حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

دومین گرد و خاک مایکروسافت؛ سرفیس پرو جدید چه چیزی در دست دارد؟

نوشته

6 سال قبل | بدون دیدگاه | مایکروسافت

بیاید این را با هم قبول کنیم که مایکروسافت، هدفی را که در دنیای لپ‌تاپ و دستگاه‌های اینچنینی به دنبال ان بوده است، پیدا کرده و اکنون زمان آن فرارسیده تا مانور خاصی برای معرفی و اهداف گسترده‌تر داشته باشد. مایکروسافت امروز یک سرفیس پرو جدید  معرفی کرد. بله؛ تنها یک سرفیس پرو جدید بدون عدد افزایش ! با این اتفاق روند عدد گذاری در انتهای نام این سری از محصولاتش را متوقف شد. در اصل با سرفیس پرو ۵ رو به رو هستیم اما عدد خاصی ندارد و باید آن را سرفیس پرو سال بنامیم. در ادامه همراه باشید.


در نگاه اول، سرفیس پرو جدید بسیار شبیه نسل قبلی خود، سرفیس پرو ۴ است. ولی به نظر می‌رسد تغییرات اصلی را باید در باطن این دستگاه پیدا کنیم. در مراسمی که چند شب پیش بود مایکروسافت حرف بسیار سنگینی زد.  به گفته‌ی مایکروسافت، “تغییراتی معنادار” در این نسخه رخ داده است. مدیر بخش سرفیس، خبر از طراحی و ساخت بیش از ۸۰۰ قطعه‌ی جدید برای سرفیس پرو جدید می‌دهد!

یکی از این قطعات مربوط به پردازشگری جدید از اینتل است که بر پایه‌ی نسل هفتم پردازشگرهای این شرکت، Kaby Lake و طراحی بدون فن بنا نهاده شده است. با این تغییر در پردازشگر و همچنین تغییراتی که در ویندوز ۱۰ اعمال شده، بنا بر ادعای شرکت، سرفیس پرو جدید می‌تواند تا ۱۳.۵ ساعت با یک شارژ کامل باتری روشن بماند.

به این نکته توجه کردید؟ این یعنی ۵۰ درصد عمر بیشتر باتری در مقایسه با سرفیس پرو ۴. در حالی که پردازشگرهای Core i5 و Core m3 به کار رفته در این دستگاه دارای طراحی بدون فن هستند، مدل بالاتر، یعنی Core i7، همچنان دارای فن برای خنک شدن است. با این تغییرات، علاوه بر دوام بیشتر باتری، سرفیس پرو جدید، قدرتمندتر و سبک‌تر هم شده است.

درست مانند لپ‌تاپ‌های سرفیس، سرفیس پرو نیز در زمینه‌ی قابلیت sleep دستگاه طوری عمل می‌کند که با بستن دستگاه بتوانید عمر باتری را نگه‌دارید. در حالی که در نسل قبلی لپ‌تاپ‌های سرفیس و همچنین سرفیس پرو ۴، نبود این قابلیت یک مشکل اساسی محسوب می‌شد.

در نگاه اولیه، پیدا کردن تفاوت میان سرفیس پرو جدید و سرفیس پرو ۴ سال گذشته کار بسیار سختی است اما غیر ممکن هم نیست. در نسل جدید قسمت های کناری برای استفاده فن کوچک‌تر شده و گوشه‌های دستگاه نیز گردتر شده، طوری که در هنگام استفاده به عنوان تبلت، بهتر از قبل در دست جا بگیرد.

تغییر دیگر مربوط به لولای استفاده شده در این دستگاه جدید می‌شود. در سرفیس پرو جدید، مایکروسافت از طراحی مشابه لولای ۱۶۵ درجه‌ای سرفیس استودیو استفاده می‌کند. لولایی که این قابلیت را به دستگاه می‌دهد که تقریباً در حالتی نزدیک به تخت روی سطح قرار بگیرد. لولای جدید همچنین دیگر چفت و قفل نمی‌شود و این تغییر برای امنیت بیشتر اعمال شده و مایکروسافت همچنین مدعی مقاومت بسیار بالای این لولا در برابر فشار بیش از حد است.

