حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

شیائومی از اولین گوشی اندروید وان خود با نام MI A1 رونمایی کرد

همانطور که می‌دانید شیائومی قصد معرفی گوشی با اندروید وان را داشت اما خبر‌های زیادی از گوشی به اسم می ای 1 به بیرون آمده بود که هم نشان می‌داد این گوشی از اندروید وان برخوردار است و هم این مورد را تکذیب می‌کردند. اما تا به امروز! شیائومی به صورت رسمی از mi A1 رونمایی کرد. در ادامه با ترنجی همراه باشید.

می ای 1 اولین گوشی با اندروید وان ساخته شرکت شیائومی است. از این رو این گوشی بدون هیچ دستکاری راهی بازار شده و از اندروید خالص برخورد است. شاید این موضوع جالب باشد که اندروید وان یک پروژه دور افتاده گوگل بوده است که برای دستگاه‌های اندرویدی ارزان قیمت طراحی شده بود.

می ای 1 را می‌توان یک گوشی دوباره متولد شده از نوع می 5 ایکس دانست که در ماه جولای رونمایی شد.

تنها تفاوتی که میان این دو دستگاه است به اندروید آنها بر می‌گردد که می 5 ایکس از نسخه 7.1.2 اندروید به همراه رابط کاربری MIUI 9 استفاده می‌کند ولی می ای 1 از اندروید 7.1.2 خالص بدون هیچ گونه دستکاری استفاده می‌کند که به احتمال زیاد اندروید 8.0 را نیز تا آخر امسال دریافت می‌کند.

برچسب قیمتی 234 دلاری می ای 1 را همراهی می‌کند. همچنین این گوشی تنها به فروش در بازار هند اکتفا نمی‌کند و شیائومی قصد دارد تا این گوشی را به 40 کشور دیگر مثل: روسیه، اندونزی، تایوان، هنگ کنک و مکزیک اشاره کرد. اما مشکلی که وجود دارد این است که قیمت 234 دلاری تنها برای بازار هند است و هنوز اطلاعاتی از قیمت این دستگاه برای دیگر بازار‌ها منتشر نشده است.

طراحی می ای 1 همانند می 5 ایکس است و بدنه‌ای فلزی دارد. همچنین پنل جلویی این گوشی میزبان صفحه نمایشی 5.5 اینچی با رزولیشن فول اچ‌دی می‌باشد. زیر این صفحه نمایش سه دکمه اصلی خانه، برگشت و باز کردن برنامه‌های اخیر را مشاهده خواهید کرد.

پشت دستگاه میزبان دوربین دوگانه تشکیل شده از دو سنسور 12 مگاپیکسلی است که یکی از سنسور‌ها وظیفه عکس‌برداری تل‌فوتو را دارد و دیگری وظیفه عکس برداری رنگی را به عهده گرفته است. دوربین سلفی دستگاه نیز 5 مگاپیکسلی می‌باشد.

باتری 3080 میلی آمپر ساعتی در کنار پردازنده 8 هسته‌ای اسنپدراگون 625، 4 گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه داخلی، عملکردی روان و بدون نگرانی از عمر باتری را برای شما به ارمغان خواهند آورد.

ابعاد و وزن این دستگاه به ترتیب 155.4×75.8×7.3 میلی متر است و وزن آن 165 گرم می‌باشد. رنگ بندی نیز به سه رنگ مشکی، طلایی و رز گلد محدود شده است

اشتراک در
اطلاع از
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
mTAAHAAm

مشخص نیست که این گوشی در ایران عرضه می شه یا نه؟

علی شیخ زاده

شک نکن همه فروشگاهای آنلاین ایران وارد میکن مثل بقیه گوشی های شیائومی

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
علیرضا قنبری
Telegram: Ali_rezaGhanbariInstagram: Alireza.Ghanbari1Gmail: AlirezaGhanbari.Toranji