حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

آیا سامسونگ اسکنر اثرانگشت را از محصولات آینده خود حذف خواهد کرد؟

همه‌چیز خیلی سریع اتفاق افتاد؛ سال ۲۰۱۱ اسکنر اثرانگشت یک ویژگی نادر در گوشی‌های هوشمند محسوب می‌شد اما امروز حتی دستگاه‌های ارزان قیمت نیز به این فناوری مجهز شده‌اند؛ به‌علاوه در همین بازه‌ی زمانی نظر کاربران تلفن‌های همراه نیز نسبت به حسگرهای بیومتریک تغییر پیدا کرد و امروز دیگر این تکنولوژی که زمانی غیرضروری قلمداد می‌شد، جزو یکی از اولویت‌های بسیار مهم در انتخاب محصول قرار گرفته و کاربران گوشی‌های هوشمند بیش از همیشه به سنسورهای تشخیص اثرانگشت در گوشی‌های خود وابسته شده‌اند.

در ادامه با ترنجی همراه باشید…

اما اکنون نوبت به عصر جدیدی در تشخیص هویت رسیده است؛ به‌عنوان مثال گفته شده که آیفون ۸ به یک دوربین جلوی انقلابی برای تشخیص چهره مجهز خواهد شد و به اپل این امکان را می‌دهد که اسکنر اثرانگشت را از پرچم‌دار بعدی خود حذف کند. تمام پنل جلوی این گوشی هوشمند احتمالاً با صفحه‌نمایش پوشانده خواهد شد و در این زبان طراحی جدید دیگر خبری از دکمه Home همیشگی اپل نخواهد بود و با حذف این دکمه که برای تاچ آی‌دی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد، اپل به ناچار خلع به وجود آمده را یا به‌وسیله‌ی سیستم تشخیص چهره و یا با تلفیق اسکنر اثرانگشت درون نمایشگر دستگاه، پر خواهد کرد.

حالا به نظر می‌رسد سامسونگ در حال برنامه‌ریزی برای حذف اسکنر اثرانگشت از محصولات آینده خود است. یکی از کارکنان شرکت سامسونگ در چین امروز توئیت زیر را منتشر کرده و مدعی شده که ” ما اثرانگشت را حذف خواهیم کرد، این تکنولوژی منسوخ شده است”.

گلکسی S8 و +S8 هردو علاوه بر اسکنر اثرانگشت به اسکنر عنبیه چشم نیز مجهز خواهند بود، اما گزارش‌های جدید از عملکرد ضعیف و غیرقابل اعتماد بودن اسکنر عنبیه‌ی این محصولات حکایت دارند و ظاهراً این موضوع باعث شده که سامسونگ سیستم تشخیص چهره را نیز به پرچم‌داران جدید خود اضافه کند؛ به‌وسیله‌ی این تکنولوژی جدید قفل گوشی شما در کمتر از ۰٫۱ ثانیه گشوده خواهد شد.

مجدداً این چرخه آغاز شده و پیش از آنکه متوجه شوید اسکنر عنبیه چشم نیز از یک ویژگی کمیاب به یک ویژگی فراگیر تبدیل خواهد شد. اگر این توئیت معتبر باشد، احتمالاً سامسونگ اسکنر اثرانگشت را از پرچم‌داران سال ۲۰۱۸ خود حذف خواهد کرد.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا سهیلی‌فر
سم شناس پزشکی، مدرس زبان انگلیسی، مترجم و نویسنده ترنجی، عاشق تکنولوژی و ورزش