حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

8 نکته کلیدی در بررسی اولیه گلکسی نوت 8

مدتی قبل سامسونگ از جدیدترین گوشی هوشمند خود یعنی گلکسی نوت 8 رسما رونمایی کرد و حالا فون آرنا به بررسی اولیه این دستگاه پرداخته است و به 8 نکته کلیدی در هشتمین پرچمدار سری نوت این شرکت کره‌ای اشاره کرده است. اگر شما هم به این گوشی علاقه‌مند هستید و قصد خریدش را دارید، در ادامه با ترنجی همراه باشید تا بیشتر با این تلفن هوشمند آشنا شوید.

به‌طور کلی می‌توانیم گلکسی نوت 8 را همان S8 پلاس بدانیم که قلم S-Pen به آن اضافه شده است و البته باتری آن عمر کمتری دارد. به واقع نمی‌توان این واقعیت را که سامسونگ گوشی جدید خود را بهتر و قوی‌تر از نوت 7 طراحی و پایه‌گذاری کرده است انکار کنیم اما به هر حال هیچ چیزی خالی از اشکال نیست. خب بهتر است به بررسی کوتاه این گوشی هوشمند بپردازیم:

8 نکته کلیدی در گلکسی نوت 8 :

1. موفقیت سامسونگ در اولین تجربه‌ی دوربین دوگانه:

سامسونگ بالاخره مانند دیگر رقبا به استفاده از دوربین دوگانه در پرچمدار خود روی آورد؛ دوربین 12 مگاپیکسلی گلکسی نوت 8 کیفیت خوبی را ارائه می‌دهد و می‌تواند به خوبی در رقابت با دیگر گوشی‌ها سربلند بیرون بی‌آید. البته این روزها این رقابت بیشتر به یک جنگ تمام عیار بین شرکت‌های مختلف تبدیل شده است و دوربین دوگانه که تا چند سال پیش اهمیت خاصی برای کاربران نداشت، حالا به یکی از کلیدی‌ترین ویژگی‌ها مبدل شده که کمپانی‌های مختلف برای موفقیت به نوعی ملزم به استفاده از آن هستند.

موفقیت سامسونگ در اولین تجربه‌ی دوربین دوگانه

باتوجه به موفقیت‌های چند سال اخیر سامسونگ در بخش دوربین، انتظار همین کیفیت عکاسی را در گلکسی نوت 8 داشتیم که البته در آینده و در رقابت تنگاتنگ با دیگر پرچمداران می‌تواند بهتر به ما قابلیت‌هایش را نشان دهد. فراموش نکنید که این گوشی هوشمند اولین دستگاهی است که قابلیت زوم اپتیکال با دو دوربین را داراست؛ ویژگی که در هنگام فیلم‌برداری و عکاسی در نور کم بسیار موثر است و به شما در ثبت تصاویر باکیفیت‌تر کمک می‌کند.

2. پیشرفت مناسب و منطقی در بخش طراحی:

طراحی سامسونگ پس از شکست گلکسی S5 بطور کلی تغییر کرد و تحولات زیادی را در سال‌های اخیر به خود دیده است؛ گلکسی نوت 8 هم از این قاعده مستثنی نیست و نسبت به نسل قبلی خود پیشرفت قابل قبولی را داشته است. البته سامسونگ می‌توانست برای بخش اج برنامه‌های بیشتری را در نظر بگیرد و بطور کلی تعامل کاربر با آن را هوشمندانه‌تر کند؛ در این صورت شاهد بازخورد بهتر و مثبت‌تری بودیم.

طراحی رابط کاربری پیشرفته برای اج

3. بلندی بیش از حد و سختی کار با یک دست:

خب نوبت آن است که کمی از اشکالات هم بگوییم! ارتفاع زیاد گلکسی نوت 8 موجب آن شده است که به سختی بتوان با یک دست با آن کار کرد و مدتی طول می‌کشد تا به آن عادت کنید اما خب مطمئنا در ابتدا کمی اذیت خواهید شد. برای مثال تقریبا غیر ممکن است که بتوانید دکمه‌ی تغییر حجم صدا را با یک دست بفشارید، مگر اینکه گوشی را به صورت افقی نگه دارید.

