حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

بیل گیتس دوباره با رییس جمهور آمریکا دیدار می‌کند

نوشته

7 سال قبل | بدون دیدگاه | اخبار، مایکروسافت

بیل گیتس، از بنیان‌گذاران شرکت مایکروسافت، قرار است تا دوشنبه هفته آینده دیدار دوباره‌ای با رییس جمهور ایالات متحده آمریکا داشته باشد.

این در حالی است که یکی ـ دو ماه پیش چنین دیدار اولیه‌ای در ماه دسامبر بین دانلد ترامپ به عنوان رییس جمهور منتخب آمریکا و بیل گیتس صورت گرفته بود.

با این که مشخص نیست که در این دیدار بر سر چه موضوعاتی بحث و تبادل نظر خواهد شد، بنیاد بیل و ملیندا گیتس روز گذشته در بیانیه‌ای اذعان داشت که بیل گیتس در خصوص موضوعات بشردوستانه با حضور رهبران کنگره و اعضای دولت صحبت خواهد کرد.

در بخشی این بیانیه آمده است:

«بنیاد بیل و ملیندا گیتس سابقه‌ای دیرین در زمینه فعالیت با موضوعات بهداشت جهانی و توسعه آموزش‌های منطقه‌ای دارد. از این رو، دیدار بیل گیتس با رهبران کنگره و اعضای دولت حول محور بحث درمورد پیشرفت مسایل پیش گفته و ایفای نقش مهم و ضروری وی در دستیابی به اهداف مورد نظر در ایالات متحده آمریکا خواهد بود.»

رییس جمهور آمریکا تاکنون رابطه‌ای غیرشفاف با شرکت‌های فن‌آوری ایالات متحده آمریکا داشته است. این در حالی است که بسیاری از این شرکت‌ها در خصوص سیاست‌های محدودیت مهاجرتی ترامپ واکنش نشان داده و مخالفت خود را اعلام کرده‌اند.

با این همه، بیل گیتس دیگر نقش اجرایی در شرکت مایکروسافت ندارد و اکنون به شکل عمده در حوزه فعالیت‌های نیکوکارانه متمرکز است اما با توجه به دیدار پیشین بیل گیتس با دانلد ترامپ بنیاد بیل و ملیندا گیتس اظهار داشته است که طرفین صحبت به احتمال زیاد گفت‌وگویی خوب درباره فن‌آوری و ابداع خواهند داشت و در خصوص کمک‌رسانی در حوزه بهداشت، آموزش، تاثیر کمک‌های خارجی و انرژی تبادل نظر خواهند کرد.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
جلیل جعفری
مترجم و روزنامه‌نگار