حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

دانشمندان نانو ربات هایی برای مقابله با سرطان توسعه دادند

به‌تازگی دانشمندان نانو ربات‌هایی را توسعه داده‌اند که توانایی مقابله با سرطان را دارا هستند. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا نحوه کار آن‌ها را بررسی کنیم.

اخیرا گروهی از دانشمندان خبره نوعی از نانو ربات‌ها را طراحی کرده‌اند که توانا به نابود کردن سلول‌های سرطانی با ایجاد حفره‌هایی در آن‌ها و سپس کشتن آن‌ها در مدت تنها 60 ثانیه هستند.

این ربات‌ها در حقیقت مولکول‌های چرخنده کوچکی هستند که توسط نور در بدن انسان مسیر خود را پیدا می‌کنند و با سرعت بالایی می‌چرخند. به طوری که راه خود را در بدن انسان باز می‌کنند و توانایی ورود به سلول‌های آلوده را با ایجاد حفره دارند.

طبق آزمایشی که مدتی پیش در دانشگاه Durham انگلیس انجام شد این سلول‌ها دز زمان متغیر بین 1 تا 3 دقیقه توانستند پوسته سلول‌های سرطانی پروستات را در هم شکسته و وارد سلول آلوده شوند و بلافاصله آن را نابود سازند.

دکتر Robert Pak در این‌باره توضیح می‌دهد:

ما در حال گسترش اهداف خود هستیم تا این نانو ماشین‌ها توانایی مقابله با انواع خطرناک‌تر سرطان، به‌خصوص آن‌هایی که در برابر شیمی‌درمانی مقاوم هستند مانند سرطان سینه و ملانوما را نیز کسب کرده و آن‌ها را نیز مورد هدف قرار دهند.

زمانی که این شیوه به صورت کامل به بلوغ برسد و تکمیل شود می‌تواند تغییر دهنده اوضاع و روش‌های درمانی باشد و حتی بدون ورود، سلول های آلوده را نابود سازد. همینطور با ارتقا و پیشرفت این محصول شاهد ارتقا ملاک‌های سلامتی و بقا خواهیم بود و البته این شیوه به صورت جهانی باعث افزایش شادمانی بیماران مبتلا به سرطان نیز می‌شود.

طبق گفته دانشمندان این ربات‌ها مجبور به گردشی معادل 2 تا 3 میلیون بار در هر ثانیه هستند تا در بدن گیر نکنند، به درستی به راه خود ادامه دهند، از حرکت‌های سریع و نامنظم اجزا بدن پیشی بگیرند و در آخر وارد سلول شوند و آن را نابود کنند.

همچنین این نانو ربات‌ها به صورت کامل بر روی میکرو ارگانیسم‌های بدن ماهی‌ها تست شده‌اند و دانشمندان قصد دارند به زودی آن‌ها را بر روی بدن پستاندارانی مانند موش‌ها نیز امتحان کنند. اگر از این آژمایش‌ها نتایج خوبی حاصل شود مطمئنا به‌زودی این نانو ماشین‌ها را در سرتاسر جهان در حال خدمت به عموم مردم خواهیم دید.

نظر شما در این رابطه چیست؟ آیا این نانو ربات‌ها آینده موفقی را رقم خواهند زد و به کمک جهان خواهند شتافت؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

 

 

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
پارسا گل‌نیا
زندگی یعنی تِک، سریال و فوتبال :)اگه سوالی بود با Parsagolnia@gmail.com در ارتباط باشید.