حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

الجی وی 30 یا گلکسی نوت 8 ؟ نظر ترنجی

رقابت بین پرچمدارهای برندهای مطرح یک امر طبیعی و قابل انتظار است. اینکه شما الجی وی 30 (LG V30) را بخواهید با پرچمدارهای سامسونگ، الجی، سونی، اپل، اچ تی سی یا دیگر برندهای مطرح مقایسه کنید قابل درک است اما معمولا برخی دستگاه ها به شکل مستقیم تری با هم مقایسه می شوند. به جز این مورد، برخی دستگاه ها شایستگی ویژه ای برای مقایسه با بهترین های بازار دارند و گاهی این شایستگی آنقدر زیاد هست که از بهترین های بازار سبقت بگیرند و تبدیل به بهترین شوند! به نظر شما الجی وی 30 (LG V30)‌ می تواند یکی از بهترین موبایل های بازار را که مرجع خیلی از مقایسه ها قرار می گیرد، شکست بدهد؟ در ادامه با من همراه باشید تا یک مقایسه جالب بین گلکسی نوت 8 و الجی وی 30 داشته باشیم.

نمایشگر الجی وی 30 چرا که نه؟! بالاخره الجی تصمیم گرفت پس از سری Flex خود در یکی دیگر از موبایل های از نمایشگر P-OLED استفاده کند. اگر می پرسید P-OLED چیست باید بگوییم مثل AMOLED هر دو از نوع LED واقعی هستند و برای تمایز از پنل هایی که با نام LED بازاریابی شده اند باید با یک نام متفاوت بازاریابی شوند.

یکی از ایرادات بزرگی که از الجی جی 3 به این سو بدون استثنا به تمام پرچمداران الجی وارد شد، کیفیت نمایشگر متوسط آن ها بود. حالا الجی قصد دارد تا با یک پنل LED چشم شما را به تصویر بدوزد. این نمایشگر همانند گلکسی نوت 8 دو لبه خمیده نیست و از قلم پشتیبانی نمی کند اما چه کسی اهمیت می دهد؟ نمایشگر دو لبه خمیده زیباست اما کاربردی؟ نه! به عنوان یک کاربر می توانم بگویم نمایشگر تخت برای من بهتر است.

خوشبختاه الجی پس از دو نسل استفاده از نمایشگر نمایشگر دوم بالای نمایشگر بزرگ 5.7 اینچی به این توصیه ما گوش داد و به جای آن از قابلیت های نمایشگر همیشه روشن بهره برد.

طراحی وی 30 (V30) بدون شک بهترین طراحی الجی است. باریک، زیبا، سبک، متقارن و مقاوم. در حقیقت می توان گفت این طراجی نقطه اوج بلوغ طراحی این شرکت است. در مقایسه با گلکسی نوت 8 باید بگوییم الجی وی 30 حدود 37 گرم سبک تر و 1.2 میلی متر باریک تر است. علاوه بر این ها به سبب نمایشگر 6 اینچی می تواند دستگاهی به مراتب خوشدست تر از گلکسی نوت 8 با نمایشگر 6.3 اینچ باشد.

همچنین گواهی مقاومت نظامی MIL-STD-810G سبب می شود دستگاهی مقاوم تر نسبت به گلکسی نوت 8 به شمار برود. علاوه بر این ها می توان گفت حداقل در الجی وی 30 انگشت شما به اثرانگشت دستگاه می رسد اما گلکسی نوت 8 در بدترین موقعیت ممکن اثرانگشت خود را قرار داده است. هر چند می توان گفت قابلیت اسکن عینبیه چشم در گلکسی نوت 8 واقعا عالی است و الجی وی 30 آن را ندارد.

دوربین الجی وی 30

دوربین الجی وی 30 همانطور که گفتیم پیشرفت های قابل توجهی داشته است. در حالی که الجی دو سال است پرچمدار با دو دوربین می سازد، سامسونگ به تازگی با گلکسی نوت 8 پا به این عرصه گذاشته است. سامسونگ به راهبرد اپل به دوربین دوتایی نگاه کرده اما الجی راهبرد یکتای خود را دارد. الجی تنها شرکتی است که دوربین دوتایی خود را با ترکیب یک دوربین زاویه دید فوق عریض و دیگری را با دوربین عادی مجهز کرده است. نمی توانم بگویم دوبین دوم تله را بیشتر دوست دارم یا زاویه دید فوق عریض را اما مطمئنا می توانم بگویم این دو را از دوربین دوم سیاه و سفید بیشتر می پسندم. به نظر من بهتر است موبایل ها 3 دوربین داشته باشند تا هم عکاسی تله و هم عکاسی زاویه دید فوق عریض در دسترس کاربر باشد.

