حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

پردازنده‌ی کایرین 980 هوآوی مجهز به یک پردازنده‌ی گرافیکی فوق‌العاده خواهد بود

چند روز پیش کمپانی هوآوی، طی رویداد ایفا 2017 از پردازنده‌ی کایرین 970 همراه با AI یکپارچه و NPU اختصاصی برای انجام عملیات پردازشی سنگین رونمایی به عمل آورد. در ادامه با ترنجی همراه باشید.

اخیرا این کمپانی چینی به طور رسمی تایید نموده است که هوآوی میت 10، اولین گوشی هوشمندی خواهد بود که مجهز به این پردازنده‌ی قدرتمند (کایرین 970) می‌باشد. جدا از تمامی این توضیحاتی که داده شد، اطلاعات جدیدی در مورد پردازنده‌ی پرچمدار آینده‌ی این شرکت محبوب، با نام کایرین 980 (Kirin 980) به گوش ما رسیده است. براساس اطلاعات منتشر شده در شبکه‌ی اجتماعی چینی Weibo توسط، پردازنده‌ی کایرین 980 قرار است با همراهی یک پردازنده‌ی گرافیکی فوق‌العاده در قلب تپنده‌ی پرچمدار آینده‌ی کمپانی هوآوی قرار گیرد.

برخی از تحلیل‌گران معتقدند که این کمپانی قدرتمند چینی در حال کار بر روی یک پردازنده‌ی گرافیکی اختصاصی می‌باشد که با معرفی آن همه‌‌ی طرفداران این برند را شگفت زده خواهد کرد. اگرچه جزییات بیشتری در این‌باره منتشر نشده است اما احتمالا این پردازنده به هسته‌ی Cortex-A75 که اخیرا توسط شرکت ARM رونمایی شده است، مجهز خواهد بود که در آن از فناوری 7 نانومتری کمپانی TSMC نیز بهره برده شده است.

به تازگی در برخی از شایعات ادعا شده است که گوشی هوشمند هوآوی پی 11 جانشین سری پی 10 این کمپانی خواهد شد اما بر اساس گزارشی که هم اکنون از این کمپانی به بیرون درز کرده است تمامی این ادعاها را رد می کند و جانشین آن گوشی هوشمند هوآوی پی 20 پیشنهاد شده است. در حقیقت، این کمپانی چینی در گذشته نیز یک علامت تجاری ثبت شده برای هوآوی پی 20 نیز درخواست کرده است که باعث شده اکنون تمامی فکرها را به سمت این گوشی متمرکز نماید.

نظر شما در مورد اطلاعات جدید منتشر شده در این‌باره چیست؟ چقدر ممکن است صحت داشته باشد؟

اشتراک در
اطلاع از
4 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ahmad

من هنوزم معتقدم تو بحث پردازنده اپل خیلی جلوتر از رقبا هست و اپل کم کم داره قدرت پردازندشو به پردازنده های دسکتاب نزدیک میکنه

Peiman

اونکه بعله.قشنگ یکسال جلو تر از رقباست

علی شیخ زاده

خب چی میشد همین گرافیک رو تو کربن 970 قرار بده. ? نشد یه بار هواوی یه چیز رو بالاتر از رقبا انجام بده

Peiman

از 10 میخواد بپره 20??? یعنی میخواد سیاست الجی رو تو نامگذاری در پیش بگیره؟؟؟

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
بهنام خدابخشی
Telegram: Bhnam_khb Instagram: bhnm.k.h