حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

نخستین نمونه‌های گوشی هوشمند تاشوی سامسونگ در راه؛ گران و تجملی!

نوشته

7 سال قبل | بدون دیدگاه | اخبار، اسمارت‌فون، حتما بخوانید، سامسونگ

برخلاف این که سامسونگ تمام تلاش خود را معطوف این موضوع کرده که گوشی گلکسی S8 و S8 پلاس به شکل تمام صفحه و با حاشیه اندک ظاهر شود اما از سوی دیگر از برنامه معرفی عرضه گوشی‌های با قابلیت خم شدن غافل نشده است.

قصه گوشی تاشو یا انعطاف‌پذیر این است که با خم شدن به طور تمام و کمال بسته هم می‌شود اما وقتی کاربر به صفحه نمایش بزرگ تمام قد نیاز پیدا می‌کند می‌توانید گوشی را باز کنید در یک صفحه بدون حاشیه به تماشای فیلم بنشیند.

با وجود  شایعاتی درباره صفحه نمایش ۵٫۸” اینچی گوشی S8 و صفحه نمایش ۶٫۲ اینچی گوشی S8 پلاس که زیاد هم از گوشی S7 یا S7 اج بزرگتر نیستند، بحث فروش گوشی‌های تاشو ممکن است به نوعی مناقشه‌انگیز باشد اما سامسونگ می‌تواند در این حوزه محصولی متفاوت ارایه کند چراکه سال‌ها است که در میدان صفحه نمایش‌های تاشو OLED نقش بازی می‌کند.

اطلاعات بیشتر را در این مورد پاییز امسال به دست می‌آوریم چون از قرار رسانه‌های کره جنوبی گزارش داده‌اند که سامسونگ در چارک سوم سال کنونی میلادی گوشی تاشو خود را به نمایش می‌گذارد آن هم درست در حول حوش زمانی که گوشی iPhone 8 با صفحه نمایش OLED در برنامه است که معرفی شود.

گوشی قابل انعطاف ظاهرا نوعی گوشی تجملی گران قیمتی است که از مواد و مصالح درجه یک ساخته خواهد شد و در ردیف گوسی‌های فوق العاده با کلاس و شیک جهان قرار خواهد گرفت. استفاده از این نوع فن‌آوری تنها حربه شرکتی مثل سامسونگ برای ورود به کارزار رقابت است. این شرکت در برنامه دارد تا هزاران نمونه اولیه از این گوشی تولید و آنها را به شکل مستقیم در میان اپراتورها برای ارزیابی توزیع کند تا قبل از شروع به کار تجارت در این زمینه بتواند مضنه تجاری گوشی‌های هوشمند تاشو را به لحاظ کمی و کیفی در اختیار داشته باشد.

از طرف دیگر، جای شگفتی نیست اگر بگوییم که سازندگان چینی تلفن و صفحه نمایش نیز مشغول کار بر ریو گوشی انعطاف‌پذیرند آن هم درست در همان قالب و چارچوبی که سامسونگ پیش می‌رود. اکنون رقابت بین سامسونگ و شرکت‌های چینی بر سر این است که کدام یک زودتر می‌تواند نام نخستین گوشی‌های هوشمند تاشو را به نام خود ثبت و ضبظ کنند.

به همین دلیل است که سامسونگ از قرار گوشه چشمی به کپی‌کاران چینی دارد و چارک سوم سال جاری میلادی را به عنوان مهلتی برای خود تعیین کرده است. اما هنوز بر است این که وقتی گوشی تاشو باز می‌شود با صفحه نمایش پنج اینچی یا هشت اینچی مواجه شویم جای سوال دارد. با این همه، پتنت‌های زیادی از سامسونگ در این خصوص موجود است که طرفداران او را دلگرم به پیشتازی او می‌کند.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
جلیل جعفری
مترجم و روزنامه‌نگار