دوربین های اصلی الجی از نظر سخت افزاری و روی کاغذ می توانند عملکرد خیلی خوبی و حتی بهتر از گلکسی نوت 8 داشته باشند. با قابلیت ویرایش داخلی ویدیو نیز می توانید در بخش ویدیو کاملا خاص باشید.

سخت افزار الجی وی 30 (LG V30) حالا با جدیدترین چیپست کوالکام تجهیز شده است. عجیب است، زمانی الجی اولین استفاده کننده از جدیدترین چیپست های کوالکام بود اما حالا تبدیل به آخرین آن ها شده است! البته به لطف پیکسل ایکس ال 2 احتمالا آخرین پرچمدار امسال نباشد که با چیپست مجهز می شود. حافظه داخلی حداقل 64 گیگابایت است و تا اینجا با گلکسی نوت 8 برابری می کند.

گلکسی نوت 8 حافظه رم 6 گیگابایتی دارد که می تواند تا حدودی مهم باشد اما همه داستان نیست و عملکرد دستگاه لزوما به حافظه رم آن بستگی ندارد.

نظر شما چیست؟ با توجه به این موارد، کدام یک را برای خرید برمی گزینید؟ الجی وی 30 (LG V30) یا گلکسی نوت 8 (Galaxy note 8) ؟ چرا؟

اشتراک در
اطلاع از
15 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ahmad

قطعا برای شخص من وی 30 خیلی بهتر از نوت هست

Sample

با توجه به انتظاراتی که از نوت۸ داشتم و براورده نشدن واینکه الجی تو V30 فراتراز انتظارات ظاهر شده پس من سامسونگ رو انتخاب نمی‌کنم.

SaEeD

به غیر از دوربین بقیه موارد میشه گفت نوت برتر هست دوربین هم باید مقایسه بشن

ahmad

تو صدا و طراحی الجی بهتره دوربین و صفحه نمایش منتظر بررسیش میمونیم اونوقت چطور شما نوت رو برنده دونستید؟

parsavalaei

صدا درسته ولی درباره طراحی اصلا موافق نیستم

Peiman

قرار بود نظر ترنجی رو بدونیم ها
آخرش کدومو برتر دونستید؟؟؟؟
به شخصه خودم نوت انتخاب میکنم، الجی گوشی عالی معرفی کرد اما از اونجایی ک رابط کاربری برای من خیلی مهمه از فکر کردن به الجی منصرف میشم.

Big S

بحث ظاهر ک سلیقه هست و بی برو برگشت میگم نوت❤️
بحث اج هم مث اینکه نویسنده خوشش نمیاد کاملا برعکس من ک عاشق اج هستم و میدونم زیبایی گوشیو دوبرابر میکنه و خودمم عاشق اج هستم.
الجی تو بحث صدا بهتره
تو بحث کیفیت صفحه و دوربین و باتری هم منتظر نتایج میمونیم.
اندازه بزرگتر نوت بهتره
جای اثر انگشت الجی بهتره
و چیزی ک الجی باید حسرتشو بخوره قلم هست ک اگه استفاده کننده باشی الجی دوربین و سرعت و صفحه نمایش نوت ۸ رو هم شکست بده ک فک نکنم بده هیچکدوم جای قلم رو نمیگیرن.
ب هر حال باید منتظر نتایج موند و اینکه الان کسی بخواد نظر بده ب جز قضیه ظاهر و اندازه بقیش متعصبانس