4. کارکرد و سرعت پردازش خیره‌‌ کننده:

فرقی ندارد که در آمریکا باشید و مدل اسنپدراگون 835 را خریداری کنید یا اینکه مدل جهانی را با تراشه اکسینوس 8895؛ سرعت بالا و سخت‌افزار قدرتمند گلکسی نوت 8 بی‌شک شما را مجذوب خود خواهد کرد و عاشق بازی کردن با آن خواهید شد. اگرچه گوشی‌های قدرتمند دیگری هم با قیمت پایین‌تر وجود دارند اما در حال حاضر هیچ یک نمی‌توانند چنین کارکردی را به خصوص در بخش مولتی تسکینگ ارائه دهند و این تجربه را برای شما رقم بزنند.

5. عمر باتری قابل قبول و نه عالی:

همانطور که در ابتدا گفتیم، گلکسی نوت 8 شباهت زیادی به S8 پلاس دارد به جز در بخش باتری! البته نه اینکه عمر باتری این گوشی هوشمند آنقدر پایین باشد که نتواند یک روز را دوام بی‌آورد ولی از نظر ما می‌توانست بهتر از این‌ها ظاهر شود. به هر حال این سخت افزار قدرتمند به یک باتری با ظرفیت بیشتر از 3300 میلی آمپر ساعت نیاز دارد تا کاربر بتواند بیشتر از یک روز از این گوشی استفاده کند.

تست باتری

6. طراحی زیبای رابط کاربری:

سال‌های گذشته رابط کاربری تاچ ویز با تمام امکانات خوب و به‌صرفه‌ای که ارائه می‌داد، چندان ظاهر مناسب و زیبایی نداشت و حتی در بعضی قسمت‌ها ناامیدکننده بود. در دو سال اخیر اما شاهد پیشرفت خوبی بودیم و حالا نتیجه‌ی آن را در گلکسی نوت 8 می‌توان به خوبی دید؛ رابط کاربری جدید تحت عنوان Samsung Experience به واقع طراحی و زیبایی قابل قبولی دارد و می‌تواند تجربه‌ی خوبی را برای کاربر رقم بزند.

7. نمایشگر فوق العاده دقیق امولد اما روشنایی کم:

صفحه نمایش‌های امولد همواره کیفیت خوبی را به کاربران ارائه می‌دهند و گلکسی نوت 8 هم در این بخش عملکرد خوبی را دارد. البته از سامسونگ کمتر از این هم انتظار نمی‌رفت اما یک اشکال اساسی وجود دارد؛ حداکثر نور صفحه نمایش آنچنان روشن و دلچسب که قبلا دیده بودیم نیست و در مقایسه با دیگر رقبا چندان روشنایی خوب و بالایی را ندارد.

8. قیمت بالا:

قیمت پایه‌‌ این گوشی هوشمند 950 دلار است که در نسخه‌ی جهانی حتی به 1000 دلار هم می‌رسد که به واقع گران است. این یعنی گلکسی نوت 8 در کشور خودمان دست کم چهار میلیون تومان (بدون احتساب مالیات و گمرک و سود واردکننده!) برای خریدار تمام خواهد شد، در نظر داشته باشید که در ابتدای ورود یک پرچمدار به کشور چیزی در حدود پانصد هزار تومان به صورت کاذب قیمتش بالاتر خواهد بود و بی‌شک قیمت خیلی زیادی خواهد داشت.

گلکسی نوت 8

شما می‌توانید با 200 دلار کمتر گلکسی اس 8 پلاس را که شباهت زیادی را به گلکسی نوت 8 دارد خریداری کنید. آیا واقعا حاضر هستید برای صفحه نمایش بزرگتر، قلم هوشمند S-Pen و دوربین دو گانه این اختلاف هزینه را بپردازید؟ این گوشی هوشمند را در نگاه اول چطور ارزیابی می‌کنید؟

اشتراک در
اطلاع از
16 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Yas

واقعا من اگ بخوام بخرم برا قيمتش هم شده نوت٨ رو نميخرم نوت٨ بكى دوماه تو بازار بمونه اس٨پلاس ب بهترين قيمت ميرسه
نوت فقط مخصوص نوت بازها خوبه ك عاشق قلم هستن و بس

Pouya

سلام خدمت تیم ترنجی در مورد روشنایی مگه دیسپلی میت نگفت 1200 نیت سایت همسایه گفته ۱۰۵۰ نیت روشناییش الان مگه کمه?

