حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اینتل کوالکام را به سو استفاده از موقعیت انحصاری متهم می‌کند

سه چیز در جهان ثابت است؛ جرم، انرژی و جنگ‌های حقوقی شرکت کوالکام که تمامی ندارد. آخرین شکایت که توسط اینتل ثبت شده است، ادعا می‌کند شرکت San Diego پنچ مجوز بیشتری را کسب کرده و در عین حال قیمت‌های پایین‌تری را برای تولید کنندگان گوشی‌های هوشمند ارائه می‌کند. در ادامه با ترنجی همراه باشید.

اینتل از کمپانی ITC برای بررسی کمپانی کوالکام درخواست کرده است زیرا احساس می‌کند که این کمپانی مجوز فناوری‌های خود را تحت شرایط منصفانه و غیر تبعیض دریافت نکرده است و قیمت‌های غیرمعمولی را برای دریافت این مجوزها پرداخته است. از طرف دیگر کمپانی کوالکام نیز گفته است که اینتل به طور غیر قانونی از اختراعات این شرکت در مودم‌های LTE خود به خصوص در گوشی‌های آیفون استفاده کرده است و این شرکت خواستار جایگزینی این قطعات در گوشی‌های شرکت اپل شده است.

ادعاهای اینتل نیز تنها یک روز از پس از آن مطرح می‌شود که چهار شرکتی که قطعات گوشی‌های آیفون و آیپد را تامین می‌کنند، کوالکام را به دلیل هزینه زیاد ثبت اختراعات متهم کردند. همچنین این شرکت از چندی پیش توسط FTC مورد تحقیق قرار گرفته و از قبل توسط دولت کره جنوبی جریمه شده است. فراموش نکنید که کوالکام نیز مدتی پیش ادعا کرد که مودم‌های ساخت شرکت اپل از کیفیت پایین‌تری نسبت به مودم‌های اینتل بهره می‌برند.

اینتل میگوید که این شرکت در بازار تراشه‌ها دیواری موقتی ایجاد کرده که آن هم ممکن است دلیل داشته باشد. برای مثال او در سال ۲۰۱۴ مجبور به پرداخت ۱٫۴ میلیارد دلار جریمه شد.

نظر شما در این باره چیست؟ دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
یاشار ایشان آقا