Daryaben

نظر من با احترام به نظر بقیه
ابعاد نوت 8 به طرز عجیبی غیر طبیعیه. نمایشگر بزرگ به چه قیمت؟ که توجیب جا نشه؟
دوم اینکه مطمئنم این کار سامسونگ یه حماقت بود که دوربین s8 رو دوباره رو این گوشی کار کرد، قطعا عملکرد دوربین s8 از چشم الجی دور نمونده، پس قطعا میتونم بگم از اونجایی که با lg طرف هستیم، دوربین v30 بهتر خواهد بود.
درباره طراحی و کیفیت ساخت هم هیچ ایرادی به v30 وارد نیست.
حتی اگه نمایشگرش هم روشنایی در حد نوت 8 نداشته باشه بازهم با توجه به اختلاف قیمت عجیب الجی v30 برنده هست.
و اینکه گاهی میگن برامون فلان چیز خیلی مهمه. و از این دسته حرفا!!!!
شما یا ادم حرفه ای هستی یا مارک باز.
مارکبازا که تکلیفشون معلومه. میگن مثلا ما با مارک الجی حال نمیکنیم.
اگه حرفه ای هستی که این طرز فکر از حرفه ای ها کاملا به دوره!
یه حرفه ای عمرا نزاره یه برند به خاطر اسمش پول اضافه ازش بکنه.
البته که نوت 8 عالیه.
ولی v30 هم عالیه. به نظر تا وقتی v30 هست، انتخاب نوت 8 کاملا غیر منطقیه و اگه هم انتخاب بشه صرفا بوی طرفداری میده.

parsavalaei

اینطور که اقای عطایی گفتند لابد وی ۳۰ بهتره?
اولا در مورد مقاومت قطعا باید صبر کنیم تا بررسی ها مشخص کنند.
دوما خمیده بودن نمایشگر نوت ۸ شاید برای بعضی ها خوب نباشد ولی تجربه از اس ۷ و اس ۷ ادج نشون داده بیشتر مردم خمیده می پسندن!!
سوما خوش دست بودن فقط مربوط به طول نمایشگر نیست و اتفاقا بیشتر مربوط به عرض اون میشه که خب باز هم نوت ۸ عرض کمتری داره اما گفته شد وی ۳۰ خوش دست تره که البته از طرفی نوت ۸ برای کار هایی مثل فیلم دیدن و وبگردی به خاطر بزرگتز بودن صفحه نمایش بهتره به نظرم.
رم ۶ گیگابایت هم خب شاید بیش از حد باشه اما به میزان استفاده فرد مربوط میشه
چندین مورد هم توی متن گفته نشد که خواستم ذکر کنم
بیکسبی که خب علاوه بر اون گوگل اسیستنت هم تو نوت ۸ هست و کاربر از هر دو میتونه استفاده کنه( از بیکسبی برای کار هاش با خود موبایل و از گوگل اسیستنت برای کار های اینترنتی)
قلم اس پن که خب واقعا یکی از بزرگترین برتری های نوت ۸ محسوب میشه
لوازم جانبی بیشتری که با نوت ۸ همراه شدند مثل سامسونگ دکس
من در کل به خاطر حسگر عنبیه، اس پن، دوربین تله فوتو و احتمالا پردازش قوی تر به نظرم نوت ۸ انتخاب بهتریه هر چند که از طرفی وی ۳۰ هم احتمالا فیلم برداری قوی تر و قیمت بهتر و سیستم صوتی به شدت قوی تری داره

parsavalaei

ضمنا در مورد صفحه نمایش هم فکر میکنم نوت ۸ برتر باشه
رابط کاربری قطعا نوت ۸ رو ترجیح میدم چون کاملا به سامسونگ عادت کردم

Ali.v

فن هیچکدوم نیستم.
اما بین این دوتا V30 انتخاب میکنم چون سنسور اثر انگشتش دست یافتنی تره،و همچنین کاربردی تر از عنبیه چشم.
زیاد با لبه خمیده رابطه خوبی ندارم و برام بی معنیه.
هرچند باید گفت که صفحه نمایش نوت 8 بهتر از V30 هست.
ولی نوت8 از اس 8+ هم درازتره ! و استفاده ازش سخت.
من V30 انتخاب میکنم.
هرچند گوشی فقط U 11?

Mortazavi

قطعاً V30 بخاطر طراحی زیبا تر، باریک تر و مقاوم تر.
دوربین بهتر با امکانات نرم افزاری بیشتر و احتمالا صفحه بهتر(با توجه به سابقه الجی در تلوزیون ها که بهترین oled جهان رو داره و سامسونگ بعد از سونی و شارپ چهارم)

Faraz

اینم سوال داره معلومه نوت هشت بهتره اونم نه یکم خیلی

neo one

رابط کاربری ال جی بنظرم جالب نیست ولی از بقیه منظرها ال جی گوشی بهتریه
پ ن من دوتاش رو از نزدیک ندیدم روی مشخصات کفتم

mTAAHAAm

اصلا هم جای حسگر اثر انگشت اس 8 جای بدی نیست اگه امتحان بکنید خواهید دید

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)