حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

گلکسی نوت ۸ با حسگر اثرانگشت روی صفحه ارایه خواهد شد؟

نوشته

7 سال قبل | یک دیدگاه | سامسونگ

سامسونگ هزینه های بسیار زیادی را برای تولید انبوه حسگر اثرانگشت روی نمایشگر انجام داده است. با معرفی گلکسی اس ۸ مشخص شد که شایعات صحیح بوده و سامسونگ این نوع حسگر اثرانگشت را نوانسته است به گلکسی اس ۸ برساند. گلکسی اس ۸ در حال حاضر با حسگر اثرانگشت قرار گرفته روی قاب پشتی و در کنار دوربین عرضه می شود. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا با توجه به مستندات موجود، حدس هایی درباره گلکسی نوت ۸ بزنیم.

حسگر اثرانگشت گلکسی اس 8

گلکسی اس ۸ با حسگر اثرانگشت در پشت ارایه شده است. همانطور که در تصویر بالا می بینید، موقعیت این حسگر اثرانگشت مناسب نیست. برای استفاده از آن مدام دوربین را لمس خواهید کرد. آیا سامسونگ واقعا متوجه این ایراد نبوده است؟ مسلما اینطور نیست. شرکت ها عموما برای برنامه های خود یک نقشه دوم نیز دارند. می توان گفت گلکسی اس ۸ که هم اکنون می بینید نقشه دوم گلکسی اس ۸ است. دیروز در ترنجی طرح اولیه گلکسی اس ۸ با دوربین دوتایی و حسگراثرانگشت روی نمایشگر را دیدیم. حال گزارشات رسیده همانطور که قبل از ارایه گلکسی اس ۸ اذهان را آماده می کردند، دوباره دلیل این عدم موفقیت را سیناپتیکس (Synaptics) می دانند.

گزارش ها حاکی از این است که علی رغم سرمایه گذاری های گسترده سامسونگ با سیناپتیکس، این شرکت نتوانسته است پاسخگوی حجم تولید تجاری گلکسی اس ۸ و گلکسی اس ۸ پلاس باشد. مسلما اگر این مهم به تحقق می پیوست گلکسی اس ۸ یک دستگاه بدون نقص می شد. هر چند حضور امکان های امنیتی تشخیص چهره و اسکنر عینبیه چشم در گلکسی اس ۸ شما را از استفاده از حسگر اثرانگشت بی نیاز می کند اما با توجه به محدودیت های اسکنر عینبیه چشم و البته به سادگی فریب خوردن سیستم تشخیص چهره با تصویر شخص، می توان گفت هنوز نمی توان کاملا به این سرویس ها متکی بود و حسگر اثرانگشت هنوز بهترین راه امنیتی است.

از سوی دیگر شایعات آیفون بعدی حاکی از تلاش اپل برای قرار دادن حسگر اثرانگشت روی روی نمایشگر است. اگر این اتفاق در شهریور ۱۳۹۶ بیافتد، سامسونگ تنها شانسی که برای ماندن در دور رقابت دارد این است که طرح خود را به گلکسی نوت ۸ برساند. اینطور نیست؟

مسلما اگر گلکسی نوت ۸ با دوربین دوتایی، حسگر اثرانگشت روی نمایشگر و تمام برتری های گلکسی اس ۸ ارایه شود می تواند ارایه بسیار موفقی در برابر آیفون های بعدی باشد، اینطور نیست؟ نظر شما چیست؟

 

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ahmad

نوت ۸ رقیب مستقیم ایفون ۸ هست نه اس۸

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)