عارف کمانی

سلام
در بررسی های سایت های مختلف به عدد ماکسمیم ۵۵۰ تا ۶۰۰ در حالت دستی رسیدند

Big S

خب حتی ۶۰۰ هم طبق چیزی ک برای پرچمدارای دیگه هست کم نیست و در حد بقیس!

Big S

من که صد در صد میخرمش❤️❤️
فقط فک کنم تو اون بخش نور کمش درست نگفته باشین طبق چیزایی ک تا حالا تو سایتای دیگه گفته شده و شما کاملا برعکس بقیشون گفتین!!تازه حتی بدترین نیت ک ی سایت داده بود بازم در حد بقیه پرچمدارا بود و اینجور ک میگین نبوده!!
ایشالا خودم تستش میکنم میفهمم.هیچی تجربه شخصی نمیشه
البته زیاد اهمیتی نداره نور زیاد چون اخرین باری ک نور گوشیمو تا اخر کردم یادم نمیاد!
ولی بازم بعید میدونم اینجور ک شما میگین کم باشه!!!!!!!!!!!!

Big S

اها ینی تمام این ترجمه هست؟
فک میکردم از تجربه خودتون نوشتین!
خب الان دو چیز هست این وسط.
یکی اینکه دیسپلی میت هم از معتبرتریت سایتای جهانه و خلاف اینو گفته.
یکیم اینکه حتی اگه این درست گفته باشه بازم نمیشه گفت نوری کمی داره چون طبق ازمایشایی ک توسایتای مختلف انتشار دادن بدترین عددی هم ک اومده بازم در حد بقیه پرچمداراس و اینجور ک تو مطلب نوشته شده کم نیست.
البته چیزی نیست ک بخوایم دربارش بحث کنیم چون هممون میدونیم هیچکدوممون هیچوقت از حداکثر نور استفاده نمیکنیم مگه زیر نور افتاب ک تو اون شرایط حالت اتومات سامسونگ نور فوق العاده زیادی ایجاد میکنه چون خودمم نوت ۴ دارم زیر نور میبرم نور صفحه ب شدت زیاد میشه و خوانایی خیلی خوبی داره نوت ۸ ک قطعا بهتر از نوت ۴ هست!!!
ولی مشکل اینجاس ک نوشته نسبت ب بقیه پرچمدارا کم هست خب این خیلی عجیبه چون نتایج اینو نمیگه!!

ahmad

در بخش عکاسی بوکه طبق ادعای سایت های معتبر پشت سر آیفون قرار میگیره شماره ۲ رو قبول ندارم و شماره ۳ منطقیه بقیه موارد هم قبول دارم

Big S

مشکلش تو عکسای بوکه با اپدیت میگن حل میشه تو گوشیای دیگم همینجوره

Peiman

روشنایی ک رو حالت اتوماتیک ميشه گذاشت، بعید هم میدونم کسی بخواد با یه فبلت یک دستی کار کنه.من فقط با مورد ۸ موافقم.

iPooya

واقعا متوجه نشدید که این عکس برای باتری که گذاشتید مربوط به نوت ۸.۰ هستش نه نوت ۸ !؟
نوت ۸.۰ یه تبلت ۸ اینچی بود نه یه فبلت 😐
comment image
رقبا هم گوشی نیستند و آیپد و تبلت هستند !!

Mortazavi

2 رو حتی گروهی از طرفداران سامسونگ هم قبول ندارند و اس8 رو بسیار خوشگل تر میدونند.
در مورد گزینه اول هم کیفیت عکس های نوت8 بنظر من از اس8 کمتر هست.
البته با شما موافقم چون دوربین دوگانه نوت8 از لحاظ کیفیت و امکانات عالی هست ولی کیفیت عکسش به اس8 نمیرسه.

Sadeghh

نوت هشت کجاش اولین دستگاهیه که از زوم اپتیکال دوبرابری استفاده میکنه؟!!!

انصافا باتری xa1 ultra با شیش اینچ صفحه فول اچدی و باتری 2700 ترکونده!!!

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیررضا صحرائی