018 هستند.

همچنین جالب است بدانید کوالکام برنامه‌ای برای معرفی اسنپدراگون 670 را نیز دارد. این پردازنده اولین پردازنده سری 6 کمپانی کوالکام خواهد بود که از ساختار 10 نانومتری برخودار است. همچنین این پردازنده از نسل جدید هسته‌های کریو قرار است استفاده کند. البته باید بگوییم که هنوز معلوم نیست اما به احتمال زیاد اسنپدراگون 635 نیز از نسل دوم یا سوم هسته‌های کریو استفاده خواهد کرد.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
علیرضا قنبری
Telegram: Ali_rezaGhanbariInstagram: Alireza.Ghanbari1Gmail: AlirezaGhanbari.Toranji