حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تماشا کنید: اجرای ویندوز Vista روی آیفون ۷

نوشته

7 سال قبل | یک دیدگاه | iOS، Windows، تماشا کنید، سیستم عامل

بارها شاهد خلاقیت کاربران در زمینه اجرای سیستم‌عامل های مختلف بر روی تلفن‌های همراه هوشمند بوده‌ایم. این بار یکی از کاربران خلاق موفق شده تا ویندوز Vista فراموش نشدنی را بر روی آیفون ۷ نصب و بارگذاری کند. در ادامه با ترنجی همراه باشید.

رفته‌رفته به روز ۱۱ آوریل نزدیک می‌شویم. در این روز تلخ، کمپانی مایکروسافت پشتیبانی رسمی خود از یکی از سیستم‌عامل‌های قدیمی‌اش به نام ویندوز Vista را متوقف خواهد کرد. اگرچه تا همین لحظه بسیاری از پشتیبانی‌های مایکروسافت از این سیستم‌عامل متوقف‌شده است اما هنوز کاربران نسبتاً زیادی از این سیستم‌عامل استفاده می‌کنند. روز ۱۱ آوریل ۲۰۱۷ احتمالاً به نام مرگ ویندوز Vista در خاطره‌ها ثبت خواهد شد از این ‌رو یکی از کاربران خلاق تلاش کرده تا با انتشار ویدیویی از نصب این سیستم‌عامل بر روی آیفون ۷، نام خود و ویندوز ویستا را جاودانه کند.

یکی از کاربران با نام ژولز جرارد (Jules Gerard) ویدیویی را در یوتیوب منتشر کرده که نشان می‌دهد او با موفقیت توانسته تا ویندوز ویستا را بر روی آیفون ۷ خود نصب و بارگذاری کند. مدت‌زمان این ویدیو ۱۲ دقیقه است که البته برخی از قسمت‌های آن با سرعت بیشتری فیلم‌برداری شده است. مدت‌زمان بوت شدن ویندوز ویستا بر روی آیفون ۷ تقریباً ۱۵ دقیقه به طول می‌انجامد از این رو بخشی از قسمت‌های ویدیو با سرعت بیشتری فیلم‌برداری شده‌اند.

جرارد بیان کرده که با استفاده از GitHub و با بهره‌گیری از شبیه‌ساز iBox 2 توانسته یکی از نسخه‌های ویندوز ویستا را برای سخت‌افزار آیفون ۷ بهینه‌سازی کند. از آن جایی که سخت‌افزار تلفن‌های همراه هوشمند قدرت لازم برای اجرای کامل سیستم‌عامل‌های ویندوز را ندارند از این رو سرعت پردازش سیستم‌عامل توسط سخت‌افزار گوشی به‌شدت کاهش پیداکرده و بوت شدن ویندوز ویستا به‌کندی صورت می‌گیرد.

[aparat id=”d8N4y”]

این نخستین باری نیست که یک نسخه از سیستم‌عامل‌های ویندوز بر روی آیفون نصب و راه‌اندازی می‌شود چراکه پیش از این شاهد انتشار ویدیویی مبنی بر اجرای ویندوز XP بر روی آیفون ۷ بودیم. به هر حال احتمالاً این ویدیو جز آخرین فیلم‌هایی است که از سیستم‌عامل به یادماندنی ویستا مشاهده می‌کنیم. امیدواریم این ویدیو جالب‌توجه شما عزیزان واقع‌شده باشد.

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
senior

کاش این روشا به صورت خیلی ساده در اختیار مردم قرار می گرفت

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محمد عادل فرخی
بگشای تربتم را بعد از وفات و بنگر، کز آتش درونم دود از کفن برآید