حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

امواج موبایل سرطان زا هستند؟ مطالعات می گویند نگران نباشید

دو آزمایش دولتی که بخشی از تحقیقات FDA بود، موش و موش های صحرایی را با تشعشع تلفن همراه تحت تاثیر قرار داد. این موضوع برای برخی از جوندگان خوب نیست. افزایش ناچیزی در تومور قلب نادر کشف شده در موش های صحرایی وجود داشت اما از تاثیر روی موش ها و موشهای صحرایی ماده ناتوان بودند. خبر خوب، حداقل تا آنجا که به انسان مربوط می شود، این است که آزمایش هیچ دلیلی برای اینکه انسان ها نگران تومورهای مغزی در اثر استفاده طولانی از تلفن های همراه باشند، وجود ندارد. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره اینکه آیا امواج موبایل سرطان زا هستند بیشتر بخوانیم.

دکتر Otis Brawley، پزشک عمومی ارشد انجمن سرطان آمریکا، اظهار داشت: “من در واقع تلفن همراهم را تا گوشم نگه دارم”. دکتر اظهار داشت که آزمایشات جوندگان منعکس کننده استفاده از تلفن های همراه در زندگی واقعی نیستند و افزود که ارتباط بین تلفن های همراه و سرطان در انسان “ضعیف” است. وی افزود: اگر شما در مورد نتایج مطالعه نگران هستید، باید از یک گوشی استفاده کنید. حال این گوشی می تواند هندزفری باشد یا یک گجت که بین گوش شما و موبایل فاصله ایجاد کند و ما چنین گجتی ندیده ایم! البته توجه کنیم که هندزفری باسیم می تواند در کاهش اثر امواج موبایل موثر باشد.

موش ها و موش های صحرایی در آزمایش ها با اشعه ی موبایل به مدت 9 ساعت در روز، بیش از دو سال، تحت تاثیر قرار گرفتند. جان بوچر از موسسه ملی علوم بهداشت محیطی، نویسنده اصلی این مطالعه، گفت که سطح تابش موش و موش صحرایی مدت کوتاهی در مورد استفاده واقعی از موبایل برای انسان اتفاق می افتد. بوهر گفت که انسانها این را تنها زمانی تجربه میکنند که یک تلفن همراه سیگنال ضعیف دریافت  می کند و از انرژی بیشتر برای یافتن یک اتصال قوی استفاده کند. در زندگی واقعی، انسانها در معرض تابش های تلفن همراه هستند که به میزان بسیار، بسیار، بسیار پایین تر از چیزی است که ما مطالعه کردیم.

امواج موبایل سرطان زاست؟

امواج موبایل سرطان زاست؟

این پیش نویس گزارش ها نگرانی های زیادی را ایجاد می کنند، اما در واقع آنها چیزی را که من به مردم می گویند تغییر نخواهند داد. شواهدی مبنی بر ارتباط بین تلفن همراه و سرطان ضعیف است. و تا کنون، ما شاهد یک خطر بالقوه سرطان در افراد نیستیم. اما اگر شما در مورد این اطلاعات حیوانات نگران هستید، از هندزفری استفاده کنید. »- دکتر اوتیس برالی، افسر ارشد پزشکی، انجمن سرطان آمریکا

FDA در این مطالعه 25 میلیون دلار هزینه کرده و گفته که استفاده از تلفن همراه در انسان ها امن است. دکتر جفری شارین، رئیس بخش سلامت FDA، گفت: “محدودیت های فعلی ایمنی برای تلفن های همراه برای حفاظت از سلامت عمومی قابل قبول است.” منظور از این محدودیت ها استاندارهای SAR است که برای تولیدکننده ها وجود دارد.

به طرز عجیب و غریب، موش ها و موش های صحرایی که با تابش از تلفن همراه بمباران شدند، طولانی تر از گروهی از جوندگان که تحت تاثیر این امواج نبوده اند، زندگی می کردند. پزشکان نتیجه گرفتند که این تابش ممکن است التهاب را کاهش داده باشد، که موجب کاهش احتمال مواجهه با بیماری کشنده در موش صحرایی می شود، جالب است نه؟!

نظر شما چیست؟ نگران این هستید که امواج موبایل سرطان زا هستند؟

اشتراک در
اطلاع از
6 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Rog_Pc_Gamer

خیلی مختصر مفید ممنون ازتون

فقط اگه (نمیدونم دوستان تجربشو داشتن یا نه)
اگه گوشیتون رو روی حالت پرواز بگذارین نوقع خواب و دقت کنین میبینین صبح رو سرحال تر بیدار شدیک نمیدونم برای دوستان چنین حالتی پیش اومده یا نه!

REZA

من امتحان نکردم،ولی باید امتحان کنم ببینم چطوره!
اگه این گوشیام مشکل داشته باشن که نمیان بگن ،بالاخره یه سری دارن نون میخورن!مشکلم ایجاد کنه باز ما مجبوریم استفاده کنیم

Mortazavi

دقیقاً من امتحان کردم و همینجوره که شما میگید

Peiman

هممون میدونیم جواب سوال چیه . این یه صنعت بزرگه و قطعا مافیای خودش رو هم داره!

Mortazavi

درست پیمان خان با شما موافقم

Ahmad9300

دقیقا همینه

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)