حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

مرگ تدریجی یک سیستم عامل موبایل؛ سهم بازار ویندوزفون در سال ۲۰۲۱ به صفر درصد می‌رسد

طرفداران ویندوزفون باز باید خود را آماده شنیدن صدای ناقوس مرگ دیگری کنند چون شرکت بین‌المللی داده یا همان IDC پیش بینی کرده است که سهم بازار ویندوزفون در سال ۲۰۲۱ میلادی به صفر درصد خواهد رسید.

این حرف اگرچه زیاد هم دور از انتظار و تعجب برانگیز نیست اما شنیدن خبر مرگ تدریجی و حتمی یک سیستم عامل موبایل که هواخواهان و طرفداران خاص خودش را دارد بدون شک دل هر انسانی را به درد می‌آورد.

گوشی‌های ویندوزفون همیشه جایگاه ویژه‌ای در بخش تلفن‌های همراه داشته‌اند چراکه از زمانی که معرفی این نوع گوشی صورت گرفت از لحاظ تنوع و تازه‌سازی در طراحی و نیز برخورداری از پشتوانه شرکتی قدرتمند مانند نوکیا مورد تحسین قرار داشته است.

گوشی‌های افسانه‌ای، اچ تی سی تایتان، لومیا ۹۲۰ و لومیا ۱۰۲۰ به مثابه دو غول قدرتمند ویندوزفون در بازار تلفن همراه در سطحی گسترده مورد ستایش واقع شدند. ویندوزفون گوشی محبوب خیلی‌ها بوده و هست و جای خود را در دل طرفداران خاصش باز کرده است و اگر شرکت مایکروسافت این گونه ظالمانه دست از پشتیبانی و حمایت این نوع گوشی برنمی‌داشت بدون حتم آینده در اختیار دارندگان ویندوزفون می‌بود.

اکنون نیز درست است که از هر گاهی ویندوز ۱۰ موبایل به شکل دریافت به روزرسانی‌های جدید توسعه پیدا می‌کند اما بدون حضور تولید کننده تجهیزات اصلی (به استثنای شرکت اچ پی) عملا هیچ جایگاهی در دست‌های کاربران نداشته و نخواهد داشت.

با وجود یکه‌تازی دو سیستم عامل آی او اس و اندروید که بازیگران اصلی صحنه موبایل هستند، از هم‌اکنون باید فاتحه مرگ ویندوزفون را قرائت کرد اما اگر مقرر است تا به راستی و دوباره ویندوزفون به آغوش و دستان گرم هواخواهان خود بازگردد، شرکت مایکروسافت چاره‌ای به جز تغییر قاعده بازی کنونی ندارد. به این معنا که باید بساط حاضر ویندوزفون را با عرضه گوشی نجات بخش سرفیس فون که چشم امید بسیاری به آن دوخته شده است دگرگون کند.

ترس و واهمه اما از این جا است که سرفیس فون دیر از راه برسد و ویندوزفون بدون حضور تولید کننده تجهیزات اصلی (و باز به استثنای شرکت اچ پی) نتواند خود را در بازار و صنعت تلفن همراه سرپا نگه دارد.

[button type=”default” color=”” target=”” link=”http://www.windowslatest.com/2017/03/06/windows-phone-will-hit-0-0-market-share-2021-idc-predicts/”]windowslatest[/button]

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
جلیل جعفری
مترجم و روزنامه‌نگار