علاوه بر تغییرات در لولای سرفیس پرو، مایکروسافت پشتیبانی و قابلیت استفاده از Surface Dial را درست مثل سرفیس استودیو، به سرفیس پرو آورده. شما می‌توانید این وسیله را در بالای دستگاه گذاشته و در برنامه‌هایی مثل Sketchable از آن استفاده کنید. مایکروسافت همچنین در نظر دارد با ارایه یک بروزرسانی نرم‌افزاری، قابلیت مشابه را به سرفیس بوک و سرفیس پرو ۴ اضافه کند.

درست مانند لپ‌تاپ‌ سرفیس، سرفیس پرو جدید نیز در کیبورد خود از جنس Alcantara استفاده می‌کند و همچنین کاورهای پلاتینیومی، آبی کبالتی و کبود نیز با قیمت ۱۵۹ دلار و کاور مشکی معمولی بدون استفاده از Alcantara با قیمت ۱۲۹ دلار به طور مجزا به فروش می‌رسند. قلم سرفیس نیز با همین رنگ‌ها برای سِت کردن با دستگاه اصلی موجود است.متأسفانه درست مثل لپ‌تاپ سرفیس، خبری از USB Type-C در سرفیس پرو جدید نیست و این دستگاه از همان پورت‌های موجود در سرفیس پرو ۴، یعنی Surface connector، پورت USB و mini DisplayPort استفاده می‌کند.

برای نخستین بار در خانواده سرفیس پرو، مایکروسافت در دستگاه جدید مدلی با قابلیت پشتیبانی از LTE را معرفی کرده است. مدل‌های LTE با قابلیت استفاده از micro SIM و eSIM و با قیمتی کمی بیشتر از مدل‌های بدون این مزیت عرضه می‌شوند. گفتنی‌ست مایکروسافت به طور دقیق درباره‌ی قیمت، زمان عرضه و پردازشگر مدل‌های LTE سرفیس پرو جدید اظهار نظری نکرده‌است.

یک تغییر بزرگ در سرفیس پرو جدید، معرفی قلم سرفیس جدید است که البته دیگر در جعبه‌ی سرفیس پرو جایی ندارد و باید آن را با پرداخت ۹۹ دلار، جداگانه خریداری کنید. قابلیت جدیدی که در این قلم تعبیه شده، که البته فعلاً جز در سرفیس پرو جدید در دستگاه‌های قبلی کار نخواهد کرد، قابلیت Tilt است که با استفاده از آن، دستگاه قادر به شناسایی و اندازه‌گیری زاویه‌ی قرارگیری قلم روی صفحه می‌شود و با استفاده از آن می‌توان با دقت قابل تغییر، با دستگاه تعامل کرد. مایکروسافت همچنین حساسیت صفحه به فشار را به ۴۰۹۶ تغییر داده و میزان فشار لازم برای فعال‌سازی را کاهش داده. با این کار استفاده از قلم با تأخیر کمتری همراه است و همچنین قلم جدید به گونه‌ای کار خواهد کرد که انگار در حال استفاده از یک خودکار معمولی هستید.

لازم به ذکر است دستگاه‌های سرفیس پرو در میان سایر دستگاه‌های خانواده سرفیس، از محبوبیت بالایی برخوردار هستند به طوری که بعضی از تخمین‌ها حاکی از نسبت ۷۰ درصدی سرفیس پرو نسبت به کل خانواده سرفیس در ایالات متحده امریکا است. سرفیس پرو جدید از همین امروز با شروع قیمت از ۷۹۹ دلار برای پیش‌خرید در دسترس است. گفته شده که سرفیس پرو جدید از تاریخ ۲۵ خرداد ماه و در ۲۶ کشور دنیا عرضه خواهد شد.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
مهرشاد مرادزاده
گیمری عاشق نوشتن...