حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

در آینده نزدیک با گوشی هوشمند خود از عابر بانک پول بگیرید!

نوشته

7 سال قبل | 2 دیدگاه | اخبار، اسمارت‌فون، حتما بخوانید

شگفتی‌های دنیای موبایل تمامی ندارد! تازه‌ترینش این است که احتمالا تا چند وقت دیگر و یا به عبارت بهتر در آینده نزدیک برای پول درآوردن از عابر بانک نیازی به کارت اعتباری نداشته باشید و بتوانید با گوشی هوشمند خود این کار را به آسانی انجام دهید همچنانی که برخی از بانک‌های ایالات متحده آمریکا در حال برنامه‌ریزی برای عملی‌سازی این فن‌آوری جالب و کارآمد هستند.

مشتریان موسسه Wells Fargo به احتمال زیاد جزو نخستین کسانی خواهند بود که لذت پول درآوردن از عابر بانک با استفاده از گوشی‌های موبایل را خواهند چشید چراکه این موسسه مالی اعتباری تصمیم گرفته است تا این فن‌آوری را در ۱۳ هزار از عابر بانک‌های خود در سراسر ایالات متحده آمریکا اجرا و عملی کند.

این طرح که قرار است از دوشنبه همین هفته (هفتم فروردین ۱۳۹۶) کلید بخورد به ۲۰ میلیون مشتری موسسه Wells Fargo این امکان را می‌دهد تا تنها با استفاده از یک پین کد هشت رقمی که از نوعی اپلیکیشن آن را دریافت می‌کنند با گوشی هوشمند خود از عابر بانک پول دریافت کنند.

نکته درخور ذکر حایز اهمیت آن که این کدها تنها یک بار قابل استفاده هستند. به این معنی که مشتری برای هر بار پول درآوردن از عابر بانک مجبور است کد جدید دریافت کند و دستگاه‌های عابر بانکی هم که برای این کار در نظر گرفته می‌شوند قابلیت کار با کارت‌های معمولی را نیز دارند.

بر پایه اظهارات جاناتان ولین، رییس دستگاه‌های خودپرداز موسسه مالی و اعتباری Wells Fargo، قابلیت احراز هویت دو مرحله‌ای در گوشی‌های هوشمند ساده‌ترین و ایمن‌ترین روش برای این کار است.

وی می‌گوید:

«قابلیت جدید به مشتریان این اجازه و امکان را می‌دهد تا در هر زمانی به پول نقد دسترسی داشته باشند حتی زمانی که کارت اعتباری همراه آنها نباشد. در این خصوص به طور حتم و یقین امنیت و ایمنی مهمترین بخش کار است چون قرار است تا بدون استفاده از کارت اعتباری خدمات مالی ارایه شود و در این زمینه قابلیت احراز هویت دو مرحله‌ای کمک زیادی به کاهش خطر تقلب می‌کند.»

از دیگر بانک‌های مطرح و معروفی که حاضر به پذیرش چنین ریسک و تنوع بزرگی شده‌اند باید ازJPMorgan Chase & Co. و Bank of America نام برد که تمایل زیادی به به کارگیری چنین قابلیت و فن‌آوری نشان داده‌اند.

اشتراک در
اطلاع از
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Mohamad

خیلی خوبه اینکار دیگه مجبور نیستی اگه چند تا حساب داشته باشی کلی کارت با خودت داشته باشی و مشکلات گم شدن وشکستن وباقیه مشکلات کارتها به کنار
وگوشی همیشه وهمه جا همراه ادم هستش و خیلی راحت میشه اینکار چون قطعا با اثر انگشت و عنبیه و پین کد میشه راحت انجامش داد این مدل رمز یکبارمصرف هم خیلی راحت وایمنه

KBC

ممنون از مطلب اما نگارش بسیار ضعیف بود و در خور یک وبلاگ حرفه ای نیست. ترنجی داره یک افت کیفیت رو تجربه می کنه؟ یا با گوگل ترانسلیت ترجمه شده بود؟!
عمده ترین ایرادات اینا بودن:
“تا چند وقت دیگر و یا به عبارت بهتر در آینده نزدیک” هجو و کش دادن بی محتوای مطلب هست.
پول در آوردن یعنی کسب درآمد کردن، از عابر بانک پول گرفته میشه درآمد کسب نمیشه.
“در خور ذکر حائز اهمیت” ترکیب اضافی هجو هست یا در خور ذکر یا حائز اهمیت .
توی پاراگراف آخر هم جای “به” اول بهتره برای گذاشته بشه…
موفق باشین

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
جلیل جعفری
مترجم و روزنامه‌نگار