حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

فوری: مدیرعامل سامسونگ به اتهام فساد مالی به پنج سال حبس محکوم شد

مدیرعامل کنونی سامسونگ که جایگاه پدر خویش را به علت سکته‌ی قلبی تصرف کرده بود به علت فساد مالی، اختلاس و همکاری با خانم پارک (رئیس جمهور سابق کره جنوبی) به پنج سال زندان محکوم شد. در ادامه همراه ترنجی باشید تا بیشتر با جزییات این پرونده آشنا شوید.

به گزارش خبرآنلاین، با حکم دادگاهی در کره جنوبی علیه لی جای-یونگ، سامسونگ برای چند سالی بدون رهبر و مدیرعامل خواهد بود؛ چرا که وی رسما به رشوه خواری و اختلاس محکوم شد و بایستی پنج سال آینده را پشت میله های زندان آب خنک بخورد.

در ابتدا میزان محکومیتی که انتظار می رفت 12 سال بود اما سرانجام قضات دادگاه به نوشته نیویورک تایمز برای وی 5 سال حبس بریدند. از آنجایی که پدرش به دلیل سکته قلبی نتوانست سامسونگ را مدیریت کند، وی مسوولیت این کار را بر عهده داشت و ضمن بر عهده گرفتن پست مدیریت اجرایی، قائم مقام نیز بود تا اینکه به دنبال محرز شدن فساد مالی رئیس جمهور سابق، خانم پارک، وی نیز بازداشت و محاکمه شد.

مدیرعامل

وی با دادن رشوه به مقامات ترتیب ادغام دو شرکت زیرمجموعه سامسونگ را بدون سر و صدا فراهم کرد و الزامات قانونی را در این زمینه پشت سر گذاشت. بسیاری از سهامداران با ادغام 8 میلیارد دلاری موافق نبودند اما وی به کمک مقامات دولتی کار خود را جلو برد.

دادگاه اعلام کرد به دنبال پیگرد قانونی آقای لی، شواهد کافی برای اثبات اتهامات علیه وی جمع شد و وی به اتهام پرداخت رشوه به مقامات و اختلاس محکوم شد. البته هنوز نتیجه نهایی مشخص نیست و ممکن است در آینده دوباره دادگاهی برای وی تشکیل شود و حتی موجب افزایش سال‌های حضور او در زندان بشود. نظر شما چیست؟ این اتفاق چه تاثیری بر آینده سامسونگ خواهد گذاشت؟

اشتراک در
اطلاع از
8 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Peiman

ای بابا این مدیر عامل های سامسونگ هم چپ و راست دستگیر میشن ک.

ahmad

مگه غیر این کسی دیگه هم دستگیر شده

Peiman

اره مثل اینکه قبلا پدرش مدیر عامل بود ک اونم دستگیر شد اگه اشتباه نکنم

NashenasI

لامصب به خود رئیس جمهور رشوه داده…

ahmad

بابک زنجانی کره هست خخخ

android1

از ساسمونگ بعید نیست این چیزا رشوه کلاهبرداری تقلب و….

Mortazavi

عجببب

Mortazavi

مدیرهای لامصبا همشون دزدند و استراتژی های فروششون هم همه کثیف محصولات هم که کپی از بقیه.
عجب شرکت گل و بلبلی.

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیررضا صحرائی